Határozatok nyilvántartása


Martonvásár Város Önkormányzata

203/2013. (12. 3.) az előterjesztések készítésének rendjére vonatkozó szabályzatról

Martonvásár Város Önkormányzata

Képviselő-testületének

203/2013. (XII. 3.) határozata

az előterjesztések készítésének rendjére vonatkozó szabályzatról

 

Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályairól szóló 1/2007. (I. 30.) önkormányzati rendeletében foglaltak alapján a határozat melléklete szerint jóváhagyja Martonvásár Város Önkormányzatának a képviselő-testület és bizottságai elé benyújtandó előterjesztések tervezésének, elkészítésének rendjéről szóló szabályzatát.

 

A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester, jegyző

A határozat végrehajtásának határideje: folyamatos 

Iktató szám: Ph/………-…./2013.

 

 

 

Martonvásár Város Önkormányzatának

szabályzata

a képviselő-testület és bizottságai elé benyújtandó előterjesztések tervezésének, elkészítésének rendjéről

 

 

 

 

                                                 Hatályba lépés időpontja: 2014. január 1.

 

 

 

 

 

Záradék:

A Szabályzatot Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete …./2013. (…) KT határozatával jóváhagyta.

 

              ………………………….                             …………………………

                   Dr. Szabó Tibor                              Dr. Szabó-Schmidt Katalin

                     polgármester                                               jegyző


1.     A Szabályzat hatálya

1.1.  Martonvásár Város Önkormányzatának a képviselő-testület és bizottságai elé benyújtandó előterjesztések tervezésének, elkészítésének rendjéről szóló szabályzatának (a továbbiakban: Szabályzat) hatálya kiterjed Martonvásár Város Önkormányzata Képviselő-testületének, illetőleg bizottságainak ülésére napirendet előterjesztő személyekre, szervekre; azaz az előterjesztő személyére, az előterjesztés elkészítésében és az előterjesztés jóváhagyásában közreműködőkre.

1.2.  A Szabályzat minden, az ülések előkészítésében közreműködőre érvényes módon rögzíti, a képviselő-testületi és bizottsági döntések előkészítésének menetét, az előterjesztések tervezését, készítését, ellenőrzését, testület vagy bizottság elé terjesztését.

2.     Az előterjesztések köre

2.1.     Előterjesztésnek minősül:

2.1.1.   minden a munkatervbe felvett és új – tervezett napirenden kívüli – anyag;

2.1.2.   a képviselő-testület vagy a képviselő-testület bizottsága által előzetesen javasolt rendelet-tervezet, határozat-tervezet, beszámoló és tájékoztató.

2.2.     A képviselő-testület elé kerülő előterjesztések főbb fajtái:

2.2.1.   beszámoló valamely feladat elvégzéséről, valamely szerv tevékenységéről, melyet az arra jogosult határozati formában fogad el, hagy jóvá;

2.2.2.   döntést igénylő javaslat, amely rendeletalkotásra vagy határozathozatalra irányul;

2.2.3.   tájékoztató anyagok, amelyek tudomásulvételt igényelnek és mely esetben az előterjesztésnek nem része a határozati javaslat.

2.3.     Előterjesztés benyújtására jogosult:

2.3.1.   a polgármester, az alpolgármester;

2.3.2.   a témakör szerint illetékes bizottságok elnökei;

2.3.3.   a képviselő-testület tagja;

2.3.4.   a jegyző, aljegyző;

2.3.5.   a Martonvásári Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) belső szervezeti egységének vezetői, önkormányzati intézményvezetők;

2.3.6.   felkért előadók.

2.4.  Az előre tervezhető előterjesztések:

2.4.1.   Az előre tervezhető előterjesztések a képviselő-testület éves Munkaterve alapján kerülnek napirendre.

2.4.2.   A Munkatervet lehetőleg tárgyévet megelőzően, de legfeljebb tárgyév február 28. napjáig, illetőleg az alakuló ülést követően a ciklusprogrammal egyidejűleg kell előterjeszteni.

2.4.3.   A Munkaterv tervezetét - a jegyző közreműködése mellett - a polgármester állítja össze, a polgármester terjeszti elő és valamennyi bizottság véleményezését követően a képviselő-testület hagyja jóvá. A Munkaterv tervezetének előterjesztésekor a polgármester tájékoztatást ad a képviselő-testületnek a tervezet összeállításánál figyelmen kívül hagyott javaslatokról, valamint azok indokáról. Az előkészítési eljárás során a munkaterv tervezetével kapcsolatosan javaslatot tehetnek

2.4.3.1.         a települési képviselők,

2.4.3.2.         a bizottságok,

2.4.3.3.         a jegyző,

2.4.3.4.         az önkormányzat részvételével működő társulás elnöke,

2.4.3.5.         a város országgyűlési képviselője,

2.4.3.6.         az önkormányzati intézmények vezetői,

2.4.3.7.         az önkormányzat tulajdoni részesedésével működő cégek vezetői,

2.4.3.8.         a városi közszolgáltatásokat nyújtó szervezetek vezetői,

2.4.3.9.         illetékes rendőrkapitányság vezetője.

2.4.4.       A Munkaterv tartalmazza

            2.4.4.1.        az ülésnapok várható időpontját,

            2.4.4.2.        a napirendek címét,

            2.4.4.3.        az előterjesztő nevét,

            2.4.4.4.        az előkészítésért felelős nevét,

            2.4.4.5.        a  napirend tárgyalásához külön meghívandók felsorolását,

            2.4.4.6.        az előzetesen véleményezésre jogosult bizottságok / testületek / szervek megjelölését.

2.4.5.   A Munkaterv jóváhagyását követően annak módosítására; felvett napirend törlésére, illetőleg új napirend felvételére a képviselő-testület és - a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett - a polgármester jogosult.

2.4.6.   Az képviselő-testület által elfogadott munkatervet írásban meg kell küldeni a 2.4.3.1.-2.4.3.9. pontokban meghatározottaknak. A jóváhagyott Munkatervet közzé kell tenni az önkormányzat hivatalos lapjában (Forum Martini) és a város hivatalos honlapján (www.martonvasar.hu) is.

2.5.  Az előre nem tervezhető előterjesztések:

2.5.1           Az előterjesztések köre a testületi ülésig az év közben felmerülő, munkatervben nem szereplő előterjesztésekkel bővülhet.

2.5.2           Munkatervben nem szereplő előterjesztés készülhet az önkormányzathoz közvetlenül érkezett információk (ügyfél kérelme vagy a 2.3. pontban megjelöltek javaslata), vezetői értekezleten elhangzottak vagy testületi kezdeményezés alapján.

2.5.3           Az év közben felmerülő előterjesztések ütemezéséről a jegyző és a polgármesteri kabinet javaslatának ismeretében a polgármester dönt, normál ügymenet mellett legkésőbb a testületi ülést megelőzően 14 nappal.

 

3.      Az előterjesztésekre vonatkozó szabályozások

3.1.   A előterjesztések benyújtásának rendje:

3.1.1.   A képviselő-testületi ülésre az előterjesztést írásban kell benyújtani.

3.1.2.   Szóbeli előterjesztést kivételesen, a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel hozott döntése alapján lehet felvenni a napirendek közé. A határozati javaslatot akkor is írásban kell benyújtani, ha az előterjesztésre szóban került sor.

3.1.3.   Az írásbeli előterjesztést a képviselő-testület ülését megelőző 20., de - indokolt esetben - legkésőbb a 8., bizottsági véleményezést igénylő anyagot a 15. napon kell a jegyzőhöz eljuttatni, aki jogszerűségi észrevételt tesz, és gondoskodik valamennyi anyag postázásáról. Amennyiben a testületi és bizottsági ülés időpontja egybe esik, a benyújtás időpontja legkésőbb az ülést megelőző 8. nap.

3.1.4.   Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek és a határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.

3.1.5.   Az előterjesztés csak az érintett bizottságok véleményének, valamint a jegyző jogszerűségi észrevételeinek ismeretében tűzhető napirendre.

3.2.   A előterjesztés tartalmi és alaki követelményei:

3.2.1.       Az előterjesztés első része tartalmazza

3.2.1.1.     a címet vagy tárgyat,

3.2.1.2.    az előzmények ismertetetését, különös tekintettel a tárgykört érintő korábbi képviselő-testületi döntéseket,

                    3.2.1.3.     a tárgykört érintő jogszabályokat,

                    3.2.1.4.     az előkészítésben részt vevők véleményét,

                    3.2.1.5.     mindazokat a tényeket, adatokat, körülményeket, összefüggéseket, amelyek lehetővé teszik a minősítést és a döntést indokolják,

                    3.2.1.6.     a várható hatások ismertetését.

        3.2.2.   Az előterjesztés második része tartalmazza:

                    3.2.2.1.     az egyértelműen megfogalmazott határozati vagy rendeletalkotási javaslatot,

                    3.2.2.2.     a végrehajtásért felelősök megnevezését és a végrehajtás határidejét.

        3.2.3.   Az előterjesztés mintája jelen Szabályzat 2. mellékletét képezi.

3.3.   Az egyes ülések napirendjeinek, előterjesztéseinek tervezése:

3.3.1.   A tervezett, felmerült előterjesztésekről, soron kívüli testületi, bizottsági ülések megtartásának igényéről a polgármester, az alpolgármester, a kabinetvezető, a Hivatal vezetői valamint az érintett intézményvezetők és az önkormányzati cégek ügyvezetői szükségszerűen, de legalább a hónap első keddjén vezetői értekezleten egyeztetnek.

3.3.2.   A Hivatal, illetőleg érintettségük esetén az intézmények és az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok havonta legalább egy alkalommal belső egyeztetést tartanak a szervezetüket érintő aktuális előterjesztések elkészítésében való közreműködésük rendjéről, irányelveiről, illetőleg a hozott döntések végrehajtásában való közreműködésükről, lejárt határidejű döntések végrehajtásáról. A szervezet vezetője a vonatkozó végrehajtási feladatok teljesítéséről a soros testületi ülésekre beszámolót nyújt be elektronikus úton a polgármester részére.

3.3.3.   Az előterjesztés készítési igény felmerülése esetén az előterjesztés készítője haladéktalanul „Előterjesztés indító lapot" (a továbbiakban: Előlap) tölt ki vagy ez ügyben a Hivatal tárgy szerint illetékes szervezeti egységéhez fordul. Az Előlap kitöltését a jegyző ellenőrzi. Ez egyaránt vonatkozik a munkatervben szereplő és az év közben szükségessé váló előterjesztésekre. Az Előlap mintája jelen Szabályzat 1. mellékletét képezi.

3.3.4.   Az Előlap tervezési és ellenőrzési dokumentum egyben. Az előlap célja, hogy

            3.3.4.1.   tájékoztassa a Hivatal vezetését arról, hogy adott tárgyban testületi szervhez előterjesztés készül,

            3.3.4.2.   információt adjon a polgármesternek és a jegyzőnek arról, hogy az egyes testületi szervek üléseire milyen tartalmú és mennyiségű előterjesztés készül,

            3.3.4.3.   segítse elő az egyes ülések napirendjeinek összeállítását, szükség esetén ütemezhetővé tegye az előterjesztések tárgyalását,

            3.3.4.4.   már a tényleges munkakezdést megelőzően meghatározhatóak legyenek az előterjesztés készítése során szükséges kommunikációs- és ellenőrzési és véleményezés pontok, az előkészítési folyamat belső határidőinek megjelölésével mindenki számára egyértelműek és tarthatóak legyenek saját munkarészének határidői.

3.3.5.     Az Előlapon induló adatként meg kell határozni a következőket:

3.3.5.1.     Előterjesztés tárgya: e rovatban az előterjesztés pontos tárgyát kell szerepeltetni, melynek meg kell majd egyeznie a testületi meghívón majd megjelenő szereplő tárggyal. Általános, nem egyértelműen meghatározható tárgyat nem lehet feltüntetni. /Pl.: Fellebbezések./ Amennyiben az ügy jellege miatt a részletes tárgymegjelölést a testületi szerv meghívóján mellőzni kell, akkor az Előlapon a meghívóra írandó tárgymegjelölésen kívül, megjegyzés formájában kell az azonosító információt feltüntetni. /Pl. hatósági ügy esetén: „Fellebbezések elbírálása lakásfenntartási támogatási ügyekben." Megj: X.Y./

3.3.5.2.     Előterjesztő: az egyeztető megbeszélésen elhangzottak alapján, a 2.3. pont szerinti előterjesztők valamelyike.

3.3.5.3.     Előterjesztést készíti: az előterjesztés készítését, megírását végző vezető(k), ügyintéző(k).

3.3.5.4.     Előterjesztéshez adatot szolgáltat: azon szervezet, szervezeti egység megnevezése, amelynek a tevőleges közreműködése, adatszolgáltatása szükséges az előterjesztés elkészítéséhez.

3.3.3.5.     „Az előterjesztést a törvényességi felügyelet előtt lássa": azon vezetők, hivatali osztályok, tisztségviselők, véleményezési vagy jóváhagyási jogkörrel rendelkezők felsorolása, akik az előterjesztés véglegesnek szánt példányát - még a törvényességi vizsgálat előtt- valamilyen szempontból tartalmilag ellenőrzik. A Pénzügyi osztály ellenőriz minden olyan előterjesztést, amely költségvetési tételt érint. Az aljegyző ellenőriz minden előterjesztést alaki és tartalmi megfelelőség céljából.

3.3.5.6.     Az Előlapon fel kell tüntetni, hogy az előterjesztés a képviselő-testület vagy átruházott hatáskörben eljáró bizottság részére készül. Átruházott hatáskörű bizottsági döntés esetén fel kell tüntetni az eljáró bizottság nevét és annak az ülésének dátumát, melyre az előterjesztést készítő be akarja terjeszteni az előterjesztést. Képviselő-testületi döntés esetén fel kell tüntetni annak az ülésének dátumát, melyre az előterjesztést készítő be akarja terjeszteni az előterjesztést és az előzetesen véleményező bizottságokat.

3.3.5.7.     A jegyzői elrendelés: A képviselő-testület részére készülő előterjesztéseket minden esetben a jegyző rendeli el. A jegyző az Előlap áttekintése során azt jóváhagyólag aláírja, javítja, vagy annak szükségességéről a készítővel egyeztet. Az „jegyzői szignó – jóváhagyás dátuma” rovatba azt a dátumot kell beírni, amikor a jegyző az előterjesztés indítását - az Előlapon szereplő adatokkal- jóváhagyja.

3.3.5.8.     A leadási határidőket úgy kell megállapítani, hogy a törvényességi felügyeleti vizsgálatra és az azt követő jóváhagyásra legalább 2 nap, az előterjesztő vagy a bizottsági elnök aláírására legalább 2 nap rendelkezésre álljon.

3.3.6.     A jegyző által jóváhagyott Előlap másolatát az aljegyzőnek le kell adni, aki az előterjesztést nyilvántartásba veszi és az Előlap eredeti példányt az előterjesztést készítőnek átadja. Az eredeti Előlap az előterjesztés előkészítésének iratait tartalmazó, a kezdeményező szervezetnél iktatott ügyirat része. Amennyiben az előterjesztendő témának az Előlap felvételekor még nincs iktatószáma, akkor azt a Hivatal iktatja.

3.3.7.     Az aljegyző a nála lévő Előlapok alapján fogadja és alakilag, illetőleg tartalmilag ellenőrzi az előterjesztéseket. Olyan előterjesztést, melynek nincs Előlapja, vagy amelynek Előlapján nem szerepel a jegyzői elrendelés, az aljegyző nem fogadhat be, ilyen előterjesztés nem vehető a testületi szervek napirendjére és a képviselők részére nem továbbítható.

3.3.8.     Az Előlapot papír alapon kell előállítani abban az esetben is, amennyiben az előterjesztés kizárólag elektronikus formában kerül benyújtásra. Az előterjesztés és mellékletei benyújtható papír alapon, az eredeti dokumentumok másolati példányban, illetőleg benyújtandó elektronikus formában. Amennyiben a kapcsolódó dokumentáció kizárólag papír alapon áll rendelkezésre, azt be kell szkennelni és elektronikusan is csatolni.

 

4.     Az előterjesztés készítés folyamata

4.1.   Az előterjesztést készítő

         4.1.1.     felelős az előkészítő munka során a szükséges adatok beszerzéséért, értékeléséért, a döntés előkészítő anyag összeállításáért,

         4.1.2.     felelős az előterjesztések határidőben történő leadásáért,

         4.1.3.     az Előlapon szignójával igazolja, hogy a javaslatot véglegesnek tekinti és aláírásra továbbítja.

 

5.     Az előterjesztések ellenőrzése

5.1.  Az előterjesztést tárgyaló testület részéről a polgármester, illetőleg a bizottság elnöke az előterjesztéseket tartalmi szempontból előzetesen nem ellenőrzi, kizárólag a meghívót és az azon feltüntetett napirendeket hagyja e minőségében jóvá. Az ellenőrzésben részt vevők sorrendben:

5.1.1.   előterjesztést készítő vezető vagy ügyintéző

5.1.2.   adatszolgáltató vezetője

5.1.3.   véleményező

5.1.4.   jegyző

5.1.5.   előterjesztő.

5.2.   Az ellenőrzésre kijelöltek az előterjesztésen aláírásukkal igazolják, ha az előterjesztésben foglaltakat jogszabályi, tartalmi illetőleg alaki szempontból megfelelőnek tartják.

5.3.   Az ellenőrzési pontokra csak olyan előterjesztés kerülhet, amely a felelősök szignójával igazolja, hogy az előterjesztést minden megelőző ellenőrzési pont megfelelőnek találta.

5.4.   Az egyes ellenőrzési pontokon a kijelölt felelősök kifogásaikat az előterjesztésen jelzik, ami alapján az előterjesztés készítője átdolgozza az előterjesztést. Szakmai vita esetén konzultálni kell a jegyzővel /aljegyzővel. Az átdolgozott tervezetet újra ellenőrzésre kell bocsátani az előbbiek szerint.

5.5.   Az előterjesztőnek csak a jegyző aláírását („törvényességi záradék") követően adható át az előterjesztés.

5.6.   A minden érintett által aláírt (ellenőrzött) előterjesztéseket az aljegyzőnek kell visszaadni sokszorosításuk, kézbesítésük, a jegyzőkönyv mellékleteként történő csatolásuk, archiválásuk, valamint közzétételük céljából. A Hivatal az előterjesztéseket és elektronikus formában rögzíthető mellékleteiket a számítástechnikai hálózat erre meghatározott könyvtárába (K:// (közös) meghajtó) felhelyezi és havonta gondoskodik a hálózaton lévő állomány lemezen történő mentéséről.

 

6.     Záró rendelkezés

 

6.1.  Jelen Szabályzat 2014. január 1. napján lép hatályba.

6.2.  A Szabályzatot az SzMSz vonatkozó részeinek módosításával egyidejűleg felül kell vizsgálni.


A Szabályzat 1. melléklete

 

ELŐTERJESZTÉS  INDÍTÓ  LAP

 

iktató szám: …………-……/….…..

 

Előterjesztés tárgya:

 

Előterjesztő:

Jegyzői szignó:

Jóváhagyás dátuma:

 

Szervezet/egység megnevezése:

Teljesítés dátuma:

Előterjesztést készíti:

 

 

 

Előterjesztést készítő szignója (végleges készültségi   fok esetén):

 

Előterjesztéshez adatot szolgáltat/közreműködik:

 

 

 

 

A kész előterjesztést a törvényességi felügyelet előtt lássa:

 

 

 

 

 

 

 

 

Leadási határidő

Tényleges kézbesítés és szignó

- jegyzői aláírásra

 

 

- előterjesztői aláírásra

 

 

 

 

A tárgyaló szerv, a beterjesztés tervezett ideje:

Képviselő-testületi döntést igényel  

 

Átruházott hatáskörben hozott

döntést igényel 

Képviselő-testület:

Ülés dátuma:

Bizottság:

Ülés dátuma:

Előtte bizottságok:

PGB

 

VÜB

 

OKISB

 

SZEB

 

EGYÉB:

 

 

 

             

A Szabályzat 2. melléklete

MARTONVÁSÁR VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK

KÉPVISELŐ-TESTÜLETE

2462 Martonvásár, Budai út 13.

Telefon: (22) 460-004 Fax: (22) 460-229

e-mail: onkormanyzat@martonvasar.hu

     ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

                        

                                                                   

  

 MARTONVÁSÁR VÁROS

            ÖNKORMÁNYZATA

 

 

 

__ . Előterjesztés

 

Készült:    Martonvásár Város Önkormányzata Képviselő-testületének _____ . __________ ____ . (év/hó/nap) napján tartandó ülésére

 

 


 

 

Tárgy: _____________________________

 

Előterjesztő: _______________________

 

Készítette (az előkészítésben részt vett):

-         ___________________________

-         ___________________________

 

Ellenőrizte:

-         ___________________________

-         ___________________________

 

Tárgyalja:         (opcionális)

-                  Képviselő-testület

-                  Pénzügyi és Gazdaságfejlesztési  Bizottság

-                  Városfejlesztési és Üzemeltetési Bizottság

-                  Oktatási, Kulturális, Ifjúsági és Sport Bizottság

-                  Szociális és Egészségügyi Bizottság


Tisztelt Képviselő-testület!

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

(Az előterjesztés szöveges indokolása, mely kiterjed:

-          az előterjesztés benyújtásának indokára

-          a tárgyat érintő előzményekre (különösen a tárgyban korábban hozott döntésekre)

-          a döntést megalapozó körülmények, tények és adatok bemutatására

-          a vonatkozó jogi szabályozás bemutatására

-          döntési alternatívák bemutatására

-          konkrét döntési javaslatra)

 

Fentiek alapján kérem a tisztelt Képviselő-testületet, döntsön az alábbi határozati / rendeletalkotási javaslat elfogadása tárgyában.

 

Határozati javaslat:

 

Martonvásár Város Önkormányzata

Képviselő-testületének

…./2013. (…) határozata

_______________________-ról (tárgy megnevezése)

 

 

Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete _________________

_____________________________________________________________

 

 

A határozat végrehajtásáért felelős: __________________

A határozat végrehajtásának határideje: azonnal / folyamatos / (határidő megjelölése)