Határozatok nyilvántartása


Martonvásár Város Önkormányzata

229/2022. (11. 22.) fenntartói és támogatói keretszerződés módosításának elfogadásáról

Martonvásár Város Önkormányzata

Képviselő-testületének

229/2022. (XI.22.) határozata

fenntartói és támogatói keretszerződés módosításának elfogadásáról

 

  1. Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elfogadja jelen határozat melléklete szerint az Önkormányzat és a Martonvásár Városi Közszolgáltató Nonprofit Kft. (a továbbiakban: MVK Kft.) között 2021. január 1. napjától hatályos fenntartói és támogatói keretszerződés módosítását, és felhatalmazza a polgármestert, valamint az MVK Kft. legfőbb szerveként eljárva az MVK Kft. ügyvezetőjét a szerződésmódosítás aláírására.
  2. A Képviselő-testület felkéri az MVK Kft. ügyvezetőjét, hogy a Brunszvik Teréz Óvoda 2022. évi valamennyi energiaellátási költségét (különösen: villamosenergia, gáz, víz, csatorna), és a közvilágítás költségét (villamosenergia és karbantartás egyaránt) számlázza tovább az intézménynek, illetve az önkormányzatnak, azzal, hogy az eddig átadott pénzeszköz formájában kifizetett összegekre vonatkozóan beszámítással élnek a felek, és a Képviselő-testület tudomásul veszi, hogy az MVK Kft. 2022. évi üzleti terve ennek megfelelően módosul.

 

A határozat végrehajtásáért felelős:           polgármester, ügyvezető

A határozat végrehajtásának határideje:    2022. december 31.

 

229/2022. (XI.22.) határozat melléklete

 

Szerződés szám:………..

Iktató szám: ……………..

 

FENNTARTÓI ÉS TÁMOGATÓI KERETSZERZŐDÉS MÓDOSÍTÁSA

 

amely létrejött

egyrészről Martonvásár Város Önkormányzata (2462 Martonvásár, Budai út 13., törzsszám: 727431; adószám:15727433-2-07) képviseletében Dr. Szabó Tibor polgármester (a továbbiakban: Önkormányzat),

 

másrészről a

Martonvásár Városi Közszolgáltató Nonprofit Kft. (2462 Martonvásár, Szent László út 2.., adószáma: 24901084-2-07, Cg.: 07-09-024940), képviseletében Tóth Balázs ügyvezető (a továbbiakban: Közszolgáltató)

(Önkormányzat és Közszolgáltató együttesen a továbbiakban: Felek) között alulírott helyen és napon, az alábbi feltételekkel:

 

  1. ELŐZMÉNYEK
  1. Felek között 2021. január 1-jétől szóló hatállyal Fenntartói és támogatói keretszerződés jött létre (a továbbiakban: Keretszerződés), amely alapján Önkormányzat megbízta a 100 %-os tulajdonában álló Kft.-t egyes jogszabályokban előírt kötelező feladatai ellátásával, melyekre vonatkozó részletes feladatmeghatározásokat külön közszolgáltatási szerződések megkötésével rendeztek, melyek szintén 2021. január 1-jével léptek hatályba.
  2. Felek megállapítják, hogy összhangban az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkével, a Bizottság az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106.-108. cikkeinek az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló 360/2012/EU rendeletével, valamint az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásról szóló Bizottsági határozattal, Kft. a Keretszerződésben és a közszolgáltatási szerződésekben ellátott feladatai ellentételezéseként kapott összegeknél figyelembe vesznek valamennyi olyan bevételt, amelyet Kft. az általa nyújtott általános gazdasági érvényű szolgáltatások nyújtása nélkül nem realizálhatott volna.
  3. Felek az elmúlt időben végzett közszolgáltatások ellátása során szerzett tapasztalatok alapján a Keretszerződést az alábbiak szerint módosítják

 

  1. MÓDOSULÓ RENDELKEZÉSEK

 

  1. A Keretszerződés „IV. PÉNZÜGYI FELTÉTELEK – A KÖZSZOLGÁLTATÁS ELLENTÉTELEZÉSÉNEK FELTÉTELEI ÉS MÓDJA” pontja helyébe az alábbi rendelkezések lépnek:

  1. A Közszolgáltató az önkormányzati költségvetés tervezéséhez köteles tárgyévi üzleti tervéhez kapcsolódóan az I. pontban rögzített működési feladatokra finanszírozási koncepciót készíteni, és azt Önkormányzat részére legkésőbb tárgyévet megelőző év november 5. napjáig átadni, amelyben prognosztizálja a fenntartási, működési, dologi és személyi fedezet mértékét a következő évre vonatkozó előzetes (várható) adatok alapján, feladatonkénti bontásban. Szintén feladatonkénti bontásban tesz javaslatot az önkormányzati tulajdonú társaság vagyonát érintő, illetve az önkormányzati tulajdon növelését eredményező, nagyértékű tárgyi eszközök beszerzésének, építmények és az azokhoz tartozó gépek, berendezések felújításának és létesítésének indokolt költségeiről, finanszírozási szükségleteiről (összességében e szerződésben rögzített feladatait érintő - tulajdonában lévő és a használatba átvett- önkormányzati vagyon fejlesztési kiadásainak tervezésére és finanszírozására tesz javaslatot, figyelembe véve az önkormányzat létesítménygazdálkodási szabályzatában foglaltakat). Közszolgáltató köteles a tervezetben olyan javaslatokat tenni, amelyek elősegítik a közszolgáltatási kötelezettség minél magasabb színvonalon vagy/és alacsonyabb költségszinten, illetve nagyobb hatékonysággal történő teljesítését.
  2. Önkormányzat költségvetési rendeletének, a Közszolgáltató üzleti tervének elfogadásáig a közszolgáltatási kötelezettség ellátásának folyamatos biztosítása érdekében Közszolgáltató az előző éves finanszírozási szerződésben meghatározott mértékű – átmeneti, előleg formájában nyújtott – finanszírozásra jogosult.
  3. Közszolgáltató kijelenti, hogy egyfelől a fenti feladatok ellátása során nem tervez és nem érvényesít magasabb árat és nem javasol magasabb díjat, mint ami az adott szolgáltatások esetében a ráfordítás mértékét is tekintve a piacon általában jellemző, másfelől törekszik az inflációkövető, de önköltség szintű ellenszolgáltatási mérték megállapítására.
  4. A Közszolgáltatónak törekednie kell a saját bevételek elérésére; amennyiben az nem, vagy csak korlátozottan érhető el, az Önkormányzat közszolgáltatási kötelezettségek teljesítése érdekében a bevételek és a szükséges ráfordítások különbözetét – az üzleti terv módosításának kezdeményezését követően, indokolt esetben mint kompenzációt az e szerződésben rögzített közszolgáltatási kötelezettségek teljesítésére – biztosítja.
  5. A finanszírozás mértéke nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és a Közszolgáltatónál keletkezett bevételek különbségét.
  6. Az önkormányzati finanszírozás esetében a költségek elismerésének feltétele, hogy igazolt kapcsolat legyen a közszolgáltatási kötelezettség ellátása során végzett tevékenységek és a ráfordítások között. Ezen kapcsolat igazolásának eszközei a pontos költségkalkuláció (elő-, illetve utókalkuláció), költségfelosztás és a bizonylatok.
  7. Amennyiben a Közszolgáltató a közszolgáltatás körén belül és kívül is végez tevékenységet, akkor a közszolgáltatás költségeit és bevételeit a többi szolgáltatásétól elkülönítve kell kimutatnia belső számláiban, a költségek és bevételek elkülönítésének paramétereivel együtt. A közszolgáltatáson kívül eső tevékenységek költségei magukban foglalják a közös költségek arányos részét és a megfelelő tőkemegtérülést. E költségekre e szerződés keretében nem adható ellentételezés (önkormányzati finanszírozás).
  8. Ha a Közszolgáltató az 5) pontban meghatározott összeget meghaladó ellentételezésben részesül, a túlkompenzációt vissza kell fizetnie.
  9. Közszolgáltató a forrásait érintő pénzügyi műveleteinek eredményével köteles Önkormányzat felé elszámolni, és az így keletkező bevételeivel az Önkormányzattól kapott 5) pontban rögzített ellentételezés összegét csökkenteni.
  10. Az adott évi forrás összegét az 1) pont szerinti, az Önkormányzat Képviselő-testülete által jóváhagyott koncepció vagy üzleti terv alapján az Önkormányzat tárgyévi költségvetésében, mint közfeladat ellátására működési célú átadott pénzeszközt tervezi, a Közszolgáltató finanszírozása az Önkormányzat mindenkori tárgyévre vonatkozó költségvetésében foglaltak alapján történik.
  1. Közszolgáltató köteles a közszolgáltatási kötelezettsége körében ellátandó egyes kötelező feladatok tekintetében önköltségszámításokat végezni, melyet évente az 1) pontban rögzített finanszírozási koncepció kidolgozásával egyidejűleg felülvizsgál. Az önköltségszámítások alapelveit önköltség-számítási szabályzat alapján elkészített előkalkulációk tartalmazzák.
  2. Az Önkormányzat finanszírozási kötelezettségét a tervezhető, folyamatos finanszírozást igénylő feladatok vonatkozásában a tárgyévi költségvetési rendeletében jóváhagyott összegnek megfelelően, működési célú átadott pénzeszközként teljesíti, mely összeget havonta előre feladatarányosan, minden hónap kezdetének 5. munkanapjáig átutalja a Közszolgáltató főszámlájára. Önkormányzat és Közszolgáltató egyes feladatok esetében az állami támogatási szabályokra figyelemmel az átadott pénzeszköz formájában történő finanszírozás helyett a Közszolgáltató által kibocsátott számla alapján történő kifizetésben is megállapodhat.

 

  1. Közszolgáltató a közszolgáltatási kötelezettsége folyamatos ellátásáról, az egyes kötelező feladatonkénti bontásban a finanszírozott hónapot követő hónap 25. napjáig pénzügyi elszámolást készít az Önkormányzat gazdasági igazgatósága részére, a tulajdonosi kapcsolattartónak címezve, a keretszerződés függelékében meghatározott tartalommal, és ez alapján a kormányzati funkciók szerinti megbontásban egyaránt. A negyedik negyedév elszámolását legkésőbb következő év január 25-éig kell benyújtani.
  2. Közszolgáltató a 11) pontban rögzített elszámolásokon túl köteles negyedéves zárásokat követő hónap utolsó napjáig cash-flow kimutatást készíteni és benyújtani a tulajdonosi kapcsolattartó részére.
  3. A Közszolgáltató – a 10)-12) pontban foglalt pénzügyi elszámolások folyamatos teljesítésén felül – köteles legalább félévente írásban beszámolni az Önkormányzat képviselő-testülete felé a szerződésben és az egyedi szerződésekben foglaltak megvalósulásáról.
  4. Közszolgáltató legkésőbb tárgyévet követő április 30-ig komplex szakmai és pénzügyi beszámolót nyújt be Önkormányzat felé tárgyévben önkormányzati támogatással ellátott, statisztikai adatokkal alátámasztott szakmai feladatokról, a támogatás felhasználásáról. Az elszámolásnál be kell mutatnia a különféle tevékenységek számviteli elkülönítését, az egyes tevékenységekhez kapcsolódó költségeket és bevételeket, valamint a költségek és bevételek megosztásának módszereit. A költségek és bevételek tevékenységekhez való hozzárende­lésénél vagy tevékenységek közötti megosztásánál alkalma­zott módszerek pontos meghatározása érdekében, a társaságok könyveiben elkülönítetten kell kimutatni a közfeladat ellátás egyes tevékenységeihez fűződő bevételeit és kiadásait, aminek alapján évente meg kell határoznia tevékenységekre vonatkozóan a fajlagos költségét.
  5. Vis maior helyzetben a jelen szerződésben feltüntetett határidők alakulásáról, azok módosításáról Felek külön megállapodnak.”
    1. A Keretszerződés „VIII. A SZERZŐDÉS HATÁLYA ÉS MÓDOSÍTÁSA” pontja helyébe az alábbi rendelkezések lépnek:

  1. Jelen szerződést a Felek a Keretszerződés hatályba lépésétől számított 10 évre, azaz 2030. december 31-ig kötik meg, azzal, hogy minden évben szükség szerint kötelesek – az esetleges jogszabályi és egyéb változásokra tekintettel – a szerződés tartalmának felülvizsgálatára és aktualizálására.
  2. Jelen szerződés elválaszthatatlan részét képezik az egyes közszolgáltatási kötelezettségek ellátására kötött egyedi szerződések.
  3. A Keretszerződés 2021. január 1. napján lépett hatályba, annak 1. számú módosítása 2022. december 1-jén lép hatályba.
  4. A szerződés kizárólag a Felek közös megegyezésével, írásban módosítható. Ha jogszabályváltozás miatt a szerződés valamely rendelkezésének módosítása válik szükségessé, akkor a Felek kötelesek arról késedelem nélkül tárgyalásokat kezdeni. Amennyiben a Felek adataiban változás következik be, az adatváltozást írásban kötelesek egymás felé bejelenteni, mely körülmény önmagában nem vonja maga után a szerződés módosításának szükségszerűségét.
  5. Ha a szerződés időtartama alatt olyan, a szerződés megkötésekor előre nem látható, lényeges és tartós változás következik be valamely Fél körülményeiben, amely körülmény az adott Fél jogos érdekeit jelentősen sérti, akkor az érintett Fél kezdeményezésére a Felek kötelesek a szerződés érintett részét újratárgyalni. Nem hivatkozhat a szerződés ezen rendelkezésére az a Fél, aki az adott lényeges körülménybeli változást bizonyíthatóan maga idézte elő.”

 

  1. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
  1. A Keretszerződés jelen Szerződésmódosítással nem érintett rendelkezései továbbra is hatályban maradnak.
  2. Jelen szerződésmódosítást Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete …/2022. (….) határozatával fogadta el.
  3. Jelen szerződésmódosításban nem szabályozott kérdések tekintetében a Polgári Törvénykönyv, a hatályos általános forgalmi adóról szóló törvény valamint a jelen szerződésben hivatkozott és egyéb vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadók.

 

Ezen szerződésmódosítást a Felek elolvasás és értelmezés után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, jóváhagyólag írják alá.

 

Martonvásár, 2022. ………„…”.

 

 

 

…………………………………………

 

…………………………………………

Martonvásár Város Önkormányzata

 

Martonvásár Városi Közszolgáltató Nonprofit Kft.

Önkormányzat képviseletében

 

Közszolgáltató képviseletében

Dr. Szabó Tibor

 

Tóth Balázs

polgármester

 

ügyvezető

 

 

Jogi ellenjegyző: ………………………….

 

Pénzügyi ellenjegyző: ……………………