Határozatok nyilvántartása


Martonvásár Város Önkormányzata

293/2025. (12. 16.) a FODOR-MED és Társai Bt.-vel kötött háziorvosi feladat-ellátási szerződés módosításáról

Martonvásár Város Önkormányzata

Képviselő-testületének

293/2025. (XII.16.) határozata

a FODOR-MED és Társai Bt.-vel kötött háziorvosi

feladat-ellátási szerződés módosításáról

 

I.

Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a FODOR-MED és Társai Bt. és az Önkormányzat között az alapellátás körébe tartozó orvosi feladatok ellátása tárgyában létrejött a Ph/462-1/2018. iktatószámú feladat-ellátási szerződést (a továbbiakban: Szerződés) az alábbiak szerint módosítja 2026. március 1. napi hatállyal:

1.) A Szerződés bevezető részében Martonvásár Város Önkormányzatának képviseletére jogosult személye „Horváth Bálint, polgármester” szövegre, a FODOR-MED és Társai Orvosi Szolgáltató Betéti Társaság telephelye „2462 Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz.)” szövegre módosul.

2.) A Szerződés 3.) pontja az alábbiak szerint módosul:

3.)    A rendelés ideje:

Hétfő: 14.00 óra – 17.00 óra

Kedd: 07.30 óra – 11.00 óra

Szerda: 14.00 óra – 17.00 óra

Csütörtök: 07.30 óra – 11.00 óra

Péntek:     páros héten 10.30 óra - 13.30 óra,

            páratlan héten 07.30 óra - 10.30 óra

          Prevenciós rendelési idő:

Hétfő: 10.30 óra – 11.30 óra

Szerda: 10.30 óra – 11.30 óra

Csütörtök: 13.00 óra – 14.00 óra (várandós tanácsadás)

Péntek:     páros héten 09.30 óra - 10.30 óra,

            páratlan héten 10.30 óra - 11.30 óra

          Rendelkezésre állási idő: hétfő - péntek 08.00 – 16.00 óra”

3.) A Szerződés 4.) pontja az alábbiak szerint módosul:

„4.)    A Megbízó a tulajdonában lévő 2462 Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz.) szám alatti, a háziorvosi feladatok ellátásához szükséges felszereltségű rendelő helyiséget az e szerződésben foglalt feladatok ellátásának időtartamára, térítésmentesen – a fenntartási és működési kiadások megosztása vonatkozásában jelen szerződés 2. mellékletét képező bérleti feltételek szerint – a Megbízott rendelkezésére bocsátja. A Megbízó a használatba adást követően tulajdonjogát fenntartja.”

4.) A Szerződés 5.) pontja az alábbiak szerint módosul:

„5.)    Az egyéb fenntartási és működési kiadások megoszlása:

  1. A Megbízottat terhelik:
    • a Megbízó tulajdonát képező kis értékű tárgyi eszközök karbantartása,
    • a Megbízott tulajdonába kerülő kis értékű eszközök beszerzése,
    • a háziorvosi feladatok ellátását szolgáló nagy értékű eszközbeszerzések, továbbá
    • a 20.) pont szerinti jogszabályokban foglaltaknak megfelelően az 1.) pontban általa vállalt megbízás ellátásához szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosítása.   
  2. Az a) pontban nem említett működési kiadások (munkabér, társadalombiztosítási járulék, irodaszer, nyomtatvány, védőruha) a Megbízottat terhelik.

5.) A Szerződés 6.) pontja az alábbiak szerint módosul:

6.)    Megbízott saját a háziorvosi körzetében történő helyettesítéséről maga gondoskodik, a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendeletben meghatározott szakmai feltételekkel és engedéllyel rendelkező helyettesítővel biztosítva a betegek folyamatos ellátását.

          A Megbízott saját helyettesítéséről 2462 Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz.) szám alatti rendelőben köteles gondoskodni. A helyettesítéssel érintett napokon a helyettesítő orvos a saját rendelési idején túl a helyettesítéssel ellátott szolgálatra megállapított rendelési idő legalább 50%-át teljesíti.

          A helyettesítéssel érintett napok száma – a betegség miatt igazolt távollét esetét bele nem számítva - évente nem haladhatja meg a 40 napot.

          Vis major esetén a helyettesítés idejéről a Megbízó képviselője és a Megbízott külön egyeztetnek.

          A helyettesítésre vonatkozó tudnivalókról a Megbízott megfelelő időben (legalább 24 órával korában) és módon (a rendelő külső bejáratára kifüggesztett, a betegek számára elérhető hirdetmény útján, amely tartalmazza a helyettesítésre vonatkozó rendelési időpontot) köteles tájékoztatni a körzet lakosságát, továbbá értesíteni a Megbízót (e-mailben, telefonon, vagy más módon).

          A helyettesítésre jogosult

  • elsősorban: Dr. Jambrikné Dr. Takács Imola háziorvos (pecsétszám: 56874, KARDIO-KOZULENS Bt., székhelye: 2462 Martonvásár, Széchenyi utca 73.)

          A helyettesítés helye minden esetben: 2462 Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz.), a helyettesítés időtartamának megfelelően.

6.) A Szerződés kiegészül a telephelyül szolgáló rendelő bérleti feltételeire vonatkozó 2. melléklettel a következők szerint:

„2. melléklet

Bérleti feltételek – háziorvosi rendelő

 

Egészségügyi szolgáltatás telephelye (rendelő): Megbízó által biztosított, a Megbízó tulajdonában és az MVK Np. Kft. üzemeltetésében (a továbbiakban: Üzemeltető) lévő Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásári Térségi Szolgáltatóház, I. emelet), Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz., alapterülete 64 m2.

A bérlet tárgyát képező helyiségek:

  • 1 db rendelő helyiség - 14,42 m2
  • 1 db vérvételi (egyéb időpontban, 9 óra után alternatív rendelési) helyszín - 13,28 m2
  • 1 db betegváró (+teakonyha) - 29,6 m2,
  • 1 db közlekedő - 6,18 m2.
  • Megbízó az épület közös használatú részében (a továbbiakban: közös használatú terület) biztosítja a mellékhelyiségek használatát, illetőleg az emeleti szintre történő feljutáshoz az előtér, lépcsőház és a lift használatát.

Megbízó külön bérleti díjat nem számláz, Szolgáltatókat a fentiekben részletezettek szerinti helyiségek után a c) pont szerinti arányban és az ott meghatározott költségek vonatkozásában terheli fizetési kötelezettség.

a) A Megbízottat terhelik:

  • a rendelő helyiségek, illetve a hozzátartozó váróterem takarítási, karbantartási költségei.

b) A Megbízót terhelik:

  • a háziorvosi feladat ellátással összefüggésben felmerülő épület felújítási és átalakítási költségek,
  • az ellátás során keletkező veszélyes hulladékok kezelésének elszállításának, ártalmatlanításának költségei.

c) A Megbízó és Megbízott az a)-b) pontokban nem említett, a háziorvosi feladatok ellátásával kapcsolatban keletkező költségek megosztását az alábbi szolgáltatások tekintetében a következők szerint határozzák meg:

 

Megbízó

Megbízott (1)

KARDIO-KONZULENS Bt.

Megbízott (2)

FODOR-MED és Társai Bt.

Villamos energia költségei, fűtéssel, fűtéskarbantartással együtt (egyedi méréssel rendelkezik)

10%

45%

45%

Ivóvíz és szennyvízelvezetés díja (egyedi méréssel rendelkezik)

 

0%

 

50%

 

50%

Kommunikációs költségek (internet, telefonszámla)

0%

50%

50%

Tűzvédelmi szolgáltatás

100%

0%

0%

Rágcsálóirtás

100%

0%

0%

Közös használatú területekre eső díjak (felvonó, hulladékszállítás, stb.), a teljes költség 26,4%-át alapul véve

 

50%

 

25%

 

25%

 

d) A c) pont szerinti költségek Megbízottra eső részét a Megbízó által meghatározott jogú személy (Üzemeltető) számlázza tovább a Megbízott részére.

6.) A Szerződés módosításokkal nem érintett pontjai egyebekben változatlan tartalommal maradnak hatályban.

 

II.

A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a határozat I. pontjában foglaltakkal egyező szerződést módosító okirat, illetőleg jelen módosítás szerint átvezetett és egységes szerkezetbe foglalt, a határozat 1. mellékletét képező Szerződés aláírására.

 

 

A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester

A határozat végrehajtásának határideje: folyamatos

 

 

A 293/2025. (XII.16.) határozat 1. melléklete:

 

FELADAT-ELLÁTÁSI SZERZŐDÉS

(a 2026.03.01. napi hatályú módosításokkal egységes szerkezetben)

 

amely létrejött egyrészről Martonvásár Város Önkormányzata (2462 Martonvásár, Budai út 13.; törzsszám: 727431; adószám:15727433-2-07; képviseli: Horváth Bálint, polgármester),

 

másrészről a FODOR-MED és Társai Orvosi Szolgáltató Betéti Társaság (székhelye: 2465 Ráckeresztúr, Táncsics Mihály utca 12/1); telephelye: Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz.); adószáma: 22304546-1-07; képviseli: dr. Fodor Tamás; képviselet módja: önálló; rövidített neve/továbbiakban: FODOR-MED és Társai Bt.)

 

között a háziorvosi feladatok ellátása tárgyában az alábbi helyen, időben és feltételek mellett:

 

1.)     Megbízó megbízza a háziorvosi feladatot ellátó vállalkozást, a FODOR-MED és Társai Bt.-t, melyben személyes ellátásra kötelezett orvos dr. Fodor Tamás (továbbiakban: Megbízott), hogy területi ellátási kötelezettséggel folyamatos háziorvosi ellátást biztosítson Martonvásár Város közigazgatási területén az 1. számú körzetet érintően 2018. február 1. napjától kezdődően.

2.)     Martonvásár Város Önkormányzata (továbbiakban: Megbízó) és Megbízott jelen időtartamát határozatlan időben, de legalább 5 évben határozzák meg.

3.)      A rendelés ideje:

Hétfő:         14.00 óra – 17.00 óra

Kedd:          07.30 óra – 11.00 óra

Szerda:        14.00 óra – 17.00 óra

Csütörtök:   07.30 óra – 11.00 óra

Péntek:        páros héten 10.30 óra - 13.30 óra,

              páratlan héten 07.30 óra - 10.30 óra

          Prevenciós rendelési idő:

Hétfő:            10.30 óra – 11.30 óra

Szerda:          10.30 óra – 11.30 óra

Csütörtök:     13.00 óra – 14.00 óra (várandós tanácsadás)

Péntek:          páros héten 09.30 óra - 10.30 óra,

                 páratlan héten 10.30 óra - 11.30 óra

          Rendelkezésre állási idő: hétfő - péntek 08.00 – 16.00 óra

4.)     A Megbízó a tulajdonában lévő 2462 Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz.) szám alatti, a háziorvosi feladatok ellátásához szükséges felszereltségű rendelő helyiséget az e szerződésben foglalt feladatok ellátásának időtartamára, térítésmentesen – a fenntartási és működési kiadások megosztása vonatkozásában jelen szerződés 2. mellékletét képező bérleti feltételek szerint – a Megbízott rendelkezésére bocsátja. A Megbízó a használatba adást követően tulajdonjogát fenntartja.

5.)     Az egyéb fenntartási és működési kiadások megoszlása:

  1. A Megbízottat terhelik:
    • a Megbízó tulajdonát képező kis értékű tárgyi eszközök karbantartása,
    • a Megbízott tulajdonába kerülő kis értékű eszközök beszerzése,
    • a háziorvosi feladatok ellátását szolgáló nagy értékű eszközbeszerzések, továbbá
    • a 20.) pont szerinti jogszabályokban foglaltaknak megfelelően az 1.) pontban általa vállalt megbízás ellátásához szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosítása.   
  2. Az a) pontban nem említett működési kiadások (munkabér, társadalombiztosítási járulék, irodaszer, nyomtatvány, védőruha) a Megbízottat terhelik.

6.)      Megbízott saját a háziorvosi körzetében történő helyettesítéséről maga gondoskodik, a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendeletben meghatározott szakmai feltételekkel és engedéllyel rendelkező helyettesítővel biztosítva a betegek folyamatos ellátását.

          A Megbízott saját helyettesítéséről a Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz.) szám alatti rendelőben köteles gondoskodni. A helyettesítéssel érintett napokon a helyettesítő orvos a saját rendelési idején túl a helyettesítéssel ellátott szolgálatra megállapított rendelési idő legalább 50%-át teljesíti.

          A helyettesítéssel érintett napok száma – a betegség miatt igazolt távollét esetét bele nem számítva - évente nem haladhatja meg a 40 napot.

          Vis major esetén a helyettesítés idejéről a Megbízó képviselője és a Megbízott külön egyeztetnek.

          A helyettesítésre vonatkozó tudnivalókról a Megbízott megfelelő időben (legalább 24 órával korában) és módon (a rendelő külső bejáratára kifüggesztett, a betegek számára elérhető hirdetmény útján, amely tartalmazza a helyettesítésre vonatkozó rendelési időpontot) köteles tájékoztatni a körzet lakosságát, továbbá értesíteni a Megbízót (e-mailben, telefonon, vagy más módon).

          A helyettesítésre jogosult

  • elsősorban: Dr. Jambrikné Dr. Takács Imola háziorvos (pecsétszám: 56874, KARDIO-KOZULENS Bt., székhelye: 2462 Martonvásár, Széchenyi utca 73.)

          A helyettesítés helye minden esetben: Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz.) a helyettesítés időtartamának megfelelően.

7.)     Megbízott akadályoztatása esetén (betegség, egyéb elháríthatatlan ok) az okot adó esemény tudomására jutását követő 24 órán belül köteles a Megbízót, valamint a lakosságot értesíteni, illetve tájékoztatni a Megbízót az akadály elhárításának módjáról is.

8.)     A Megbízott az alapellátás körébe tartozó háziorvosi teendők ellátásához a jogszabályokban meghatározott számú és képesítésű szakdolgozót foglalkoztatja. Az ellátás nyújtásában – heti 40 órában - részt vevő egészségügyi szakdolgozó megnevezése: Erdősi Zoltánné szakasszisztens (nyilvántartási szám: 38483).

9.)     Megbízó az ügyeleti szolgáltatásról más szolgáltatóval kötött szerződésben foglaltak szerint gondoskodik, a Megbízott az ügyeleti ellátásban részvételre e körben nem kötelezett.

10.)   Megbízó és Megbízott megállapodnak abban, hogy a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelővel (a továbbiakban: NEAK) Megbízott közvetlenül köt finanszírozási szerződést. A megbízó hozzájárul ahhoz, hogy a háziorvosi alapellátás finanszírozásához szükséges pénzeszközt a NEAK közvetlenül a Megbízott számlájára utalja.

11.)   Megbízott az 1.) pontban foglalt feladatok ellátását a finanszírozási szerződés alapján folyósított összegből biztosítja. Ennek érdekében Megbízott vállalja, hogy a megjelölt működési területén a hozzá bejelentkezett biztosítottak részére az érvényes előírásoknak, és a szakma szabályainak megfelelő szolgáltatást nyújt.

12.)   Megbízó és Megbízott kijelentik, hogy a 1.) pontban foglalt feladatok ellátásáért a jelen szerződés hatálybalépését követően külön díjazás nem jár.

13.)   A kártalanítás az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény 2/B. § (5) bekezdésében meghatározottak alapján, az abban foglalt körzetmódosítás folytán bekövetkezett finanszírozás csökkenéssel azonos százalékban kerül megállapításra.

14.) A háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendelet 3/C. § (2) bekezdésére és az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 153. § (1) bekezdésének c) pontjára tekintettel a Megbízott köteles minden év február 28. napjáig beszámolni a tárgyévet megelőző évi tevékenységéről a jelen szerződés 1. mellékletét képező nyomtatványon, adattartalommal.

15.)   A Megbízó jelen feladat-ellátási szerződést – indokolással – 6 hónapos felmondási idővel jogosult felmondani, ha:

a)    a Megbízott a feladat-ellátási szerződésben vállalt kötelezettségeit írásbeli felszólítás ellenére sem teljesíti, vagy folytatólagosan megszegi a jogszabályban foglalt működésre vonatkozó előírásokat;

b)    a Megbízott önálló egészségügyi tevékenység végzésére való jogosultságát bármely okból elveszti.

16.)   Jelen szerződést Megbízó és Megbízott közös megegyezéssel módosíthatja, megszüntetheti.

17.)   Megbízott részéről kapcsolattartásra kijelölt személy: Gucsek István alpolgármester.

18.)   Jelen egységes szerkezetbe foglalt szerződés 2026. március 1. napjával lép hatályba, mely naptól a Megbízó és Megbízott között hasonló tárgyban létrejött szerződés hatályát veszti.

19.)   Megbízó és Megbízott a szerződésből eredő jogvita eldöntésére kikötik a Székesfehérvári Járásbíróság illetékességét.  

20.)   Jelen szerződés hatályosulása során alkalmazandó jogszabályok:

  • az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény;
  • az egészségügyi alapellátásról szóló 2015. évi CXXIII. törvény;
  • az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló 2003. évi LXXXIV. törvény;
  •  a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény;
  • az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény;
  • az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény végrehajtásáról szóló 313/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet;
  • az egészségügyi szolgáltatás gyakorlásának általános feltételeiről, valamint a működési engedélyezési eljárásról szóló 96/2003. (VII. 15.) Korm. rendelet;
  • a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendelet;
  • az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimumfeltételekről szóló 60/2003. (X. 20.) ESzCsM rendelet;
  • az egészségügyi szakdolgozó által, orvosi elrendelésre önállóan is ellátható tevékenységek felelősségi, szakmai, szakképesítési és szakképzettségi feltételeiről szóló 66/2011. (XII. 13.) NEFMI rendelet.

 

Martonvásár, 2025. ………

 

 

 

                          Horváth Bálint                                                     Dr. Fodor Tamás

             Martonvásár Város polgármestere                                  FODOR-MED és Társai Bt.

                               Megbízó                                                                   Megbízott

 

 

 

 

 

 

 

A Ph/462-1/2018 számú feladat-ellátási szerződés 1. melléklete:

 

Tájékoztatási jellegű információk a háziorvosi feladat ellátásról a ….…… évről:

 

Rövid írásos értékelés

  • a végzett háziorvosi feladatokról,
  • az említésre érdemes eredményekről, fejlesztésekről,
  • az ellátással kapcsolatos hiányosságokról,
  • az önkormányzattal való együttműködésről,
  • az önkormányzattól várt esetleges intézkedésekről, az ellátást segítő lépésekről.

 

dolgozói létszám;

 

ellátott betegek száma összesen és korcsoport szerinti megosztásban;

 

gondozási kontrollok száma;

 

szűrések száma;

 

gondozási csoportok statisztikája;

 

beutalások száma (ebből diagnosztika, szakorvosi konzílium, kórházi kezelés);

 

egyéb szakmailag fontosnak tartott adat, információ.

 

 

 

A Ph/462-1/2018. számú feladat-ellátási szerződés 2. melléklete:

 

Bérleti feltételek – háziorvosi rendelő

 

Egészségügyi szolgáltatás telephelye (rendelő): Megbízó által biztosított, a Megbízó tulajdonában és az MVK Np. Kft. üzemeltetésében (a továbbiakban: Üzemeltető) lévő Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásári Térségi Szolgáltatóház, I. emelet), Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz., alapterülete 64 m2.

A bérlet tárgyát képező helyiségek:

  • 1 db rendelő helyiség - 14,42 m2
  • 1 db vérvételi (egyéb időpontban, 9 óra után alternatív rendelési) helyszín - 13,28 m2
  • 1 db betegváró (+teakonyha) - 29,6 m2,
  • 1 db közlekedő - 6,18 m2.
  • Megbízó az épület közös használatú részében (a továbbiakban: közös használatú terület) biztosítja a mellékhelyiségek használatát, illetőleg az emeleti szintre történő feljutáshoz az előtér, lépcsőház és a lift használatát.

Megbízó külön bérleti díjat nem számláz, Szolgáltatókat a fentiekben részletezettek szerinti helyiségek után a c) pont szerinti arányban és az ott meghatározott költségek vonatkozásában terheli fizetési kötelezettség.

a) A Megbízottat terhelik:

  • a rendelő helyiségek, illetve a hozzátartozó váróterem takarítási, karbantartási költségei.

b) A Megbízót terhelik:

  • a háziorvosi feladat ellátással összefüggésben felmerülő épület felújítási és átalakítási költségek,
  • az ellátás során keletkező veszélyes hulladékok kezelésének elszállításának, ártalmatlanításának költségei.

c) A Megbízó és Megbízott az a)-b) pontokban nem említett, a háziorvosi feladatok ellátásával kapcsolatban keletkező költségek megosztását az alábbi szolgáltatások tekintetében a következők szerint határozzák meg:

 

 

Megbízó

Megbízott (1)

KARDIO-KONZULENS Bt.

Megbízott (2)

FODOR-MED és Társai Bt.

Villamos energia költségei, fűtéssel, fűtéskarbantartással együtt (egyedi méréssel rendelkezik)

10%

45%

45%

Ivóvíz és szennyvízelvezetés díja (egyedi méréssel rendelkezik)

 

0%

 

50%

 

50%

Kommunikációs költségek (internet, telefonszámla)

0%

50%

50%

Tűzvédelmi szolgáltatás

100%

0%

0%

Rágcsálóirtás

100%

0%

0%

Közös használatú területekre eső díjak (felvonó, hulladékszállítás, stb.), a teljes költség 26,4%-át alapul véve

 

50%

 

25%

 

25%

 

d) A c) pont szerinti költségek Megbízottra eső részét a Megbízó által meghatározott jogú személy (Üzemeltető) számlázza tovább a Megbízott részére.