Martonvásár Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
231/2022. (XI.22.) határozata
az Önkormányzati tulajdonú épületeken napelemes rendszerek elhelyezéséről, bővítéséről
1.) Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete megállapítja, hogy az egyes tulajdonában álló épületekre felhelyezendő napelemek telepítésére indított beszerzési eljárásban a beérkezett ajánlatok közül a
- Greentechnic Hungary Kft. ajánlata
- TechnoSolar Kft. ajánlata
érvényes, a harmadik megkeresett gazdálkodó szervezet nem adott ajánlatot.
2.) A beszerzési eljárásban a legjobb ár értékelési szempont alapján az eljárás nyertese a GREENTECHIC HUNGARY Kft.
3.) A Képviselő-testület úgy dönt, hogy a határozat melléklete szerinti tartalommal vállalkozási szerződést köt a Greentechnic Kft.-vel a napelemes rendszer telepítésére az alábbi felhasználási helyekre:
- Óvodamúzeum (Martonvásár, Brunszvik u. 2.)
- Orvosi rendelő (Martonvásár, Brunszvik u. 1.)
- Szent László Völgye Segítő Szolgálat (Martonvásár, Szt. László u. 24.)
az ajánlatában szereplő 11 292 725 Ft + ÁFA vállalási áron, és felhatalmazza a polgármestert a melléklete szerinti szerződés és a telepítéshez kapcsolódó dokumentumok aláírására.
3.) A Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, hogy az opciós tételként megjelölt Brunszvik Teréz Óvoda (Martonvásár, Deák F. utca 3.) és a Brunszvik-Beethoven Kulturális Központ (Martonvásár, Emlékezés tere 3.) felhasználási helyek esetében az áramszolgáltató engedélyének függvényében a GREENTECHNIC Kft.-vel az ajánlatában megjelölt 12 974 299 Ft + ÁFA összeggel a határozat 1. melléklete szerinti tartalomnak megfelelő vállalkozási szerződést és a telepítéshez kapcsolódó dokumentumokat aláírja.
4.) A Képviselő-testület a 3.)-4.) pontban foglaltakhoz szükséges 24 267 024 Ft + ÁFA, azaz mindösszesen 30 819 120 Ft-ot a fejlesztési tartalék terhére biztosítja.
A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester
A határozat végrehajtásának határideje: azonnal
231/2022. (XI.22.) határozat melléklete
VÁLLALKOZÁSI szerződés
>>> T E R V E Z E T <<<
amely létrejött egyrészről a
Név:
Székhely:.
Cégjegyzékszám:
Adószám:
Bankszámlaszám:
Képviseli:.
mint Kivitelező ( a továbbiakban: „Kivitelező”)
másrészről
Név: Martonvásár Város Önkormányzata
Székhely: 2462 Martonvásár, Budai u. 13.
Adószám: 15727433-2-07
Bankszámlaszám:
Képviseli: dr. Szabó Tibor polgármester
mint Megrendelő ( a továbbiakban: „Megrendelő”)
együttesen mint felek (a továbbiakban: „Felek”) között alulírott napon, helyen, az alábbiakban részletezett feltételek szerint:
1./ Szerződés tárgya
Jelen szerződés tárgya a Megrendelő tulajdonában álló, alább felsorolt épületeken (teljesítési helyszíneken) hálózatra visszatápláló napelemes rendszer helyszíni telepítése és üzembe helyezése, valamint az áramszolgáltató felé a hálózati csatlakozás ügyintézése, a szükséges tervek elkészítése, továbbá az üzembe helyezéséhez szükséges feladatok ellátása a Megrendelői ajánlatkérés, műszaki specifikáció és Kivitelezői ajánlat tartalma szerint.
A beruházásokkal érintett helyszínek:
- Óvodamúzeum, Martonvásár, Brunszvik u. 2.
- Orvosi rendelő, Martonvásár, Brunszvik u. 1.
- Szt. László Völgye Segítő Szolgálat, Martonvásár, Szt. László u. 24.
2./ Felek fő kötelezettsége, vételár
2.1. Kivitelező engedélyezteti, kiépíti és üzembe helyezi, a Megrendelő s birtokba veszi a jelen szerződés elválaszthatatlan részét képező ajánlattételi felhívásban és Kivitelezői ajánlatban részletezett, jelen szerződés 1.1.-1.4. pontjaiban megjelölt teljesítési helyeken kiépítendő hálózatra visszatápláló napelemes rendszereket, melyeket Kivitelező vállalkozási kötelezettsége teljesítéseként, megrendelői és áramszolgáltatói igény szerint elhelyez/felszerel, valamint üzemi próba után, szolgáltatói üzembe helyezés után átad.
2.2. A Kivitelező, a vállalkozási kötelezettség teljesítéséhez szükséges anyagokat az ajánlatban meghatározott módon beszerzi.
2.3. Kivitelező a jelen szerződés aláírásával kijelenti és szavatolja, hogy a szerződésben foglalt kötelezettség elvégzésére képes és alkalmas, valamint tevékenységi körében a szerződés tárgyát képező kötelezettség végrehajtásával kapcsolatos tevékenységek szerepelnek.
2.4. Kivitelező szerződéses kötelezettségének ellenértékét tételesen részletezve a jelen szerződés elválaszthatatlan részét képező Kivitelezői ajánlat tartalmazza.
A szerződéses kötelezettség teljes ellenértéke teljesítési helyszínenként:
- Óvodamúzeum: ______________ Ft+ÁFA, = bruttó _____________ Ft azaz bruttó ________________ forint
- Orvosi rendelő: ______________ Ft+ÁFA, = bruttó _____________ Ft azaz bruttó ________________ forint
- Szt. László Völgye Segítő Szolgálat: ______________ Ft+ÁFA, = bruttó _____________ Ft azaz bruttó ________________ forint
Az ellenérték tartalmazza az Kivitelezőnek a tervezéssel, engedélyeztetéssel, a termékek csomagolásával, a teljesítési helyre történő szállításával, felszerelésével, továbbá a teljeskörű kiépítéssel a beüzemeléssel, az üzempróba utáni átadás-átvétellel kapcsolatos valamennyi felmerülő költségét.
3./ Kivitelező további, vállalkozási kötelezettséggel kapcsolatos jogai, kötelezettségei
3.1. Az Kivitelező a szerződés tárgyát képező munkát olyan módon végzi, hogy az érintett épület üzemeltetése folyamatosan biztosítható legyen. A kivitelezés során az Kivitelező részére a közüzemek (víz, elektromos áram, stb.) használatát a Megrendelő térítésmentesen biztosítja.
3.2. Kivitelező tudomásul veszi, hogy a munkaterületen belül -az épületek sajátosságaiból adódóan- a teljesítési helyszínekre vonatkozó belső szabályainak betartása mellett végzi a munkálatokat. Kivitelező tudomásul veszi, hogy munkaerőt kizárólag a hatályos jogszabályok szigorú betartásával alkalmazhat.
3.3. A vállalkozási kötelezettség teljesítése során keletkezett hulladékokat a Kivitelező a saját költségén, a munkálatok befejezésével elszállítja a munkaterületről.
3.4. Pótmunka kizárólag a Megrendelő írásbeli engedélye alapján lehetséges, tételesen kimunkált, kölcsönösen elfogadott díjakon, külön szerződésmódosításról szóló szerződésben.
3.5. A szerződés körébe tartozó vállalkozási kötelezettség teljesítésénél a munkarend kialakítása, a műszaki ellenőrzés, a hatályos jogszabályok szerint a biztonságos munkavégzés, tűzvédelem, vagyonvédelem feltételeinek biztosítása az Kivitelező feladata.
4./ A Megrendelő további kötelezettségei:
4.1. A Megrendelő köteles a Kivitelező részére biztosítani a rendelkezésre álló és a Kivitelező kötelezettségeinek elvégzéséhez szükséges adatokat és információkat. A hiányos, hibás vagy késedelmes adatszolgáltatás miatt bekövetkező Megrendelői késedelemért a Kivitelezőt nem terheli felelősség. A késedelmes adatszolgáltatás a teljesítési határidő módosulását vonhatja maga után.
4.2. Megrendelő biztosítja Kivitelező munkavállalóinak, anyagainak, szállító eszközeinek a teljesítési helyszínek területére történő akadálytalan be- és kilépését.
4.3. A telepítési kötelezettséget befolyásoló Megrendelői igényekről, esetleges változásokról a Megrendelő azonnali tájékoztatásra kötelezett.
5./ Teljesítési határidő
5.1. Felek megállapodnak abban, hogy Kivitelező a szerződés hatálybalépését követő 120 napon belül teljesíti vállalkozási kötelezettségét.
5.2. A birtokbavétel időpontja megegyezik az áramszolgáltató általi üzembehelyezés időpontjával, mely egyben a kárveszély átszállásának időpontja is, kivéve a teljesítés rejtett hibájából származó károkat.
5.3. A munkaterület átadásának időpontját a Felek kapcsolattartóik útján egyeztetik.
6./ Teljesítésigazolás, számlázás
6.1. Kivitelező teljesítési helyszínenként külön-külön jogosult számlát benyújtani, az alábbiak szerint:
- részszámla a szolgáltatói engedélyeztetés után, a napelemes rendszer felszerelését követően a teljesítési helyszínre vonatkozó ellenérték 85 (nyolcvanöt) százaléka
Végszámla: a napelemes rendszer szolgáltató általi üzembehelyezését követően (a teljesítési helyszínre vonatkozó ellenérték 15 (tizennöt) százaléka.
A szerződéses ellenértékre a Kivitelező a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 167. §-ában foglaltak szerint, cégszerűen aláírt számla ellenében jogosult.
6.2. A Megrendelő - amennyiben a hibátlan teljesítést nem vitatja és a Kivitelező a szükséges dokumentumokat (különös figyelemmel az engedélyekre, a használati útmutatóra, jótállási dokumentációra) átadja - a Teljesítésigazolást a teljesítés napjától számított 3 (három) munkanapon belül kiállítja, és a Kivitelező a teljesítésigazolás alapján jogosult számláját kiállítani.
6.3. A teljesítésigazolás aláírására a Megrendelő részéről Gucsek István alpolgármester jogosult.
6.4. A számlát az alábbi névre és címre kell kiállítani és benyújtani:
Martonvásár Város Önkormányzata
2462 Martonvásár, Budai u. 13.
Adószám: 15727433-2-07
6.5. A Megrendelő a számla átvételétől számított három (három) munkanapon belül ellenőrzi a számla megfelelőségét. Ha a számla alakilag vagy tartalmilag hibás, úgy a számla befogadását megtagadja, és a számlát visszaküldi a Kivitelezőnek. Ebben az esetben a Kivitelezőnek új, megfelelően kiállított számlát kell benyújtania.
6.6. A Megrendelő a Kivitelező által benyújtott számla ellenében 15 (tizenöt) naptári napon belül, forintban, banki átutalással teljesíti fizetési kötelezettségét Kivitelező __________ banknál vezetett _______-________-_________ pénzforgalmi számlaszámára.
6.7. Kivitelező tudomásul veszi, hogy a bankszámlaszám helyességéért a Kivitelező szavatol, és a Megrendelő díjfizetési kötelezettsége az átutalás napján teljesítettnek minősül.
6.8. Késedelmes fizetés esetén a Kivitelező jogosult a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 6:155. §-a szerinti késedelmi kamatot felszámítani.
7./ Műszaki adatok és jótállás
7.1. A termékek, berendezések a Megrendelő ajánlatkérésben és a Kivitelező ajánlatában rögzített műszaki paraméterekkel, minőségi követelményekkel rendelkeznek.
7.2. A Kivitelező szavatolja, hogy a Szerződés teljesítését harmadik személy joga nem korlátozza vagy akadályozza. Harmadik személyek bármilyen, erre megalapozott igénnyel való fellépése esetén a Kivitelező a saját költségén jogvédelmet biztosít a Megrendelő számára, és átvállal minden költséget és kártérítést, amelynek megfizetésére a Megrendelőt jogvita eredményeképpen jogerősen kötelezik.
7.3. A Kivitelező szavatolja, hogy a Szerződés keretén belül általa beépített termékek újak, használatban nem voltak. A Kivitelező szavatol továbbá azért, hogy a szállított termékek alkalmasak a rendeltetésszerű használatra, valamint azok mentesek mindenfajta tervezési, anyagbeli, kivitelezési, vagy olyan hibáktól, melyek az Kivitelező cselekedetéből vagy mulasztásából erednek.
7.4. A Kivitelező biztosítja, hogy a telepítési kötelezettséget megfelelő és elvárható szakértelemmel rendelkező személyek végzik el.
7.5. Kivitelező a szerződésszerű teljesítés napjától számított a termékre az 1. számú melléklet szerinti időtartamig, a teljesített kötelezettsége eredményére az 1. számú melléklet szerinti időtartamig teljes körű kellékszavatosságot vállal a Ptk. vonatkozó rendelkezései szerint.
7.6. Kivitelező a szerződésszerű teljesítés napjától számított az 1. számú melléklet szerinti időtartamig a teljesített kötelezettsége eredményére teljes körű forgalmazói jótállást vállal a Ptk. 6:171. - 6:173. § rendelkezései szerint.
7.7. A jótállási időn belüli meghibásodása esetén Megrendelő értesíti az Kivitelezőt, és a Felek 72 órán belül ezzel kapcsolatban egyeztetést tartanak. A hiba jellegétől függően az Kivitelező, amennyiben a hiba kijavítása azonnali intézkedést tesz szükségessé haladéktalanul, egyéb esetekben 8 napon belül köteles a hibát kijavítani.
7.8. A jótállási időszak a Ptk-ban meghatározott esetekben újból indul, illetve nyugszik, és a nyugvás időtartamával meghosszabbodik.
7.9. Az Kivitelező a jótállás keretében a jelen fejezet szerinti kötelezettségét külön díjazás nélkül nyújtja, azaz nem számít fel díjat, függetlenül az igénybevételi alkalmak számától, illetve az igénybevételi időszak hosszától.
7.10. Kivitelező szavatolja, hogy a termékek az 1. számú melléklet szerinti időtartamig rendelkeznek gyártói jótállással:
8./ A szerződés biztosítékai
8.1. A Felek megállapodnak abban, hogy a teljesítési határidő elmulasztása esetén Kivitelező késedelmi kötbért tartozik fizetni. A késedelmi kötbér alapja a teljesítési helyszínre vonatkozó szerződéses ellenérték nettó összege, mértéke annak 1 %-a, a késedelem minden megkezdett naptári napja után. A kötbér maximuma a kötbéralap 30%-a.
8.2 Hibás teljesítési kötbér: a hibák kijavítására, hiányok pótlására nyitva álló, Felek által közösen megállapított határidő elmulasztása esetén, a Kivitelező hibás teljesítési kötbért tartozik fizetni, amely a hibás termékek és/vagy hibás vállalkozói kötelezettségteljesítés nettó ellenértékének 1 %-a naponta. A kötbér maximuma, a hibásan teljesített termék és/vagy vállalkozói kötelezettség nettó ellenértékének 30%-a.
8.3. Ugyanabból a ténybeli alapból származóan kizárólag egyféle kötbér követelhető.
8.4. A kötbér a késedelem beálltával, illetve a minőségi hiba kijavítására rögzített határidő elmulasztásával esedékessé válik.
8.5. A Megrendelő a Kivitelezőnek felróható lehetetlenülés, a Kivitelező által a teljesítés jogos ok nélküli megtagadása, illetve a Kivitelező felróható magatartása miatt a Megrendelő általi jogszerű elállás, felmondás esetén, a Kivitelező kötbér és kártérítési felelősséggel tartozik. A meghiúsulási kötbér mértéke a teljesítési helyszínre vonatkozónettó szerződéses ellenérték, mint vetítési alap 30%-a.
8.6. A meghiúsulási kötbér a meghiúsulást eredményező magatartás megvalósításával, külön jognyilatkozat nélkül esedékessé válik.
8.7. Megrendelő jogosult kötbérkövetelését leszámlázni és az általa a Kivitelezőnek fizetendő összegbe beszámítani. Amennyiben Megrendelőnek a Kivitelező nem vagy hibás, illetve késedelmes teljesítése következtében nem keletkezik ellenérték fizetési kötelezettsége, úgy Megrendelő a kötbért kiszámlázza és azt a Kivitelező köteles a számla kézhezvételétől számított 5 (öt) banki napon belül Megrendelő részére kifizetni.
9./ Szerződés megszüntetése, módosítása:
9.1. A Szerződés teljesítéssel történő megszűnésén túl a Felek a Szerződést azonnali hatállyal, egyoldalú, írásos jognyilatkozattal megszüntethetik, ha
- a Kivitelező késedelmes teljesítése a 30 (harminc) napot meghaladja (a Szerződésben kikötött határidők fix határidők, így érdekmúlás bizonyítására nincs szükség);
- a Megrendelő a Kivitelezőt már írásban felszólította a szerződésszerű teljesítésre;
- a Kivitelező ellen csődeljárás indult és a vonatkozó jogszabályok alapján tartott tárgyaláson a hitelezőktől nem kap előzetes egyetértést a fizetési haladék megszerzésére;
- bírósági döntés szerint a csődeljárás során a hitelezőkkel nem jön létre egyezség
- a Kivitelező az illetékes bíróságnál saját maga ellen felszámolási eljárás megindítását kéri a vonatkozó jogszabályok alapján;
- a Kivitelező fizetésképtelenségét a bíróság a vonatkozó jogszabályok alapján megállapítja;
- a Kivitelező a kötbérmaximumot bármely esetben kimeríti;
- a Kivitelező nem felel meg az átlátható szervezet törvényi követelményeinek (15.3. pont).
9.2. Bármelyik fél által történő felmondás esetén a fizetések a felmondási idő lejártáig teljesítendők, s a Felek egymással elszámolnak.
9.3. A Szerződést mindkét fél beleegyezésével, kizárólag írásban lehet módosítani.
10./ Vis maior
10.1. A vis maior olyan, a Feleknek fel nem róható, akaratuktól, cselekedeteiktől, mulasztásuktól és eljárásuktól egyébként függetlenül bekövetkező, elháríthatatlan esemény, mint például háború, polgári felkelés, munkabeszüntetés, természeti katasztrófa vagy más elháríthatatlan szükséghelyzet, amely számottevő módon akadályozza vagy lehetetlenné teszi a vállalt szolgáltatás teljesítését.
10.2. A vis maior események által érintett felek kötelesek írásban a lehetőséghez képest azonnal értesíteni egymást az ilyen esemény bekövetkezéséről és megszűnéséről, valamint annak fennállása alatt az azzal kapcsolatos valamennyi lényeges körülményről. Az ennek elmulasztásából eredő kár a mulasztó felet terheli. Mindkét fél – amennyiben ésszerűen lehetséges – a vis maior ideje alatt mindent megtesz a kötelezettségei teljesítésének folytatása érdekében.
10.3. Ha a vis maior esemény következtében a Kivitelező nem tudja a Szerződés szerinti kötelezettségét teljesíteni és a körülmények hosszantartó, vagy előre meg nem határozható elhúzódása miatt a Megrendelő teljesítéshez fűződő érdeke megszűnik, a Megrendelő jogosult a szerződést azonnali hatállyal felmondani a Kivitelezőnak küldött írásbeli értesítéssel.
10.4. Ha a vis maior nem teszi lehetetlenné a szerződés teljesítését, de késlelteti azt: a teljesítési határidő meghosszabbodik a vis maior okozta késedelem időtartamával.
11./ Kapcsolattartók
11.1. A Felek kötelesek a szerződéssel kapcsolatos minden lényeges körülményről egymást haladéktalanul tájékoztatni. Felek a szerződéssel és a teljesítéssel kapcsolatos nyilatkozattételre kapcsolattartókat neveznek meg, akik ebben a körben a Felek képviselőinek minősülnek.
A Felek kapcsolattartóit és elérhetőségét a szerződés 2. számú melléklete tartalmazza.
11.2. A Megrendelői kapcsolattartók képviseleti jogosultsága a Szerződés módosítására, azaz a szerződési feltételek megváltoztatására nem terjed ki.
11.3. Felek a kapcsolattartók személyében bekövetkező változásokat haladéktalanul kötelesek írásban közölni egymással. A kapcsolattartók személyében bekövetkező változás nem eredményezi a Szerződés módosítását.
11.4. A Felek képviselőinek, a Szerződés teljesítésében közreműködő személyek és a kapcsolattartók adatait a Felek az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679 rendeletének (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (a továbbiakban: GDPR) rendelkezései szerint kezelik. A Felek a saját alkalmazottaik adatait a GDPR 6. cikk (1) (b) pontja és a munkavégzésre irányuló jogviszonyt szabályozó jogszabály rendelkezése alapján, a Felek által a másik Fél részére továbbított személyes adatokat a GDPR 6. cikk (1) (f) pontja szerint, a szerződéses partnerük jogos érdekében veszik át és kezelik a személyes adatokat a célhoz szükséges mértékben és ideig. A Jogar Továbbképző Köpont és Hotel területére belépő személyek személyes adatait a Megrendelő vagyonvédelmi célból, jogos érdekében kezeli a GDPR 6. cikk (1) (f) pontja alapján.
11.5. Felek között a Szerződéssel kapcsolatos, a teljesítést érdemileg befolyásoló közlés, értesítés csak írásban érvényes és hatályos. Felek ezért megállapodnak abban, hogy a Szerződés keretében egymással szóban vagy telefonon közölt ilyen közlést, értesítést telefaxon, levélpostai vagy elektronikus úton utólag (ideértve a biztonságos kézbesítési szolgáltatás útját is) megerősítik.
12./ Jogvita
A Felek kifejezik abbéli szándékukat, hogy vitás kérdéseket elsősorban igyekeznek tárgyalásos úton rendezni.
13./ Egyéb kikötések
13.1. Kivitelező tudomásul veszi, hogy az Infotv. 27.§ (3)-(3a) bekezdése alapján a Szerződés tartalma közérdekű, illetve közérdekből nyilvános adatnak minősül, és az nem minősül üzleti titoknak. Az esetleges nyilvánosságra hozatal azonban nem eredményezheti az olyan adatokhoz – így különösen a védett ismerethez – való hozzáférést, amelyek megismerése az üzleti tevékenység szempontjából aránytalan sérelmet okozna, feltéve, hogy ez nem akadályozza meg a közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét. A Felek az arra irányuló kérelem esetén kötelesek a Szerződés közérdekű, illetve közérdekből nyilvános adatnak minősülő tartalmára vonatkozóan tájékoztatást adni.
13.2. A Felek jelen szerződésben rögzített kötelezettségeik teljesítése során kiemelt figyelmet fordítanak a GDPR rendelkezéseinek betartására.
13.3. Kivitelező a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény átlátható szervezet fogalmára vonatkozó feltételeknek való megfelelőségéről szóló nyilatkozatot benyújtotta, amely a szerződés mellékletét képzi, ugyanakkor tudomásul veszi, hogy a kifizetés feltétele a nyilatkozatban foglaltak kifizetéskori fennállása.
13.4. Jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Ptk., és egyéb vonatkozó jogszabályok rendelkezései irányadóak.
13.5. Jelen szerződés elválaszthatatlan részét képezik az Ajánlattételi felhívás, az Ajánlat és mellékletei (3. sz. melléklet)
A jelen szerződés 4 (négy) egymással szó szerint megegyező eredeti példányban készült.
Alulírott Felek képviselői a szerződést, elolvasták, annak tartalmát megértették, a benne foglaltakkal kapcsolatban tévedésben nincsenek, és azt, mint szerződéses akaratukkal mindenben megegyezőt cégszerűen írták alá.
Martonvásár, 2022……… |
………., 2022…………. |
dr. Szabó Tibor polgármester Martonvásár Város Önkormányzata Megrendelő |
név tisztség cég neve Kivitelező |