Martonvásár Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
48/2016. (III.29.) határozata
az egészségügyi alapellátás 2015. évi alakulásáról szóló beszámoló elfogadásáról
Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete - a jelen határozat melléklete szerinti tartalommal - az egészségügyi alapellátás 2015. évi alakulásáról szóló felnőtt házi orvosi, gyermek háziorvosi, fogorvosi és védőnői beszámolókat elfogadja.
A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester
A határozat végrehajtásának határideje: azonnal
48/2016. (III.29.) határozat melléklete:
Dr. Jambrikné Dr. Takács Imola háziorvos beszámolója a 2015.évi feladatellátásról
Rövid írásos értékelés · a végzett háziorvosi feladatokról, · az említésre érdemes eredményekről, fejlesztésekről, · az ellátással kapcsolatos hiányosságokról, · az önkormányzattal való együttműködésről, · az önkormányzattól várt esetleges intézkedésekről, az ellátást segítő lépésekről. |
|
dolgozói létszám; |
2 |
ellátott betegek száma összesen és korcsoport szerinti megosztásban; |
Ellátott betegek száma :12038 0-18 év: 92 19-34 : 1514 35-54 év:2910 55-74 év:5202 75 év felett 2318 |
Gondozási kontrollok száma: |
8409 |
Szűrések száma |
431 |
gondozási csoportok statisztikája (pl: szív- és érrendszeri betegek, légzőszervi betegek, magas-vérnyomás betegek, cukorbetegek, daganatos megbetegedésben szenvedők száma vagy egyéb említésre méltó ok); |
Rosszindulatú daganatok:75 Cukorbetegség: 221 Magasvérnyomás:685 Egyéb szív-és érrendszeri megbetegedések:190 Légzőszervi :117
|
beutalások száma (ebből diagnosztika, szakorvosi konzílium, kórházi kezelés); |
Diagnosztika 1604 ,szakkonz. 1235, sürgős ellátás 317 |
egyéb szakmailag fontosnak tartott adat, információ. |
|
Munkánk része a primer és szekunder prevenció, akut és krónikus betegek ellátása illetve gondozása. Ennek során nagy hangsúlyt fordítunk a betegeink oktatására, felvilágosításra, kezelésükbe való bevonásukra.
2015.-ben praxisban érdemi tárgyi fejlesztés nem történt. A Praxisban folyamatosan rendelkezésre állnak és elérhetőek az ellátáshoz szükséges kisebb-nagyobb eszközök, gyógyszerek stb. Sajnos a rendelő általános állapota egyre rosszabb, segítséget jelentene az önkormányzat támogatása a rendelő minimális rendbetételéhez (festés, hátsó ablakok javítása, váró bútorainak cseréje).
Az Önkormányzattal való együttműködés változó.
A tavalyi beszámolót követően sem a rendelő rendbetételét, sem a Csalási Sport- és Egészségnapot érintő felvetésünkre nem kaptunk semmilyen visszajelzést.
Köszönet Kuna Ferenc és Gucsek István Uraknak a háziorvosi feladat-ellátási szerződés változtatásában való együttműködésért.
Martonvásár 2016.02.24.
Dr. Jambrikné Dr. Takács Imola
Dr. Czikajló Gyula háziorvos beszámolója a 2015.évi feladatellátásról
Rövid írásos értékelés · a végzett háziorvosi feladatokról, · az említésre érdemes eredményekről, fejlesztésekről, · az ellátással kapcsolatos hiányosságokról, · az önkormányzattal való együttműködésről, · az önkormányzattól várt esetleges intézkedésekről, az ellátást segítő lépésekről. |
|
dolgozói létszám; |
2 |
ellátott betegek száma összesen és korcsoport szerinti megosztásban; |
16041 |
gondozási kontrollok száma; |
7038 |
szűrések száma; |
296 |
gondozási csoportok statisztikája (pl: szív- és érrendszeri betegek, légzőszervi betegek, magas-vérnyomás betegek, cukorbetegek, daganatos megbetegedésben szenvedők száma vagy egyéb említésre méltó ok); |
Rosszindulatú daganatok:105 Cukorbetegség:290 Magasvérnyomás, egyébb szív és érrendszeri megbetegedések::1110 Légzőszervi:132 |
beutalások száma (ebből diagnosztika, szakorvosi konzílium, kórházi kezelés); |
Diagnosztika:2504, sűrgős ellátás 117 szakkonz.1230 |
egyéb szakmailag fontosnak tartott adat, információ. |
|
A háziorvosi ellátás minőségét az általános ellátásához viszonyítva jónak tartjuk, legnagyobb problémát a betegek szakellátása okozza a vizsgálatokra a várakozási idő tovább nőtt de ez rajtunk kívülálló okokra vezethető vissza. Az Önkormányzattal való együttműködést megfelelőnek tartjuk, különösen a humán bizottság együttműködését. A
A rendelő felszereltsége az előírtaknak megfelelt, igaz nem tudjuk, hogy milyen változásokat várnak el az ellátás és a felszereltség tekintetében.
Martonvásár 2016.02.29. Dr. Czikajló Gyula
Tájékoztató információk a fogorvosi feladat- ellátásról a 2015-ös évről
Dr. Boér Judit
Rövid írásos értékelés • a végzett háziorvosi feladatokról, • az említésre érdemes eredményekről, fejlesztésekről, • az ellátással kapcsolatos hiányosságokról, • az önkormányzattal való együttműködésről, • az önkormányzattól várt esetleges intézkedésekről, az ellátást segítő lépésekről. |
továbbra sem megoldott a kerekes székesek bejutása a fogorvosi rendelőbe a lépcsők miatt
műszeres fejlesztés nem volt
az önkormányzattal jó az együttműködés |
dolgozói létszám; |
2fő |
ellátott betegek száma összesen és korcsoport szerinti megosztásban; |
Ellátott betegek száma : 4352
18-62: 2687fő 62 éves felett 552 fő 18 évig: 1113 fő
|
Gondozási kontrollok száma: |
|
Szűrések száma |
1200 |
gondozási csoportok statisztikája (pl: szív- és érrendszeri betegek, légzőszervi betegek, magas-vérnyomás betegek, cukorbetegek, daganatos megbetegedésben szenvedők száma vagy egyéb említésre méltó ok); |
|
beutalások száma (ebből diagnosztika, szakorvosi konzílium, kórházi kezelés); |
|
egyéb szakmailag fontosnak tartott adat, információ. |
|
Dr. Jellinek Kinga gyermekorvos beszámolója a 2015. évi feladat-ellátásról
Dolgozói létszám: 2 fő
Beteglétszám:1507
0-4év:398
5-14év:868
15-19év:241
Gondozási kontrollok száma:209
Szűrések száma:2438
Beutalások száma:
Kh:175
Kieg.diagn:380
Szakkonz:207
Gondozások:
Asthma:49
Diabetes:7
Hypertonia:19
Területi védőnői szöveges jelentés
2015. évről
Mottó: A védőnői tevékenység során rögzített adatok értékelése, elemzése, eredményeinek megismertetése fontos védőnői feladat, a védőnő szakmai igényességét bizonyítja.
Jogszabály: 49/2004. (V. 21.) ESzCsM rendelet a területi védőnői ellátásról, 26/1997. (IX. 3.) NM rendelet az iskola-egészségügyi ellátásról,
Terület megnevezése: Martonvásár I.
Jelentést készítette: Horváth Márta
1. Infrastruktúra, tárgyi feltételek
Az idei évben a szolgálat átköltözött egy másik épületbe, ahol kazáncsere is történt. Vásároltunk 2 db. elektromos mellszívót, SNS-t, soft cup-ot, 2 db. ventillátort. Ajándékba kaptunk két szoptatós fotelt, egy IKEA csepp hintát és egy rugós bölcsőt.
2. Nővédelmi gondozás
73 nővédelmi látogatás történt és 6 nővédelmi tanácsadás. Egészségnapon és az anyatej világnapja rendezvényeken tartottam előadást és tartottam kóstolót egészséges ételekből.
Két iskolában (Ercsiben, Martonvásáron) tartottam előadásokat az egészséges táplálkozásról-életmódról és a serdülőkorról, párkapcsolatról és a fogamzásgátlásról.
3. Várandós gondozás
23 új várandóst vettem fel. 123 várandós látogatást végeztem, amiből 76 volt veszélyeztetett. 61 tanácsadáson való megjelenés történt. A várandósok száma csökkent, viszont egyre több az egészségügyi okból veszélyeztetett, így fokozott gondozást igénylő.
4.Gyermekágyas gondozás
137 gyermekágyas látogatás történt.
5. Újszülött kortól a tanulói jogviszony megkezdéséig a gyermekek gondozása.
25 újszülöttet vettem fel, közülük négyen fejlődési rendellenességgel születtek. 331 csecsemőlátogatást végeztem, amiből 70 veszélyeztetett. 138 megjelenés volt a tanácsadáson. Problémát jelent a csecsemők státuszvizsgálatainak kivitelezése, azok körében, akik másik gyermekorvoshoz járnak, mondván ott megmérik a babát. Erdőhátról nem tudnak bejárni tanácsadásra a csecsemőkkel a rossz közlekedés miatt.
17 csecsemő szopott még egy éves kora után.
1-3 évesek száma 53 volt, őket 265 alkalommal látogattam, amiből 18 volt veszélyeztetett. Velük 104 tanácsadás történt, ahol 1, 3, 6 hónaposan státuszvizsgálat készült. 21 egy éves státuszt, 31 kétéves és 32 hároméveset végeztem. Egyre több a megkésett beszédfejlődés, 5 fő.
113 fő 3-6 éves volt, őket 239 alkalommal látogattam, ebből 20 volt veszélyeztetetett és 30 beiskolázandó volt közülük. 115 fő jelent meg tanácsadáson. 4 éves státuszt 32-t, 5 éves státusz 21-et és 32 6 éves státuszt végeztem el.
4 fő maradt 7 éves korig óvodában, őket az óvodán kívül otthonukban is látogattam. A részükre felajánlottam státuszvizsgálatot is.
156 családot gondoztam.
6. Óvodaegészségügyi tevékenység
Brunszvik Teréz napköziotthonos óvoda tartozik a területemhez, 10 csoporttal, 235 fővel működik. Sajnos a pediculosis kezelése és szűrése sok időt igényel, ami miatt kevesebb idő jut az egészségnevelési tevékenységre. Ismét volt egy scabieses gyermek.
15 alkalommal végeztem egészségnevelést higiéné, fogápolás, táplálkozás témakörökben. Ellenőriztem és javaslatot tettem az élelmezéssel kapcsolatos változtatásokra a Postakocsi Vendéglő felé. Az óvoda udvarán, kerítésén a balesetveszélyt jelentő dolgokat jeleztem az óvodavezető felé.
Dolgozóknak a scabiesről előadást tartottam.
7. Egyéni és közösségi egészségfejlesztési, egészségvédelmi programok tapasztalata
Az egészségnapon, sportnapon és anyatejes világnapon egészséges szendvicskrémekkel sikerül formálni a lakosság egészségtudatosabb magatartását.
8. Kapcsolattartás tapasztalatai
A gyermekjóléti szolgálattal javul a kapcsolat, de a szolgálati telefonjukat nem vihetik ki területre, ami megnehezíti a kapcsolattartást. A kapcsolat nem naprakész, nem informálnak mindig a családjaimat érintő rendőrségi, gyámügyi eljárásról. A szociális ügyekben igyekszem segíteni a családokat. Sok adományt kapunk, aminek a kihordására a Martongazda segítségét kérhetjük, de igyekszem ezt a saját gépkocsival kijuttatni a családokhoz.
A családok érdeke az elérhető gondozás és ehhez tárgyi eszközök is szükségesek, amit gépkocsival tudok eljuttatni a családokhoz. Az elmúlt évben az üzemanyag elszámolást 10.000 Ft-ról 6.500Ft-ra csökkentették.
Probléma esetén telefonon és írásban is jelzek a gyermekorvosok felé, amire az esetek többségében nem kapok választ a körzeten kívüli orvosoktól.
9. Továbbképzések:
Előző évben elkezdtem és februárban végeztem el az Iránytű –Védőnői komplex továbbképzést.
Januárban megcsináltam a kötelező szakmacsoportos továbbképzést.
Martonvásár, 2016. 03.02. Horváth Márta
védőnő