Martonvásár Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
212/2010. (XI. 30.) határozata
a Forum Martini Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a határozat melléklete szerint elfogadta a Forum Martini helyi önkormányzati lap Szervezeti és Működési Szabályzatát.
A határozat végrehajtásának határideje: folyamatos
A határozat végrehajtásáért felelős: OKIS Bizottság elnöke
212/2010. (XI.30.) határozat melléklete:
A FORUM MARTINI,
Martonvásár Város Önkormányzat hivatalos lapja
Szervezeti és Működési Szabályzata
1. A Forum Martini Martonvásár város hivatalos lapja, melyet a képviselő-testület az önkormányzati munkával összefüggő tájékoztatási kötelezettség teljesítésére, a helyi közélet híreinek széleskörű megismertetésére hozott létre. Az önkormányzati lappal kapcsolatos alapvető szabályokat Martonvásár Város Önkormányzat Képviselő-testületének 25/2005. (X. 26.) rendelete tartalmazza.
2. A lap havonta jelenik meg, Martonvásár Város lakossága számára (háztartásonként 1 példány) ingyenes kiadványként. A lap átlagos terjedelme 16 oldal. Kapcsolódó határidők:
- Lapzárta: a hónap 1. napja.
- Szerkesztés, összeállítás: a hónap 7. napja.
- Terjesztés: a hónap 15. napja, vagy a hó 15. napját megelőző munkanap.
3. A kiadással járó költségeket az Önkormányzat éves költségvetésében biztosítja, de törekedni kell arra, hogy a lap önfenntartó legyen. A finanszírozás meghatározásánál figyelemmel kell lenni az önkormányzat saját közleményeire (terjedelem), illetve a várható hirdetési bevételre, a tiszteletdíjak, a nyomdai és szerkesztési költségek változására is. A tiszteletdíjak havi mértékét a testület határozza meg a főszerkesztő és a szerkesztőség tagjait illetően, éves költségvetése elfogadásakor. A lap gazdálkodásával kapcsolatos feladatokat a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Osztálya végzi.
4. A lap kiadója Martonvásár Város Önkormányzata. A felelős szerkesztő (főszerkesztő) feladatkörében gondoskodik a lap tartalmának a szerkesztőség közreműködésével történő összeállításáról, a sajtótörvény, a személyiségi és szerzői jogi szabályok betartásáról, a gyártás megszervezéséről. Jogvita esetén a sajtótörvényben foglaltaknak megfelelően jár el, illetve képviseli a Forum Martinit.
5. A Forum Martini főszerkesztőjét a Képviselő-testület bízza meg, menti fel. A megbízás határozatlan időre szól. A feladat ellátásáért a főszerkesztő a képviselő-testület által éves költségvetése elfogadásakor meghatározott havi összegben, tiszteletdíjban részesül.
6. A főszerkesztő szakmai munkáját 3-5 tagú szerkesztőség segíti. A Szerkesztőség a lap elkészítéséért felelős szervezet a főszerkesztő irányításával. A szerkesztőségnek hivatalból tagja a polgármester, vagy a képviselő-testület tájékoztatásért felelős tagja (továbbiakban: testületi delegált). A szerkesztőség többi tagját - a testületi delegált előzetes egyetértése mellett - a felelős szerkesztő kéri fel a közreműködésre, meghatározva a konkrét feladataikat és felelősségüket.
7. A szerkesztőséget szükség szerint, de legalább évi 12 alkalommal kell összehívni, úgy, hogy a többség megjelenése biztosítható legyen. Az ülés időpontja tegye lehetővé a következő lapszámok tartalmi kérdéseinek meghatározását, a döntések szerinti munka elvégzését. A szerkesztőség ülésének összehívásáért és működéséért a főszerkesztő felelős.
8. A szerkesztőségnek konzultatív, véleményező, anyaggyűjtést segítő szerepe van, döntései a lap főszerkesztőjét nem kötelezik. Abban az esetben, ha a főszerkesztő rendszeresen figyelmen kívül hagyná a szerkesztőségi tagok ajánlásait, a szerkesztőség a Képviselő-testülettől kérheti a téma megtárgyalását.
9. A szerkesztőség segíti a lap összeállításának munkáját, közreműködik az intézményi anyagok összegyűjtésében, lakossági vélemények közvetítésében, és időszakonként meghatározza az alapfeladatok ellátása melletti írások összetételét, tartalmi irányait, témáját.
10. A lap terítéséért a Polgármesteri Hivatal felelős.
11. A lehetséges hirdetők felkutatása a főszerkesztő és a szerkesztőség feladata, a hirdetések felvétele a Polgármesteri hivatal ügyfélszolgálatán történik.
12. A lap alapfeladatai:
- A közszolgálati alapelveknek megfelelően ellátja hírekkel, információkkal Martonvásár város lakosságát. A lap objektív, pártatlan és a különféle véleményeket egyenlő eséllyel, az arányosság elvei alapján jeleníti meg.
- Rendszeresen tájékoztatást ad az önkormányzat működéséről, a testületi üléseken történt fontosabb eseményekről. Külön cikkben ad tájékoztatást a kiemelkedő várospolitikai eseményekről, beruházások elindításáról, helyzetéről. A lap megjelentetni azokat az információkat, melyeket jogszabály előír (Pl. pályázatok, választási közlemények, stb.).
- A hozzáférés megjelölésével ismerteti a helyi rendeletek lényegét.
- Tájékoztatást nyújt az egyéb önkormányzati döntésekről, azok hátteréről, a döntések előkészítése során felvetődött fontosabb kérdésekről.
- Tájékoztatja a lakosságot a Polgármesteri Hivatal munkájával, az ügyintézéssel kapcsolatos információkról.
- Közli a Városi Könyvtár és a Klubház havi programjait.
- Rendszeresen közli az önkormányzati intézmények, cégek működésével, életével összefüggő információkat.
- Tájékoztatást ad a város helyi eseményeiről, programjairól, bemutatja a pozitív értékteremtő kezdeményezéseket, beszámol a település sportjáról, az itt működő civil szervezetek életéről, számot ad a közösség számára példaértékű kezdeményezésekről, kistérségi hírekről, a cikkek írásába lehetőség szerint bevonja az érintetteket. Nemzeti ünnepeinkről, ünnepeinkről méltó módon emlékezik meg, lehetőleg saját írások közzétételével.
- A település életében fontos közszolgáltatást ellátó szervek tevékenységéről szóló információkkal segíti elő a lakosság tájékoztatását. (Nyitvatartási, ügyfélfogadási idők, szolgáltatások, menetrendek, fontosabb címváltozások, stb.) E témakörben helyt ad a város intézményei, hivatali, környezetvédelmi, egészségnevelési, bűnmegelőzési és egyéb, a lakosság szélesebb körű informálását szolgáló cikkeknek. Alkalmanként bemutatja a városban szolgáltatást végző cégeket, lakosság érdekében végzett tevékenységet. Közli az anyakönyvi híreket (be- és kijelentkezők száma, újszülöttek, kérésre, anyakönyvi kivonat bemutatása után, elhunytak).
- Terjedelmi lehetőségeknek megfelelően közöl várostörténeti, honismereti írásokat, a városhoz kötődő irodalmi, művészeti alkotásokat.
- Fenti feladatai ellátása mellett helyt ad közéleti írásoknak, olvasói leveleknek, egyéb, a lakosság érdeklődésére számot tartó közleményeknek, hirdetéseknek is.
- A Forum Martini – legfeljebb az összes terjedelem 1/3-áig - biztosít megjelenési lehetőséget hirdetések elhelyezésére is, ezzel is hozzájárulva a lap fenntartásához. A lap a hirdetéseket - a testület által külön rendeletben szabályozottak szerint – térítési díj ellenében jelenteti meg.
- A fentiek megvalósítása érdekében a szerkesztőség egy tagja a testület ülésein részt vesz. A főszerkesztő az intézményekkel, civil szervezetekkel kapcsolatot épít ki és tart fenn.
13. A felelős szerkesztő évente legalább egy alkalommal, vagy a polgármesteri kabinet külön kérésére is részletes elemző beszámolót készít a lap helyzetéről, a célok és a feladatok teljesüléséről a képviselő-testület számára.
A Forum Martini Szervezeti és Működési Szabályzatát a Képviselő-testület ……/2010. (XI. 30.) sz. határozatával elfogadta.
…………………………………. |
…………………………….. |