Martonvásár Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
82/2021. (III. 30.) határozata
a KARDIO-KONZULENS Bt.-vel kötött háziorvosi
feladat-ellátási szerződés módosításáról
Martonvásár Város Önkormányzata Képviselő-testülete feladat- és hatáskörében - a katasztrófavédelemmel és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdésében biztosított jogkörömben - eljárva Martonvásár Város Polgármestereként
I. a KARDIO-KONZULENS Bt. és az Önkormányzat között az alapellátás körébe tartozó orvosi feladatok ellátása tárgyában létrejött a Ph/2763-4/2016. iktatószámú feladat-ellátási szerződést (a továbbiakban: Szerződés) az alábbiak szerinti módosításához hozzájárulok 2021. április 1. napi hatállyal:
1.) A szerződés 3. pontja az alábbiak szerint módosul:
„A rendelés ideje:
Hétfő: 07.30 óra – 10.30 óra
Kedd: 13.00 óra – 17.00 óra
Szerda: 07.30 óra – 10.30 óra
Csütörtök: 14.00 óra – 17.00 óra
Péntek: 07.30 óra – 10.30 óra
Prevenciós rendelési idő:
Hétfő: 10.30 óra – 11.30 óra
Szerda: 10.30 óra – 11.30 óra
Csütörtök: 13.00 óra – 14.00 óra (várandós tanácsadás)
Péntek: 10.30 óra – 11.30 óra”
2.) A szerződés 6. pontja az alábbiak szerint módosul:
„A helyettesítésre jogosult
- elsősorban: dr. Fodor Tamás háziorvos (pecsétszám: 59947, FODOR-MED és Társai Betéti Társaság (székhelye: 2310 Szigetszentmiklós, Széchenyi u.1/a.),
- másodsorban: dr. Jambrik Zoltán orvos (pecsétszám: 56480, KARDIO-KONZULENS Bt. (székhelye: 2462 Martonvásár, Széchenyi utca 73.),
- harmadsorban: dr. Mayer András háziorvos (pecsétszám: 43730; Mayermed Kft.; székhelye: 2471 Baracska, Hunyadi u. 12.),
- negyedsorban: dr. Ködöböcz Attila háziorvos (pecsétszám: 50270/1; Jéna Bt.; székhelye: 2464 Gyúró, Petőfi u. 70.).”
3.) A szerződés 8. pontja az alábbiak szerint módosul:
„A Megbízott az alapellátás körébe tartozó háziorvosi teendők ellátásához a jogszabályokban meghatározott számú és képesítésű szakdolgozót foglalkoztatja. Az ellátás nyújtásában részt vevő egészségügyi szakdolgozó megnevezése: Cserki-Kiss Edina szakasszisztens (nyilvántartási szám: 203550).”
4.) A szerződés módosításokkal nem érintett pontjai egyebekben változatlan tartalommal maradnak hatályban.
II. megállapítom, hogy a határozat I. pontjában foglaltakkal egyező szerződést módosító okirat, illetőleg jelen módosítás szerint átvezetett és egységes szerkezetbe foglalt, a határozat 1. mellékletét képező Szerződés aláírására felhatalmazással rendelkezem.
A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester
A határozat végrehajtásának határideje: 2021. június 30.
Martonvásár, 2021. március 30.
Dr. Szabó Tibor
polgármester
82/2021. (III.30.) határozati javaslat 1. melléklete:
„FELADAT-ELLÁTÁSI SZERZŐDÉS
(a 2021. április 1. napjától hatályos módosításokkal egységes szerkezetben)
amely létrejött egyrészről Martonvásár Város Önkormányzata (2462 Martonvásár, Budai út 13.; törzsszám: 727431; adószám:15727433-2-07; képviseli: Dr. Szabó Tibor polgármester), másrészről, KARDIO-KONZULENS Egészségügyi és Szolgáltató Betéti Társaság (székhelye: 2462 Martonvásár, Széchenyi utca 73.; telephelye: 2462 Martonvásár, Brunszvik út 1.; adószáma: 21970939-2-07;képviseli: Dr. Jambrikné Dr. Takács Imola ügyvezető; képviselet módja: önálló; továbbiakban/rövidített neve: KARDIO-KONZULENS Bt.) között az alapellátás körébe tartozó orvosi feladatok ellátása tárgyában az alábbi helyen, időbenés feltételek mellett:
1.) Megbízó megbízza a háziorvosi feladatot ellátó vállalkozást, a KARDIO-KONZULENS Bt.-t, melyben személyes ellátásra kötelezett orvos Dr. Jambrikné Dr. Takács Imola Tünde (továbbiakban: Megbízott), hogy területi ellátási kötelezettséggel folyamatos háziorvosi ellátást biztosítson Martonvásár Város közigazgatási területén az 2. számú körzetet érintően 2016. január 1. napjától kezdődően.
2.) Martonvásár Város Önkormányzata (továbbiakban: Megbízó) és Megbízott jelen időtartamát határozatlan időben, de legalább 5 évben határozzák meg.
3.) A rendelés ideje:
Hétfő: 07.30 óra – 10.30 óra
Kedd: 13.00 óra – 17.00 óra
Szerda: 07.30 óra – 10.30 óra
Csütörtök: 14.00 óra – 17.00 óra
Péntek: 07.30 óra – 10.30 óra
Prevenciós rendelési idő:
Hétfő: 10.30 óra – 11.30 óra
Szerda: 10.30 óra – 11.30 óra
Csütörtök: 13.00 óra – 14.00 óra (várandós tanácsadás)
Péntek: 10.30 óra – 11.30 óra
Rendelkezésre állási idő: hétfő - péntek 08.00 – 16.00 óra
4.) A Megbízó a tulajdonában lévő Martonvásár, Brunszvik út 1. szám alatti, a háziorvosi feladatok ellátásához szükséges felszereltségű rendelő helyiséget az e szerződésben foglalt feladatok ellátásának időtartamára, térítésmentesen a Megbízott rendelkezésére bocsátja. A Megbízó a használatba adást követően tulajdonjogát fenntartja.
5.) A fenntartási és működési kiadások megoszlása:
-
A Megbízottat terhelik:
- a Megbízó tulajdonát képező kis értékű tárgyi eszközök karbantartása,
- a Megbízott tulajdonába kerülő kis értékű eszközök beszerzése,
- a rendelő helyiségek, illetve a hozzátartozó váróterem takarítási, karbantartási költségei,
- a háziorvosi feladatok ellátását szolgáló nagy értékű eszközbeszerzések, továbbá
- a 19.) pont szerinti jogszabályokban foglaltaknak megfelelően az 1.) pontban általa vállalt megbízás ellátásához szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosítása.
- Az a.) pontban nem említett működési kiadások (munkabér, társadalombiztosítási járulék, irodaszer, nyomtatvány, védőruha) a Megbízottat terhelik.
-
A Megbízót terhelik:
- a háziorvosi feladat ellátással összefüggésben felmerülő épület felújítási és átalakítási költségek,
- az ellátás során keletkező veszélyes hulladékok kezelésének elszállításának, ártalmatlanításának költségei.
d.) A Megbízó és Megbízott a háziorvosi feladatok ellátásával kapcsolatban keletkező költségeket 87,5 – 12,5 %-ban megosztja az orvosi rendelő épületére (a lakás kivételével) vonatkozóan az alábbi szolgáltatások tekintetében:
- gáz- és villamos energia költségek,
- közmű- és kommunális szolgáltatások (ivóvíz és szennyvízdíj, szemétszállítás díja) díjai,
- kommunikációs szolgáltatások díjai (internet, rendelői és ügyeleti telefon használata)
e.) A d.) pont szerinti költségek 12,5%-át a Megbízó által meghatározott jogú személy számlázza tovább a Megbízott részére.
6.) Megbízott saját a háziorvosi körzetében történő helyettesítéséről maga gondoskodik, a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II.25.) EüM rendeletben meghatározott szakmai feltételekkel és engedéllyel rendelkező helyettesítővel biztosítva a betegek folyamatos ellátását.
A Megbízott saját helyettesítéséről a Martonvásár, Brunszvik út 1. szám alatti rendelőben köteles gondoskodni. A helyettesítéssel érintett napokon a helyettesítő orvos a saját rendelési idején túl a helyettesítéssel ellátott szolgálatra megállapított rendelési idő legalább 50%-át teljesíti.
A helyettesítéssel érintett napok száma – a betegség miatt igazolt távollét esetét bele nem számítva - évente nem haladhatja meg a 40 napot.
A helyettesítésre vonatkozó tudnivalókról a Megbízott megfelelő időben (legalább 24 órával korában) és módon (a rendelő külső bejáratára kifüggesztett, a betegek számára elérhető hirdetmény útján, amely tartalmazza a helyettesítésre vonatkozó rendelési időpontot) köteles tájékoztatni a körzet lakosságát, továbbá értesíteni a Megbízót (e-mailben, telefonon, vagy más módon).
Vis major esetén a helyettesítés idejéről a Megbízó képviselője és a Megbízott külön egyeztetnek.
A helyettesítésre jogosult
- elsősorban: dr. Fodor Tamás háziorvos (pecsétszám: 59947, FODOR-MED és Társai Betéti Társaság (székhelye: 2310 Szigetszentmiklós, Széchenyi u.1/a.),
- másodsorban: dr. Jambrik Zoltán orvos (pecsétszám: 56480, KARDIO-KONZULENS Bt. (székhelye: 2462 Martonvásár, Széchenyi utca 73.),
- harmadsorban: dr. Mayer András háziorvos (pecsétszám: 43730; Mayermed Kft.; székhelye: 2471 Baracska, Hunyadi u. 12.),
- negyedsorban: dr. Ködöböcz Attila háziorvos (pecsétszám: 50270/1; Jéna Bt.; székhelye: 2464 Gyúró, Petőfi u. 70.).
A helyettesítés helye minden esetben: 2462 Martonvásár, Brunszvik út 1., a helyettesítés időtartamának megfelelően.
7.) Megbízott akadályoztatása esetén (betegség, egyéb elháríthatatlan ok) az okot adó esemény tudomására jutását követő 24 órán belül köteles a Megbízót, valamint a lakosságot értesíteni, illetve tájékoztatni a Megbízót az akadály elhárításának módjáról is.
8.) A Megbízott az alapellátás körébe tartozó háziorvosi teendők ellátásához a jogszabályokban meghatározott számú és képesítésű szakdolgozót foglalkoztatja. Az ellátás nyújtásában részt vevő egészségügyi szakdolgozó megnevezése: Cserki-Kiss Edina szakasszisztens (nyilvántartási szám: 203550).
9.) Megbízó az ügyeleti szolgáltatásról más szolgáltatóval kötött szerződésben foglaltak szerint gondoskodik, a Megbízott az ügyeleti ellátásban részvételre e körben nem kötelezett.
10.) Megbízó és Megbízott megállapodnak abban, hogy az Egészségbiztosítási Pénztárral Megbízott közvetlenül köt finanszírozási szerződést. A megbízó hozzájárul ahhoz, hogy a háziorvosi alapellátás finanszírozásához szükséges pénzeszközt az Egészségbiztosítási Pénztár közvetlenül a Megbízott számlájára utalja.
11.) Megbízott az 1.) pontban foglalt feladatok ellátását a finanszírozási szerződés alapján folyósított összegből biztosítja. Ennek érdekében Megbízott vállalja, hogy a megjelölt működési területén a hozzá bejelentkezett biztosítottak részére az érvényes előírásoknak, és a szakma szabályainak megfelelő szolgáltatást nyújt.
12.) Megbízó és Megbízott kijelentik, hogy a 1.) pontban foglalt feladatok ellátásáért a jelen szerződés hatálybalépését követően külön díjazás nem jár.
13.) A kártalanítás az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény 2/B. § (5) bekezdésében meghatározottak alapján, az abban foglalt körzetmódosítás folytán bekövetkezett finanszírozás csökkenéssel azonos százalékban kerül megállapításra.
14.) A háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendelet 3/C. § (2) bekezdésére és az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 153. § (1) bekezdésének c) pontjára tekintettel a Megbízott köteles minden év február 28. napjáig beszámolni a tárgyévet megelőző évi tevékenységéről a jelen szerződés 1. mellékletét képező nyomtatványon, adattartalommal.
15.) A Megbízó jelen feladat-ellátási szerződést – indokolással – 6 hónapos felmondási idővel jogosult felmondani, ha:
a) a Megbízott a feladat-ellátási szerződésben vállalt kötelezettségeit írásbeli felszólítás ellenére sem teljesíti, vagy folytatólagosan megszegi a jogszabályban foglalt működésre vonatkozó előírásokat;
b) a Megbízott önálló egészségügyi tevékenység végzésére való jogosultságát bármely okból elveszti.
16.) Jelen szerződést Megbízó és Megbízott közös megegyezéssel módosíthatja, megszüntetheti.
17.) Megbízott részéről kapcsolattartásra kijelölt személy: Gucsek István alpolgármester.
18.) Jelen egységes szerkezetbe foglalt szerződés 2016. április 1. napjával lép hatályba, mely naptól a Megbízó és Megbízott között hasonló tárgyban létrejött szerződés hatályát veszti.
19.) Megbízó és Megbízott a szerződésből eredő jogvita eldöntésére kikötik a Székesfehérvári Járásbíróság illetékességét.
20.) Jelen szerződés hatályosulása során alkalmazandó jogszabályok:
- az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény;
- az egészségügyi alapellátásról szóló 2015. évi CXXIII. törvény;
- az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló 2003. évi LXXXIV. törvény;
- a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény;
- az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény;
- az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény végrehajtásáról szóló 313/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet;
- az egészségügyi szolgáltatás gyakorlásának általános feltételeiről, valamint a működési engedélyezési eljárásról szóló 96/2003. (VII. 15.) Korm. rendelet;
- a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendelet;
- az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimumfeltételekről szóló 60/2003. (X. 20.) ESzCsM rendelet;
- az egészségügyi szakdolgozó által, orvosi elrendelésre önállóan is ellátható tevékenységek felelősségi, szakmai, szakképesítési és szakképzettségi feltételeiről szóló 66/2011. (XII. 13.) NEFMI rendelet.
Martonvásár, 2021. ………
Dr. Szabó Tibor Dr. Jambrikné Dr. Takács Imola
Martonvásár Város polgármestere KARDIO-KONZULENS Bt.
Megbízó Megbízott”
A Ph/2763-4/2016. számú feladat-ellátási szerződés 1. melléklete:
Tájékoztatási jellegű információk a háziorvosi feladat ellátásról a ….…… évről:
Rövid írásos értékelés
|
|
dolgozói létszám; |
|
ellátott betegek száma összesen és korcsoport szerinti megosztásban; |
|
gondozási kontrollok száma; |
|
szűrések száma; |
|
gondozási csoportok statisztikája; |
|
beutalások száma (ebből diagnosztika, szakorvosi konzílium, kórházi kezelés); |
|
egyéb szakmailag fontosnak tartott adat, információ. |
|