Martonvásár Város Önkormányzata
Képviselő-testülete
74/2019. (III.26.) határozata
a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás 2018. évi beszámolójáról
Martonvásár Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás 2018. évi beszámolóját a határozat 1. melléklete szerint elfogadja.
A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester, a Társulás Elnöke
A határozat végrehajtásának határideje: azonnal
Martonvásár Város Önkormányzata Képviselő-testülete 74/2019. (III.26.) határozatának 1. melléklete:
BESZÁMOLÓ
A SZENT LÁSZLÓ VÖLGYE TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
2018. ÉVI TEVÉKENYSÉGÉRŐL
A Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás tagönkormányzatai a társulási megállapodásban foglaltak szerint az alábbi feladatokat látják el a Társulás keretén belül:
- egészségügyi tevékenység
- szociális alapellátás
- gyermekvédelmi alapellátás
- belső ellenőri tevékenység
- főépítészi feladatok
- településfejlesztési-területfejlesztési tevékenysége
- A Társulás egészségügyi tevékenysége
- A 2018. évben továbbra is a Társulás látta el a tagönkormányzatok közigazgatási területén a háziorvosi ügyeletet, Ercsi székhellyel és az érdi feladat-ellátási hely igénybevételének lehetőségével. Az orvosi ügyelet ellátásával kapcsolatban Ercsi Város Önkormányzata panasszal élt, amelyet a Társulás kivizsgált a Fejér Megyei Kormányhivatal Dunaújvárosi Járási Hivatal Népegészségügyi Osztály bevonásával.
- A 2018. évben a fogorvosi ügyeleti szolgáltatást a Szép és Ép Fog Kft. nyújtja, érdi székhellyel. Az ügyeleti ellátást a forgalmi jelentések szerint a kistérség lakosai folyamatosan igénybe veszik, a visszajelzések pozitívak.
- A Társulás szociális és gyermekjóléti tevékenysége
- A Társulás a szociális és gyermekjóléti tevékenységét a Szent László Völgye Segítő Szolgálaton keresztül végzi továbbra is. A 2018. évre vonatkozóan nem történt olyan jogszabályi változás, amely szükségessé tette volna az ellátórendszer átszervezését. A Segítő Szolgálat tevékenységét a Fejér Megyei Kormányhivatal Szociális és Gyámügyi Osztálya hatósági ellenőrzés keretében ellenőrizte. Észrevételeik alapján a Társulás a család- és gyermekjóléti központ vonatkozásában hatósági szerződés megkötését kezdeményezet a jogszabályban előírt 1 fő esetmenedzseri státusz létesítésére, valamint az egyéb észrevételekkel kapcsolatban az intézményvezető megtette a szükséges intézkedéseket. Ezek alapján a hatósági ellenőrzést és az ehhez kapcsolódó utóellenőrzést. a Szociális és Gyámügyi Osztály lezárta.
Az intézmény szakmai programjának többszöri módosítására a 2018. évben jogszabályváltozások valamint a hatósági ellenőrzés során tett észrevételek miatt volt szükség.
- A gyermekjóléti alapellátás feladatkörben a gyermekek napközbeni ellátását a Segítő Szolgálat keretein belül családi bölcsőde hálózat formájában biztosítja a Társulás. A bölcsőde mindhárom csoportja 21 fővel, teljes kihasználtsággal működik. A Segítő Szolgálat igazgatója a jogszabályban előírt gyermekjóléti és gyermekvédelmi feladatok ellátásáról szóló átfogó értékelést elkészítette a szociális tevékenységgel kiegészítve, tekintettel arra, hogy a Segítő Szolgálat integrált intézményként működik.
- A Társulás belső ellenőri tevékenysége
- A 2018. évben a tervezettnek megfelelően zajlottak a belső ellenőri vizsgálatok. A tagönkormányzatok kezdeményezésére 2018. január 1. napjától a belső ellenőr tevékenységének elszámolása óra alapú lett minden, feladatellátásban érintett település vonatkozásában.
- A Társulás településfejlesztési-területfejlesztési tevékenysége
- Az területfejlesztés körében a Társulás tagjai az őket együttesen érintő fejlesztések, beruházások tárgyát érintő együttműködésben állapodtak meg.
- A Társulás a tagönkormányzatok befizetéseiből tartalékot képez, amely a területfejlesztési célok megvalósítására is fordítható.
- A Társulás főépítész feladati
A Társulás Tanácsa döntött arról, hogy – tagönkormányzati igényekkel összhangban – térségi főépítészt alkalmaznak társulási formában. Tekintettel azonban a rendelkezésre álló szűkös erőforrásokra és az igen kevés szakemberre, végül a főépítészi feladatok ellátását a tagönkormányzatok önállóan biztosították, így a főépítészi feladatellátás 2019. január 1-jei hatállyal kikerült a Társulás ellátott feladatainak köréből.
- Szakmai és adminisztratív feladatok
- A Társulás számára továbbra is az állami támogatások és az önkormányzati hozzájárulások képezték a források jelentős részét. A pótlólagos források bevonására a Társulás és intézményei esetében továbbra sem volt lehetőség, az intézmények vezetői folytatták tervszerű és fegyelmezett gazdálkodásukat.
- A Társulás költségvetésére vonatkozó, éves munkatervnek megfelelő módosításokról és beszámolókról szóló előterjesztések az éves munkatervnek megfelelően elfogadásra a Tanács elé kerültek.
- A Társulási Tanács által hozott határidős feladatok végrehajtása határidőre megtörtént, az egyéb határozatokban foglalt döntések azonnal végrehajtásra kerültek, vagy végrehajtásuk folyamatos.
- Pénzügyi Bizottság tevékenysége
- A Pénzügyi Bizottság a 2018. évben a Társulás gazdálkodásával összefüggő előterjesztéseket minden alkalommal véleményezte.
A Társulás a 2018. év során 5 alkalommal ülésezett, és az alábbi napirendi pontokat tárgyalta:
Ülések időpontjai |
Főbb napirendi pontok: |
2018. február 15. |
|
2018. április 26. |
|
2018. június 28. |
|
2018. október 25. |
|
2018. november 28. |
|