Martonvásár Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
239/2017. (XI. 28). határozata
a Magyar Népdal Napja rendezvény 2017. évi pénzügyi és szakmai beszámolójáról
Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a határozat melléklete szerinti tartalommal elfogadja a Magyar Népdal Napja rendezvény 2017. évi szakmai és pénzügyi beszámolóját.
A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester
A határozat végrehajtásának határideje: azonnal
239/2017. (XI. 28.) határozat melléklete:
Magyar Népdal Napja 2017 – Martonvásár Szakmai beszámoló
ÖSSZEFOGLALÓ – EMLÉKEZTETŐ – FELKÉSZÜLÉS 2018-RA
- SZERVEZÉS, ELŐKÉSZÍTÉS, FINANSZÍROZÁS, BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓ
Pozitívum:
- A rendezvényhez kötődő engedélyeztetési eljárás időben lezajlott, köszönhetően a hivatal hathatós munkájának és segítségének, a kijelölés sikeres volt
- A biztonsági terv időben elkészült, biztonsági főnököt alkalmaztunk a rendezvényen.
- 10 önkéntes csoportban (kb.150 ember) működött közre a rendezvényen, a csoportvezetőkkel az előzetes egyeztetések rendben lezajlottak, a csoportvezetők egy kivételével a beosztásokat időben leadták
- A BBK Központ dolgozóinak, a Martonvásári Kulturális Egyesület tagjainak, a Polgármesteri Hivatal kollégáinak, a Martongazda Nonprofit Kft. munkatársainak és az önkéntesek közreműködése sikeres volt
- A rendezvény anyagi fedezete idén időben rendelkezésre állt
- A Fonó Budai Zeneházzal történő együttműködés gyümölcsöző, pénzügyileg is javasolt a további társszervezőként való együttműködés
- Idén egy külsős embert bíztunk meg a fellépőkkel történő kapcsolatfelvételre, adatbegyűjtésre, információtovábbításra, szerződés előkészítésre
- Gördülékenyebb volt minden, mint a korábbi években
Feladat, javaslat, ötletek, előkészítés a 2018. évre:
- Még hamarabb kell elkezdeni a szerződések megkötését a 2018-as évre
- URH rádiós szervezői kommunikáció idén sem volt jó, másik készülékekre lesz szükség
- A Polgárőr csoportvezetőt arra kérjük, hogy a beosztást teljes körűen és időben adja le
- Szükséges átgondolni a kézműves vásáron résztvevők részvételi feltételeit
- Kiemelt feladat a támogatók időbeni megkeresése (pl. Miniszterelnökség), és a pályázati források felkutatása
- Kérjük, hogy az Önkormányzat a 2017-es teljes nettó jegybevételt a 2018. évi költségvetésben célfeladatra különítse el
- Jövőre is szükséges további segítők, külsős munkatársak bevonása a fesztivál megvalósításába
- Az Orgona utca elején lakók nem kaptak tiszteletjegyet, ezt többen nehezményezték. Pontosan meg kell határozni, hogy az utcában lakók közül kik jogosultak a fesztivált ingyenes látogatni.
- Kevés volt a kuka a rendezvény területén kívül, több gyűjtőt kell kihelyezni jövőre
- A tiszteletjegyekből többet kell rendelni jövőre
- Für Elise áramkiépítésére nagyobb gondot kell fordítani
- Internetes hálózatot át kell nézetni még a rendezvény előtt
- Áramrajz és pontos rendezvényrajz készüljön el a rendezvény előtt min.5 nappal
- Írásban átvenni a munkát az alvállalkozóktól, ne legyen félreértés
- Tűzoltó készülékek kihelyezésének módját megváltoztatni. Írásban rögzíteni az átadás-átvételt
- TECHNIKA, BERENDEZÉS, MŰKÖDTETÉS, BIZTONSÁG
Pozitívum:
- Technikai szolgáltató (Leon a profi), jövőre is javasolt velük szerződni
- Az egységes installációk egységes képet adtak a fesztiválnak
- A sátor jól működött oldalponyvák nélkül
- A mozgássérült táblák letakarásával és kijelöléssel megoldottuk a mozgásukban korlátozott vendégek biztonságos beengedését
- .Az előzetesen a technikai szolgáltatónak elküldött riderekből, az idén, minden nap, napra bontva kézbe is adtuk az elkészített anyagot a technikusok részére
- A menekülési útvonalba épített rámpa szerkezet a rendezvény engedélyeztetési eljárásában pozitív visszhangot kapott és megfelelt az előírásoknak
Feladat, javaslat, ötletek, előkészítés a 2018. évre:
- Péntek estére biztonsági őr kell a Hungarikum Udvarba
- Hozzátartozókat ne korlátlanul engedjük be a fellépőkhöz sem az ÓM-ben, sem a BBK-ban
- A fellépők a fellépés után meghatározott időkeret végén távozzanak az épületből
- Hangszermegőrzés az ÓM-ben is legyen megoldva, címkézéssel, mindegyik napon
- Hangszermegőrzés a BBK-ban 2 napos legyen és hosszabb legyen a nyitva tartási idő
- A szombat és a vasárnap közötti időszakban a belső terek berendezése és tisztán tartásának időbeni végrehajtására nagyobb hangsúlyt kell fektetni
- A helyszíni csillámtetoválás komolyabb szervezést igényel a jövőben
- Az önkéntesek nem mindig voltak lelkesek, csak olyanok jöjjenek dolgozni,akik tényleg segíteni akarnak
- Infopontos bódékba kerüljön padló (pl.: raklap), mivel az esős időben lehetetlen bent állni
- Jövőre legyen egy Önkéntes sátor „ÖNKÉNTES PONT”, és ne az emeleti iroda legyen a kijelölt gyülekező hely
- Ha az önkéntes nincs szolgálatban, vegye le a megkülönböztető pólóját
- Fesztivál területén legyen kialakítva dohányzásra kijelölt hely
- A VIP vendégekről lista készüljön a borítékok és tiszeteletjegyek helyett
- A színházterem pánik ajtó elé valamint az Orgona utcai iroda bejárat elé folyamatosan kell egy ember, ha lehet szakképzett biztonsági őr, aki felügyel, mivel a munkatársak itt közlekednek. Így a rajongók és illetéktelen személyek bejutása is megoldódik.
- A sátor színpad elé és mellé is kell kordonozás, valamint folyamatos biztonsági szolgálat, mert a technikusok nem tudták végezni a munkájukat
- A székek elkerítéséhez is kell kordon
- A két belépési pont helyét jövőre át kell gondolni. Ha a Coop ABC felől nem lesz bejárat, akkor kerüljön ki egy megállni és parkolni tilos tábla, mivel az menekülési útvonal
- A kézműves vásározók beengedési és kiengedése nem volt egyértelmű. Jövőre szerződésben vagy megállapodásban kell rögzíteni, hogy ki mikor jöhet be és főként mikor távozhat
- A BBK Központ földszinti irodájában legyenek olyan személyek, akik fogadják a fellépőket
- Több ember szükséges a fellépők caternig kiszolgálós csapatába
- A szendvicskészítő csapat időbeosztását pontosítani kell. Távozásuk után, ha a helyszín önkéntes pont, akkor szükséges még önkéntes, aki a megbeszélt időpontig nyitva tart
- Katlan Tóni jövőbeni jelenlétét át kell gondolni
- Mosdók jelzése egyértelműbb legyen és kerüljön ki több helyre
- Dohányzás a sátor alatt tilos! Felirat kihelyezésére legyen kijelölt hely
- Kis bicikli, roller megőrzésére helyet kell kialakítani
- Az Infopont felszerelése szombat, vasárnap kezdéskor, legyen az infoponton szolgálatot teljesítő önkéntes feladata
A kihelyezéshez szükséges feliratokat és szórólapokat, programfüzeteket egy személytől vegye át az adott nap reggel egy megbízott infopontos kolléga
- Tisztázni kell, kit illet meg meleg étel? A lista készüljön el 10 nappal a rendezvény előtt
- A szendvics alapanyaghoz is muszáj hamarabb leadni az igénylistát, mivel időben meg kell rendelni az alapanyagokat
- Szükséges elkészíteni egy feladatlistát a rendezvény előtt 2 héttel, és azok teljesülését visszaellenőrizni
- Elővételi jegyesek külön jöjjenek be, biztosítsuk a könnyebb bejutásukat
- OM zárása, őrzése pénteken még nem megoldott, jövőre kell,aki őrzi az épületet
- Ha jövőre is lesz, akkor a divatbemutatóhoz több fényre lesz szükség a kifutón
- PROGRAM
Pozitívum:
- A Magyar Népdal Napja célja: kiváló fellépőkkel megvalósított értékközvetítés, minőségi kultúra átadása, értékrend kialakítása, népnevelő program, barátságos, szép és tiszta környezetben, mosolygós szervezőkkel, minőségi kiegészítő programokkal (kirakodóvásár, utcazene fesztivál, Hungarikum udvar, népi játszótér, fröccsterasz stb.)
- A programok kialakítása a célok figyelembevételével történt
- Minőségi előadók jelentek meg a fesztiválon
- A Zenés népi divatbemutató óriási siker volt
- Pénteki program zenei stílusváltása abszolút sikeres volt, az előző évekhez képest a létszám nagyon magas számú látogatót vonzott
- Tűzijáték hosszabb volt, és volt aláfestő zene
- Az ÓM előtti kisszínpad és a Hungarikum udvar kisszínpadi produkcióit kölcsönösen kihangosítottuk mindkét irányba, ezáltal folyamatos zenét biztosítottunk mindkét terület látogatóinak
- A népi játékudvar programjai nagyon népszerűek voltak
- Júniusban programhirdetés történt
FELADAT, JAVASLAT, ÖTLETEK, ELŐKÉSZÍTÉS A 2018. ÉVRE:
- Alapvető kérdés hány napos legyen a Magyar Népdal Napja
- Továbbra is feladat a Magyar Népdal Napja célkitűzéseinek megvalósítása, az értékrend megtartása
- Ha egy napos lesz, akkor a környező napok tematikájának összeállításánál lehetőségeinkhez képest vegyük figyelembe a lakosság igényeit, kívánságait
- Jövő évi dátum: 2018. szeptember 14-16.
- Hosszú távon a Népdalhoz kapcsolódó szakmai konferencia szervezésére időben fel kell kérni a megvalósítókat, annak szervezésével megfelelő személyt megbízni
- A 0-ik nap fellépőjének meghatározásához kérjük ki az emberek véleményét (facebook szavazás)
- VENDÉGLÁTÁS, CATERING, VÁSÁR
Pozitívum:
- A fesztiválon, mind a vásárban, mind a catering szolgáltatóknál minőségi volt a kínálat
- Az igényes installációk tovább növelték a fesztivál színvonalát
- A Hungarikum udvar termékpalettája színt vitt a fesztivál életébe
- Városmarketing és rendezvénymarketing termékeket vásárolhattak a látogatók a fesztivál ideje alatt, az ÓM Infó pontjában, ezek a termékek a továbbiakban is elérhetők ugyanott
FELADAT, JAVASLAT, ÖTLETEK, ELŐKÉSZÍTÉS A 2017. ÉVRE:
- A fesztivál színvonalának megőrzése érdekében, csak olyan szolgáltatóval dolgozzunk együtt, aki képes ilyen léptékű látogatói létszám minőségi kiszolgálására
- Ha Katlan Tónival dolgozunk jövőre, akkor az italpult installáció is legyen olyan mint az étel pulté
- Fröccs terasz kínálatát jobban és több helyen kell feltüntetni
- KÜLSŐ KOMMUNIKÁCIÓ, SAJTÓ, NYOMDA, JEGY, UTÓKOMMUNIKÁCIÓ
Pozitívum:
- A Fonó Budai Zeneházzal kialakított társszervezői kapcsolat nagyon pozitív, folytatás javasolt
- Az együttműködésnek pozitív anyagi hozadéka is lesz 2018-ban
- A pénteki Kowalsky koncertre a jegyvásárlók fele elővételben váltott jegyet
- Az InfoPont-os elővételi és a helyszíni jegyár közötti különbség miatt, a tavalyi évhez képest többen vásároltak előre jegyet, ösztönözte az embereket a jegyár különbség az elővételre
- Az önkéntesek minden programot térítésmentesen látogathattak
- Videós archiválás megtörtént, ha szeretnénk videós promóciót a 2017-es fesztiválról, akkor azt külön díjazásért kell megrendelnünk
- A karszalag rendszer egyszerűbb lett
- A Beethoven koncertre elkészült a szóróanyag
- A fesztivált megelőzően több helyszínen és rendezvényen jelentünk meg szóróanyagainkkal népszerűsítve a Magyar Népdal Napját (pl. csillámtetoválás)
FELADAT, JAVASLAT, ÖTLETEK, ELŐKÉSZÍTÉS A 2017. ÉVRE:
- Fontos, hogy időben le legyen fixálva, hogy a különféle szóróanyagoknak milyen határidőre kell elkészülniük
- Az elővételi és a helyszíni jegyár között nagyobb árrést kell tenni
- Az online elővételi jegyek kommunikációja pontos és egyértelmű legyen, és tartalmazza a jutalékot is.
- A Kommunikációs stratégia legkésőbb 2018. februárra készüljön el.
- Már 2018 tavaszán kerüljön be a program a járási újságokba.
- A Tiszteletjegyeket időben ki kell küldeni.
- Több információ szükséges a jegy elővásárlásról
- Az elhangzott vélemények megjelentetése szükséges – ennyi pénzért ilyen minőségű rendezvény, tisztaság, minőségi vásározók, stb…
- Beléptetésnél irányítószám kérése? (Statisztikai cél)
MNN2017 – KOMMUNIKÁCIÓS TEVÉKENYSÉG
Nagy Árpád kommunikációs vezető beszámolója
A tevékenység célja a Magyar Népdal Napján keresztül Martonvásár Város köztudatba emelése, megismertetése és népszerűsítése.
Martonvásár 2017-ben is kiváló rendezvénnyel bizonyította a helyben lakóknak, a térségnek és az országnak, hogy nemes ügyet támogatva, sok munka árán sikeres tud lenni nem csak helyi- vagy térségi-, de országos szinten is.
Továbbra is egyetlen helynek számit Magyarországon, ahol a magyar népdal miatt sok ezer ember gyűlik össze, hogy hagyományunk ezen alapköve előtt tisztelegjen. Mindeközben megmaradt a jó értelemben vett vidéki rendezvény, amelyet leginkább baráti, vagy családias összejövetelnek lehet nevezni, hiszen a sok-sok ismerős és ismeretlen arc mosolyog két napon keresztül a város főterén, közben mindenki a hely szellemével összhangban teljes kényelemben és biztonságban szórakozik, elmerül a kiváló események özönében.
A kommunikációs tevékenység eredményeként valamint Martonvásár és a szervező csapat munkája nyomán, az ide látogatók a Magyar Népdal Napjától azt kapják, amit várnak így kizárólag pozitív érzésekkel távozzanak a rendezvényről, a városból.
Hogy ezt a célt elérjük, több apró feladatra, egységre, hangsúlyra kellett bontani a kommunikációs tevékenységet. Olyanokra, amelyek az alapvető célt erősítik több hónapon keresztül a rendezvény megszületéséig, majd annak elmúlásával, még további két hétig, az utókommunikáció segítségével.
Ezek az üzenetek, amelyek a kommunikáció különböző csatornáin eljutottak a térség és az ország hagyományszerető közösségeihez (hangsúlytól független sorrendben):
• Országos jellegű rendezvény
• Csúcsminőségű kiemelkedő program
• A térségnek szól
• Népdalt, népzenét és néptáncot közvetít
• A zenei kínálat a népdalból táplálkozik
• 450 gyermek énekel egyszerre, ez megyei összefogás
• A Magyar Népdal Napja család- és gyermekközpontú
• Fiatalokat bevonzó zenei kínálat is megjelenik
• A MNN célja hagyományaink és közös értékeink megőrzése
• A hungarikum, mint minőség jelenik meg
• Barátságos, biztonságos és országosan is egyedi környezet kerül kialakításra
• A rendezvény a város, intézményi és önkéntesek összefogásával jön létre, egy ügy, a magyar népdal mentén
• A magyar népzenének és népdalnak is megadjuk a tiszteletet a legjobb technika és hangosítás biztosításával
• A kézművesség, ahogy a hagyományos magyar életnek, úgy a rendezvénynek is kötelező eleme, nem csak szórakoztat, elgondolkodtat és mértéket hoz létre
• A környék termelői értékeiket, egészséges termékeiket kínálják fel
• Megtisztelünk minden fellépőt azzal, hogy külön-külön megfelelő hangsúly fektetünk minden produkció promóciójára
KOMMUNIKÁCIÓS TEVÉKENYSÉG (előnap):
Pénteki nap
• Kowalsky... és az előzenekar
Kettős kommunikációs tevékenységgel egyrészt a térséget, másrészt a facebook közösségén keresztül szélesebb rétegeket országosan szólította meg.
- A plakátok és szórólapok elhelyezése a Magyar Népdal Napja plakátjaival párhuzamosan történt két hullámban. Első alkalommal augusztus elején, második alkalommal pedig augusztus végén, ill. szeptember elején.
- A facebook kampány is hasonló ütemben folyt. 8 bejegyzés készült Kowalskys tartalommal, amely összes elérése 110 ezer felhasználó volt, az egy bejegyzéshez kötődő legtöbb elérés pedig meghaladta az 53 ezret.
Magyar Népdal Napja (szombat, vasárnap)
KOMMUNIKÁCIÓS TEVÉKENYSÉGEK:
Megjelenés „óriás” felületeken:
• Vasútállomás trafó épületének felületén
• 7-es út mellett fa állványokon
• Vasútállomás melletti fa állvány
• Rendezvényen színpad mögötti felület
• Kisszínpad mögötti felület
• Mosdók melletti felület
Helyi kommunikációs tevékenység:
• Közösségek megkeresése, a rendezvény kivitelezésével kapcsolatos összefogás megteremtése.
• Megjelenés a térséget informáló felületeken.
• Újságban (többszöri)
• Szórólapon
• Műsorfüzetben
• Weboldalon
• Facebook oldalakon (MNN, BBK, Martonvásár)
• Iskolákban
• Művészeti iskolában
• Plakátokon
Térségi kommunikációs tevékenység:
• A LEADER térség településeinek megkeresése
• Település vezetőinek megkeresése (meghívó, tiszteletjegy)
• Közösségek megkeresése szórólappal, programfüzettel
• Település kiemelten forgalmas helyein (bolt, buszmegálló, hivatal…)
• plakát
• szórólap
• Látványos hirdetési felület vásárlása a térségben ingyenesen szórt újságokban
• Szuperinfó
• Facebook hirdetés kiterjesztése a területre
• Nem hagyományos promóció: csillámtetoválás
Térségen túli kommunikációs tevékenység:
• Négy település, Százhalombatta, Érd, Székesfehérvár és Velence, valamint egyéb megyei települések lakosainak elérése
• Újsághirdetések vásárlása (FMH, Érd)
• PR cikkek megjelentetése
• Rádiós szpot vásárlása
• Facebook bejegyzések hirdetéseinek kiterjesztése a területre
• Nem hagyományos promóció: csillámtetoválás közterületen látványos megállító bannerrel és MNN, MV pulttal, szórólapozással, programfüzet osztással (Érd, Velence)
• Megyei iskolák (12 iskola), diákok bevonása a programba – 300 gyermek énekel
Országos megjelenések:
• a Magyar Rádióban (Kossuth) fizetett hirdetés (szpot.), valamint a Dankó Rádió élő adásának promóciója
• országos terjesztésű nyomtatott és elektronikus médiumok kulturális és hír blokkjaiban való megjelenés
Dokumentált megjelenések
11 alkalommal országosan (és megyében) terjesztett napi és hetilapban
• Demokrata
• MTI
• Magyar Hírlap
• Blikk
• Fejér Megyei hírlap
...
11 alkalommal rádiókban és televíziókban
• M1,
• Echo TV,
• Duna TV,
• Kossuth Rádió,
• Petőfi Rádió...
...
és mintegy 50 országos online portálon.
A Magyar Népdal Napjára kiemelt kommunikációs tevékenységre került sor a közösségi média felületén. Elsődleges cél a rendezvény hivatalos oldalának tízezres követőszámának elérése volt, amely teljesült is. Ahogy a grafikonon látható, a rendezvény idejére 10134 kedvelőt ért el. (A grafikonon jól kivehető a kampányhajrá, vagyis az utolsó hét mozgósító jellege.)
Néhány további adat, amely a facebookos tevékenységet mutatja be:
- több mint 100 bejegyzés történt (szöveget és képet, vagy videót tartalmazott.)
- közel 300 kép feltöltése történt meg
- 19 videó került feltöltésre (nagyobbik részük sajnos csak félig legális, mivel a fellépőktől nem érkezett megfelelő anyag)
- 172 ezer videómegtekintés történt, ami, ha összeadjuk, kb. 830 órának felel meg
- 4 különböző videót egyenként több mint 20 ezren, egyet pedig több mint 30 ezren láttak
- Csúcslátogatás: szeptember 12-én azon különböző emberek száma, akik az oldaladhoz kötődő bármilyen tartalmat megtekintettek 64 446 volt.
-
A legnagyobb szám: A teljes kampány alatt az oldalhoz kapcsolódó bármilyen tartalom
megjelenítés száma 1 790 000 feletti
Utókommunikáció
• Martonvásár lakosságának és a térségnek a tájékoztatása (Forum Martini, Fejér Megyei Hírlap)
• A rendezvény minden eseményéről képek szelektálása, korrektúrája, átméretezése és megjelentetése a facebook.com/magyarnepdalnapja oldalon
Összegzés
A 2017-es Magyar Népdal Napja kommunikációja az idő rövidsége miatt sokkal feszesebb, kiélezettebb volt a kívánatosnál. Hosszabb kampányidőszakot biztosítva hasonló forrásokkal hatékonyabb lehet a tevékenység megszervezése és kivitelezése is.
Fenti hiányosságtól eltekintve a
• kommunikációs tevékenység előre meghatározott stratégia és az abban megfogalmazott feladatok mentén és célok elérése érdekében történt.
• Országos megjelenések során hangsúlyosan jelent meg Martonvásár.
• A jegyek elővételben lényegesen jobban fogytak.
• Programfüzetek kerültek minden postaládába.
• Sikeres szórólapozás és plakátozás miatt a térség is megismerte, megszerette a rendezvényt
Fejlődési irány 4 V. Magyar Népdal Napja
1. A Magyar Népdal Napjának védnököt keresni
2. A kommunikációs tevékenység korábbi indítása (január-február)
3. Művészeti iskolákban országos népdaléneklési mozgalom indítása
Magyar Népdal Napja 2017 – Martonvásár pénzügyi beszámoló
A Magyar Népdal Napja 2017. évi bevételei több helyről érkeztek.
Egyrészt pályázati összegek, amelyeket az Önkormányzaton, a Kulturális Központon és a Martonvásári Kulturális Egyesületen keresztül bonyolítottunk le.
Másrészt a 2016.évi és 2017.évi jegybevétel is megjelenik a bevételi oldalon.
Harmadrészt partnereinken keresztül idén is jelentős bevételekre tettünk szert, melyet az alábbi táblázatban részletezünk.
Martonvásár Város Önkormányzatának 94/2017 (III.28) számú határozatában foglaltak szerint, a program finanszírozásához biztosított 5 millió forintos előleg felhasználásáról, melynek fedezete a 2017.évi jegybevétel volt, jelen beszámoló keretében elszámolunk.
Martonvásár Város Önkormányzatának 176/2017 (VII. 18) számú határozatában foglaltak szerint, a szerződések megkötéséhez szükséges 10 millió forintos összegű likviditási keretet nem kellett felhasználnunk, mivel a fedezetül szolgáló pályázati pénzek a határozat megszületését követő 10 napon belül megérkeztek a pályázó számlájára. Így ezt a keretet nem vettük igénybe.
A kiadásainkat idén is két csoportra osztottuk. Az egyik csoport a fellépők, a másik az általános költségek, melyeket a fenti táblázatban részleteztünk.
A Magyar Népdal Napja projekt a megelőző éveket is meghaladó pozitív mérleggel zárt, melyről szintén a fenti táblázatból olvashatnak.
Ez az összeg egy kiindulási alapot teremt a 2018. évi Magyar Népdal Napja megvalósításához.
• Kérjük, hogy az Önkormányzat a 2017-es nettó jegybevétel maradékát valamint a Magyar Népdal Napja célfeladatra egy 5 millió forintos keretet a 2018. évi költségvetésben célfeladatra különítse el
Bízunk benne, hogy a Képviselő- Testület pozitívan értékeli a 2017. évi Magyar Népdal Napját, mind szervezési, mind látogatói és finanszírozási szempontból is.
Reméljük, hogy hosszútávon mi leszünk azok, akik a Magyar Népdalt újra naggyá teszik.
Martonvásár, 2017. 10. 25.
Pfiffer Zsuzsanna
MNN főszervező