Martonvásár Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
237/2017. (XI. 28.) határozata
előszerződés és szerződés megkötéséről az egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
háziorvosi feladatok ellátására a Martonvásár Város közigazgatási területén található 1. számú egészségügyi körzet vonatkozásában
1.) Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó háziorvosi feladatok ellátására feladat-ellátási előszerződést köt a Fodor-MED és Társai Bt.-vel (képviselője: dr. Fodor Tamás orvos, pecsétszáma: 59947), a Martonvásár Város közigazgatási területén található 1. számú egészségügyi körzet vonatkozásában, a határozat 1. melléklete szerint.
2.) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a határozat 1. mellékletét képező feladat-ellátási előszerződés aláírására, amennyiben az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény végrehajtásáról szóló 313/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. rendelet) 3. § (2) bekezdése szerinti, praxisengedély kiadása jogosult egészségügyi államigazgatási szerv (továbbiakban: engedélyező szerv) igazolja, hogy Dr. Fodor Tamás megfelel a praxisjog megszerzéséhez szükséges feltételeknek.
3) A Képviselő-testület felhatalmazza továbbá a polgármestert, hogy az előszerződéssel megegyező tartalmú feladat-ellátási szerződést kössön a Fodor-MED és Társai Bt.-vel, amint az engedélyező szerv dr. Fodor Tamás számára a praxisengedélyt megadja.
4.) A Képviselő-testület úgy dönt, hogy a TOP4.1.1-15 „Orvosi rendelő bővítése” pályázati kiírás keretében megvalósuló 2462 Martonvásár, Brunszvik út 2. szám alatt épülő orvosi rendelő egészségügyi tevékenységre vonatkozó jogerős működési engedélyének kiadásakor a határozat 1. melléklete szerinti tartalommal megkötött végleges feladat-ellátási szerződés felülvizsgálatra kerül.
A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester
A határozat végrehajtásának határideje: 2017. június 30.
237/2017. (XI. 28.) határozat 1. melléklete:
FELADAT-ELLÁTÁSI ELŐSZERZŐDÉS
amely létrejött egyrészről Martonvásár Város Önkormányzata (2462 Martonvásár, Budai út 13.; törzsszám: 727431; adószám:15727433-2-07; képviseli: Dr. Szabó Tibor polgármester),
másrészről a Fodor-MED és Társai Orvosi Szolgáltató Betéti Társaság (székhelye: 2310 Szigetszentmiklós, Széchenyi u.1/a.); telephelye: 2462 Martonvásár, Brunszvik út 1.; adószáma: 22304546-1-13; képviseli: dr. Fodor Tamás; képviselet módja: önálló; rövidített neve/továbbiakban: Fodor-MED és Társai Bt.) között a háziorvosi feladatok ellátása tárgyában az alábbi helyen, időben és feltételek mellett:
1.) Megbízó megbízza a háziorvosi feladatot ellátó vállalkozást, a Fodor-MED és Társai Bt.-t, melyben személyes ellátásra kötelezett orvos dr. Fodor Tamás (továbbiakban: Megbízott), hogy területi ellátási kötelezettséggel folyamatos háziorvosi ellátást biztosítson Martonvásár Város közigazgatási területén az 1. számú körzetet érintően 2018. … napjától kezdődően.
2.) Martonvásár Város Önkormányzata (továbbiakban: Megbízó) és Megbízott jelen szerződés időtartamát határozatlan időben határozzák meg.
3.) A rendelés ideje:
Hétfő: 13.00 óra – 17.00 óra
Kedd: 07.30 óra – 11.00 óra
Szerda: 14.00 óra – 17.00 óra
Csütörtök: 07.30 óra – 11.00 óra
Péntek: 10.00 óra – 14.00 óra
Várandós tanácsadás: szerda 13.00 óra – 14.00 óra
Rendelkezésre állási idő: hétfő - péntek 08.00 – 16.00 óra
4.) A Megbízó a tulajdonában lévő Martonvásár, Brunszvik út 1. szám alatti, a háziorvosi feladatok ellátásához szükséges felszereltségű rendelő helyiséget az e szerződésben foglalt feladatok ellátásának időtartamára, térítésmentesen a Megbízott rendelkezésére bocsátja. A Megbízó a használatba adást követően tulajdonjogát fenntartja, a helyiség albérletbe, továbbhasználtba adása kizárt.
5.) A fenntartási és működési kiadások megoszlása:
-
A Megbízottat terhelik:
- a Megbízó tulajdonát képező kis értékű tárgyi eszközök karbantartása,
- a Megbízott tulajdonába kerülő kis értékű eszközök beszerzése,
- a rendelő helyiségek, illetve a hozzátartozó váróterem takarítási, karbantartási költségei,
- a háziorvosi feladatok ellátását szolgáló nagy értékű eszközbeszerzések, továbbá
- a 19.) pont szerinti jogszabályokban foglaltaknak megfelelően az 1.) pontban általa vállalt megbízás ellátásához szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosítása.
- Az a.) pontban nem említett működési kiadások (munkabér, társadalombiztosítási járulék, irodaszer, nyomtatvány, védőruha) a Megbízottat terhelik.
-
A Megbízót terhelik:
- a háziorvosi feladat ellátással összefüggésben felmerülő épület felújítási és átalakítási költségek,
- az ellátás során keletkező veszélyes hulladékok kezelésének elszállításának, ártalmatlanításának költségei.
d.) A Megbízó és Megbízott a háziorvosi feladatok ellátásával kapcsolatban keletkező költségeket 87,5 – 12,5 %-ban megosztja az orvosi rendelő épületére (a lakás kivételével) vonatkozóan az alábbi szolgáltatások tekintetében:
- gáz- és villamos energia költségek,
- közmű- és kommunális szolgáltatások (ivóvíz és szennyvízdíj, szemétszállítás díja) díjai,
- kommunikációs szolgáltatások díjai (internet, rendelői és ügyeleti telefon használata)
e.) A d.) pont szerinti költségek 12,5%-át a Megbízó által meghatározott jogú személy számlázza tovább a Megbízott részére.
6.) Megbízott saját a háziorvosi körzetében történő helyettesítéséről maga gondoskodik, a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendeletben meghatározott szakmai feltételekkel és engedéllyel rendelkező helyettesítővel biztosítva a betegek folyamatos ellátását.
A Megbízott saját helyettesítéséről a Martonvásár, Brunszvik út 1. szám alatti rendelőben köteles gondoskodni. A helyettesítéssel érintett napokon a helyettesítő orvos a saját rendelési idején túl a helyettesítéssel ellátott szolgálatra megállapított rendelési idő legalább 50%-át teljesíti.
A helyettesítéssel érintett napok száma – a betegség miatt igazolt távollét esetét bele nem számítva - évente nem haladhatja meg a 40 napot.
Vis major esetén a helyettesítés idejéről a Megbízó képviselője és a Megbízott külön egyeztetnek.
A helyettesítésre vonatkozó tudnivalókról a Megbízott megfelelő időben (legalább 24 órával korában) és módon (a rendelő külső bejáratára kifüggesztett, a betegek számára elérhető hirdetmény útján, amely tartalmazza a helyettesítésre vonatkozó rendelési időpontot) köteles tájékoztatni a körzet lakosságát, továbbá értesíteni a Megbízót (e-mailben, telefonon, vagy más módon).
A helyettesítésre jogosult
- elsősorban: … háziorvos (pecsétszám: …, …; székhelye: …,
- másodsorban: … háziorvos (pecsétszám: …, …; székhelye: …,,
- harmadsorban: … háziorvos (pecsétszám: …, …; székhelye: …,.
A helyettesítés helye minden esetben: 2462 Martonvásár, Brunszvik út 1., a helyettesítés időtartamának megfelelően.
7.) Megbízott akadályoztatása esetén (betegség, egyéb elháríthatatlan ok) az okot adó esemény tudomására jutását követő 24 órán belül köteles a Megbízót, valamint a lakosságot értesíteni, illetve tájékoztatni a Megbízót az akadály elhárításának módjáról is.
8.) A Megbízott az alapellátás körébe tartozó háziorvosi teendők ellátásához a jogszabályokban meghatározott számú és képesítésű szakdolgozót foglalkoztatja. Az ellátás nyújtásában – heti 40 órában - részt vevő egészségügyi szakdolgozó megnevezése: … szakasszisztens (nyilvántartási szám: …).
9.) Megbízó az ügyeleti szolgáltatásról más szolgáltatóval kötött szerződésben foglaltak szerint gondoskodik, a Megbízott az ügyeleti ellátásban részvételre e körben nem kötelezett.
10.) Megbízó és Megbízott megállapodnak abban, hogy a Nemzeti Egészségbiztosítási alapkezelővel Megbízott közvetlenül köt finanszírozási szerződést. A megbízó hozzájárul ahhoz, hogy a háziorvosi alapellátás finanszírozásához szükséges pénzeszközt az Egészségbiztosítási Pénztár közvetlenül a Megbízott számlájára utalja.
11.) Megbízott az 1.) pontban foglalt feladatok ellátását a finanszírozási szerződés alapján folyósított összegből biztosítja. Ennek érdekében Megbízott vállalja, hogy a megjelölt működési területén a hozzá bejelentkezett biztosítottak részére az érvényes előírásoknak, és a szakma szabályainak megfelelő szolgáltatást nyújt.
12.) Megbízó és Megbízott kijelentik, hogy a 1.) pontban foglalt feladatok ellátásáért a jelen szerződés hatálybalépését követően külön díjazás nem jár.
13.) A kártalanítás az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény 2/B. § (5) bekezdésében meghatározottak alapján, az abban foglalt körzetmódosítás folytán bekövetkezett finanszírozás csökkenéssel azonos százalékban kerül megállapításra.
14.) A háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendelet 3/C. § (2) bekezdésére és az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 153. § (1) bekezdésének c) pontjára tekintettel a Megbízott köteles minden év február 28. napjáig beszámolni a tárgyévet megelőző évi tevékenységéről a jelen szerződés 1. mellékletét képező nyomtatványon, adattartalommal.
15.) A Megbízó jelen feladat-ellátási szerződést – indokolással – 6 hónapos felmondási idővel jogosult felmondani, ha:
a) a Megbízott a feladat-ellátási szerződésben vállalt kötelezettségeit írásbeli felszólítás ellenére sem teljesíti, vagy folytatólagosan megszegi a jogszabályban foglalt működésre vonatkozó előírásokat;
b) a Megbízott önálló egészségügyi tevékenység végzésére való jogosultságát bármely okból elveszti.
16.) Jelen szerződést Megbízó és Megbízott közös megegyezéssel módosíthatja, megszüntetheti.
17.) Megbízó részéről kapcsolattartásra kijelölt személy: Gucsek István alpolgármester. Jelen szerződést Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a …./2017. (…) számú határozatával hagyta jóvá, mely jelen szerződés 2. mellékletét képezi.
18.) Megbízó és Megbízott a szerződésből eredő jogvita eldöntésére kikötik a Székesfehérvári Járásbíróság illetékességét.
19.) Jelen szerződés hatályosulása során alkalmazandó jogszabályok:
- az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény;
- az egészségügyi alapellátásról szóló 2015. évi CXXIII. törvény,
- az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló 2003. évi LXXXIV. törvény;
- a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény;
- az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény;
- az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény végrehajtásáról szóló 313/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet;
- az egészségügyi szolgáltatás gyakorlásának általános feltételeiről, valamint a működési engedélyezési eljárásról szóló 96/2003. (VII. 15.) Korm. rendelet;
- a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendelet;
- az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimumfeltételekről szóló 60/2003. (X. 20.) ESzCsM rendelet;
- az egészségügyi szakdolgozó által, orvosi elrendelésre önállóan is ellátható tevékenységek felelősségi, szakmai, szakképesítési és szakképzettségi feltételeiről szóló 66/2011. (XII. 13.) NEFMI rendelet.
Martonvásár, 2017. …
Dr. Szabó Tibor Dr. Fodor Tamás
Martonvásár Város polgármestere Fodor-MED és Társai Bt.
Megbízó Megbízott
A …-…/2017. számú feladat-ellátási előszerződés 1. melléklete:
Tájékoztatási jellegű információk a háziorvosi feladat ellátásról a ….…… évről:
Rövid írásos értékelés
|
|
dolgozói létszám; |
|
ellátott betegek száma összesen és korcsoport szerinti megosztásban; |
|
gondozási kontrollok száma; |
|
szűrések száma; |
|
gondozási csoportok statisztikája; |
|
beutalások száma (ebből diagnosztika, szakorvosi konzílium, kórházi kezelés); |
|
egyéb szakmailag fontosnak tartott adat, információ. |
|
A …-…/2017. számú feladat-ellátási előszerződés 2. melléklete:
A …/2017. (..:) számú határozat kivonata