Határozatok nyilvántartása


Martonvásár Város Önkormányzata

311/2024. (11. 26.) a Martonvásári Polgármesteri Hivatal közszolgálati tisztviselőinek jogviszonyával összefüggő egyes kérdésekről

Martonvásár Város Önkormányzata

Képviselő-testületének

311/2024. (XI.26.) határozata

a Martonvásári Polgármesteri Hivatal közszolgálati tisztviselőinek jogviszonyával összefüggő egyes kérdésekről

 

Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) a Martonvásári Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) közszolgálati tisztviselőinek jogviszonyával összefüggő egyes kérdések tárgyában 2025. évre vonatkozóan az alábbi döntéseket hozza:

 

I.

1.) A Képviselő-testület – amennyiben a Magyarország 2025. évi központi költségvetéséről szóló törvény (a továbbiakban: Költségvetési törvény) erre felhatalmazást ad, az abban biztosított felhatalmazással élve - 2025. évre vonatkozóan a központi költségvetési törvényben meghatározott illetményalaptól eltérő, továbbra is magasabb, 46.380.-Ft összegű illetményalapot kíván meghatározni a Hivatal köztisztviselői vonatkozásában.

2.) Figyelemmel a Polgármesteri Hivatal közszolgálati tisztviselőinek jogviszonyával összefüggő egyes kérdésekről szóló 22/2015. (IX.30.) önkormányzati rendeletben foglaltakra – az önkormányzat továbbra is 20 %-os illetménykiegészítést biztosít mind a Hivatal felsőfokú, mind középfokú végzettségű köztisztviselői részére, e tekintetben a vonatkozó önkormányzati rendeletet nem módosítja.

3.) Az 1.) - 2.) pontban foglaltak szerint számított illetmények forrását az önkormányzat 2025. évi költségvetésében tervezi.

4.) A Képviselő-testület felkéri a polgármestert, hogy az 1.) pontban foglaltaknak megfelelő rendelet-tervezetet a Költségvetési törvény elfogadását és hatályba lépését követően terjessze a testület elé elfogadásra.

 

II.

1.) Az önkormányzat 2025. évben változatlanul, továbbra is biztosít cafetéria juttatást az alkalmazásában álló munkavállalók részére figyelemmel a Költségvetési törvényben foglaltakra - az alábbiak szerint:

a) a közszolgálati tisztviselők vonatkozásában, figyelemmel a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 151. §-ában foglaltakra is, munkáltatói terhekkel együtt bruttó 231.900.-Ft/fő/év összegben,

b) az egyéb önkormányzati és intézményi foglalkoztatottak esetében nettó 120.000.-Ft/fő/év összegben.

2.) A Képviselő-testület az 1.) pont b) alpontjával érintettek vonatkozásában, önkormányzatnál és intézményeinél közvetlen foglalkoztatotti jogviszonyban állók (köznevelési, egészségügyi jogviszony, Kjt., Mt.) részére meghatározott általános ruházati költségtérítés (ide nem értve a speciális, jogszabályban előírt munkaruhát) összegét 2025. évre vonatkozóan évi nettó 37.000.-Ft/fő összegben állapítja meg.

3.) Az 1-2.) pontban foglaltak forrását az önkormányzat és intézményei 2025. évi költségvetésében tervezni szükséges.

 

III.

1.) A Képviselő-testület – az igazgatási szünetről szóló 2023. évi XXVI. törvény 7. § (1) bekezdés a) pontja alapján, figyelemmel a 316/2024. (XI.6.) Korm. rendeletben foglaltakra - a Hivatal köztisztviselői, közszolgálati ügykezelői, munkavállalói részére 2025. december 29-től 2026. január 1-ig igazgatási szünetet rendel el azzal, hogy amennyiben szükséges, a munkáltatói jogkör gyakorlója munkavégzést rendel el meghatározott munkakörökben.

2.) A Képviselő-testület - élve a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdésében biztosított lehetőséggel, tekintettel a közszolgálati tisztviselők munka- és pihenőidejéről, az igazgatási szünetről, a közszolgálati tisztviselőt és a munkáltatót terhelő egyes kötelezettségekről, valamint a távmunkavégzésről szóló 30/2012. (III. 7.) Korm. rendelet 13. §-ában foglaltakra - a Hivatal köztisztviselői, közszolgálati ügykezelői, munkavállalói részére az igazgatási szünetet az alábbiak szerint határozza meg 2025. évre vonatkozóan:

a) nyáron öt egybefüggő naptári hétre, 2025. július 21-től 2025. augusztus 24-ig, valamint

b) télen két egybefüggő naptári hétre, 2025. december 22-től 2026. január 4-ig,

ide nem értve az 1.) pontban meghatározott időszakot.

3.) A Képviselő-testület felkéri a jegyzőt, hogy az 1-2.) pontban foglaltak alapján az igazgatási szünet idejére, a Hivatalban foglalkoztatottak részére a rendes szabadságot a vonatkozó jogszabályok alapján adja ki, az ügyelet rendjét határozza meg, továbbá az igazgatási szünet elrendeléséről a lakosságot és a társszerveket, aktuálisan előzetesen is, tájékoztassa.

 

A végrehajtásért felelős: polgármester, jegyző, intézményvezető

A végrehajtás határideje: tájékoztatás 2024.12.15., végrehajtás 2025.12.31.