Határozatok nyilvántartása


Martonvásár Város Önkormányzata

5/2023. (1. 31.) a BERCZI-DENT Kft.-vel Martonvásár I. fogorvosi körzetének ellátására kötött feladat-ellátási szerződésről

Martonvásár Város Önkormányzata

Képviselő-testületének

5/2023. (I.31.) határozata

a BERCZI-DENT Kft.-vel Martonvásár I. fogorvosi körzetének

ellátására kötött feladat-ellátási szerződésről

 

I.

Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a BERCZI-DENT Fogászati Korlátolt Felelősségű Társaság és az Önkormányzat között az alapellátás körébe tartozó fogorvosi feladatok ellátása tárgyában létrejött a Ph/647-3/2018. iktatószámú feladat-ellátási szerződést (a továbbiakban: Szerződés) az alábbiak szerint módosítja 2023. február 2. napi hatállyal:

 

1.) A szerződés 1. pontja az alábbiak szerint módosul:

Megbízó megbízza az alapellátás körébe tartozó fogorvosi feladatot ellátó vállalkozást, a BERCZI-DENT Kft.-t, melyben személyes ellátásra kötelezett orvos dr. Berczi Dániel (továbbiakban: Megbízott), hogy területi ellátási kötelezettséggel folyamatos, az alapellátás körébe tartozó fogorvosi ellátást biztosítson Martonvásár I. fogorvosi körzetében 2023. február 2. napjától kezdődően.”

 

2.) A szerződés 6. pontja az alábbiak szerint módosul:

„A helyettesítésre jogosult:

Dr. Veréb Attila fogorvos (pecsétszám: 60422, székhelye: 2462 Martonvásár, Brunszvik út 1.)

helyettesítés helye: 2462 Martonvásár, Brunszvik út 1.

Dr. Csongrádi Ágnes fogorvos (pecsétszám: 83522, székhelye: 2473 Vál, Vajda János utca 35.) helyettesítés helye: 2473 Vál, Vajda János utca 35. és 2464 Gyúró, Thököly utca 36.

 

3.) A szerződés 2. mellékletének („Térítésmentes használati szerződés”) 2. pontja az alábbiakkal egészül ki:

Használatba adó használatba adja, Használó használatba veszi a természetben Martonvásár, Brunszvik út 1. sz. alatti épületben, az ún. új épületrész földszintje (érintett rész mindösszesen 236,52 négyzetméter) jelen szerződés mellékletén meghatározott alábbi helyiségeit Martonvásár I. és II. fogorvosi körzeteiben alapellátás körébe tartozó fogorvosi ellátás biztosítására a következők szerint:”

 

4.) A szerződés 2. mellékletének 3. pontja az alábbiakkal egészül ki:

„Jelen szerződés a külön jegyzőkönyv mellett rögzített birtokbalépés napján lép hatályba, s azt a felek határozatlan időre, de legfeljebb a Felek között 2018.04.01. napjától Ph/647-3/2018. számú és a 2023. február 2. napjától kötött Ph…-…/2023. számú, Martonvásár I. és II. fogorvosi körzetének ellátására kötött feladat-ellátási szerződések fennállásáig kötik meg.”

 

5.) A szerződés módosításokkal nem érintett pontjai egyebekben változatlan tartalommal maradnak hatályban.

II.

A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a határozat I. pontjában foglaltakkal egyező szerződést módosító okirat, illetőleg jelen módosítás szerint átvezetett és egységes szerkezetbe foglalt, a határozat 1. mellékletét képező Szerződés aláírására.

 


III.

A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, és a Martonvásár Városi Közszolgáltató Nonprofit Kft. ügyvezetőjét, hogy az I.-II. pontban foglaltakkal összhangban, figyelemmel a fogorvosi körzet megosztására, és új fogorvosi körzet létrehozására a 2462 Martonvásár, Brunszvik út 1. szám alatti ingatlan (1078 hrsz.) helyiségeinek használatára vonatkozó, a Ph/647-3/2018. iktatószámú feladat-ellátási szerződés 2. mellékletét képező megállapodás módosítását aláírja.

 

A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester

A határozat végrehajtásának határideje: 2023. február 28.

 

5/2023. (I.31.) határozati javaslat 1. melléklete:

 

FELADAT-ELLÁTÁSI SZERZŐDÉS

(a 2023. január 31. napi módosításokkal egységes szerkezetben)

 

amely létrejött egyrészről Martonvásár Város Önkormányzata (2462 Martonvásár, Budai út 13.; törzsszám: 727431; adószám:15727433-2-07; képviseli: Dr. Szabó Tibor polgármester), továbbiakban: Megbízó,

 

másrészről a BERCZI-DENT Fogászati Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: BERCZI-DENT Kft., székhelye: 5712 Szabadkígyós, Iskola utca 4/2.); fióktelep: 2462 Martonvásár,  Budai út 27.; adószáma: 26248008-1-04; képviseli: dr. Berczi Dániel) között az alapellátás körébe tartozó fogorvosi feladatok ellátása tárgyában az alábbi helyen, időben és feltételek mellett:

 

  1. Megbízó megbízza az alapellátás körébe tartozó fogorvosi feladatot ellátó vállalkozást, a BERCZI-DENT Kft.-t, melyben személyes ellátásra kötelezett orvos dr. Berczi Dániel (továbbiakban: Megbízott), hogy területi ellátási kötelezettséggel folyamatos, az alapellátás körébe tartozó fogorvosi ellátást biztosítson Martonvásár I. fogorvosi körzetében 2023. február 2. napjától kezdődően.

 

  1. Megbízó és Megbízott jelen szerződés időtartamát határozatlan időben határozzák meg.

 

  1. A rendelés ideje 2020. január 1. napjától:

Hétfő 8:00 – 14:00

Kedd 13:00 – 19:00

Szerda 13:00 – 19:00

Csütörtök 8:00 – 14:00

Péntek Iskolafogászat 8:00 – 14:00

 

Rendelkezésre állási idő: rendelési időn belül

 

  1. A Megbízó a tulajdonában lévő Martonvásár, Brunszvik út 1. szám alatti, a háziorvosi feladatok ellátásához szükséges felszereltségű rendelő helyiséget az e szerződésben foglalt feladatok ellátásának időtartamára, térítésmentesen – külön jelen szerződés elválaszthatatlan 2. mellékletét is képező használati szerződésben foglaltak szerint - a Megbízott rendelkezésére bocsátja. A Megbízó a használatba adást követően tulajdonjogát fenntartja.

 

  1. A fenntartási és működési kiadások megoszlását külön a 4. pontban hivatkozott használati szerződésben foglaltak szerint rendezik és szabályozzák a Felek.

 

6.) Megbízott saját az alapellátás körébe tartozó fogorvosi körzetében történő helyettesítéséről maga gondoskodik, a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendeletben meghatározott szakmai feltételekkel és engedéllyel rendelkező helyettesítővel biztosítva a betegek folyamatos ellátását. A helyettesítéssel érintett napokon a helyettesítő orvos a saját rendelési idején túl a helyettesítéssel ellátott szolgálatra megállapított rendelési idő legalább 50%-át teljesíti, a betegek tájékoztatása a rendelő ajtajára való kifüggesztéssel történik.

A helyettesítéssel érintett napok száma – a betegség miatt igazolt távollét esetét bele nem számítva - évente nem haladhatja meg a 40 napot.

A helyettesítésre vonatkozó tudnivalókról a Megbízott megfelelő időben (legalább 24 órával korábban) és módon (a rendelő külső bejáratára kifüggesztett, a betegek számára elérhető hirdetmény útján, amely tartalmazza a helyettesítésre vonatkozó rendelési időpontot) köteles tájékoztatni a körzet lakosságát, továbbá értesíteni a Megbízót (e-mailben, telefonon, vagy más módon).

A helyettesítés költségei a Megbízottat terhelik.

A helyettesítésre jogosult:

Dr. Veréb Attila fogorvos (pecsétszám: 60422, székhelye: 2462 Martonvásár, Brunszvik út 1.)

helyettesítés helye: 2462 Martonvásár, Brunszvik út 1.

Dr. Csongrádi Ágnes fogorvos (pecsétszám: 83522, székhelye: 2473 Vál, Vajda János utca 35.) helyettesítés helye: 2473 Vál, Vajda János utca 35. és 2464 Gyúró, Thököly utca 36.

 

  1. Megbízott akadályoztatása esetén (betegség, egyéb elháríthatatlan ok) az okot adó esemény tudomására jutását követő 24 órán belül köteles a Megbízót, valamint a lakosságot értesíteni, illetve tájékoztatni a Megbízót az akadály elhárításának módjáról is.

 

  1. A Megbízott az alapellátás körébe tartozó fogorvosi teendők ellátásához a jogszabályokban meghatározott számú és képesítésű szakdolgozót foglalkoztatja. Az ellátás nyújtásában – heti 40 órában - részt vevő egészségügyi szakdolgozó megnevezése: Némethné Trieber Mónika klinikai fogászati higiénikus és szakasszisztens (nyilvántartási szám: 117363).

 

  1. Megbízó az ügyeleti szolgáltatásról más szolgáltatóval kötött szerződésben foglaltak szerint gondoskodik, a Megbízott az ügyeleti ellátásban részvételre e körben nem kötelezett.

 

  1. Megbízó és Megbízott megállapodnak abban, hogy a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelővel (továbbiakban: NEAK) Megbízott közvetlenül köt finanszírozási szerződést. A Megbízó hozzájárul ahhoz, hogy a fogorvosi alapellátás finanszírozásához szükséges pénzeszközt a NEAK-kal közvetlenül a Megbízott számlájára utalja.

 

  1. Megbízott az 1.) pontban foglalt feladatok ellátását a finanszírozási szerződés alapján folyósított összegből biztosítja. Ennek érdekében Megbízott vállalja, hogy a Martonvásár Város Önkormányzata által alkotott, mindenkor hatályos Martonvásár Város egészségügyi alapellátási körzeteiről szóló rendeletében foglalt fogorvosi körzetben lakcímmel rendelkező ellátottak részére az érvényes előírásoknak, és a szakma szabályainak megfelelő szolgáltatást nyújt.

 

  1.  Megbízó és Megbízott megállapodnak abban, hogy a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelővel (a továbbiakban: NEAK) Megbízott közvetlenül köt finanszírozási szerződést. A megbízó hozzájárul ahhoz, hogy a fogorvosi alapellátás finanszírozásához szükséges pénzeszközt a NEAK közvetlenül a Megbízott számlájára utalja.

 

  1.  A kártalanítás az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény 2/B. § (5) bekezdésében meghatározottak alapján, az abban foglalt körzetmódosítás folytán bekövetkezett finanszírozás csökkenéssel azonos százalékban kerül megállapításra.

 

  1. A Megbízó jelen feladat-ellátási szerződést – indokolással – 6 hónapos felmondási idővel jogosult felmondani, ha:
    1. a Megbízott a feladat-ellátási szerződésben vállalt kötelezettségeit írásbeli felszólítás ellenére sem teljesíti, vagy folytatólagosan megszegi a jogszabályban foglalt működésre vonatkozó előírásokat;
    2. a Megbízott önálló egészségügyi tevékenység végzésére való jogosultságát bármely okból elveszti.

 

  1. Jelen szerződést Megbízó és Megbízott közös megegyezéssel módosíthatja, megszüntetheti.

 

  1.  Megbízott részéről kapcsolattartásra kijelölt személy: Gucsek István alpolgármester. Jelen szerződést Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 238/2017. (XI. 28.), a 94/2018. (IV. 24.), a 255/2019. (XI. 26.), a 123/2022. (V. 23.), és a …/2023. (…) számú határozatával, melyek jelen szerződés 3. mellékletét képezik, továbbá a 221/2022. (X. 11.) számú határozatával elfogadott, Ph/7231-8/2022. iktatószámú feladatellátás tartalmáról szóló megállapodás figyelembevételével hagyta jóvá.

 

  1. Megbízó és Megbízott a szerződésből eredő jogvita eldöntésére kikötik a Székesfehérvári Járásbíróság illetékességét.

 

  1. Jelen szerződés hatályosulása során alkalmazandó jogszabályok:
  • az egészségügyi alapellátásról szóló 2015. évi CXXIII. törvény;
  • az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény,
  • az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló 2003. évi LXXXIV. törvény;
  •  a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény;
  • az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény;
  • az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény végrehajtásáról szóló 313/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet;
  • az egészségügyi szolgáltatás gyakorlásának általános feltételeiről, valamint a működési engedélyezési eljárásról szóló 96/2003. (VII. 15.) Korm. rendelet;
  • a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendelet;
  • az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimumfeltételekről szóló 60/2003. (X. 20.) ESzCsM rendelet;
  • az egészségügyi szakdolgozó által, orvosi elrendelésre önállóan is ellátható tevékenységek felelősségi, szakmai, szakképesítési és szakképzettségi feltételeiről szóló 66/2011. (XII. 13.) NEFMI rendelet

 

19.) A háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendelet 3/C. § (2) bekezdésére és az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 153. § (1) bekezdésének c) pontjára tekintettel a Megbízott köteles minden év február 28. napjáig beszámolni a tárgyévet megelőző évi tevékenységéről a jelen szerződés 1. mellékletét képező nyomtatványon, adattartalommal.

 

Martonvásár, 2023. …

 

            Dr. Szabó Tibor                                                        

 Martonvásár Város polgármestere                                         Dr. Berczi Dániel

                  Megbízó                                                                     Megbízott

 

A Ph/647-3/2018. számú feladat-ellátási szerződés 1. melléklete:

 

Tájékoztatási jellegű információk a fogorvosi feladat ellátásról a ….…… évről:

 

 

Rövid írásos értékelés

  • a végzett fogorvosi feladatokról,
  • az említésre érdemes eredményekről, fejlesztésekről,
  • az ellátással kapcsolatos hiányosságokról,
  • az önkormányzattal való együttműködésről,
  • az önkormányzattól várt esetleges intézkedésekről, az ellátást segítő lépésekről.

 

dolgozói létszám;

 

ellátott betegek száma összesen és korcsoport szerinti megosztásban;

 

gondozási kontrollok száma;

 

szűrések száma;

 

gondozási csoportok statisztikája;

 

beutalások száma (ebből diagnosztika, szakorvosi konzílium, kórházi kezelés);

 

egyéb szakmailag fontosnak tartott adat, információ.

 


 

 

A Ph/647-3/2018.  számú feladat-ellátási szerződés 2. melléklete:

 

 

Térítésmentes használati szerződés

praxisjoggal rendelkező fogorvos részére

 

amely létrejött

egyrészről:

Megnevezés:                           Martonvásár Város Önkormányzata

Képviselője neve:                   Dr. Szabó Tibor polgármester

Székhely:                                2462 Martonvásár, Budai út 13.

Adószám:                               15727433-2-07

Pénzforgalmi jelzőszám:         11736082-15727433-00000000

a továbbiakban: mint Használatba adó/Önkormányzat,

 

másrészről:

BERCZI-DENT Fogászati Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: BERCZI-DENT Kft., székhelye: 5712 Szabadkígyós, Iskola utca 4/2.; adószáma: 26248008-1-04, képviseli: Dr. Berczi Dániel) a továbbiakban: mint Használó,

 

harmadrészről:

Martonvásár Városi Közszolgáltató Nonprofit Kft. (székhely: 2462 Martonvásár, Szent László út 2.; cégj.szám: 07-09-024940, adószám: 24901084-2-07, képviseli: Tóth Balázs Károly ügyvezető), továbbiakban: mint Üzemeltető,

 

(a továbbiakban együttesen: Felek) között az alábbi helyen és időben, az alábbiakban foglaltak szerint.

 

  1. Előzmények:

Felek rögzítik, hogy a Martonvásár, 1078 helyrajzi szám alatt található ingatlan, Martonvásár Város Önkormányzata tulajdonában van. Az ingatlan új épületrészében fogorvosi ellátás valósul meg várhatóan 2020 január 01. napjától. Az Önkormányzat és a BERCZI-DENT Kft. között 2018.04.01. napjától 647-3/2018. iktatószámú feladat-ellátási szerződés (a továbbiakban: feladat-ellátási szerződés) van hatályban. Az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény 2/B. §[1] (1) bekezdésének c) pontjában és (1a) bekezdésében foglaltakra tekintettel jelen szerződés megkötését megelőzően a felek a feladat-ellátási szerződés 4. pontjában rendelkeztek a korábbi, Martonvásár, Budai út 27. szám alatti rendelőnek (a továbbiakban: rendelő) a praxisjoggal rendelkező fogorvos részére történő térítésmentes használatba adásáról, továbbá annak 5. pontjában rendelkeztek a Felek által ehhez kapcsolódó fizetendő költségek megosztásáról, melyet a jövőben jelen szerződésben kívánnak rendezni.

Az Önkormányzat Európai Uniós támogatással, a TOP-4.1.1-15 azonosító számú, „Egészségház kialakítása Martonvásáron meglévő orvosi rendelő bővítésével” című projektje keretében közbeszerzési eljárást folytatott le, melynek eredményeképpen a Martonvásár, 1078 hrsz-ú ingatlanon megvalósult az egészségház kialakítása (ún. új épületrész) és meglévő orvosi rendelő (ún. régi épületrész) bővítése.

Tekintettel a megváltozott körülményekre, szükségessé vált az orvosi ellátáshoz biztosított ingatlan használatát, valamint az ehhez kapcsolódó költségeket meghatározó szerződéses elemek jelen – megváltozott körülményekhez igazodó – szerződés szerinti felülvizsgálata, mely felülvizsgálati kötelezettség és új szerződés megkötése kötelező erővel bír minden az ingatlan használatában érintett félre nézve.

 

  1. A Szerződés tárgya:

Használatba adó használatba adja, Használó használatba veszi a természetben Martonvásár, Brunszvik út 1. sz. alatti épületben, az ún. új épületrész földszintje (érintett rész mindösszesen 236,52 négyzetméter) jelen szerződés mellékletén meghatározott alábbi helyiségeit Martonvásár I. és II. fogorvosi körzeteiben alapellátás körébe tartozó fogorvosi ellátás biztosítására a következők szerint:

 

 

Nr.

Helyiség neve

Terület

B. Önkormányzati költségviselés mellett Berczi-Dent Kft által használt terület

9

Váró (fogorvos)

20,25

13

Röntgen

6,28

14

Előtér (fogorvos)

5,00

15

Mosdó (fogorvos)

3,34

Költségosztási terület

34,87

Berczi-Dent Kft által fizetett és használt területek

5

Kompresszor

3,31

22

Fogorvosi rendelő 1.

19,23

23

Fogorvosi rendelő 2.

19,69

Költségosztási terület

42,23

  1. egyéb közös használatú helyiségek, melyek költségeit a Használatba adó vállalja:

 

Nr.

Helyiség neve

Terület m2

A. Önkormányzati költségviselésű közösen használt helyiségek

1

Szélfogó (fogorvos)

7,09

2

Tak. szer

3,41

3

Közlekedő

11,56

4

Közlekedő (lift előtér)

12,67

6

Lépcsőház

9,50

7

Akm. mosdó

3,79

8

Elektromos kapcsoló

3,55

Költségosztási terület

51,57

 

(a továbbiakban együttesen: helyiség).

Használatba adó a használat tárgyát képező helyiséget a Használó által ismert, rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban és módon adja át Használónak, aki a helyiséget kizárólag Martonvásár Város közigazgatási területén a folyamatos fogorvosi alapellátás biztosításának működtetése céljára hasznosítja.

A tevékenységhez esetlegesen szükséges valamennyi hatósági engedély beszerzéséről a Használó maga gondoskodik, az engedélyek hiánya miatt a Használatba adót semmilyen felelősség nem terheli.

 

  1. A szerződés időtartama:

Jelen szerződés a külön jegyzőkönyv mellett rögzített birtokbalépés napján lép hatályba, s azt a felek határozatlan időre, de legfeljebb a Felek között 2018.04.01. napjától Ph/647-3/2018. számú és a 2023. február 2. napjától kötött Ph…-…/2023. számú, Martonvásár I. és II. fogorvosi körzetének ellátására kötött feladat-ellátási szerződések fennállásáig kötik meg.

 

  1. Használati díj fizetési feltételek:

Felek megállapodnak, hogy a 2. pontban hivatkozott helyiségeknek az ott meghatározott célra történő használata térítésmentes, azért a Használatba adó használati díjat nem köt ki.

A Használó tudomásul veszi, hogy ha a feladat-ellátási szerződésben foglalt rendelési időn túl bérleti díj ellenében, az azzal felmerülő mindennemű közüzemi költségek teljes megtérítése mellett magánrendelés céljára kívánja használni a jelen szerződésben megjelölt, általa használt helyiségeket, úgy arról külön bérleti szerződést kell kötnie a Feleknek.

 

5.         Üzemeltetéshez kapcsolódó költségek és viselésük:

          5.1. Felek megállapítják, hogy teljes ingatlan ún. új épületrészének földszintje Martonvásár Város közigazgatási területén a házi gyermekorvos és fogorvos használatában, illetőleg közös használatában áll. A közüzemi és más egyéb fennálló, a működtetéshez kapcsolódó szolgáltatások, szerződések megosztása technikailag nem minden esetben lehetséges vagy nem gazdaságos. A Felek megállapodnak, hogy a költségszámítás kiindulása a régi és új épületrész összesített közüzemi költségeiből indul ki, az kerül megosztásra százalékos arányban.

          5.2. A Használó helyt áll a szerződésben vállalt, használatában lévő ingatlanrészek, helyiségek utáni közüzemi díjak, üzemeltetési költségek megfizetéséért.

          5.3. Az 5.1. pontban foglaltakra tekintettel a közüzemi és egyéb költségek megosztása:

                        a) Használót terhelik:

     - a Használó tulajdonát képező kis értékű tárgyi eszközök karbantartása, a Használó tulajdonába kerülő kis értékű eszközök beszerzése,

- a 2. pontban megjelölt 5,22,23-as számú helyiségek takarítási költségei (a Használó a szerződés tárgyát képező helyiségeket tisztán tartja, azt legalább napi rendszerességgel takarítja, a rá vonatkozó higiéniai és egyéb hatósági előírások betartásával végzi),

  • a fogorvosi feladatok ellátását szolgáló nagy értékű eszközbeszerzések, továbbá
  • a fogorvosi feladatok ellátásához szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosítása, valamint az ehhez kapcsolódó működési kiadások (munkabér, társadalombiztosítási járulék, irodaszer, nyomtatvány, védőruha),
  • kommunikációs szolgáltatások díjai (rendelői és ügyeleti telefon használata),
  • szemétszállítás díja,
  • a jelen pont c) alpontjában rögzítettek szerint közmű-szolgáltatások (elektromos áram és gázszolgáltatás) – beleértve a rendelőhelyiség tekintetében a külön almérővel mért szolgáltatások - díjai.

 

b) A Használatba adót terhelik:

  • a fogorvosi feladat ellátással összefüggésben felmerülő épület felújítási, karbantartási és átalakítási költségei, valamint a jelen pont c) alpontjában rögzített Önkormányzati költségviselés szerint a gáz- és elektromos áram szolgáltatások díjai,
  • az ivóvíz és szennyvízdíj – a rendelőben almérősített vízfogyasztást kivéve - teljes egészében,
  • internet biztosítása,
  • az ellátás során keletkező veszélyes hulladékok kezelésének elszállításának, ártalmatlanításának költségei,
  • a jelen szerződés 2. pontjában meghatározott 9,13,14,15-ös számú helyiségek takarítási költségei,
  • parkoló biztosítása és fenntartása a feladatellátást végző orvos részére rendszámának feltüntetése mellett.

 

c) Költségek megoszlása, illetőleg költségszámítás alapja:

Az új épületrész földszintjét érintően a feladat-ellátást végző fogorvos saját maga által kizárólagosan használt helyiségek után teljes egészében köteles viselni a költségeket, illetőleg a Használatba adó átvállalja a megjelölt helyiségek költségeit. A költségviselés alapja: a kizárólagosan használt ingatlanrészek után számított négyzetméterben mért terület arányos része a következők szerint:

 

 

Terület (m2)

Költség %

A/1 Önkormányzati költségviselésű közösen használt helyiségek

51,57

10,06

     

A/2. Önkormányzati költségviselés mellett a Berczi-Dent Kft. által használt terület

34,87

6,80

     

A/3. Önkormányzati költségviselés mellett a Dr. Jellinek és Társa Bt által használt területek

64,04

12,50

     

A/4. Berczi-Dent Kft. által fizetett és használt területek

42,23

8,24

     

 A/5 Dr. Jellinek és Társa Bt. által fizetett és használt területek

43,81

8,55

     

A/6. I. emeleti Önkormányzati költségviselésű önkormányzat által használt területek

148,30

28,94

     

 B/1. Önkormányzati költségviselésű és önkormányzat által használt területek

57,25

11,17

     

 B/2. Kardio-Konzulens Bt.

35,42

6,91

     

B/3. Fodor-Med és Társai Bt.

35,01

6,83

Épület összesen:

512,49

100

 

A közmű-szolgáltatások (elektromos áram és gázszolgáltatás) díjai a teljes havidíjból a Használót 8,24 %-ban terhelik.

A Használó az ingatlan használatával kapcsolatos közüzemi díjaknak, üzemeltetési költségeknek rá jutó, illetőleg arányos részét közvetve fizeti meg Üzemeltető felé az általa kiállított számla alapján.

 

6.         Felek megállapítják, hogy az épület egésze továbbra is az Önkormányzat 100 %-os tulajdonában álló Martongazda Nonprofit Kft., üzemeltető üzemeltetésében marad, és a Használatba adó az 5.3./b. pontja tekintetében meghatározott feladatai, kötelezettségeit az Üzemeltetőn keresztül látja el.

 

7.        A szerződés megszűntetése:

Bármely fél jogosult indoklással 6 hónapos felmondási idővel felmondani a szerződést, ha a másik fél olyan szerződésben vállalt kötelezettségének nem tesz eleget, amely a másik félre súlyos joghátránnyal jár, ilyennek minősül különösen az 5.3. pontban megjelölt kötelezettségek megszegése, és a hozzájuk kapcsolódó Használó általi díjfizetés, a nem rendeltetésszerű használat, illetve az ingatlanrész rendeltetésszerű használatának akadályozása. A felmondás csak írásban érvényes.

A használati jogviszony megszűnésének napjától a Használó sem elhelyezési, sem kártérítési igényt nem érvényesíthet.

 

8.       Egyéb rendelkezések:

- Jelen szerződés osztja a 3. pontban hivatkozott feladat-ellátási szerződés jogi sorsát.

- Felek jelen szerződést írásban jogosultak módosítani vagy kiegészíteni.

- A szerződésre egyebekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény és a vonatkozó jogszabályok előírásai az irányadók.

- A Felek rögzítik, hogy a Használó a helyiségeket jelenleg még nem birtokolja, birtokbaadásra leghamarabb az új épületrész végleges használatbavételi engedélyének kiadásával egyidejűleg kerülhet sor, melynek során a közüzemi óraállásokat a Felek rögzítni fogják a birtokbaadási jegyzőkönyvben.

  • Használó kötelezettséget vállal az ingatlanrész használatával kapcsolatos tűzrendészeti és egyéb előírások, szabályok maradéktalan betartására. Használó az ingatlanrészt köteles és jogosult saját vagyonbiztonságának megfelelő módon zárni. Használatba adó Használó tevékenységéért és a használt helyiségben tárolt ingóságaiért felelősséget nem vállal. A Használatba adó, mint Tulajdonos az épületre vonatkozóan vagyonbiztosítást, a Használatba vevő az általa használt helyiségekben elhelyezett eszközeinek megóvása érdekében külön eszközbiztosítást köteles kötni.
  • Használó kötelezettséget vállal arra, hogy a szerződéssel érintett ingatlanrészt rendeltetésszerűen használja. Használó felelős minden olyan kárért, amely a rendeltetésellenes, vagy szerződésellenes használat következménye. Amennyiben Használó az ingatlanban megállapíthatóan kárt okoz, Használatba adó kártérítési igénnyel léphet fel. A Használó az ingatlant érintő bárminemű átalakításra, állagsérelemmel járó szerelésre kizárólag a Használatba adó írásbeli hozzájárulása mellett jogosult.
  • A Használó jogán a helyiséget használó személyek (pl. alkalmazottak, stb.) magatartásáért, tevékenységéért a Használó a Használatba adó felé teljes körű felelősséggel tartozik.
  • A Használó az általa használt ingatlanrészt nem jogosult harmadik személynek bármilyen más jogcímen további használatba adni, és kizárólag a 2. pontban meghatározott tevékenység végzésével kapcsolatban illeti meg a térítésmentes használat, minden egyéb esetben külön bérleti szerződést kell kötnie a használatot illetően.

Használó a használati jogviszony megszűnésekor az ingatlanrészt az átadáskori állapotban köteles Használatba adónak visszaadni.

  • Az ingatlan használatában érintett Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy amennyiben az ingatlan vonatkozásában bármilyen, az ingatlannal kapcsolatos költségeket érintő változás következik be, úgy az arra vonatkozó rendelkezéseket módosítják.

 

 

Jelen szerződés 6 eredeti példányban készült, amelyből 2 példány Önkormányzatot, 2 példány a Használót és 2 példány az Üzemeltetőt illeti meg. Felek a szerződést együttesen elolvasták, és a közös értelmezést követően, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, cégszerűen aláírták.

 

Martonvásár, 2023. …

 

 

……………………………………                        ……………………………………

          Dr. Szabó Tibor polgármester                                         Dr. Berczi Dániel

         Használatba adó képviseletében                                              Használó képviseletében

 

……………………………………………

Tóth Balázs Károly ügyvezető

                                                              Üzemeltető képviseletében

 

A Ph/647-3/2018. számú feladat-ellátási szerződés 3. melléklete:

 

…/2023. (…) számú Kt. határozat kivonata



[1] 2000. évi II. törvény az önálló orvosi tevékenységről:

2/B. § (1) A praxisjoggal rendelkező háziorvos és az adott praxisjoggal érintett települési önkormányzat közötti feladat-ellátási szerződés (a továbbiakban: feladat-ellátási szerződés) kötelezően tartalmazza legalább az alábbi tartalmi elemeket:

c) a felek kötelezettségeinek meghatározása, ideértve a települési önkormányzatnak a fenntartáshoz történő hozzájárulására vonatkozó szabályokat,

(1a) Az (1) bekezdés c) pontja szerinti fenntartási kötelezettség körében a települési önkormányzat köteles gondoskodni

a) az egészségügyért felelős miniszter rendeletében meghatározott rendelő (a továbbiakban: rendelő) praxisjoggal rendelkező háziorvos részére történő térítésmentes használatba adásáról,

b) - amennyiben a rendelő nem a háziorvos vagy a háziorvosi szolgáltató tulajdonában van - a rendelő külső homlokzati részei karbantartásáról, felújításáról, valamint a falakban elhelyezkedő vezetékek és a központi fűtésrendszer teljes vagy részleges cseréjével járó munkák elvégzéséről.