Határozatok nyilvántartása


Martonvásár Város Önkormányzata

236/2023. (11. 28.) Martonvásár Város településrendezési tervének módosításáról

Martonvásár Város Önkormányzata

Képviselő-testületének

236/2023. (XI. 28.) határozata

Martonvásár Város településrendezési tervének módosításáról

 

  1. Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a településtervek tartalmáról, elkészítésének és elfogadásának rendjéről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 419/2021. (VII.15.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 419/2021. (VII. 15.) Korm. rendelet) 59. § (2) bekezdése alapján Martonvásár Város településrendezési eszközeinek módosítását határozza el az alábbi területeken és az alábbi célból:

 

1.  Vasútállomás melletti közjóléti erdő, lakóterület övezethatár rendezése;

2.  Régi vágóhíd és mellette lévő ingatlanokon sorházas beépítésnek megfelelő lakóövezet kijelölése;

3.  Akadémiai nyomda déli részének átsorolása Vt övezetbe;

4.  Hotel, óvodamúzeum és környezetének szabályozása, új Vt övezetbe történő átsorolása (legkisebb zöldfelület mértékének csökkentése céljából);

5.  Vasút melletti gazdasági területhez kapcsolódóan a kút területének növelése (600 m2), továbbá út közterületként való kiszabályozása és nyomvonal-pontosítása;

6.  Kerékpárút kiszabályozása a mentőállomás környezetében (közlekedési- és zöldterület kijelölése);

7.  HÉSZ módosítások (munkásszálló létesítésének általános tiltása, a konténerek elhelyezéséről szóló szabályok módosítása, parkolási szabályok módosítása a HÉSZ 65.§ módosításával).

 

II. A Képviselő-testület megállapítja, hogy az I. pontban meghatározott módosítások során Martonvásár Város közigazgatási területén nem történik új beépítésre szánt területet kijelölése, a településszerkezetet meghatározó műszakiinfrastruktúra-főhálózat nem változik, nem történik zöld, vízgazdálkodási, erdő- és természetközeli terület megszüntetése, mindezekre tekintettel a településrendezési eszközök módosítása a 419/2021 (VII.15.) Korm. rendelet 66-68. §-ai szerint egyszerűsített eljárásban folytatható le.

 

III. A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az I. pontban foglaltak végrehajtásához az 1.sz. melléklet szerinti szerződés megkötésére, a szükséges jognyilatkozatok megtételére, a kapcsolódó dokumentumok aláírására, valamint a 419/2021. (VII.15.) Korm. rendelet 59. § (2) bekezdése d) pontjában foglaltak teljesítése érdekében a főépítész megbízására és az ő I. pontban foglaltakkal összhangban összeállított feljegyzése Képviselő-testület nevében történő elfogadására.

 

IV. A Képviselő-testület az I. pont szerinti munka elvégzésének 3.800.000,- Ft + ÁFA összegét, valamint a III. pontban rögzített főépítész munkájának ellenértékét a 2023. évi költségvetése fejlesztési tartalékának a terhére biztosítja.

 

A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester

A határozat végrehajtásának határideje: 2023. december 31.

 

236/2023. (XI. 28.) határozat melléklete

 

 

 

TERVEZÉSI SZERZŐDÉS

 

Megrendelő:

Neve/cégneve:                                    Martonvásár Város Önkormányzata

Székhelye:                                          2462 Martonvásár, Budai u. 13.

Adószáma:                                          15727433-2-07

Bankszámlaszáma:                             11736082-15727433

Képviselője (tisztsége):                       Dr. Szabó Tibor polgármester

Elérhetősége:                                      +36-22/460-004

a továbbiakban, mint Megrendelő

                                                          

Tervező:

Neve/cégneve:                                               Völgyzugoly Műhely Kft.

Telephely/iroda:                                  1024 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 13-15 II/5.

Adószáma:                                          13634333-2-43

Cégjegyzékszáma:                              01-09-341347

Bankszámlaszáma:                             11703006-29906053

Képviselője:                                        Ferik Tünde ügyvezető

Elérhetősége:                                      +36-20-913-8575

a továbbiakban, mint Tervező

 

az alulírott napon és helyen  tervezési szerződést kötnek az alábbi feltételekkel:

 

1. A TERVEZÉSI SZERZŐDÉS TÁRGYA

Martonvásár város településrendezési eszközök egyszerűsített eljárás keretében történő módosítása az alábbi feladatokra vonatkozóan:

  1. Vasútállomás melletti közjóléti erdő, lakóterület övezethatár rendezése;
  2. Régi vágóhíd és mellette lévő ingatlanokon sorházas beépítésnek megfelelő lakóövezet kijelölése;
  3. Akadémiai nyomda déli részének átsorolása Vt övezetbe;
  4. Hotel, óvodamúzeum és környezetének szabályozása, új Vt övezetbe történő átsorolása (legkisebb zöldfelület mértékének csökkentése céljából);
  5. Vasút melletti gazdasági területhez kapcsolódóan a kút területének növelése (600 m2), továbbá út közterületként való kiszabályozása és nyomvonal-pontosítása;
  6. Kerékpárút kiszabályozása a mentőállomás környezetében (közlekedési- és zöldterület kijelölése),
  7. HÉSZ módosítások (munkásszálló létesítésének általános tiltása, a konténerek elhelyezéséről szóló szabályok módosítása, parkolási szabályok módosítása a HÉSZ 65.§ módosításával).

 

(a továbbiakban: Tervezési munka).

2. TERVEZÉSI DÍJ

Tervezőt a Tervezési munka elvégzéséért

3.800.000,- Ft,     azaz    Hárommillió-nyolcszázezer forint tervezési díj,

1.026.000,- Ft,     azaz    Egymillió-huszonhatezer forint ÁFA (27%),

összesen:  

4.826.000,- Ft,     azaz    Négymillió-nyolcszázhuszonhatezer forint illeti meg.

 

A tervezési díjat a mindenkor hatályos jogszabályokban meghatározott mértékű általános forgalmi adó terheli.

A tervezési díj a jelen szerződés 3.1. pontjával összhangban nem tartalmazza a főépítészi tevékenység díját.

3. A SZERZŐDÉSBEN VÁLLALT TERVEZŐI SZOLGÁLTATÁSOK

3.1. A tervezési munka részletes tartalmát a 2. sz. melléklet tartalmazza. A szerződés nem vonatkozik a munka elvégzéséhez szükséges, a 2. sz. mellékletben nem rögzített feladatokra, dokumentációk, hatásvizsgálatok elkészítésére, szakvélemények stb. beszerzésére, és nem terjed ki a főépítészi feladatokra.

3.2. Tervező köteles mindazon hatóságokkal, szakhatóságokkal, közmű szolgáltatókkal, valamint egyéb érintett szervekkel a munkaközi egyeztetést lefolytatni, és annak eredményét dokumentálni, amelyeket a munka jellege szükségessé tesz.

3.3. Tervező köteles, egyeztetési típusonként 1-1 alkalommal, az önkormányzat által igényelt egyeztetéseken, bizottsági és testületi üléseken, lakossági fórumokon részt venni, ott tervét ismertetni, a felmerült kérdésekre válaszolni.

3.4. Megrendelő által igényelt további egyeztetés honoráriumát szakértői díjként kell elszámolni (arra a Tervezési munka nem terjed ki):

a) 4 óránál rövidebb idő esetén ½ mérnöknap,

b) 4 óránál hosszabb idő esetén 1 mérnöknap,

a kamarai díjszabás alapján megállapított díjjal és az utazás költségével számolva. Amennyiben a jelen pontban meghatározott további egyeztetés szükségessége merül fel, arra vonatkozóan Megrendelő írásos megrendelést juttat el Tervező részére. Tervező a megrendelést írásban elfogadja, majd a teljesítést követően Megrendelő annak ellenértékét jelen szerződésben foglaltak szerint köteles Tervező részére megfizetni. Amennyiben a fent hivatkozott egyeztetés elvégzése a szerződés teljesítési határidejét módosítja, a határidő módosításhoz Felek írásbeli megállapodása szükséges.

4. TERVEZŐ KÖTELEZETTSÉGEI

4.1. Tervező kötelezettséget vállal arra, hogy a Tervezői munkát a tervezésre vonatkozó mindenkori hatályos jogszabályok (törvények, rendeletek, utasítások, szabványok … stb), ezek hiányában a kialakult szakmai követelmények és gyakorlat alapján végzi el.

4.2. Amennyiben a szerződés megkötését követően hatályba lépett jogszabály a szerződés megváltoztatását teszi szükségessé, úgy a szerződő felek a szerződést ezen új jogszabálynak megfelelően módosítják.

4.3. Tervező kijelenti, hogy a tervezési munka elkészítéséhez szükséges „vezető tervező” jogosultságú tervezővel rendelkezik, egyben kijelenti, hogy személyében nincs olyan ok, amely akadályozná feladatainak ellátását.

4.4. Tervező a tervezési feladathoz jogosult a tervezési feladat elkészítéséhez megfelelő tervezői jogosultsággal rendelkező társtervező(ke)t és/vagy szakági tervező(ke)t alvállalkozóként igénybe venni, akik munkájának illeszkedéséért teljes körű felelősséggel tartozik, de azok szakmai tartalmáért minden tervező önállóan felelős. A közreműködőként bevont tervező(k) munkájának ellenértékét a jelen Szerződés szerinti tervezési díj - közvetített szolgáltatás díjaként - magában foglalja.

4.5. Tervező megfelelően teljesít, ha a szerződést annak feltételei szerint teljesítette, a szerződés tárgyát képező Tervezési munkát maradéktalanul elvégezte, a szükséges dokumentációkat Megrendelő részére átadta, és azt a Megrendelő hiánytalanul átvette.

5. MEGRENDELŐ KÖTELEZETTSÉGEI

5.1. Megrendelő kötelezettsége, hogy céljairól Tervezőt teljes körűen tájékoztassa.

5.2. Megrendelő köteles a tervezés elvégzéséhez szükséges adatokat szolgáltatni:

  • Tervezési terület digitális alaptérképe, digitális szintvonalállomány
  • Településfejlesztési döntés, partnerségi egyeztetés szabályairól szóló képviselő-testületi döntés
  • Geodéziai felmérések, vagy ennek hiányában tervezett telekhatárok szerkeszthető nyomvonala az 1., 3., 4., 5., 6. módosításokhoz kapcsolódóan

5.3. Megrendelő köteles Tervező számára a tervdokumentációk elkészítéséhez, illetve az általa vállalt egyéb szolgáltatások teljesítéséhez szükséges minden további adatot, tényt, információt, felvilágosítást, utasítást megadni.

5.4. Megrendelő vállalja, hogy a tervezéshez szükséges adatigény felmerülésétől számított 8 napon belül az adatokat Tervező rendelkezésére bocsátja. Az adatszolgáltatási kötelezettség elmulasztásából eredő mindennemű következmény kizárólag Megrendelőt terheli.

5.5. Megrendelő vállalja, hogy a Tervezési munkát figyelemmel kíséri, a konzultációkon részt vesz, a településtervek tartalmáról, elkészítésének és elfogadásának rendjéről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 419/2021. (VII.15.) Korm. rendelet alapján szükséges egyeztetési folyamatot megszervezi, a terv elkészítése során Tervezővel teljes körűen és konstruktívan együttműködik, az elkészült munkarészekkel kapcsolatban és a döntést igénylő kérdésekben szükség esetén állást foglal - illetve Képviselőtestületi döntés szüksége esetén a soron következő ülés alkalmával dönt -, az előkészített önkormányzati válaszokról dönt, Tervező részére utasítást ad.

5.6. Megrendelő törekszik arra, hogy a jóváhagyásával készült tervezési megoldást utólag ne kifogásolja. Amennyiben az ilyen jóváhagyott tervezési megoldással szemben mégis kifogás vagy módosítási igény merül fel, a módosítás miatt szükséges további ráfordítást Megrendelő 3.4. pontban szabályozott mértékben és eljárás alapján megtéríteni köteles.

5.7. Megrendelő kizárólag a hatályos jogszabályoknak megfelelő tervezési utasításokat adhat, a Tervező csak az ezekkel összhangban levő észrevételeket veheti figyelembe. Amennyiben Megrendelő szakszerűtlen, vagy célszerűtlen tervezési utasítást ad, azt Tervező írásban köteles jelezni Megrendelő felé. Megrendelő és Tervező ezt követően kölcsönösen törekednek arra, hogy a tervezési dokumentációk tartalma jogszerű és szakszerű legyen. Amennyiben Megrendelő az általa adott utasítást Tervező tájékoztatása ellenére fenntartja, úgy az abból származó mindennemű kárért Megrendelő teljes körű felelősséggel tartozik. Tervező ebben az esetben jogosult a szerződéstől elállni.

6. A TELJESÍTÉS HATÁRIDEJE ÉS A DÍJAZÁS ÜTEMEZÉSE

6.1. Felek megállapodnak abban, hogy Tervező jelen szerződés szerinti teljesítési kötelezettsége Megrendelő adatszolgáltatási kötelezettségének teljesítésével kezdődik.

6.2. A szerződés teljesítésének határidejét, a teljesítés ütemezését, az egyes munkarészek szállítandó példányszámát a 2. sz. melléklet tartalmazza.

6.3. A mellékletben rögzítetteken felül igényelt többletpéldányokat Tervező jogosult Megrendelőnek a tényleges másolati költségekkel leszámlázni.

7. A DÍJ ESEDÉKESSÉGE, FIZETÉS MÓDJA

7.1. A munkadíj kifizetése az 1. sz. mellékletben foglalt ütemezés szerint, a teljesítéssel egy időben benyújtott számlák ellenében történik, mely számlákat Megrendelő a számla átvételétől számított 8 napon belül köteles Tervező OTP Bank Rt-nél vezetett 11703006-29906053 számú számlájára átutalni.

7.2. A tervdokumentációt Megrendelő mindaddig nem használhatja, amíg a számlában megjelölt tervezési díj összegét ki nem egyenlítette.

7.3. Abban az esetben, ha Megrendelő a szerződéstől eláll, vagy a tervezői munkát Tervezőnek fel nem róható okokból szüneteltetni kell, Tervező jogosult az addig elvégzett Tervezési munka készültségi foknak megfelelően arányos ellenértékére.

8. SZERZŐDÉSSZEGÉS, KÉSEDELEM

8.1. Tervező késedelmes teljesítése esetén Megrendelőt késedelmi kötbér illeti, mely az adott tervfázis tervezési díjának 0,25%-a naponta, legfeljebb azonban az adott tervfázis tervezési díjának 20%-a. Tervező hozzájárul, hogy Megrendelő a késedelmi kötbér összegét a végszámlából levonja.

8.2. Megrendelő fizetési kötelezettségének késedelmes teljesítése esetén Tervezőt jogszabály szerinti késedelmi kamat illeti meg.

8.3. Amennyiben Tervező teljesítésére vonatkozó határidő túllépésének oka nem róható fel Tervezőnek, vagy ha az Megrendelő érdekkörébe tartozó egyéb ok, illetve Megrendelő mulasztásának következménye, abban az esetben a teljesítésre jelen szerződésben megállapított határidők Tervezőt nem kötik, és a teljesítési határideje a késedelem idejével meghosszabbodik.

8.4. Amennyiben Megrendelő a 7.1. pont szerint fizetési kötelezettségét késedelmesen teljesíti, úgy Tervező teljesítési határideje a késedelem időtartamával egyező időtartammal hosszabbodik.  

8.5. Felek megállapodnak, hogy amennyiben jelen szerződés teljesítése Megrendelő érdekkörében fennálló okból vagy egyéb, nem a Tervező érdekkörébe eső okból hat hónapot meghaladóan tervezői tevékenység végzése nélkül szünetel, Tervező jogosult jelen szerződés feltételeinek (különösen tervezési díj, teljesítés határideje) Megrendelővel történő ésszerű újratárgyalására a megváltozott körülmények figyelembevételével. Amennyiben a szerződés feltételeinek újratárgyalása Felek között nem vezet eredményre, úgy Tervező jogosult jelen szerződést egyoldalú nyilatkozattal felmondani. 

 

9. SZERZŐI JOG

9.1. Tervező által készített alátámasztó munkarészek kizárólagosan egy meghatározott célt szolgáló eszközök. Tervező által készített alátámasztó munkarészek szellemi alkotásnak minősülnek, amelynek szerzője és a tervek tulajdonosa Tervező, Megrendelő vagy harmadik személy a Tervező hozzájárulása és egyidejű megfelelő díjazása nélkül nem használhatja fel.

9.2. Megrendelő jogosult a tervek (többszörözésére is alkalmas) másolatait megtartani, és azokat a tervek egyeztetéseihez és jóváhagyásához, illetve azzal összefüggésben tájékoztatóként felhasználni.

10. EGYEBEK

10.1. Felek kötelesek a jóhiszeműség és tisztesség követelményének megfelelően, kölcsönösen együttműködve eljárni.

10.2. Megrendelő jelen szerződés aláírásával tudomásul veszi, hogy Tervező tevékenységének fontos eleme az ügyfeleivel történő kapcsolattartás. E körben az adatkezelés jogalapjának minősül az Európai Unió 2016/679 számú adatvédelmi rendelete 6. cikke alapján a hozzájáruláson túl a szerződés teljesítése is. Erre tekintettel Megrendelő jelen szerződés aláírásával hozzá is járul, hogy őt, törvényes képviselőjét vagy az általa megadott egyéb kontakt személyt Tervező jelen szerződés teljesítéséhez szükséges kommunikáción túl tájékoztassa aktuális ajánlatairól, híreiről jelen szerződésben megadott email-címeken vagy egyéb elérhetőségeken.

10.3. Felek megállapodnak abban, hogy a szerződéskötéskor előre nem látható (a 2. sz. mellékletben nem rögzített), de a tervezés során szükségessé váló tervezési munka esetén a szerződést írásban módosítják.

10.4. Megrendelő a tervegyeztetéseken és a szükséges helyszíni bejárásokon való részvétellel, továbbá az esetleges Megrendelői utasítások, kiegészítések és állásfoglalások megtételével Dr. Szabó Tibor polgármestert bízza meg (telefon: +36-22/460-004), illetve Tervező részéről a kapcsolatot Ferik Tünde vezető településrendező tervező (telefon: 20/913-8575) biztosítja.

10.5. A szerződésben nem szabályozott kérdésekben, így különösen a szerződésszegés jogkövetkezményei, a szerződés módosítása és megszűnése tekintetében a Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadók.

10.6. Felek megállapodnak, hogy a jelen szerződéssel összefüggésben kialakult vitájukat elsősorban békés úton, egyeztető tárgyalások útján kísérlik meg rendezni. Amennyiben ez az egyeztető tárgyalások kezdetétől számított 30 (harminc) napon belül nem vezet eredményre, úgy a Felek jogvitájukra a Budapest Környéki Törvényszék vagy Járásbíróság kizárólagos illetékességét kötik ki.

10.7. Jelen szerződés az 1. és 2. sz. mellékletével együtt érvényes.

 

Budapest, 2023. november

 

 

 

           …………………………………….               …………………………………….

                            Megrendelő                                                    Tervező


  1. sz. melléklet - pénzügyi ütemezés

 

 

Munkarész

Tervezési díj

Tervezési idő

I. Munkaközi tervdokumentáció

2.900.000,- + ÁFA

8 hét

Településszerkezeti terv módosítása

Helyi építési szabályzat módosítása

Megalapozó vizsgálat – Alátámasztó munkarészek

II. Egyeztetési eljárás

 

 

Partnerségi egyeztetés

 

 

Véleményezési anyag készítése

600.000,- + ÁFA

2 hét

Egyeztetés, egyeztetés eredményeinek átvezetése

 

2 hét

Egyeztetés lezárása, végső szakmai véleményezés

 

2 hét

III. Jóváhagyás

 

 

Jóváhagyás előkészítése

Jóváhagyott tervdokumentáció

300.000,- + ÁFA

2 hét

 

 

Amennyiben Megrendelő a Jóváhagyásra előkészített tervdokumentációt Képviselő-testületi megtárgyalásra az átadástól számított 60 napon belül nem viszi be, úgy Tervező jogosult a 60. napon a Jóváhagyott tervdokumentáció tervezési díjának kiszámlázására.


  1. sz. melléklet - TArtalmi részletezés és határidők

 

 

I. Munkaközi tervdokumentáció

 

1. TELEPÜLÉSSZERKEZETI TERV MÓDOSÍTÁSA

 

Településszerkezeti terv módosítása a változással érintett területre

M=1:10.000 méretarányban vagy a megértéshez szükséges mélységben

 

Településszerkezeti leírás módosítása

 

2. HELYI ÉPÍTÉSI SZABÁLYZAT (HÉSZ) MÓDOSÍTÁSA

 

       Jóváhagyandó munkarészek:

 

  1. Szabályozási tervlap módosítása a változással érintett területre

M= 1:4 000, vagy a szabályozás megértéséhez szükséges mélységben

  1. Helyi Építési Szabályzat (HÉSZ) módosítása

Az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény, az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII.20.) kormányrendelet, valamint a településtervek tartalmáról, elkészítésének és elfogadásának rendjéről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 419/2021. (VII.15.) Korm. rendelet előírásai alapján

 

 

3. MEGALAPOZÓ VIZSGÁLAT - ALÁTÁMASZTÓ MUNKARÉSZEK

 

  1. Településrendezési javaslat
  2. Területrendezési követelményekkel való összhang igazolása
  3. Tájrendezési és zöldinfrastruktúra-fejlesztési javaslat, csapadékvíz-gazdálkodás
  4. Közművesítés, elektronikus hírközlési javaslat
  5. Védelmi és korlátozóelemek
  6. Biológiai aktivitásérték számítás eredménye

 

A felsorolt tartalmi elemek a település adottságaitól függően, s az érthetőség végett több fejezetre és alfejezetre kerülnek felosztásra.

 

Határidő: az adatszolgáltatástól számított 12 hét

Dokumentálás: 1 elektronikus példány munkaközi anyag

az önkormányzat véleményezése céljából

 

II. Egyeztetési eljárás

 

1.         Partnerségi egyeztetés

 

1.         Záró szakasz egyeztetési anyagának elkészítése

 

Határidő: az önkormányzat véleményezését követő 2 hét

Dokumentálás: 1 elektronikus példány + az államigazgatási

egyeztetési eljáráshoz szükséges formátumú példány

 

2.         Egyeztető tárgyalás

Egyeztető tárgyaláson való részvétel

 

3.         Egyeztetés eredményeinek átvezetése

Véglegesített tervdokumentáció összeállítása az egyeztető tárgyalás jegyzőkönyve, valamint az Állami Főépítész záró szakmai véleménye alapján

 

Határidő: a véleményezési szakasz lezárását követő 2 hét

Dokumentálás: 1 elektronikus példány

 

 

 

III. Jóváhagyás

 

1. Jóváhagyás előkészítése

Képviselő-testületi elfogadásra előkészített dokumentáció

 

2. Jóváhagyott tervdokumentáció

Jóváhagyást követő véglegesítés

 

Határidő: a képviselő-testület jóváhagyását követő 2 hét

Dokumentálás: 2 nyomtatott + 1 elektronikus + az államigazgatási

egyeztetés lezárásához szükséges formátumú példány