Martonvásár Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
204/2014. (XII. 16.) határozata
a háziorvosok feladat-ellátási szerződésének módosításáról
I.
Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az önkormányzat és a Kardió –Konzulens Bt. (székhelye: 2462 Martonvásár, Széchenyi út 73. telephelye: 2462 Martonvásár, Brunszvik utca 1.; képviseli: Dr. Jambrikné Dr. Takács Imola) között a háziorvosi feladatok ellátása tárgyában létrejött feladat-ellátási szerződést - a működési engedélyt kiadó hatóság és a finanszírozást biztosító hatóság engedélyével összhangban - 2015. január 1 napi hatállyal az alábbiak szerint módosítja:
1.) A szerződő felek a 2011. október 11. napi hatállyal létrejött háziorvosi feladat ellátását biztosító szerződést az alábbi pontokban egyező akarattal módosítják.
2.) A Szerződés 1.) pontjában a rendelés ideje a következők szerint módosul:
„A rendelés ideje:
Hétfő: 08.00 óra – 11.00 óra
Kedd: 13.00 óra – 17.00 óra
Szerda: 08.00 óra – 11.00 óra
Csütörtök: 14.00 óra – 17.00 óra
Péntek: 08.00 óra – 11.00 óra
Terhes tanácsadás: csütörtök 13.00-14.00 óra
Rendelkezésre állási idő: hétfő – péntek 08.00 – 16.00 óra”
3.) A Szerződés 2.) pontja a következők szerint kiegészül:
„A Felek jelen szerződés időtartamát határozatlan időben, de legalább 5 évben határozzák meg.”
4.) A Szerződés 5.) pontja a következők szerint kiegészül:
„A Megbízott saját helyettesítéséről a nyári időszak kivételével 13.00-17.00 óráig, a nyári időszakban (június – augusztus) 08.00-14.00 óráig terjedő időtartamban a Martonvásár, Brunszvik utca 1. szám alatti rendelőben köteles gondoskodni.”
„A helyettesítésre vonatkozó tudnivalókról a Megbízott megfelelő időben (legalább 24 órával korában) és módon (a rendelő külső bejáratára kifüggesztett, a betegek számára elérhető hirdetmény útján) köteles tájékoztatni a körzet lakosságát, továbbá értesíteni a Megbízót (e-mailben, telefonon, vagy más módon).”
„A helyettesítésre jogosult:
Dr. Czikajló Gyula orvos
helyettesítés helye: 2462 Martonvásár, Brunszvik utca 1.”
5.) Jelen módosítás a szerződés további részeit nem érinti.
II.
Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az önkormányzat és a Dr. Czikajló és Társa Bt. (székhelye: 2462 Martonvásár, Malom utca 6.. telephelye: 2462 Martonvásár, Brunszvik utca 1.; képviseli: Dr. Czikajló Gyula) között a háziorvosi feladatok ellátása tárgyában létrejött feladat-ellátási szerződést - a működési engedélyt kiadó hatóság és a finanszírozást biztosító hatóság engedélyével összhangban - 2015. január 1. napi hatállyal az alábbiak szerint módosítja:
1.) A szerződő felek a 2013. január 1. napi hatállyal létrejött háziorvosi feladat ellátását biztosító szerződést az alábbi pontokban egyező akarattal módosítják.
2.) A Szerződés 3.) pontja a következők szerint módosul:
„A rendelés ideje:
Hétfő: 13.00 óra – 17.00 óra
Kedd: 07.30 óra – 11.00 óra
Szerda: 14.00 óra – 17.00 óra
Csütörtök: 07.30 óra – 11.00 óra
Péntek: 10.00 óra – 14.00 óra
Terhes tanácsadás: szerda 13.00 óra – 14.00 óra
Rendelkezésre állási idő: hétfő - péntek 08.00 – 16.00 óra”
3.)A Szerződés 6.) pontja a következők szerint kiegészül:
„A Megbízott saját helyettesítéséről a nyári időszak kivételével 13.00-17.00 óráig, a nyári időszakban (június –augusztus) 08.00-14.00 óráig terjedő időtartamban a Martonvásár, Brunszvik utca 1. szám alatti rendelőben köteles gondoskodni.”
„A helyettesítésre vonatkozó tudnivalókról a Megbízott megfelelő időben (legalább 24 órával korában) és módon (a rendelő külső bejáratára kifüggesztett, a betegek számára elérhető hirdetmény útján) köteles tájékoztatni a körzet lakosságát, továbbá értesíteni a Megbízót (e-mailben, telefonon, vagy más módon).”
„A helyettesítésre jogosult:
Dr. Jambrikné Dr. Takács Imola orvos
helyettesítés helye: 2462 Martonvásár, Brunszvik utca 1.”
4.) Jelen módosítás a szerződés további részeit nem érinti.
III.
A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a határozat I. és II. pontja szerint módosított, egységes szerkezetbe foglalt, a határozat 1. és 2. mellékletét képező, feladat-ellátási szerződés aláírására.
A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester
A határozat végrehajtásának határideje: I. és II. pont esetében: folyamatos, a III. pont esetében: 2014. december 31.
204/2014. (XII. 16.) határozati javaslat 1. melléklete:
FELADAT-ELLÁTÁSI SZERZŐDÉS
amely létrejött egyrészről Martonvásár Város Önkormányzata (2462 Martonvásár, Budai út 13.; törzsszám: 727431; adószám:15727433-2-07; képviseli: Dr. Szabó Tibor polgármester), másrészről, Kardio-Konzulens Bt. (székhelye: 2462 Martonvásár, Széchenyi út 73.; telephelye: 2462 Martonvásár, Brunszvik út 1.; adószáma: 21970939-2-07; képviseli:
Dr. Jambrikné Dr. Takács Imola) között az alapellátás körébe tartozó orvosi feladatok ellátása tárgyában az alábbi helyen, időben és feltételek mellett:
1) Martonvásár Város Önkormányzata (továbbiakban: Megbízó) határozatlan időre megbízza a háziorvosi feladatot ellátó vállalkozást (továbbiakban: Megbízott), hogy területi ellátási kötelezettséggel folyamatos háziorvosi ellátást biztosítson Martonvásár Város közigazgatási területén 2015.január 1. napjától kezdődően.
A rendelés ideje:
Hétfő: 08.00 óra – 11.00 óra
Kedd: 13.00 óra – 17.00 óra
Szerda: 08.00 óra – 11.00 óra
Csütörtök: 14.00 óra – 17.00 óra
Péntek: 08.00 óra – 11.00 óra
Terhes tanácsadás: csütörtök 13.00-14.00 óra
Rendelkezésre állási idő: hétfő – péntek 08.00 – 16.00 óra
2) Az 1.) pontban foglaltakon túl a Megbízó a Megbízottat megbízza a martonvásári
2. sz. körzet háziorvosi teendőinek ellátásával. A Felek jelen szerződés időtartamát határozatlan időben, de legalább 5 évben határozzák meg.
3) A Megbízó a tulajdonában lévő Martonvásár, Brunszvik út 1. szám alatti, a háziorvosi feladatok ellátásához szükséges felszereltségű rendelő helyiséget az e szerződésben foglalt feladatok ellátásának időtartamára, térítésmentesen a Megbízott rendelkezésére bocsátja. A Megbízó a használatba adást követően tulajdonjogát fenntartja.
4) A fenntartási és működési kiadások megoszlása:
a.) A Megbízottat terhelik:
- a Megbízó tulajdonát képező kis értékű tárgyi eszközök karbantartása,
- a Megbízott tulajdonába kerülő kis értékű eszközök beszerzése,
- a rendelő helyiségek, illetve a hozzátartozó váróterem takarítási, karbantartási költségei,
- a háziorvosi feladatok ellátását szolgáló nagy értékű eszközbeszerzések, továbbá
- a 13) pont szerinti jogszabályokban foglaltaknak megfelelően az 1) és 2.) pontokban általa vállalt megbízás ellátásához szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosítása.
b.) Az a.) pontban nem említett működési kiadások (munkabér, társadalombiztosítási járulék, irodaszer, nyomtatvány, védőruha) a Megbízottat terhelik.
c.) A Megbízót terhelik:
- a háziorvosi feladat ellátással összefüggésben felmerülő épület felújítási és átalakítási költségek,
- az ellátás során keletkező veszélyes hulladékok kezelésének elszállításának, ártalmatlanításának költségei.
d.) A Megbízó és a Megbízott a háziorvosi feladatok ellátásával kapcsolatban keletkező költségeket 87,5-12,5 %-ban megosztja az orvosi rendelő épületére vonatkozóan az alábbi szolgáltatások tekintetében:
- gáz- és villamos energia költségek
- közmű- és kommunális szolgáltatások (ivóvíz és szennyvíz, szemétszállítás díja)
- kommunikációs szolgáltatások díjai (internet, rendelői és ügyeleti telefon használat díja)
5) Megbízott saját háziorvosi körzetében történő helyettesítéséről maga gondoskodik, a 4/2000. (II.25.) EüM rendeletben meghatározott szakmai feltételekkel és engedéllyel rendelkező helyettesítővel biztosítva a betegek folyamatos ellátását. A Megbízott saját helyettesítéséről a nyári időszak kivételével 13.00-17.00 óráig, a nyári időszakban (június – augusztus) 08.00-14.00 óráig terjedő időtartamban a Martonvásár, Brunszvik utca 1. szám alatti rendelőben köteles gondoskodni
A helyettesítésre vonatkozó tudnivalókról a Megbízott megfelelő időben (legalább 24 órával korában) és módon (a rendelő külső bejáratára kifüggesztett, a betegek számára elérhető hirdetmény útján) köteles tájékoztatni a körzet lakosságát, továbbá értesíteni a Megbízót (e-mailben, telefonon, vagy más módon). A helyettesítés költségei a Megbízottat terhelik.
A helyettesítésre jogosult:
Dr. Czikajló Gyula orvos
helyettesítés helye: 2462 Martonvásár, Brunszvik utca 1.
A Megbízott a háziorvosi teendők ellátásához a jogszabályokban meghatározott számú – és képesítésű szakdolgozott foglalkoztatja.
6) Megbízott akadályoztatása esetén (betegség, egyéb elháríthatatlan ok) az okot adó esemény tudomására jutását követő 24 órán belül köteles a Megbízót, valamint a lakosságot értesíteni, illetve tájékoztatni a Megbízót az akadály elhárításának módjáról is.
7) Megbízó és Megbízott megállapodnak abban, hogy a Fejér Megyei Egészségbiztosítási Pénztárral Megbízott közvetlenül köt finanszírozási szerződést. A Megbízó hozzájárul ahhoz, hogy a háziorvosi alapellátás finanszírozásához szükséges pénzeszközt az Egészségbiztosítási Pénztár közvetlenül a Megbízott számlájára utalja.
8) Megbízott az 1) pontban foglalt feladatok ellátását a finanszírozási szerződés alapján folyósított összegből biztosítja. Ennek érdekében Megbízott vállalja, hogy a megjelölt működési területén a hozzá bejelentkezett biztosítottak részére az érvényes előírásoknak, és a szakma szabályainak megfelelő szolgáltatást nyújt.
9) Megbízó és Megbízott kijelentik, hogy a 1) pontban foglalt feladatok ellátásáért a jelen szerződés hatálybalépését követően külön díjazás nem jár.
10) A Megbízó jogosult – az Orvosi Kamara, mint független szakértői bizottság véleménye alapján – ezen megállapodást felmondani, ha a Megbízó, vagy a Megbízott jelent szerződésben foglalta szakmai követelményeknek nem tesz eleget. Megbízó,
a Megbízott jelen szerződésben foglalt egyéb kötelezettségszegése esetén is jogosult írásban, indoklással szerződésszegésre hivatkozva felmondani ezen megállapodást.
A felmondás a Megbízott részére történő kézbesítését követő hó utolsó napjától lehet hatályos.
11) Megbízott a szerződést jogosult írásban felmondani, ha a Megbízó e szerződésben foglalt kötelezettségeinek nem tesz eleget. A felmondás, a felmondási ok bekövetkeztét követő hó utolsó napjára szól.
12) Ha a Megbízott bizonyíthatóan olyan gazdálkodási mulasztást követ el, amely a működtetést lehetetlenné teszi, a Megbízó jogosult a szerződést – a gazdálkodási mulasztás bekövetkeztének, illetve felfedezésének hónapjában, annak utolsó napjával felmondani, és az ezzel összefüggő intézkedéseket megtenni.
13) Jelen szerződést Megbízó és Megbízott közös megegyezéssel módosíthatja, megszüntetheti.
14) Megbízott részéről kapcsolattartásra kijelölt személy: Gucsek István alpolgármester.
15) Jelen szerződés megkötésével egyidejűleg a Megbízó és Megbízott között hasonló tárgyban létrejött szerződés hatályát veszti.
16) Megbízó és Megbízott a szerződésből eredő jogvita eldöntésére kikötik a Székesfehérvári Járásbíróság illetékességét.
17) Jelen szerződés hatályosulása során alkalmazandó jogszabályok:
- az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény;
- az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló 2003. évi LXXXIV. törvény;
- a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény;
- az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény;
- az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény végrehajtásáról szóló 313/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet;
- az egészségügyi szolgáltatás gyakorlásának általános feltételeiről, valamint a működési engedélyezési eljárásról szóló 96/2003. (VII. 15.) Korm. rendelet;
- a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendelet;
- az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimumfeltételekről szóló 60/2003. (X. 20.) ESzCsM rendelet;
- az egészségügyi szakdolgozó által, orvosi elrendelésre önállóan is ellátható tevékenységek felelősségi, szakmai, szakképesítési és szakképzettségi feltételeiről szóló 66/2011. (XII. 13.) NEFMI rendelet.
Martonvásár, 2014. december „__”.
Megbízó Megbízott
204/2014. (XII. 16.) határozati javaslat 2. melléklete:
FELADAT-ELLÁTÁSI SZERZŐDÉS
amely létrejött egyrészről Martonvásár Város Önkormányzata (2462 Martonvásár, Budai út 13.; törzsszám: 727431; adószám:15727433-2-07; képviseli: Dr. Szabó Tibor polgármester), másrészről, Czikajló és Társa Bt. (székhelye: 2462 Martonvásár, Malom u. 6.; telephelye: 2462 Martonvásár, Brunszvik út 1. adószáma: 22061096-1-07; képviseli:
Dr. Czikajló Gyula) között a háziorvosi feladatok ellátása tárgyában az alábbi helyen, időben és feltételek mellett:
1.) Megbízó megbízza a háziorvosi feladatot ellátó vállalkozást, a Dr. Czikajló és Társa Bt, melyben személyes ellátásra kötelezett orvos Dr. Czikajló Gyula (továbbiakban: Megbízott), hogy területi ellátási kötelezettséggel folyamatos háziorvosi ellátást biztosítson Martonvásár Város közigazgatási területén az 1. számú körzetet érintően 2015. január 1. napjától kezdődően.
2.) Martonvásár Város Önkormányzata (továbbiakban: Megbízó) és Megbízott jelen időtartamát határozatlan időben, de legalább 5 évben határozzák meg.
3.) A rendelés ideje:
Hétfő: 13.00 óra – 17.00 óra
Kedd: 07.30 óra – 11.00 óra
Szerda: 14.00 óra – 17.00 óra
Csütörtök: 07.30 óra – 11.00 óra
Péntek: 10.00 óra – 14.00 óra
Terhes tanácsadás: szerda 13.00 óra – 14.00 óra
Rendelkezésre állási idő: hétfő - péntek 08.00 – 16.00 óra
4.) A Megbízó a tulajdonában lévő Martonvásár, Brunszvik út 1. szám alatti, a háziorvosi feladatok ellátásához szükséges felszereltségű rendelő helyiséget az e szerződésben foglalt feladatok ellátásának időtartamára, térítésmentesen a Megbízott rendelkezésére bocsátja. A Megbízó a használatba adást követően tulajdonjogát fenntartja.
5.) A fenntartási és működési kiadások megoszlása:
a.) A Megbízottat terhelik:
- a Megbízó tulajdonát képező kis értékű tárgyi eszközök karbantartása,
- a Megbízott tulajdonába kerülő kis értékű eszközök beszerzése,
- a rendelő helyiségek, illetve a hozzátartozó váróterem takarítási, karbantartási költségei,
- a háziorvosi feladatok ellátását szolgáló nagy értékű eszközbeszerzések, továbbá
- a 19) pont szerinti jogszabályokban foglaltaknak megfelelően az 1) pontban általa vállalt megbízás ellátásához szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosítása.
b.) Az a.) pontban nem említett működési kiadások (munkabér, társadalombiztosítási járulék, irodaszer, nyomtatvány, védőruha) a Megbízottat terhelik.
c.) A Megbízót terhelik:
- a háziorvosi feladat ellátással összefüggésben felmerülő épület felújítási és átalakítási költségek,
- az ellátás során keletkező veszélyes hulladékok kezelésének elszállításának, ártalmatlanításának költségei.
d.) A Megbízó és Megbízott a háziorvosi feladatok ellátásával kapcsolatban keletkező költségeket 87,5 – 12,5 %-ban megosztja az orvosi rendelő épületére vonatkozóan az alábbi szolgáltatások tekintetében:
- gáz- és villamos energia költségek,
- közmű- és kommunális szolgáltatások (ivóvíz és szennyvízdíj, szemétszállítás díja) díjai,
- kommunikációs szolgáltatások díjai (internet, rendelői és ügyeleti telefon használata)
e.) A d.) pont szerinti költségek 12,5%-át a Megbízó által meghatározott jogú személy (Martongazda Kft) számlázza tovább a Megbízott részére.
6.) Megbízott saját a háziorvosi körzetében történő helyettesítéséről maga gondoskodik, a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II.25.) EüM rendeletben meghatározott szakmai feltételekkel és engedéllyel rendelkező helyettesítővel biztosítva a betegek folyamatos ellátását.
A Megbízott saját helyettesítéséről a nyári időszak kivételével 13.00-17.00 óráig, a nyári időszakban (június – augusztus) 08.00-14.00 óráig terjedő időtartamban a Martonvásár, Brunszvik utca 1. szám alatti rendelőben köteles gondoskodni.
A helyettesítésre vonatkozó tudnivalókról a Megbízott megfelelő időben (legalább 24 órával korában) és módon (a rendelő külső bejáratára kifüggesztett, a betegek számára elérhető hirdetmény útján) köteles tájékoztatni a körzet lakosságát, továbbá értesíteni a Megbízót (e-mailben, telefonon, vagy más módon).
A helyettesítésre jogosult:
Dr Jambrikné Dr. Takács Imola orvos
helyettesítés helye: 2462 Martonvásár, Brunszvik utca 1.
7.) Megbízott akadályoztatása esetén (betegség, egyéb elháríthatatlan ok) az okot adó esemény tudomására jutását követő 24 órán belül köteles a Megbízót, valamint a lakosságot értesíteni, illetve tájékoztatni a Megbízót az akadály elhárításának módjáról is.
8.) A Megbízott az alapellátás körébe tartozó háziorvosi teendők ellátásához a jogszabályokban meghatározott számú és képesítésű szakdolgozót foglalkoztatja.
9.) Megbízó az ügyeleti szolgáltatásról más szolgáltatóval kötött szerződésben foglaltak szerint gondoskodik, a Megbízott az ügyeleti ellátásban részvételre e körben nem kötelezett.
10.) Megbízó és Megbízott megállapodnak abban, hogy az Egészségbiztosítási Pénztárral Megbízott közvetlenül köt finanszírozási szerződést. A megbízó hozzájárul ahhoz, hogy a háziorvosi alapellátás finanszírozásához szükséges pénzeszközt az Egészségbiztosítási Pénztár közvetlenül a Megbízott számlájára utalja.
11.) Megbízott az 1) pontban foglalt feladatok ellátását a finanszírozási szerződés alapján folyósított összegből biztosítja. Ennek érdekében Megbízott vállalja, hogy a megjelölt működési területén a hozzá bejelentkezett biztosítottak részére az érvényes előírásoknak, és a szakma szabályainak megfelelő szolgáltatást nyújt.
12.) Megbízó és Megbízott kijelentik, hogy a 1) pontban foglalt feladatok ellátásáért a jelen szerződés hatálybalépését követően külön díjazás nem jár.
13.) A kártalanítás az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény 2/B. § (5) bekezdésében meghatározottak alapján, az abban foglalt körzetmódosítás folytán bekövetkezett finanszírozás csökkenéssel azonos százalékban kerül megállapításra.
14.) A Megbízó jelen feladat-ellátási szerződést – indokolással – 6 hónapos felmondási idővel jogosult felmondani, ha:
a) a Megbízott a feladat-ellátási szerződésben vállalt kötelezettségeit írásbeli felszólítás ellenére sem teljesíti, vagy folytatólagosan megszegi a jogszabályban foglalt működésre vonatkozó előírásokat;
b) a Megbízott önálló egészségügyi tevékenység végzésére való jogosultságát bármely okból elveszti.
15.) Jelen szerződést Megbízó és Megbízott közös megegyezéssel módosíthatja, megszüntetheti.
16.) Megbízott részéről kapcsolattartásra kijelölt személy: Gucsek István alpolgármester.
17.) Jelen szerződés 2015. január 1. napjával lép hatályba, mely naptól a Megbízó és Megbízott között hasonló tárgyban létrejött szerződés hatályát veszti.
18.) Megbízó és Megbízott a szerződésből eredő jogvita eldöntésére kikötik a Székesfehérvári Járásbíróság illetékességét.
19.) Jelen szerződés hatályosulása során alkalmazandó jogszabályok:
- az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény;
- az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló 2003. évi LXXXIV. törvény;
- a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény;
- az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény;
- az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény végrehajtásáról szóló 313/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet;
- az egészségügyi szolgáltatás gyakorlásának általános feltételeiről, valamint a működési engedélyezési eljárásról szóló 96/2003. (VII. 15.) Korm. rendelet;
- a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendelet;
- az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimumfeltételekről szóló 60/2003. (X. 20.) ESzCsM rendelet;
- az egészségügyi szakdolgozó által, orvosi elrendelésre önállóan is ellátható tevékenységek felelősségi, szakmai, szakképesítési és szakképzettségi feltételeiről szóló 66/2011. (XII. 13.) NEFMI rendelet
Martonvásár, 2014._____________ __”.
Megbízó Megbízott