Martonvásár Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
121/2021. (V. 25.) határozata
a Dr. Jellinek és Társa Bt.-vel kötött háziorvosi
feladat-ellátási szerződés módosításáról
I.
Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Dr. Jellinek és Társa Bt. és az Önkormányzat között az alapellátás körébe tartozó orvosi feladatok ellátása tárgyában létrejött a Ph/5214-3/2015. iktatószámú feladat-ellátási szerződést (a továbbiakban: Szerződés) az alábbiak szerint módosítja 2021. június 1. napi hatállyal:
1.) A szerződés 3. pontja az alábbiak szerint módosul:
„A rendelés ideje:
Hétfő: 08.00 óra – 12.00 óra
Kedd: 16.00 óra – 18.00 óra
Szerda: 16.00 óra – 18.00 óra
Csütörtök: 08.00 óra – 09.00 óra (rendelés) és 14.00-16.00 (tanácsadás)
Péntek: 08.00 óra – 12.00 óra
Prevenciós rendelési idő:
Kedd 14-16 óra
Csütörtök 9-11
Csecsemő tanácsadás: szerda 08.00 óra – 10.00 óra
Rendelkezésre állási idő: hétfő – péntek 08-00 – 16.00”
2.) A szerződés módosításokkal nem érintett pontjai egyebekben változatlan tartalommal maradnak hatályban.
II.
A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a határozat I. pontjában foglaltakkal egyező szerződést módosító okirat, illetőleg jelen módosítás szerint átvezetett és egységes szerkezetbe foglalt, a határozat 1. mellékletét képező Szerződés aláírására.
A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester
A határozat végrehajtásának határideje: 2021. június 30.
Martonvásár, 2021. május 25.
Dr. Szabó Tibor
polgármester
121/2021. (V.25.) határozati javaslat 1. melléklete:
FELADAT-ELLÁTÁSI SZERZŐDÉS
(a 2021. május 25. napi módosításokkal egységes szerkezetben)
amely létrejött egyrészről Martonvásár Város Önkormányzata (2462 Martonvásár, Budai út 13.; törzsszám: 727431; adószám:15727433-2-07; képviseli: Dr. Szabó Tibor polgármester),
másrészről, Dr. Jellinek és Társa Szolgáltató Betéti Társaság (rövidített neve/a továbbiakban: Dr. Jellinek és Társa Bt., székhelye: 2462 Martonvásár, Budai út 27.; adószáma: 22082260-1-07; képviseli: Dr. Jellinek Kinga) között a házi gyermekorvosi feladatok ellátása tárgyában az alábbi helyen, időben és feltételek mellett:
- Megbízó megbízza a házi gyermekorvosi feladatot ellátó vállalkozást, a Dr. Jellinek és Társa Bt.-t, melyben személyes ellátásra kötelezett orvos Dr. Jellinek Kinga (továbbiakban: Megbízott), hogy területi ellátási kötelezettséggel folyamatos házi gyermekorvosi ellátást biztosítson Martonvásár Város közigazgatási területén 2016. január 1. napjától kezdődően.
- Martonvásár Város Önkormányzata (továbbiakban: Megbízó) és Megbízott jelen szerződés időtartamát határozatlan időben, de legalább 5 évben határozzák meg.
- A rendelés ideje:
Hétfő: 08.00 óra – 12.00 óra
Kedd: 16.00 óra – 18.00 óra
Szerda: 16.00 óra – 18.00 óra
Csütörtök: 08.00 óra – 09.00 óra (rendelés) és 14.00-16.00 (tanácsadás)
Péntek: 08.00 óra – 12.00 óra
Prevenciós rendelési idő:
Kedd 14-16 óra
Csütörtök 9-11
Csecsemő tanácsadás: szerda 08.00 óra – 10.00 óra
Rendelkezésre állási idő: hétfő – péntek 08-00 – 16.00
A rendelkezésre állási idő alatt az orvos elérésére szolgáló telefonszámot a rendelőhelyiség bejáratánál fel kell tüntetni és a Megbízó felé meg kell adni.
4.) A Megbízó a tulajdonában lévő Martonvásár, Brunszvik út 1. szám alatti, a házi gyermekorvosi feladatok ellátásához szükséges felszereltségű rendelő helyiséget az e szerződésben foglalt feladatok ellátásának időtartamára, térítésmentesen – külön jelen szerződés elválaszthatatlan 2. mellékletét is képező használati szerződésben foglaltak szerint - a Megbízott rendelkezésére bocsátja. A Megbízó a használatba adást követően tulajdonjogát fenntartja.
5.) A fenntartási és működési kiadások megoszlását külön a 4. pontban hivatkozott használati szerződésben foglaltak szerint rendezik és szabályozzák a Felek.
6.) Megbízott saját a gyermekorvosi körzetében történő helyettesítéséről maga gondoskodik, a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendeletben meghatározott szakmai feltételekkel és engedéllyel rendelkező helyettesítővel biztosítva a betegek folyamatos ellátását.
A Megbízott saját helyettesítéséről a Martonvásár, Brunszvik út 1. szám alatti rendelőben köteles gondoskodni a helyettesítés időtartamának megfelelően. A helyettesítéssel érintett napokon a helyettesítő orvos a saját rendelési idején túl a helyettesítéssel ellátott szolgálatra megállapított rendelési idő legalább 50%-át teljesíti.
A helyettesítéssel érintett napok száma – a betegség miatt igazolt távollét esetét bele nem számítva - évente nem haladhatja meg a 40 napot.
Vis major esetén a helyettesítés idejéről a Megbízó képviselője és a Megbízott külön egyeztetnek.
A helyettesítésre vonatkozó tudnivalókról a Megbízott megfelelő időben (legalább 24 órával korában) és módon (a rendelő külső bejáratára kifüggesztett, a betegek számára elérhető hirdetmény útján, amely tartalmazza a helyettesítésre vonatkozó rendelési időpontot) köteles tájékoztatni a körzet lakosságát, továbbá értesíteni a Megbízót (e-mailben, telefonon, vagy más módon).
A helyettesítésre jogosult:
Dr. Oszvald Éva orvos, (pecsétszám: 33579 székhelye: Velence, Széchenyi u. 4/a.)
Dr. Séllyei Erzsébet orvos, (pecsétszám: 25710 székhelye: 1124 Budapest, Fodor u. 89.)
- Megbízott akadályoztatása esetén (betegség, egyéb elháríthatatlan ok) az okot adó esemény tudomására jutását követő 24 órán belül köteles a Megbízót, valamint a lakosságot értesíteni, illetve tájékoztatni a Megbízót az akadály elhárításának módjáról is.
- A Megbízott az alapellátás körébe tartozó házi gyermekorvosi teendők ellátásához a jogszabályokban meghatározott számú és képesítésű szakdolgozót foglalkoztatja. Az ellátás nyújtásában – heti 40 órában - részt vevő egészségügyi szakdolgozó megnevezése: Juhászné Juhos Andrea asszisztens (nyilvántartási szám: 69634).
- Megbízó az ügyeleti szolgáltatásról más szolgáltatóval kötött szerződésben foglaltak szerint gondoskodik, a Megbízott az ügyeleti ellátásban részvételre e körben nem kötelezett.
- Megbízó és Megbízott megállapodnak abban, hogy a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelővel (a továbbiakban: NEAK) Megbízott közvetlenül köt finanszírozási szerződést. A megbízó hozzájárul ahhoz, hogy a háziorvosi alapellátás finanszírozásához szükséges pénzeszközt a NEAK közvetlenül a Megbízott számlájára utalja.
- Megbízott az 1) pontban foglalt feladatok ellátását a finanszírozási szerződés alapján folyósított összegből biztosítja. Ennek érdekében Megbízott vállalja, hogy a megjelölt működési területén a hozzá bejelentkezett biztosítottak részére az érvényes előírásoknak, és a szakma szabályainak megfelelő szolgáltatást nyújt.
- Megbízó és Megbízott kijelentik, hogy a 1) pontban foglalt feladatok ellátásáért a jelen szerződés hatálybalépését követően külön díjazás nem jár.
- A kártalanítás az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény 2/B. § (5) bekezdésében meghatározottak alapján, az abban foglalt körzetmódosítás folytán bekövetkezett finanszírozás csökkenéssel azonos százalékban kerül megállapításra.
- A háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendelet 3/C. § (2) bekezdésére és az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 153. § (1) bekezdésének c) pontjára tekintettel a Megbízott köteles minden év február 28. napjáig beszámolni a tárgyévet megelőző évi tevékenységéről a jelen szerződés 1. mellékletét képező nyomtatványon, adattartalommal.
-
A Megbízó jelen feladat-ellátási szerződést – indokolással – 6 hónapos felmondási idővel jogosult felmondani, ha:
- a Megbízott a feladat-ellátási szerződésben vállalt kötelezettségeit írásbeli felszólítás ellenére sem teljesíti, vagy folytatólagosan megszegi a jogszabályban foglalt működésre vonatkozó előírásokat;
- a Megbízott önálló egészségügyi tevékenység végzésére való jogosultságát bármely okból elveszti.
- Jelen szerződést Megbízó és Megbízott közös megegyezéssel módosíthatja, megszüntetheti.
- Megbízott részéről kapcsolattartásra kijelölt személy: Gucsek István alpolgármester.
- Jelen egységes szerkezetbe foglalt szerződés 2020. január 01. napjával lép hatályba, mely naptól a Megbízó és Megbízott között hasonló tárgyban létrejött szerződés hatályát veszti.
- Megbízó és Megbízott a szerződésből eredő jogvita eldöntésére kikötik a Székesfehérvári Járásbíróság illetékességét.
- Jelen szerződés hatályosulása során alkalmazandó jogszabályok:
- az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény;
- az egészségügyi alapellátásról szóló 2015. évi CXXIII. törvény,
- az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló 2003. évi LXXXIV. törvény;
- a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény;
- az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény;
- az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény végrehajtásáról szóló 313/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet;
- az egészségügyi szolgáltatás gyakorlásának általános feltételeiről, valamint a működési engedélyezési eljárásról szóló 96/2003. (VII. 15.) Korm. rendelet;
- a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendelet;
- az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimumfeltételekről szóló 60/2003. (X. 20.) ESzCsM rendelet;
- az egészségügyi szakdolgozó által, orvosi elrendelésre önállóan is ellátható tevékenységek felelősségi, szakmai, szakképesítési és szakképzettségi feltételeiről szóló 66/2011. (XII. 13.) NEFMI rendelet
Martonvásár, 2021. ………
Dr. Szabó Tibor Dr. Jellinek Kinga
Martonvásár Város polgármestere Dr. Jellinek és Társa Bt.
Megbízó Megbízott
A Ph/5214-3/2015. számú feladat-ellátási szerződés 1. melléklete:
Tájékoztatási jellegű információk a háziorvosi feladat ellátásról a ….…… évről:
Rövid írásos értékelés
|
|
dolgozói létszám; |
|
ellátott betegek száma összesen és korcsoport szerinti megosztásban; |
|
gondozási kontrollok száma; |
|
szűrések száma; |
|
gondozási csoportok statisztikája; |
|
beutalások száma (ebből diagnosztika, szakorvosi konzílium, kórházi kezelés); |
|
egyéb szakmailag fontosnak tartott adat, információ. |
|