Határozatok nyilvántartása


Martonvásár Város Önkormányzata

265/2022. (11. 29.) a Martonvásári Polgármesteri Hivatal közszolgálati tisztviselőinek jogviszonyával összefüggő egyes kérdésekről

Martonvásár Város Önkormányzata

Képviselő-testületének

265/2022. (XI.29.) határozata

a Martonvásári Polgármesteri Hivatal közszolgálati tisztviselőinek jogviszonyával összefüggő egyes kérdésekről

 

Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) a Martonvásári Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) közszolgálati tisztviselőinek jogviszonyával összefüggő egyes kérdések tárgyában 2023. évre vonatkozóan az alábbi döntéseket hozza:

 

I.

1.) Az önkormányzat továbbra is fenn kívánja tartani a Hivatalban végrehajtott bérfejlesztést, melyre tekintettel - élve a Magyarország 2023. évi központi költségvetéséről szóló 2022. évi XXV. törvény (a továbbiakban: Költségvetési törvény) 65. § (6) bekezdésében biztosított felhatalmazással - 2023. évre vonatkozóan a központi költségvetési törvényben meghatározott illetményalaptól eltérő, továbbra is magasabb, 46.380.-Ft összegű illetményalapot kíván meghatározni a Hivatal köztisztviselői vonatkozásában.

2.) Figyelemmel a Polgármesteri Hivatal közszolgálati tisztviselőinek jogviszonyával összefüggő egyes kérdésekről szóló 22/2015. (IX.30.) önkormányzati rendeletben foglaltakra – az önkormányzat továbbra is 20 %-os illetménykiegészítést biztosít mind a Hivatal felsőfokú, mind középfokú végzettségű köztisztviselői részére, e tekintetben a vonatkozó önkormányzati rendelet nem módosítja.

3.) Az 1.) - 2.) pontban foglaltak szerint számított illetmények forrását az önkormányzat 2023. évi költségvetésében tervezni szükséges.

 

II.

1.) Az önkormányzat 2023. évben változatlanul, továbbra is biztosít cafetéria juttatást az alkalmazásában álló munkavállalók részére figyelemmel a Költségvetési törvény 65. § (4) bekezdésében foglaltakra - az alábbiak szerint:

a) a közszolgálati tisztviselők vonatkozásában a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 151. §-a szerinti kötelező mértékben, a helyi illetményalap ötszörösének megfelelő összegben,

b) az egyéb önkormányzati foglalkoztatottak esetében fenntartva az önkormányzati tisztségviselők és foglalkoztatottak juttatásairól szóló 40/2022. (II.15.) határozatában foglaltakat,

c) az önkormányzati intézményekben foglalkoztatottak részére évi nettó 60.000.-Ft összegben.

2.) Az 1.) pontban foglaltak forrását az önkormányzat és intézményei 2023. évi költségvetésében tervezni szükséges.

 

III.

1.) A Képviselő-testület - a különleges jogállású szerveknél és a helyi önkormányzatok képviselő-testületeinek hivatalánál elrendelhető igazgatási szünetre alkalmazandó veszélyhelyzeti szabályokról szóló 460/2022. (XI.10.) Korm. rendelet alapján, módosítva 251/2021. (XI.30.) számú határozatát - a Hivatal köztisztviselői, közszolgálati ügykezelői, munkavállalói részére 2022. december 22-től 2023. január 6-ig igazgatási szünetet rendel el azzal, hogy amennyiben szükséges, a munkáltatói jogkör gyakorlója munkavégzést rendel el meghatározott munkakörökben, elsősorban home office munkarend keretében.

2.) A Képviselő-testület - élve a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdésében biztosított lehetőséggel, tekintettel a közszolgálati tisztviselők munka- és pihenőidejéről, az igazgatási szünetről, a közszolgálati tisztviselőt és a munkáltatót terhelő egyes kötelezettségekről, valamint a távmunkavégzésről szóló 30/2012. (III. 7.) Korm. rendelet 13. §-ában foglaltakra - a Hivatal köztisztviselői, közszolgálati ügykezelői, munkavállalói részére az igazgatási szünetet az alábbiak szerint határozza meg 2023. évre vonatkozóan:

a) nyáron öt egybefüggő naptári hétre, 2023. július 17-től 2023. augusztus 20-ig,

b) télen két egybefüggő naptári hétre, 2023. december 19-től 2024. január 1. napjáig.

3.) A Képviselő-testület felkéri a jegyzőt, hogy az 1-2.) pontban foglaltak alapján az igazgatási szünet idejére, a Hivatalban foglalkoztatottak részére a rendes szabadságot a vonatkozó jogszabályok alapján adja ki, az ügyelet rendjét határozza meg, továbbá az igazgatási szünet elrendeléséről a lakosságot és a társszerveket, aktuálisan előzetesen is, tájékoztassa.

 

A végrehajtásért felelős: polgármester, jegyző

A végrehajtás határideje: tájékoztatás 2022.11.30., végrehajtás 2024.01.01.