Martonvásár Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
152/2023. (VII.18.) határozata
a Martonvásár, Budai út 4. szám (1062 hrsz.) alatti ingatlant érintő szerződés jóváhagyására
Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete felülvizsgálva és módosítva 50/2022. (II. 15.) határozatának 2. pontját, a 2462 Martonvásár, Budai út 4. szám alatti (1062 hrsz.) ingatlanon végrehajtandó beruházás rendezése érdekében elfogadja a FUTURE FOOD IMMO Kft. által benyújtott, és jelen határozat 1. mellékletét képező költségtervet, valamint jóváhagyja jelen határozat 2. melléklete szerinti szerződéstervezetet, és felhatalmazza a polgármester annak, és a végrehajtásához kapcsolódó egyéb dokumentumoknak az aláírására.
A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester
A határozat végrehajtásának határideje: 2024. június 30.
152/2023. (VII.18.) határozat 2. melléklete
MEGÁLLAPODÁS
amely létrejött egyrészről Martonvásár Város Önkormányzata (székhely: 2462 Martonvásár, Budai út 13., statisztikai számjele: 15727433-8411-321-07, adószáma: 15727433-2-07, törzskönyvi azonosító szám: 727431, képviseletére jogosult: Dr. Szabó Tibor polgármester) mint földtulajdonos (a továbbiakban: Tulajdonos),
másrészről a
FUTURE FOOD IMMO Ingatlanhasznosító Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság (cégjegyzékszám: 13-09-134154, székhely: 2030 Érd, Fő utca 31., adószám: 11716929-2-13, statisztikai számjele:: 11716929-6810-113-13, képviseli: Martonosi Tamás ügyvezető), mint ráépítő(a továbbiakban: Pályázó) között az alulírott napon és helyen az alábbi feltételek mellett.
(Pályázó és Tulajdonos együttes említésük esetén továbbiakban „Szerződő Felek”) között a mai napon, az alábbi feltételekkel:
Előzmények:
Tulajdonos a Képviselő-testületének 197/2021. (VIII. 31.) határozatában foglaltak alapján 2021.09.23 napján pályázati felhívást tett közzé (továbbiakban: Pályázat), melynek célja „Martonvásár Város Önkormányzata tulajdonában lévő Martonvásár, 182/2 helyrajzi számú ingatlan értékesítése, az ingatlanon drogéria és kereskedelmi funkciójú egységek vevő általi építése, valamint Martonvásár 182/1 hrsz.-ú ingatlanon épült Térségi Szolgáltatóház meghatározott 200,9 négyzetméter alapterületű helyiségeinek bérbeadása és a Szolgáltatóház továbbépítéséhez kapcsolódóan szükséges földhasználati jog biztosítása”.
Martonvásár Város Önkormányzata Képviselő-testületének 228/2021. (X.27.) határozata alapján (a továbbiakban: Határozat) Képviselő-testület a Pályázat nyerteseként Pályázó ajánlatát fogadta el az ajánlatban és a Határozatban rögzített vállalásokkal és feltételekkel. A pályázati kiírásban és a beadott ajánlatban rögzített vállalások között szerepelt, hogy Pályázó a Tulajdonos által a Martonvásár 182/2 helyrajzi számon felépített 14 darab parkolót fenntartja, és amennyiben a 182/1 és 182/2 helyrajzi számokon, az ott zajló tevékenységhez szükséges számú parkolót Pályázó nem tudja telken belül biztosítani, úgy Pályázó saját költségén az önkormányzat által kijelölt területen köteles gondoskodni a parkolókról. Tulajdonos a kizárólagos tulajdonában lévő Martonvásár 1062 helyrajzi számú területet jelölte ki parkolók megépítésének céljára.
- BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK
- Szerződő Felek elöljáróban rögzítik, hogy Tulajdonos nyilvános pályázati felhívást tett közzé „Martonvásár Város Önkormányzata tulajdonában lévő Martonvásár, 182/2 helyrajzi számú ingatlan értékesítése, az ingatlanon drogéria és kereskedelmi funkciójú egységek vevő általi építése, valamint Martonvásár 182/1 hrsz.-ú ingatlanon épült Térségi Szolgáltatóház meghatározott 200,9 négyzetméter alapterületű helyiségeinek bérbeadása és a Szolgáltatóház továbbépítéséhez kapcsolódóan szükséges földhasználati jog biztosítása” tárgyában (továbbiakban: Pályázat). A pályázati eljárásban Pályázó érvényes, azaz a felhívásban meghatározott feltételrendszernek megfelelő, és eredményes, azaz a Tulajdonos által meghatározott bírálati szempontrendszer szerint támogatandónak minősített pályázatot (továbbiakban: Ajánlat) nyújtott be.
- Felek rögzítik, hogy a Pályázatban és az Ajánlatban rögzített vállalások között szerepel, hogy Pályázó a Tulajdonos által a Martonvásár 182/2 helyrajzi számon felépített 14 darab parkolót fenntartja, és amennyiben a 182/1 és 182/2 helyrajzi számokon, az ott zajló tevékenységhez szükséges számú parkolót Pályázó nem tudja telken belül biztosítani, úgy Pályázó saját költségén az önkormányzat által kijelölt területen köteles gondoskodni a parkolókról.
- Szerződő Felek rögzítik, hogy Pályázó Ajánlata és Tulajdonossal való megállapodása szerint a Pályázat keretében parkoló építése céljára igénybe venni kívánt, Tulajdonos által kijelölt ingatlan (továbbiakban: Ingatlan) azonosító adatai az alábbiak: Martonvásár; 1062 helyrajzi szám; 2462 irányítószám; Budai út és 4. házszám. Szerződő Felek rögzítik, hogy a TAKARNET hálózati rendszeren keresztül Pályázó Tulajdonos által beszerzett, *** napon kiállított, hiteles tulajdoni lap másolattal igazoltan az Ingatlan Tulajdonos kizárólagos, azaz 1/1 arányú tulajdonában áll. A tulajdoni lap jelen megállapodás 1. számú, elválaszthatatlan mellékletét képezi.
- Szerződő Felek megállapodnak, hogy a Pályázat érvényességére és eredményességére tekintettel a Pályázat szerint építési munkálatok elvégzésére, az építési munka eredményeként bekövetkező gazdagodás megtérítésére, a vagyongyarapodás átruházására illetőleg az ingatlan hasznosítására, valamint az egyéb járulékos kérdések rendezésére egymással jelen megállapodást kötik.
- Szerződő Felek rögzítik, hogy közös értelmezésük és megállapodásuk szerint jelen szerződés a 2013. évi V. törvény 5:69. § szerinti beépítésnek minősülő építési munkákra és a munkák eredményeként bekövetkező gazdagodás megtérítésére vonatkozó megállapodás. Szerződő felek rögzítik, hogy a jelen szerződés szerinti munkák jellegüknél fogva az Ingatlanon közös tulajdont nem keletkeztetnek. Mindezekre tekintettel Szerződő Felek rögzítik, hogy Pályázót a jelen szerződés szerinti munkák alapján tulajdonjogi igény nem illeti meg, ugyanakkor Szerződő Felek kölcsönösen elismerik viszont, hogy a munkák eredményeként bekövetkező gazdagodást a Tulajdonos, mint az Ingatlan tulajdonosa megtéríteni köteles a jelen szerződésben foglalt szabályok szerint.
- A FELÚJÍTÁSI MUNKÁK
- Szerződő Felek rögzítik, hogy Pályázó a Tulajdonos számára benyújtja az Ingatlan igényelt építése műszaki tartalmának meghatározásaként az alábbi elemekből álló műszaki dokumentációt (az elemek együttesen továbbiakban: Műszaki Dokumentáció): a szakkivitelező vagy tervező által az építőipari normarendszereknek megfelelően elkészített szakágankénti tételes, árazott költségvetést, amely alapján az anyagok és munkadíjak mennyiségei, mennyiségi egységei és egységárai megállapíthatóak (továbbiakban: Költségterv); az Ingatlan méretekkel ellátott alaprajzát és metszetét, amelyen az építendő terület megjelölésre került (továbbiakban: Alaprajz); a munkákat ismertető műszaki leírást (továbbiakban: Műszaki Leírás). A Műszaki Dokumentáció jelen megállapodás 2. számú, elválaszthatatlan mellékletét képezi.
- Pályázó kijelenti, hogy a Műszaki Dokumentációt szakértelemmel és gyakorlattal rendelkező szakember bevonásával állította össze, az abban foglaltak helyességéért és megvalósíthatóságáért helytáll.
- Pályázó kijelenti és szavatolja, hogy a Műszaki Dokumentációban meghatározott munkák (továbbiakban: Munkák) engedély kötelesek, mely engedélyt Pályázó Tulajdonos előzetes jóváhagyásával beszerez. A végleges engedély jelen szerződés elválaszthatatlan 3. számú mellékletét képezi.
- Szerződő Felek rögzítik, hogy a Költségterv alapján megállapították, hogy a Munkák a 13.901.911,- Ft + 27% ÁFA (azaz tizenhárommillió-kilencszáztizenegyezer-kilencszázegy forint + 27% ÁFA) (továbbiakban: Felújítási Költség) vállalása ellenében valósíthatóak meg.
- Pályázó a Munkákat a jelen megállapodásban részletezettek szerint a gazdagodás megtérítési igény fenntartása mellett, de saját költségére, vállalkozó bevonásával, szakszerűen elvégzi.
- Tulajdonos jelen megállapodás aláírásával hozzájárulását adja ahhoz, hogy Pályázó a Munkákat a jelen megállapodásban meghatározott feltételek mellett, vállalkozó bevonásával szakszerűen elvégezze.
- Pályázó fenntartja a jogot, hogy a Műszaki Dokumentációban meghatározott műszaki tartalmat a Tulajdonos egyidejű értesítése mellett indokolt esetben, a felhasználásra kerülő anyagok jellemzői, illetőleg az alkalmazott technológia vonatkozásában megváltoztassa.
- A MUNKÁK ELVÉGZÉSÉNEK RÉSZLETSZABÁLYAI
- Szerződő Felek jelen megállapodás teljesítése során a jóhiszeműség és tisztesség követelményének megfelelően kölcsönösen együttműködve kötelesek eljárni.
- Tulajdonos az Ingatlant, mint munkaterületet a Munkák elvégzésére alkalmas állapotban köteles Pályázó, illetőleg az érdekkörében eljáró vállalkozó birtokába bocsátani legkésőbb 2023.11.30. napján, jegyzőkönyv felvétele mellett.
- Pályázó, illetőleg az érdekkörében eljáró vállalkozó a munkaterület szabályos átadás-átvételét követően köteles a Munkákat a lehető legrövidebb időn belül megkezdeni, és a szakszerű munkavégzéshez szükséges idő alatt befejezni (továbbiakban: „Teljesítési Határidő”). A Munkák befejezésének tervezett Teljesítési Határideje: 2024.04.30. nap. Abban a nem várt esetben, ha a munkaterületet Tulajdonos késedelemmel adja Pályázó, illetőleg az érdekkörében eljáró vállalkozó birtokába, a Teljesítési Határidő annyi nappal meghosszabbodik, ahány nap késedelemmel adta át a munkaterületet a Tulajdonos.
- Szerződő Felek a félreértések elkerülése érdekében kifejezetten rögzítik, hogy a Teljesítési Határidő kizárólag tervezett. Pályázó, illetőleg az érdekkörében eljáró vállalkozó jogosult a Munkákat a Teljesítési Határidő lejártát megelőzően, vagy azt legfeljebb 5 nappal később befejezni, ez is szerződésszerű teljesítésnek minősül. Szerződő Felek rögzítik továbbá, hogy a Műszaki Dokumentáció esetleges módosulása esetén a Teljesítési Határidő is változhat.
- Tulajdonos köteles a Műszaki Dokumentációhoz kapcsolódó, illetőleg a Munkák szakszerű elvégzéséhez egyébként szükséges információt kellő időben a Pályázó, illetőleg az érdekkörében eljáró vállalkozó rendelkezésére bocsátani, valamint a teljesítésben az Pályázót, illetőleg az érdekkörében eljáró vállalkozót egyebekben is minden lehetséges és elvárható módon segíteni.
- Tulajdonos saját költségén köteles gondoskodni arról, hogy az Ingatlanban a Munkák elvégzéséhez szükséges közművek a munkavégzés teljes időtartama alatt Pályázó, illetőleg az érdekkörében eljáró vállalkozó rendelkezésére álljanak.
- Pályázó saját költségén és kockázatára köteles gondoskodni Munkák elvégzésének időtartama alatt a munkaterület őrzéséről. Pályázó köteles minden szükséges intézkedést megtenni annak érdekében, hogy a munkaterületre sem ezen időpontban sem máskor illetéktelenek – különösen gyerekek – ne léphessenek be.
- Pályázó, az érdekkörében eljáró vállalkozó útján köteles gondoskodni a Munkák végzése során keletkező hulladékok folyamatos a kijelölt helyen történő deponálásáról, engedéllyel rendelkező kezelőhöz történő rendszeres elszállításáról. Pályázó, illetőleg az érdekkörében eljáró vállalkozó veszélyes hulladékot a munkaterületen nem tárolhat, azt annak keletkezésekor köteles a jogszabályokban foglaltaknak megfelelően elszállíttatni.
- Pályázó saját költségén köteles gondoskodni arról, hogy a Munkák elvégzésének teljes időtartama alatt a munkát végző személyek számára szükséges számban öltöző illetőleg mosdó rendelkezésre álljon.
- Amennyiben Munkák elvégzése során közterület igénybevételére van szükség, az ehhez szükséges engedélyt, illetve az azzal kapcsolatban felmerülő díjat Pályázó köteles beszerezni, illetve viselni.
- Tulajdonos jogosult a Pályázó, érdekkörében eljáró vállalkozó teljesítését folyamatosan nyomon kísérni vagy más módon ellenőrizni, és haladéktalanul, írásban jelezni köteles Pályázónak, ha a vállalkozó munkavégzését, illetőleg teljesítését szakszerűtlennek, a Műszaki Dokumentációban meghatározottaktól eltérőnek, vagy más okból hibásnak tartja.
- Szerződő Felek kölcsönösen kötelesek a másik fél azonnali, írásban történő értesítésére, ha érdekkörükben olyan körülmény merül fel, amely akadályozhatja vagy meggátolhatja a Munkák szakszerű elvégzését, illetőleg a munkák tervezett Teljesítési Határidőn belül történő befejezését.
- A Munkák elvégzését és az átadás-átvételi eljárás sikeres lebonyolítását követően Pályázó a munkaterületet köteles Tulajdonos birtokába visszabocsátani, jegyzőkönyv felvétele mellett. Ezen jegyzőkönyvben rögzíthetik Szerződő Felek az elvégzett Munkákkal kapcsolatos esetleges észrevételeiket is, amelyek alapul szolgálhatnak arra, hogy Pályázó a vele külön szerződéssel a Munkák szakszerű elvégzésére szerződött vállalkozóval szemben szavatossági vagy jótállási igényeket érvényesíthessen. Szerződő Felek rögzítik, hogy az átadás-átvételi eljárás lezárultát követően Pályázó a Munkákkal kapcsolatos szavatossági és jótállási igényeket külön megállapodással Tulajdonosra engedményezheti.
- Szerződő Felek a félreértések elkerülése érdekében