Martonvásár Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
293/2025. (XII.16.) határozata
a FODOR-MED és Társai Bt.-vel kötött háziorvosi
feladat-ellátási szerződés módosításáról
I.
Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a FODOR-MED és Társai Bt. és az Önkormányzat között az alapellátás körébe tartozó orvosi feladatok ellátása tárgyában létrejött a Ph/462-1/2018. iktatószámú feladat-ellátási szerződést (a továbbiakban: Szerződés) az alábbiak szerint módosítja 2026. március 1. napi hatállyal:
1.) A Szerződés bevezető részében Martonvásár Város Önkormányzatának képviseletére jogosult személye „Horváth Bálint, polgármester” szövegre, a FODOR-MED és Társai Orvosi Szolgáltató Betéti Társaság telephelye „2462 Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz.)” szövegre módosul.
2.) A Szerződés 3.) pontja az alábbiak szerint módosul:
„3.) A rendelés ideje:
Hétfő: 14.00 óra – 17.00 óra
Kedd: 07.30 óra – 11.00 óra
Szerda: 14.00 óra – 17.00 óra
Csütörtök: 07.30 óra – 11.00 óra
Péntek: páros héten 10.30 óra - 13.30 óra,
páratlan héten 07.30 óra - 10.30 óra
Prevenciós rendelési idő:
Hétfő: 10.30 óra – 11.30 óra
Szerda: 10.30 óra – 11.30 óra
Csütörtök: 13.00 óra – 14.00 óra (várandós tanácsadás)
Péntek: páros héten 09.30 óra - 10.30 óra,
páratlan héten 10.30 óra - 11.30 óra
Rendelkezésre állási idő: hétfő - péntek 08.00 – 16.00 óra”
3.) A Szerződés 4.) pontja az alábbiak szerint módosul:
„4.) A Megbízó a tulajdonában lévő 2462 Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz.) szám alatti, a háziorvosi feladatok ellátásához szükséges felszereltségű rendelő helyiséget az e szerződésben foglalt feladatok ellátásának időtartamára, térítésmentesen – a fenntartási és működési kiadások megosztása vonatkozásában jelen szerződés 2. mellékletét képező bérleti feltételek szerint – a Megbízott rendelkezésére bocsátja. A Megbízó a használatba adást követően tulajdonjogát fenntartja.”
4.) A Szerződés 5.) pontja az alábbiak szerint módosul:
„5.) Az egyéb fenntartási és működési kiadások megoszlása:
-
A Megbízottat terhelik:
- a Megbízó tulajdonát képező kis értékű tárgyi eszközök karbantartása,
- a Megbízott tulajdonába kerülő kis értékű eszközök beszerzése,
- a háziorvosi feladatok ellátását szolgáló nagy értékű eszközbeszerzések, továbbá
- a 20.) pont szerinti jogszabályokban foglaltaknak megfelelően az 1.) pontban általa vállalt megbízás ellátásához szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosítása.
- Az a) pontban nem említett működési kiadások (munkabér, társadalombiztosítási járulék, irodaszer, nyomtatvány, védőruha) a Megbízottat terhelik.”
5.) A Szerződés 6.) pontja az alábbiak szerint módosul:
„6.) Megbízott saját a háziorvosi körzetében történő helyettesítéséről maga gondoskodik, a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendeletben meghatározott szakmai feltételekkel és engedéllyel rendelkező helyettesítővel biztosítva a betegek folyamatos ellátását.
A Megbízott saját helyettesítéséről 2462 Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz.) szám alatti rendelőben köteles gondoskodni. A helyettesítéssel érintett napokon a helyettesítő orvos a saját rendelési idején túl a helyettesítéssel ellátott szolgálatra megállapított rendelési idő legalább 50%-át teljesíti.
A helyettesítéssel érintett napok száma – a betegség miatt igazolt távollét esetét bele nem számítva - évente nem haladhatja meg a 40 napot.
Vis major esetén a helyettesítés idejéről a Megbízó képviselője és a Megbízott külön egyeztetnek.
A helyettesítésre vonatkozó tudnivalókról a Megbízott megfelelő időben (legalább 24 órával korában) és módon (a rendelő külső bejáratára kifüggesztett, a betegek számára elérhető hirdetmény útján, amely tartalmazza a helyettesítésre vonatkozó rendelési időpontot) köteles tájékoztatni a körzet lakosságát, továbbá értesíteni a Megbízót (e-mailben, telefonon, vagy más módon).
A helyettesítésre jogosult
- elsősorban: Dr. Jambrikné Dr. Takács Imola háziorvos (pecsétszám: 56874, KARDIO-KOZULENS Bt., székhelye: 2462 Martonvásár, Széchenyi utca 73.)
A helyettesítés helye minden esetben: 2462 Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz.), a helyettesítés időtartamának megfelelően.”
6.) A Szerződés kiegészül a telephelyül szolgáló rendelő bérleti feltételeire vonatkozó 2. melléklettel a következők szerint:
„2. melléklet
Bérleti feltételek – háziorvosi rendelő
Egészségügyi szolgáltatás telephelye (rendelő): Megbízó által biztosított, a Megbízó tulajdonában és az MVK Np. Kft. üzemeltetésében (a továbbiakban: Üzemeltető) lévő Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásári Térségi Szolgáltatóház, I. emelet), Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz., alapterülete 64 m2.
A bérlet tárgyát képező helyiségek:
- 1 db rendelő helyiség - 14,42 m2
- 1 db vérvételi (egyéb időpontban, 9 óra után alternatív rendelési) helyszín - 13,28 m2
- 1 db betegváró (+teakonyha) - 29,6 m2,
- 1 db közlekedő - 6,18 m2.
- Megbízó az épület közös használatú részében (a továbbiakban: közös használatú terület) biztosítja a mellékhelyiségek használatát, illetőleg az emeleti szintre történő feljutáshoz az előtér, lépcsőház és a lift használatát.
Megbízó külön bérleti díjat nem számláz, Szolgáltatókat a fentiekben részletezettek szerinti helyiségek után a c) pont szerinti arányban és az ott meghatározott költségek vonatkozásában terheli fizetési kötelezettség.
a) A Megbízottat terhelik:
- a rendelő helyiségek, illetve a hozzátartozó váróterem takarítási, karbantartási költségei.
b) A Megbízót terhelik:
- a háziorvosi feladat ellátással összefüggésben felmerülő épület felújítási és átalakítási költségek,
- az ellátás során keletkező veszélyes hulladékok kezelésének elszállításának, ártalmatlanításának költségei.
c) A Megbízó és Megbízott az a)-b) pontokban nem említett, a háziorvosi feladatok ellátásával kapcsolatban keletkező költségek megosztását az alábbi szolgáltatások tekintetében a következők szerint határozzák meg:
|
|
Megbízó |
Megbízott (1) KARDIO-KONZULENS Bt. |
Megbízott (2) FODOR-MED és Társai Bt. |
|
Villamos energia költségei, fűtéssel, fűtéskarbantartással együtt (egyedi méréssel rendelkezik) |
10% |
45% |
45% |
|
Ivóvíz és szennyvízelvezetés díja (egyedi méréssel rendelkezik) |
0% |
50% |
50% |
|
Kommunikációs költségek (internet, telefonszámla) |
0% |
50% |
50% |
|
Tűzvédelmi szolgáltatás |
100% |
0% |
0% |
|
Rágcsálóirtás |
100% |
0% |
0% |
|
Közös használatú területekre eső díjak (felvonó, hulladékszállítás, stb.), a teljes költség 26,4%-át alapul véve |
50% |
25% |
25% |
d) A c) pont szerinti költségek Megbízottra eső részét a Megbízó által meghatározott jogú személy (Üzemeltető) számlázza tovább a Megbízott részére.”
6.) A Szerződés módosításokkal nem érintett pontjai egyebekben változatlan tartalommal maradnak hatályban.
II.
A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a határozat I. pontjában foglaltakkal egyező szerződést módosító okirat, illetőleg jelen módosítás szerint átvezetett és egységes szerkezetbe foglalt, a határozat 1. mellékletét képező Szerződés aláírására.
A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester
A határozat végrehajtásának határideje: folyamatos
A 293/2025. (XII.16.) határozat 1. melléklete:
FELADAT-ELLÁTÁSI SZERZŐDÉS
(a 2026.03.01. napi hatályú módosításokkal egységes szerkezetben)
amely létrejött egyrészről Martonvásár Város Önkormányzata (2462 Martonvásár, Budai út 13.; törzsszám: 727431; adószám:15727433-2-07; képviseli: Horváth Bálint, polgármester),
másrészről a FODOR-MED és Társai Orvosi Szolgáltató Betéti Társaság (székhelye: 2465 Ráckeresztúr, Táncsics Mihály utca 12/1); telephelye: Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz.); adószáma: 22304546-1-07; képviseli: dr. Fodor Tamás; képviselet módja: önálló; rövidített neve/továbbiakban: FODOR-MED és Társai Bt.)
között a háziorvosi feladatok ellátása tárgyában az alábbi helyen, időben és feltételek mellett:
1.) Megbízó megbízza a háziorvosi feladatot ellátó vállalkozást, a FODOR-MED és Társai Bt.-t, melyben személyes ellátásra kötelezett orvos dr. Fodor Tamás (továbbiakban: Megbízott), hogy területi ellátási kötelezettséggel folyamatos háziorvosi ellátást biztosítson Martonvásár Város közigazgatási területén az 1. számú körzetet érintően 2018. február 1. napjától kezdődően.
2.) Martonvásár Város Önkormányzata (továbbiakban: Megbízó) és Megbízott jelen időtartamát határozatlan időben, de legalább 5 évben határozzák meg.
3.) A rendelés ideje:
Hétfő: 14.00 óra – 17.00 óra
Kedd: 07.30 óra – 11.00 óra
Szerda: 14.00 óra – 17.00 óra
Csütörtök: 07.30 óra – 11.00 óra
Péntek: páros héten 10.30 óra - 13.30 óra,
páratlan héten 07.30 óra - 10.30 óra
Prevenciós rendelési idő:
Hétfő: 10.30 óra – 11.30 óra
Szerda: 10.30 óra – 11.30 óra
Csütörtök: 13.00 óra – 14.00 óra (várandós tanácsadás)
Péntek: páros héten 09.30 óra - 10.30 óra,
páratlan héten 10.30 óra - 11.30 óra
Rendelkezésre állási idő: hétfő - péntek 08.00 – 16.00 óra
4.) A Megbízó a tulajdonában lévő 2462 Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz.) szám alatti, a háziorvosi feladatok ellátásához szükséges felszereltségű rendelő helyiséget az e szerződésben foglalt feladatok ellátásának időtartamára, térítésmentesen – a fenntartási és működési kiadások megosztása vonatkozásában jelen szerződés 2. mellékletét képező bérleti feltételek szerint – a Megbízott rendelkezésére bocsátja. A Megbízó a használatba adást követően tulajdonjogát fenntartja.
5.) Az egyéb fenntartási és működési kiadások megoszlása:
-
A Megbízottat terhelik:
- a Megbízó tulajdonát képező kis értékű tárgyi eszközök karbantartása,
- a Megbízott tulajdonába kerülő kis értékű eszközök beszerzése,
- a háziorvosi feladatok ellátását szolgáló nagy értékű eszközbeszerzések, továbbá
- a 20.) pont szerinti jogszabályokban foglaltaknak megfelelően az 1.) pontban általa vállalt megbízás ellátásához szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosítása.
- Az a) pontban nem említett működési kiadások (munkabér, társadalombiztosítási járulék, irodaszer, nyomtatvány, védőruha) a Megbízottat terhelik.
6.) Megbízott saját a háziorvosi körzetében történő helyettesítéséről maga gondoskodik, a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendeletben meghatározott szakmai feltételekkel és engedéllyel rendelkező helyettesítővel biztosítva a betegek folyamatos ellátását.
A Megbízott saját helyettesítéséről a Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz.) szám alatti rendelőben köteles gondoskodni. A helyettesítéssel érintett napokon a helyettesítő orvos a saját rendelési idején túl a helyettesítéssel ellátott szolgálatra megállapított rendelési idő legalább 50%-át teljesíti.
A helyettesítéssel érintett napok száma – a betegség miatt igazolt távollét esetét bele nem számítva - évente nem haladhatja meg a 40 napot.
Vis major esetén a helyettesítés idejéről a Megbízó képviselője és a Megbízott külön egyeztetnek.
A helyettesítésre vonatkozó tudnivalókról a Megbízott megfelelő időben (legalább 24 órával korában) és módon (a rendelő külső bejáratára kifüggesztett, a betegek számára elérhető hirdetmény útján, amely tartalmazza a helyettesítésre vonatkozó rendelési időpontot) köteles tájékoztatni a körzet lakosságát, továbbá értesíteni a Megbízót (e-mailben, telefonon, vagy más módon).
A helyettesítésre jogosult
- elsősorban: Dr. Jambrikné Dr. Takács Imola háziorvos (pecsétszám: 56874, KARDIO-KOZULENS Bt., székhelye: 2462 Martonvásár, Széchenyi utca 73.)
A helyettesítés helye minden esetben: Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz.) a helyettesítés időtartamának megfelelően.
7.) Megbízott akadályoztatása esetén (betegség, egyéb elháríthatatlan ok) az okot adó esemény tudomására jutását követő 24 órán belül köteles a Megbízót, valamint a lakosságot értesíteni, illetve tájékoztatni a Megbízót az akadály elhárításának módjáról is.
8.) A Megbízott az alapellátás körébe tartozó háziorvosi teendők ellátásához a jogszabályokban meghatározott számú és képesítésű szakdolgozót foglalkoztatja. Az ellátás nyújtásában – heti 40 órában - részt vevő egészségügyi szakdolgozó megnevezése: Erdősi Zoltánné szakasszisztens (nyilvántartási szám: 38483).
9.) Megbízó az ügyeleti szolgáltatásról más szolgáltatóval kötött szerződésben foglaltak szerint gondoskodik, a Megbízott az ügyeleti ellátásban részvételre e körben nem kötelezett.
10.) Megbízó és Megbízott megállapodnak abban, hogy a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelővel (a továbbiakban: NEAK) Megbízott közvetlenül köt finanszírozási szerződést. A megbízó hozzájárul ahhoz, hogy a háziorvosi alapellátás finanszírozásához szükséges pénzeszközt a NEAK közvetlenül a Megbízott számlájára utalja.
11.) Megbízott az 1.) pontban foglalt feladatok ellátását a finanszírozási szerződés alapján folyósított összegből biztosítja. Ennek érdekében Megbízott vállalja, hogy a megjelölt működési területén a hozzá bejelentkezett biztosítottak részére az érvényes előírásoknak, és a szakma szabályainak megfelelő szolgáltatást nyújt.
12.) Megbízó és Megbízott kijelentik, hogy a 1.) pontban foglalt feladatok ellátásáért a jelen szerződés hatálybalépését követően külön díjazás nem jár.
13.) A kártalanítás az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény 2/B. § (5) bekezdésében meghatározottak alapján, az abban foglalt körzetmódosítás folytán bekövetkezett finanszírozás csökkenéssel azonos százalékban kerül megállapításra.
14.) A háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendelet 3/C. § (2) bekezdésére és az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 153. § (1) bekezdésének c) pontjára tekintettel a Megbízott köteles minden év február 28. napjáig beszámolni a tárgyévet megelőző évi tevékenységéről a jelen szerződés 1. mellékletét képező nyomtatványon, adattartalommal.
15.) A Megbízó jelen feladat-ellátási szerződést – indokolással – 6 hónapos felmondási idővel jogosult felmondani, ha:
a) a Megbízott a feladat-ellátási szerződésben vállalt kötelezettségeit írásbeli felszólítás ellenére sem teljesíti, vagy folytatólagosan megszegi a jogszabályban foglalt működésre vonatkozó előírásokat;
b) a Megbízott önálló egészségügyi tevékenység végzésére való jogosultságát bármely okból elveszti.
16.) Jelen szerződést Megbízó és Megbízott közös megegyezéssel módosíthatja, megszüntetheti.
17.) Megbízott részéről kapcsolattartásra kijelölt személy: Gucsek István alpolgármester.
18.) Jelen egységes szerkezetbe foglalt szerződés 2026. március 1. napjával lép hatályba, mely naptól a Megbízó és Megbízott között hasonló tárgyban létrejött szerződés hatályát veszti.
19.) Megbízó és Megbízott a szerződésből eredő jogvita eldöntésére kikötik a Székesfehérvári Járásbíróság illetékességét.
20.) Jelen szerződés hatályosulása során alkalmazandó jogszabályok:
- az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény;
- az egészségügyi alapellátásról szóló 2015. évi CXXIII. törvény;
- az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló 2003. évi LXXXIV. törvény;
- a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény;
- az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény;
- az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény végrehajtásáról szóló 313/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet;
- az egészségügyi szolgáltatás gyakorlásának általános feltételeiről, valamint a működési engedélyezési eljárásról szóló 96/2003. (VII. 15.) Korm. rendelet;
- a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendelet;
- az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimumfeltételekről szóló 60/2003. (X. 20.) ESzCsM rendelet;
- az egészségügyi szakdolgozó által, orvosi elrendelésre önállóan is ellátható tevékenységek felelősségi, szakmai, szakképesítési és szakképzettségi feltételeiről szóló 66/2011. (XII. 13.) NEFMI rendelet.
Martonvásár, 2025. ………
Horváth Bálint Dr. Fodor Tamás
Martonvásár Város polgármestere FODOR-MED és Társai Bt.
Megbízó Megbízott
A Ph/462-1/2018 számú feladat-ellátási szerződés 1. melléklete:
Tájékoztatási jellegű információk a háziorvosi feladat ellátásról a ….…… évről:
|
Rövid írásos értékelés
|
|
|
dolgozói létszám; |
|
|
ellátott betegek száma összesen és korcsoport szerinti megosztásban; |
|
|
gondozási kontrollok száma; |
|
|
szűrések száma; |
|
|
gondozási csoportok statisztikája; |
|
|
beutalások száma (ebből diagnosztika, szakorvosi konzílium, kórházi kezelés); |
|
|
egyéb szakmailag fontosnak tartott adat, információ. |
|
A Ph/462-1/2018. számú feladat-ellátási szerződés 2. melléklete:
Bérleti feltételek – háziorvosi rendelő
Egészségügyi szolgáltatás telephelye (rendelő): Megbízó által biztosított, a Megbízó tulajdonában és az MVK Np. Kft. üzemeltetésében (a továbbiakban: Üzemeltető) lévő Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásári Térségi Szolgáltatóház, I. emelet), Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz., alapterülete 64 m2.
A bérlet tárgyát képező helyiségek:
- 1 db rendelő helyiség - 14,42 m2
- 1 db vérvételi (egyéb időpontban, 9 óra után alternatív rendelési) helyszín - 13,28 m2
- 1 db betegváró (+teakonyha) - 29,6 m2,
- 1 db közlekedő - 6,18 m2.
- Megbízó az épület közös használatú részében (a továbbiakban: közös használatú terület) biztosítja a mellékhelyiségek használatát, illetőleg az emeleti szintre történő feljutáshoz az előtér, lépcsőház és a lift használatát.
Megbízó külön bérleti díjat nem számláz, Szolgáltatókat a fentiekben részletezettek szerinti helyiségek után a c) pont szerinti arányban és az ott meghatározott költségek vonatkozásában terheli fizetési kötelezettség.
a) A Megbízottat terhelik:
- a rendelő helyiségek, illetve a hozzátartozó váróterem takarítási, karbantartási költségei.
b) A Megbízót terhelik:
- a háziorvosi feladat ellátással összefüggésben felmerülő épület felújítási és átalakítási költségek,
- az ellátás során keletkező veszélyes hulladékok kezelésének elszállításának, ártalmatlanításának költségei.
c) A Megbízó és Megbízott az a)-b) pontokban nem említett, a háziorvosi feladatok ellátásával kapcsolatban keletkező költségek megosztását az alábbi szolgáltatások tekintetében a következők szerint határozzák meg:
|
|
Megbízó |
Megbízott (1) KARDIO-KONZULENS Bt. |
Megbízott (2) FODOR-MED és Társai Bt. |
|
Villamos energia költségei, fűtéssel, fűtéskarbantartással együtt (egyedi méréssel rendelkezik) |
10% |
45% |
45% |
|
Ivóvíz és szennyvízelvezetés díja (egyedi méréssel rendelkezik) |
0% |
50% |
50% |
|
Kommunikációs költségek (internet, telefonszámla) |
0% |
50% |
50% |
|
Tűzvédelmi szolgáltatás |
100% |
0% |
0% |
|
Rágcsálóirtás |
100% |
0% |
0% |
|
Közös használatú területekre eső díjak (felvonó, hulladékszállítás, stb.), a teljes költség 26,4%-át alapul véve |
50% |
25% |
25% |
d) A c) pont szerinti költségek Megbízottra eső részét a Megbízó által meghatározott jogú személy (Üzemeltető) számlázza tovább a Megbízott részére.
