Martonvásár Város Önkormányzata
Képviselő-testülete
73/2018. (III.27.) határozata
a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás 2017. évi beszámolójáról
Martonvásár Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás 2017. évi beszámolóját a határozat 1. melléklete szerint elfogadja.
A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester, a Társulás Elnöke
A határozat végrehajtásának határideje: azonnal
Martonvásár Város Önkormányzata Képviselő-testülete 73/2018. (III.27.) határozatának 1. melléklete:
BESZÁMOLÓ
A SZENT LÁSZLÓ VÖLGYE TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
2017. ÉVI TEVÉKENYSÉGÉRŐL
A Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás tagönkormányzatai a társulási megállapodásban foglaltak szerint az alábbi feladatokat látják el a Társulás keretén belül:
- egészségügyi tevékenység
- szociális alapellátás
- gyermekvédelmi alapellátás
- köznevelési feladatok
- belső ellenőri tevékenység
- településfejlesztési-területfejlesztési tevékenysége
- A Társulás egészségügyi tevékenysége
- A 2017. évben továbbra is a Társulás látta el a tagönkormányzatok közigazgatási területén a háziorvosi ügyeletet, Ercsi székhellyel és az érdi feladat-ellátási hely igénybevételének lehetőségével. A szolgáltatást az Inter-Ambulance Zrt. nyújtotta. A 2017. év során eredményes közbeszerzési eljárást követően az ellátás biztosítására a Társulás ismét az Inter-Ambulance Zrt.-vel kötött szerződést 48 hónapos időtartamra.
A Társulás – tekintettel a jogszabályváltozásokra – fogorvosi ügyeleti ellátás biztosításával kibővítette egészségügyi tevékenységét. A szolgáltatást a Szép és Ép Fog Kft. nyújtja, érdi székhellyel. A szolgáltatásért fizetett díj (200.000 Ft/év) nem tette szükségessé közbeszerzési eljárás lebonyolítását, valamint a Társulás a szerződést 60 hónapra kötötte.
- A Társulás szociális és gyermekjóléti tevékenysége
- A Társulás a szociális és gyermekjóléti tevékenységét a Szent László Völgye Segítő Szolgálaton keresztül végzi továbbra is. a 2017. évre vonatkozóan nem történt olyan jogszabályi változás, amely szükségessé tette volna az ellátórendszer átszervezését.
- A gyermekjóléti alapellátás feladatkörben a gyermekek napközbeni ellátását a Segítő Szolgálat keretein belül családi bölcsőde hálózat formájában biztosítja a Társulás. A bölcsőde mindhárom csoportja 21 fővel, teljes kihasználtsággal működik
- A Társulás köznevelési tevékenysége
A korábbiakban a Társulás fenntartásában működő Szent László Völgye-Bóbita Óvoda tagintézményei – az érintett önkormányzatok és a Székesfehérvári Egyházmegye – kezdeményezésére 2017. szeptember 1. napjától önkormányzati, valamint a martonvásári tagintézmény egyházi fenntartásba került. Az intézmény átszervezéséhez kapcsolódó záró beszámoló és a Társulás SzMSz-ének módosítása megtörtént, tekintettel arra, hogy amivel a Társulás köznevelési tevékenysége, valamint a Köznevelési Bizottság működése is megszűnt
- A Társulás belső ellenőri tevékenysége
- A 2017. évben a tervezettnek megfelelően zajlottak a belső ellenőri vizsgálatok. A tagönkormányzatok kezdeményezésére 2018. január 1. napjától a belső ellenőr tevékenységének elszámolása óra alapú lett minden, feladatellátásban érintett település vonatkozásában.
- A Társulás településfejlesztési-területfejlesztési tevékenysége
- Az területfejlesztés körében a Társulás tagjai az őket együttesen érintő fejlesztések, beruházások tárgyát érintő együttműködésben állapodtak meg.
- A Társulás a tagönkormányzatok befizetéseiből tartalékot képez, amely a területfejlesztési célok megvalósítására is fordítható.
- A Társulás főépítész feladati
A Társulás Tanácsa döntött arról, hogy – tagönkormányzati igényekkel összhangban – térségi főépítészt alkalmaznak társulási formában. Az év során az általános főépítészi feladatok megvalósítására még nem került sor, tekintettel arra, hogy ebben az évben kellett az egyes településeknek megalkotni a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény végrehajtásával összefüggően a Települési Arculati Kézikönyvet (továbbiakban: TAK), valamint – igény szerint - a településképi rendeletet. Az év során folyamatos egyeztetések zajlottak a főépítészi feladatellátással kapcsolatban, azonban ez idáig társulási szintű főépítészi keretszerződés nem jött létre, nem utolsó sorban a feladatot egészében vállaló szakember hiányában. A 2018. évben javasolt a feladatellátás társulási szintű ellátásának felülvizsgálata.
- Szakmai és adminisztratív feladatok
- A Társulás számára továbbra is az állami támogatások és az önkormányzati hozzájárulások képezték a források jelentős részét. A pótlólagos források bevonására a Társulás és intézményei esetében továbbra sem volt lehetőség, az intézmények vezetői folytatták tervszerű és fegyelmezett gazdálkodásukat.
- A Társulás költségvetésére vonatkozó, éves munkatervnek megfelelő módosításokról és beszámolókról szóló előterjesztések az éves munkatervnek megfelelően elfogadásra a Tanács elé kerültek.
- A Pénzügyi Bizottság a Társulás gazdálkodásával összefüggő előterjesztéseket minden alkalommal véleményezte.
- A Társulási Tanács által hozott határidős feladatok végrehajtása határidőre megtörtént, az egyéb határozatokban foglalt döntések azonnal végrehajtásra kerültek, vagy végrehajtásuk folyamatos.
A Társulás a 2017. év során 10 alkalommal ülésezett, és az alábbi napirendi pontokat tárgyalta:
Ülések időpontjai |
Főbb napirendi pontok: |
2017. február 16. |
|
2017. március 30. |
|
2017. április 27. |
|
2017. május 19. |
|
2017. június 15. |
|
2017. augusztus 3. |
|
2017. augusztus 29. |
|
2017. szeptember 28. |
|
2017. november 16. |
|
2017. december 14. |
|