Határozatok nyilvántartása


Martonvásár Város Önkormányzata

224/2023. (11. 28.) a Martonvásári Polgármesteri Hivatal közszolgálati tisztviselőinek jogviszonyával összefüggő egyes kérdésekről

Martonvásár Város Önkormányzata

Képviselő-testületének

224/2023. (XI.28.) határozata

a Martonvásári Polgármesteri Hivatal közszolgálati tisztviselőinek jogviszonyával összefüggő egyes kérdésekről

 

Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) a Martonvásári Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) közszolgálati tisztviselőinek jogviszonyával összefüggő egyes kérdések tárgyában 2024. évre vonatkozóan az alábbi döntéseket hozza:

 

I.

1.) Az önkormányzat továbbra is fenn kívánja tartani a Hivatalban végrehajtott bérfejlesztést, melyre tekintettel - élve a Magyarország 2024. évi központi költségvetéséről szóló 2023. évi LV. törvény (a továbbiakban: Költségvetési törvény) 62. § (6) bekezdésében biztosított felhatalmazással - 2024. évre vonatkozóan a központi költségvetési törvényben meghatározott illetményalaptól eltérő, továbbra is magasabb, 46.380.-Ft összegű illetményalapot kíván meghatározni a Hivatal köztisztviselői vonatkozásában.

2.) Figyelemmel a Polgármesteri Hivatal közszolgálati tisztviselőinek jogviszonyával összefüggő egyes kérdésekről szóló 22/2015. (IX.30.) önkormányzati rendeletben foglaltakra – az önkormányzat továbbra is 20 %-os illetménykiegészítést biztosít mind a Hivatal felsőfokú, mind középfokú végzettségű köztisztviselői részére, e tekintetben a vonatkozó önkormányzati rendeletet nem módosítja.

3.) Az 1.) - 2.) pontban foglaltak szerint számított illetmények forrását az önkormányzat 2024. évi költségvetésében tervezi.

 

II.

1.) Az önkormányzat 2024. évben változatlanul, továbbra is biztosít cafetéria juttatást az alkalmazásában álló munkavállalók részére figyelemmel a Költségvetési törvény 62. § (4) bekezdésében foglaltakra - az alábbiak szerint:

a) a közszolgálati tisztviselők vonatkozásában, figyelemmel a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 151. §-ában foglaltakra is, munkáltatói terhekkel együtt bruttó 331.900.-Ft/fő/év összegben,

b) az egyéb önkormányzati foglalkoztatottak esetében fenntartva az önkormányzati tisztségviselők és foglalkoztatottak juttatásairól szóló 40/2022. (II.15.) határozatában foglaltakat.

2.) Az 1.) pontban foglaltak forrását az önkormányzat és a Martonvásári Polgármesteri Hivatal 2024. évi költségvetésében tervezni szükséges.

 

III.

1.) A Képviselő-testület – az igazgatási szünetről szóló 2023. évi XXVI. törvény 7. § (1) bekezdés a) pontja alapján, figyelemmel a 2023. évi téli igazgatási szünetről szóló 407/2023. (VIII.30.) Korm. rendelet 1. §-ában foglaltakra - a Hivatal köztisztviselői, közszolgálati ügykezelői, munkavállalói részére

a) 2023. december 27-től 2024. január 1-ig,

b) 2024. augusztus 5-től 2024. augusztus 16-ig, valamint

c) 2024. december 27-tól 2025. január 1-ig

igazgatási szünetet rendel el azzal, hogy amennyiben szükséges, a munkáltatói jogkör gyakorlója munkavégzést rendel el meghatározott munkakörökben.

2.) A Képviselő-testület - élve a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdésében biztosított lehetőséggel, tekintettel a közszolgálati tisztviselők munka- és pihenőidejéről, az igazgatási szünetről, a közszolgálati tisztviselőt és a munkáltatót terhelő egyes kötelezettségekről, valamint a távmunkavégzésről szóló 30/2012. (III. 7.) Korm. rendelet 13. §-ában foglaltakra - a Hivatal köztisztviselői, közszolgálati ügykezelői, munkavállalói részére az igazgatási szünetet az alábbiak szerint határozza meg 2024. évre vonatkozóan:

a) nyáron öt egybefüggő naptári hétre, 2024. július 22-től 2024. augusztus 25-ig,

b) télen két egybefüggő naptári hétre, 2024. december 23-tól 2024. december 26-ig és 2024. január 2-től 2025. január 5. napjáig

ide nem értve az 1.) pontban meghatározott időszakot.

3.) A Képviselő-testület felkéri a jegyzőt, hogy az 1-2.) pontban foglaltak alapján az igazgatási szünet idejére, a Hivatalban foglalkoztatottak részére a rendes szabadságot a vonatkozó jogszabályok alapján adja ki, az ügyelet rendjét határozza meg, továbbá az igazgatási szünet elrendeléséről a lakosságot és a társszerveket, aktuálisan előzetesen is, tájékoztassa.

 

A végrehajtásért felelős: polgármester, jegyző

A végrehajtás határideje: tájékoztatás 2023.12.15., végrehajtás 2024.12.31.