Martonvásár Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
41/2016. (III.29.) határozata
a MartonSport Nonprofit Kft. 2016 évi üzleti tervéről
Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete tulajdonosi jogkörében eljárva a MartonSport Nonprofit Kft. 2016-os üzleti tervét a határozat melléklete szerint jóváhagyja.
A határozat végrehajtásáért felelős: ügyvezető
A határozat végrehajtásának határideje: folyamatos
1. melléklet a 41/2016. (III.29.) határozathoz:
ÜZLETI TERV – 2016
MartonSport Nonprofit Kft.
Tartalom:
a) Vezetői összefoglaló
b) Szervezeti felépítés
c) Pénzügyi terv
d) Mellékletek
1. Pénzügyi táblázat
2. Szervezeti felépítés
3. GYELV elemzés (=SWOT analízis)
Martonvásár, 2016. március 21.
Tóth Balázs
ügyvezető
VEZETŐI ÖSSZEFOGLALÓ
VISSZATEKINTÉS 2015-RE
Elsőként az előző üzleti tervünkben foglaltak megvalósulására vessünk pillantást.
Részlet a 2015 évi célok megfogalmazásából:
„A MartonSport Nonprofit Kft. az Alapító Önkormányzat szándékainak megfelelően és az 2011-ben összeállított Dreher Jenő Városfejlesztési Programban megfogalmazottakkal összhangban a martonvásári sportfejlesztések megvalósításáért felel.
Ez két helyszínt, és három elkülöníthető fejlesztést jelent:
- Sportcsarnok megépítése a Beethoven Általános Iskola mellett.
- Új öltözőépület megépítése a Sporttelepen
- Nagyméretű műfüves labdarúgó pálya
A célkitűzések között szerepel a beruházások lebonyolításán és a pályázati elszámoláson túlmenően jelentős súllyal szerepel a helyi sportélet szervezésében való aktív közreműködés, szoros együttműködés a meglévő sportegyesületekkel, sportszervezetekkel és testmozgást igénylő közösségekkel, lakosokkal.”
A társaság első teljes évének a végére elmondható, hogy mindkét nagy sportberuházásunk elindult. A közbeszerzéseket lebonyolítottuk, parkolók már elkészültek, az épület kivitelezések zavartalanul, ütemterv szerint folynak. A műfüves labdarúgó pálya építésének előkészítése is halad, a kivitelező kiválasztása megtörtént, a műszaki részletek véglegesítése után a pontos költségek is meghatározhatóak lesznek, ami az önkormányzati önrész mértékét is meghatározza.
A pályázatok adminisztrálásaink és elszámolásaink tekintetében elmondható, hogy eddig minden rendben ment, az átcsoportosításainkat a szakszövetségek elfogadták, (ezzel a beruházásainkra fordítható keret összességében több, mint 10 millió forinttal növekedett), valamint első részelszámolásunk keretében az utófinanszírozott pályázat (Csarnok) első részlete már meg is érkezett.
A pályázatok „hozadéka” volt az a tény is, hogy utánpótlás csapatokat kell versenyeztetnünk MartonSport név alatt. Ez a Mustang SE-től átvett 5db labdarúgó csapat ellátásán felül egy új U8-as szivacskézilabda korosztály indítását is jelentette, ami megvalósult. Így jelenleg 6 utánpótlás csapatunk létezik és ez a szám évről évre növekedni fog az ezzel kapcsolatos teendőkkel és költségekkel együtt. (mezvásárlás, eszközök beszerzése, edzői díjak kifizetése, utaztatás bonyolítása)
A helyi sportélet szervezésébe is komoly erőfeszítéseket fektettünk, ami a saját csapataink üzemeltetésén túl azt is jelentette, hogy a többi sportegyesület pályázatainak ügyeiben támogatást nyújtottunk vagy közreműködtünk a megvalósításban. Ennek eredménye a sporttelepen a kötelező kerítés megépítése, a füves pálya öntözőrendszerének kiépítése, valamint az a tény, hogy a felnőtt kézilabda egyesületünk is elnyert pályázati forrásból tudott új lány ifi csapatot nevezni a Pest megyei bajnokságba. (Sajnos Fejér megyében nincs ilyen korosztályos lehetőség.)
A lakosság sportéletének segítése kapcsán megemlítem, hogy a súlyemelők ideiglenes elhelyezésében közreműködtünk, valamint hogy egy új sportág kedvelőinek is kedveztünk azáltal, hogy sikerült megteremteni a lehetőséget a rendszeres sportoláshoz.
Ha sok nehézséggel is küzdöttünk, de a célkitűzések elérésében eredményesnek tekinthető a 2015-ös esztendő.
2016 ÉVI CÉLKITŰZÉSEK
a) Az összes sportfejlesztés lezárása 2016 év végéig (Sportöltöző, műfüves pálya, sportcsarnok)
b) Meglévő utánpótláscsapatok működtetése
c) Új utánpótlás csapatok létrehozása, (NBII foci, kézi utánpótlás csapatok)
d) Sporttelep és sportcsarnok fenntartás, üzemeltetés megszervezése
e) Bevételi lehetőségek megragadása
f) A sportegyesületekkel és az önkormányzattal való megfelelő együttműködés folyamatainak, részleteinek kidolgozása
Jelen állás szerint a sporttelepen az öltözőépület átadását nyáron (júniusban) tervezzük, a műfüves pálya átadására várhatóan októberben, a sportcsarnok átadására pedig ősz végén, várhatóan novemberben kerül sor.
Az utánpótlás csapataink további működéséhez és az új csapatok elindításához természetesen új pályázatok megírására és beadására van szükség, aminek minden évben április 30-dika a határideje. Amíg a TAO rendszerben ezen feladatok mindössze 10%-os önrésszel megvalósíthatóak, addig bízunk abban, hogy az önkormányzat teljes támogatása is adott - lévén, ez a legköltséghatékonyabb megoldás.
A sportlétesítmények fenntartásához olyan költségkímélő és áttekinthető rendszer kidolgozása szükséges, ami már túlmutat a társaságunk hatáskörén, mivel több szervezet közös gondolkodásának és együttműködésének eredménye lehet csak.
SZERVEZETI FELÉPÍTÉS
Mivel a TAO rendszerben egy sportév nem esik egybe a naptári évvel, hanem a szezonoknak megfelelően július 1-től következő év június 30-ig tart, a mi tervünk is két részre bontható, fél évig még az előző pályázatból elnyert források adta lehetőségeket használja ki, második félévtől viszont az idén beadandó pályázati tervből merít. Ezen oknál fogva a tervezett szervezeti felépítési tervünk is két részből áll, a tervezett új felállást is csak ez év július 1-től lehet bevezetni.
A MartonSport Nonprofit Kft. szervezeti felépítési ábráit a 2. sz. melléklet ábrázolja.
PÉNZÜGYI TERV
Hasonlóan a tavalyi évhez, idén is az egyes pályázatok (projektek) költségeit elkülönítetten, külön oszlopban terveztük meg a pénzügyi terv táblázatban, mely az 1. számú mellékletben található.
Az első oszlopban összegezve látható minden tétel (fent a bevételek, lent a kiadások), Ezt három további oszlopra bonthatjuk, az ÁLTALÁNOS tételekre, melyeket a társaság működése eredményez, illetve a két sportág (kézilabda és labdarúgás) összegzett tételeire. A sportágak összesítése tovább bontható az egyes pályázatok és egyéb költségekre, így a függőleges összesítés egy-egy pályázati projekt teljes költségét mutatja, a vízszintes metszetben pedig egy költségtípushoz tartozó összegek kerültek összesítésre.
Ígéretünkhöz híven a 2016-os év végéig a társaság finanszírozása a 2014 év végén kapott kiegészítő támogatásból biztosított, de a 2017-es évtől kezdődően a társaság azon működési költségeinek fedezetét, melyhez pályázat útján nem lehet hozzájutni, az önkormányzati költségvetésbe be kell tervezni. (közüzemi díjak, könyvelői díj, irodaszerek, posta költség, IT szolgáltatás, telefonköltség, ügyvezetői bér, ezeket a tételeket ÁLTALÁNOS oszlopban jelenítjük meg.)
Az ehhez szükséges anyagi fedezetet az elképzelések szerint egy közszolgáltatási szerződés keretein belül, - melyben az önkormányzat a sporttal kapcsolatos feladatait átruházza a társaságnak - átadott pénzeszköz formájában juthat el az önkormányzattól a társasághoz.
2016 év közepétől egy új elemmel bővül a tevékenységünk, nevezetesen az elkészült létesítmény (sportöltöző) üzemeltetési, fenntartási feladataival. Ezt szintén a már említett közszolgáltatási szerződésben lesz rögzítve.
A beruházások során a közüzemi szolgáltatási szerződések megkötésekor az derült ki, hogy ha a meglévő szerződő fél kéri az áthelyezési, bővítési kérelmet, akkor a csatlakozási díjak kedvezőbbek, tehát a közüzemi díjak MartonSport általi kifizetése és a szerződések átírása a közszolgáltatási szerződés életbe lépésével egy időben 2017. január 1-gyel történhet meg. Ez azt jelenti, hogy a 2016-os év végéig még a jelenlegi rendszer szerint a MartonGazda Nkft-n keresztül történik a közüzemi díjak kifizetése, csak jövő év elejétől kerül át hozzánk.
A táblázatunkban a kiadások negatív előjellel, a bevételek pozitív előjellel vannak feltüntetve.
Jelmagyarázat a táblázathoz oszlopainak megnevezéséhez:
Pályázati |
Aljogcím |
Pályázati időszak |
|||
K= KÉZILABDA |
T=Tárgyi eszköz beruházás/felújítás |
14=2014 |
|||
L= LABDARÚGÁS |
U=Utánpótlás nevelés ráfordításai |
15=2015 |
|||
F= FOLYÓSZÁMLA (Általános költségek) |
|||||
|
|
|
|
||
Példák:
KT14= Kézilabda Szövetség által Tárgyi eszköz beruházás aljogcímen 2014-ben jóváhagyott projekt.
LU16= Labdarúgó Szövetség által Utánpótlás-nevelési feladatok aljogcímen 2016-ban megcélzott projekt.
F= Általános működési költségek, melyek nem pályázhatóak.
Likviditás figyelés
A pénzügyi helyzetünk szemléltetésére alkottuk az alábbi grafikont.
Tekintve, hogy az önkormányzat által átadott önrész mértéke tekintélyes, a projektek elindítása nem okozott problémát, viszont rendelkezésre álló pénzügyi keretek éppen év végére apadnak el és mivel a sportcsarnok építése UTÓFINANSZÍROZOTT, az utolsó részszámla (138 millió Ft!) kifizetésénél adódhat átmeneti likviditás hiány, amíg a Kézilabda Szövetség ellenőrzésén átfut a részelszámolásunk és megkapjuk a támogatás ezen részét is. Minden lehetséges eszközt megragadunk, amivel ezt a hiányt csökkenthetjük, de elképzelhető, hogy az önkormányzathoz kell fordulnunk átmeneti kölcsön tekintetében ezen időszakban.