Martonvásár Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
56/2017. (III. 7.) határozata
az Embertársainkért Alapítvány alapító okiratának módosításáról
1.) Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testület elfogadja az Embertársainkért Alapítvány alapító okiratának módosítását, jelen határozat melléklete szerint, egységes szerkezetben.
2.) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az 1.) pontban foglaltaknak megfelelően az egységes szerkezetű alapító okiratot aláírja.
A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester
A határozat végrehajtásának határideje: azonnal
1. melléklet az Embertársainkért Alapítvány alapító okiratának módosításáról szóló 56/2017. (III. 7.) határozathoz
ALAPÍTÓ OKIRAT
„EMBERTÁRSAINKÉRT”
ALAPÍTVÁNY
(módosításokkal egységes szerkezetben)
- a módosítások vastag, dőlt betűkkel szedve -
Székhely: 2462 Martonvásár, Szent László út 24.
ALAPÍTÓ OKIRAT
amely abból az okból készült, hogy az 2.) pontban megjelölt alapítók a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény alapján jogi személyként működő Alapítvány alapító okiratát módosítsák az alábbiak szerint:
1.) Az Alapítvány neve, székhelye és telefonszáma:
„EMBERTÁRSAINKÉRT” Alapítvány
2462 Martonvásár, Szent László út 24.
06 – 22 – 460 – 129
1/A. Az alapítvány jogállása: civil szervezet
2. Az alapítók és az alapítói jogok gyakorlása:
2./A Az alapítók neve és címe:
Martonvásár Önkormányzat Képviselő Testülete
2462 Martonvásár, Budai u. 13.
Dr. Czikajló Gyula
2462 Martonvásár, Malom u. 6.
Martonfalvay Lajosné
sz.: Márkus Rozália
2462 Martonvásár, Zrínyi u. 8.
Dr. Ábrányi Andor
2462 Martonvásár, Váci M. u. 21.
Dr. Boér Judit
2462 Martonvásár, Béke u. 28.
Cserna Sándorné
sz.: Berta Piroska
2462 Martonvásár, Fehérvári u. 80.
2./B. Az alapítói jogok gyakorlása:
a) Az alapítói jogokat Martonvásár Város Önkormányzata nevében eljárva a Képviselő-testület, Dr. Czikajló Gyula, Martonfalvay Lajosné, Dr. Ábrányi Andor, Dr. Boér Judit és Cserna Sándorné alapítók gyakorolják.
b.) Az alapítók gyűlése évente legalább egy alkalommal ülésezik. Ülése nyilvános.
(kivéve, ha személyiségi jogok tárgyalása miatt ezt kizárják)
c.) a gyűlést bármelyik tag vagy a kuratórium indítványára hívják össze. A gyűlés
napirendi pontjait, helyét és idejét tartalmazó meghívót írásban vagy
elektronikus úton (e-mailben) valamennyi tag részére meg kell küldeni. A
meghívót és az előterjesztéseket legalább 8 nappal az ülés előtt kézbesíteni kell a
meghívottaknak.
d.) A gyűlés határozatképes, ha azon a rendes tagok 50 %-a + egy tag jelen van.
A döntéshozatal során minden tagot 1-1 szavazat illet meg. Határozatképtelenség
esetére az eredeti gyűlést legalább nyolc nappal későbbi időpontra változatlan
napirenddel össze lehet hívni., mely megismételt közgyűlés az eredeti napirendek tárgyában a megjelentek számára tekintet nélkül határozatképes, amennyiben a
megismételt gyűlésre szóló külön meghívóban – mely tartalmazza a megismételt
gyűlés helyét és időpontját – ezen jogkövetkezményre felhívták a tagok figyelmét.
e.)Az alapítók gyűlése határozatait általában egyszerű többséggel (a jelenlévők 50
%- a + egy szavazat) nyílt szavazással hozza.
f.) Az alapítók jelölik a kuratóriumot.
g.) Az alapítók döntéseikről tájékoztatják a kuratóriumot
h.) Az alapítói jogoknak az alapítók gyűlése általi gyakorlása során figyelmen kívül
kell hagyni azt az alapítót, aki ismeretlen helyen tartózkodik és alapítói jogai
gyakorlásának az erre irányuló felhívás hirdetményi kézbesítése útján sem tesz
eleget.
i.) az alapítói jogok átruházhatók, ha az alapító a vállalt vagyoni hozzájárulást
teljesítette
3.) Az Alapítvány célja:
Martonvásáron élő embertársaink életkörülményeinek javítása.
A rossz családi körülmények között élő emberek anyagi és természetbeni támogatása.
Gyermek- és ifjúságvédelem, kulturális tevékenység.
Alkoholisták gondozása, társadalomba való visszailleszkedések segítése.
Beteg emberek gyógyíttatásához való hozzájárulás (külföldi gyógykezelés).
Nehéz anyagi helyzetben lévő családok azonnali, természetbeni segítése.
Idős, egyedülálló, „elesett” emberek felkarolása.
Családi krízis helyzetek megoldásában való segítségnyújtás.
A célok teljesítése érdekében kész együttműködni minden szervezettel, közösséggel és személlyel, mely a közös célok megvalósításán munkálkodik.
Az Alapítvány által támogatott és végzett tevékenységek :
- egészségmegőrzés, betegségmegelőzés, gyógyító-egészségügyi ,rehabilitációs
tevékenység
- szociális tevékenység, családsegítés, időskorúak gondozása
- tudományos tevékenység, kutatás
- nevelés és oktatás, képességfejlesztés, ismeretterjesztés
- kulturális tevékenység
- környezetvédelem
- gyermek- és ifjúságvédelem, gyermek- és ifjúsági érdekképviselet
- hátrányos helyzetű csoportok társadalmi esélyegyenlőségének elősegítése (gyermekek
segítése)
- rehabilitációs foglalkoztatás
- munkaerőpiacon hátrányos helyzetű rétegek képzésének, foglalkoztatásának
elősegítése és a kapcsolódó szolgáltatások.
Az alapítvány a 3. pontban megfogalmazott céljainak megvalósítása érdekében közhasznú tevékenysége keretében támogatást nyújt, juttatást biztosít, mely szolgáltatásokból tagjain, alkalmazottain , önkéntesein kívül mások is részesedhetnek.
Közhasznú tevékenységét a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX.. törvényben meghatározott közfeladatokhoz kapcsolódóan látja el
(Az alapítvány elvesztette közhasznúságát, de tevékenységével vissza kívánja szerezni.)
4.) Az Alapítvány vagyona és a felhasználás módja:
Az alapítvány induló vagyona 100.000.-Ft, azaz Egyszázezer forint, melyből az alapítók bankszámlán helyeztek el az alapítvány javára.
1. Az alapítvány nyitott, ahhoz bármely hazai vagy külföldi természetes
és jogi személy csatlakozhat, ha az alapítvány céljával egyetért és ezen alapító okirat tartalmát elfogadja.
Az alapítvány a törvény alapján végzi közhasznú tevékenységét, így bárki számára nyitott, nem zárja ki, hogy bárki részesülhessen közhasznú szolgáltatásaiból, rendezvényein részt vegyen.
A támogatásról a kuratórium dönt nyilvános pályázatok útján, kérelmek alapján vagy a cél szerinti rendezvények esetében közvetlenül.
A pályázatokat minden év március 15. napjáig kell benyújtani a
Kuratórium elnökének.
A kuratórium 30 napon belül határoz és a hirdető táblákon és Martonvásár Város honlapján ad tájékoztatást.
Az érdekeltekkel külön levélben is közli döntését.
2.Nyilvántartásba vett alapítványhoz csatlakozni vagyoni juttatás teljesítésével, az
alapító okiratban meghatározott feltételekkel lehet.
A csatlakozó az alapítói jogokat az azok gyakorlására jogosult más személyekkel
együttesen gyakorolhatja.
Az alapítvány vagyonát céljának megfelelően, az alapító okiratban meghatározott
módon kell kezelni és felhasználni.
Az alapító és a csatlakozó az alapítvány részére juttatott vagyont nem vonhatja el és
nem követelheti vissza. Ezt a rendelkezést alkalmazni kell az alapító és a csatlakozó
jogutódjára is.
3. Az alapítvány vagyona terhére az alapítvány céljának megvalósításával
összefüggésben annak a személynek juttatható vagyoni szolgáltatás, akti
az alapító okirat vagy- az erre jogosult alapítványi szerv kedvezményezettként megjelöl.
Az alapító és a csatlakozó abban az esetben lehet az alapítvány kedvezményezettje, ha
az alapítvány célja az alapító tudományos, irodalmi vagy művészeti alkotásainak
gondozása.
Az alapító és a csatlakozó hozzátartozója abban az esetben lehet az alapítvány
kedvezményezettje, ha az alapítvány célja a hozzátartozó tudományos, irodalmi vagy
művészeti alkotásainak gondozása, a hozzátartozó ápolása, gondozása, tartás
egészségügyi ellátási költségeinek viselése, iskolai tanulmányainak ösztöndíjjal vagy
egyéb módon történő támogatása.
A kedvezményezettként megjelölt személy nem támaszthat igényt az alapítvánnyal
szemben, kivéve
- ha az alapító okirat kedvezményezett személyt a neki járó szolgáltatást és a
teljesítés időpontját a teljesítéshez szükséges módon meghatározza,
- a kuratórium a kedvezményezett részére szóló juttatásról szóló
döntését a kedvezményezettel közölte, és a jogosult a juttatás feltételeit elfogadta.
4. A támogatásról a kuratórium dönt nyilvános pályázatok útján, kérelmek
alapján vagy a cél szerinti rendezvények esetében közvetlenül.
A pályázatokat minden év március 15.napjáig kell benyújtani a Kuratórium elnökének. A pályázati felhívás nem tartalmazhat olyan feltételeket, amelyekből megállapítható, hogy a pályázatnak előre meghatározott nyertese van (színlelt pályázat).
Külföldi felajánlás esetén a felajánlott deziva összeget az alapítvány
devizaszámlán helyezi el és szükség szerint használja fel azt a kuratórium.
Az alapítvány javára bárki további ingó-, ingatlan és pénzfelajánlást tehet, dologi
hozzájárulást teljesíthet.
Az alapítványi célok megvalósítására és az alapítvány működtetésére az alapítói vagyon
90 %-a, valamint az alapítói vagyon későbbi hozadékokkal és támogatásokkal bővülő
részei teljes egészében felhasználhatók.
Az alapítvány számláján lévő összeg az induló vagyon 10 %-a alá nem csökkenhet.
5. Az alapítvány számára időhöz és feltételhez kötött felajánlásokat is lehet tenni.
A felajánlások elfogadásáról a kuratórium dönt, és a döntésről az adományozót értesíti.
6. Az alapítványi pénzeszközök felhasználása alapján kizárt, hogy az adományozás akár
közvetlen, akár közvetett előny megszerzése érdekében történjen.
7.Az adott hozzájárulást visszavonni nem lehet.
8. Az alapítvány működése során felhalmozott vagyont csak az alapítványi célok
megvalósítására és az alapítvány működtetésére lehet felhasználni.
9.Az alapítvány vállalkozási tevékenységet csak közhasznú céljainak megvalósítása
érdekében, azokat nem veszélyeztetve végez.
A gazdálkodás során elért eredményt nem osztja fel és az Alapító
Okiratban meghatározott célokra fordítja.
A vállalkozás nem képezheti az alapítványi tevékenység túlnyomó
részét, illetve a gazdálkodási tevékenység csak az alapítványi célok
megvalósítása, illetve megvalósulásának elősegítése érdekében végezhető.
Az alapítvány induló vagyonát, valamint az adományokból, támogatásokból befolyt vagyonrészeket, a vállalkozási tevékenység pénzeszközeitől mindig elkülönítetten kell kezelni és nyilvántartani.
Az alapítvány közvetlen politikai tevékenységet nem folytat,
Szervezete pártoktól független és azoknak anyagi támogatást nem nyújt.
10..Az alapítvány pénzügyi forrásai (bevételei):
- az Alapítványhoz csatlakozók felajánlásai,
- egyéb forrásból származó bevételek (pályázati pénzek, a központi
költségvetésből történő hozzájárulás)
- az Alapító további hozzájárulása az Alapítványhoz
- az Alapítványhoz csatlakozó magánszemélyek és jogi személyek
felajánlásai,
- az államháztartás alrendszereitől, más adományozótól közhasznú
célra, illetve a működés költségeinek fedezésére kapott támogatás,
adomány,
- egyéb adományok, az Alapító további hozzájárulása az Alapítványhoz,
- egyéb bevételek, támogatások,
- a különösen közhasznú cél megvalósítása érdekében kifejtett vállalkozási tevékenység bevétele.
11. Az Alapítvány költségei (kiadásai):
- a cél szerinti, illetve a közhasznú tevékenység érdekében felmerült
közvetlen költségek, ráfordítások,
- a működőképesség biztosítása érdekében felmerült költségek,
- a vállalkozási tevékenység érdekében felmerült közvetlen költségek,
- a cél szerinti és ezzel összefüggő vállalkozási tevékenységek köz-
vetett költségei.
12. Az alapítvány induló vagyonát, valamint az adományokból, támogatásokból befolyt
vagyonrészeket a vállalkozási tevékenység pénzeszközeitől mindig elkülönítetten kell
kezelni és nyilvántartani a társadalmi szervezetekre irányadó könyvvezetési szabályok
alkalmazásával.
13. A kuratórium köteles gondoskodni arról, hogy a közhasznú tevékenység, valamint a
gazdálkodás legfontosabb adatai nyilvánosságra kerüljenek Martonvásár Város
honlapján és a hirdetőtáblákon.
5.) Az alapítvány kezelése:
Az alapítvány vagyonának kezelésére az alapítók kuratóriumot hoznak
létre, mely kizárólagosan jogosult dönteni – az alapító okirat által meg-
határozott kereten belül – a már felsorolt céloknak megfelelően, a vagyon
és a vagyonnövekmény felhasználásáról.
6.) Az alapítvány szervezete:
A kuratórium:
A kuratóriumot az alapítók jelölik.
A kuratórium az alapítvány ügyvezető döntéshozó, ügyintéző és képviselő szerve,
az alapítvány vagyonának kezelője.
A.) A kuratórium tagjai az alapítvány vezető tisztségviselői. A kuratóriumot és annak
elnökét az alapítók jelölik.
A kuratórium három természetes személyből áll, akik közül kettőnek állandó belföldi
lakóhellyel kell rendelkeznie.
Az alapítvány kedvezményezettje és annak közeli hozzátartozója nem lehet a
kuratórium tagja.
Az alapító és közeli hozzátartozói nem lehetnek többségben a kuratóriumban.
A kuratóriumi tagokat határozatlan időtartamra választják.
A kuratóriumi tagot megbízatásának lejárta előtt az alapítványi cél megvalósításának
közvetlen veszélyeztetése esetén az alapítói jogok gyakorlója hívhatja vissza.
Vezető tisztségviselő az a nagykorú személy lehet, akinek cselekvőképességét a
tevékenysége ellátásához szükséges körben nem korlátozták.
Ha a vezető tisztségviselő jogi személy, a jogi személy köteles kijelölni azt a természetes
személyt, aki a vezető tisztségviselői feladatokat nevében ellátja. A vezető
tisztségviselőkre vonatkozó szabályokat a kijelölt személyre alkalmazni kell.
A vezető tisztségviselő ügyvezetési feladatait személyesen köteles ellátni.
Nem lehet vezető tisztségviselő az, akit bűncselekmény elkövetése miatt jogerősen
szabadságvesztés büntetésre ítélte, míg a büntetett előélethez fűződő hátrányos
következmények alól mentesült.
Nem lehet vezető tisztségviselő az, akit e foglalkozástól jogerősen eltiltottak. Akit
valamely foglalkozástól bírói ítélettel eltiltottak, az eltiltás hatálya alatt az ítéletben
megjelölt tevékenységet folytató jogi személy vezető tisztségviselője nem lehet.
Az eltiltást kimondó határozatban megszabott időtartamig nem lehet vezető tisztségviselő
az, akit eltiltottak a vezető tisztségviselői tevékenységtől
A kuratórium tagjai:
Szabóné Pályi Judit
a kuratórium elnöke
született: Hatvan, 1967. 09. 19.
anyja neve: Molnár Mária
lakcím: 2462 Martonvásár, Malom u. 9. II/5.
Winkler Rózsa Júlia
a kuratórium tagja
született: Budapest, 1982.09.13.
anyja neve: Pogány Teréz
lakcím: 2462 Martonvásár, Boglárka u. 19.
dr. Hankó Klára
a kuratórium tagja
született: Nagykáta, 1967. 05. 04.
anyja neve: Nyilas Klára
lakcím: 2462 Martonvásár, Széchenyi u. 48.
A kuratórium működése:
A Kuratórium feladata az Alapítvány céljára rendelt vagyon leghatékonyabb
működtetése, köteles mindent megtenni annak érdekében, hogy az Alapítvány
vagyonát a jogszabályok és a gazdasági lehetőségek keretein belül megfelelően
gyarapítsa és használja fel.
A Kuratórium üléseit szükség szerint, de legalább félévente tartja.
Kuratóriumi ülésekre az elnök napirendet állít össze, melyet írásban megküld a Kuratórium tagjainak, illetve az alapítóknak és az ülésre meghívottaknak.
A Kuratórium ülésére a meghívót – a napirend közlésével – az ülést megelőzően 15 nappal előbb meg kell küldeni. Szabályszerű összehívás hiányában a kuratórium döntést csak akkor hozhat, ha minden tagja jelen van és egyetért az ülés megtartásával.
Az elnöknek joga van rendkívüli ülést összehívni, 8 napos meghívási határidővel.
A Kuratórium üléseire az elnök bárkit meghívhat, akinek jelenléte valamely ügy eldöntése szempontjából fontos vagy az ügyben szakértelemmel bír.
A Kuratórium ülései nyilvánosak ( a nyilvánosság kizárása csak személyiségi vagy adatvédelmi okokból lehetséges).
Döntéseit egyszerű szótöbbséggel, nyílt szavazással hozza. Minden kurátornak egy szavazata van. A Kuratórium akkor határozatképes, ha az ülésen mindhárom tag jelen van.
Szavazategyenlőség esetén az adott napirendi kérdésben csak a valamennyi
kuratóriumi tag jelenlétében megtartásra kerülő ülésen hozható határozat.
A Kuratórium üléseiről jegyzőkönyvet kell felvenni, amely tartalmazza a javaslatokat, a szavazás eredményét és a határozatokat.
A jegyzőkönyvet a kuratórium elnöke és a jegyzőkönyvvezető írják alá.
A Kuratórium elnöke köteles a kuratórium döntéseit a Határozatok Könyvében folyamatos sorszámozással vezetni. Ez olyan nyilvántartás, amelyből megállapítható a döntések időpontja, tartalma, hatálya, a támogatók és ellenzők számaránya.
A Kuratórium döntéseiről az érintetteket tájékoztatni kell.
A Kuratórium döntéseit Martonvásár Város honlapján és a székhelyén hirdetőtáblákon történő kifüggesztéssel hozza nyilvánosságra.
A Kuratórium üléseiről jegyzőkönyv készül, a döntésekről az érintetteket írásban, névre szólóan kell tájékoztatni, egyébként minden az Alapítvány működésével kapcsolatos határozatot a székhelyen a hirdetőtáblákon ki kell függeszteni és Martonvásár Város honlapján kell közzétenni.
Az alapítvány működésével kapcsolatosan keletkezett iratokba az alapítvány székhelyén bárki betekinthet azzal, hogy a betekintést az elnök a kérelem beérkezéstől számított 30 napon belül biztosítja.
A Kuratórium üléseit az elnök vezeti.
Az Alapítvány gazdálkodásáról szóló éves beszámolót a kuratórium elnöke terjeszti a
Kuratórium elé. Ezt követően az esetleges észrevételek és hozzászólások után az éves
beszámoló megvitatása során az éves beszámoló elfogadásáról és jóváhagyásáról , a
közhasznúsági jelentés elfogadásával egyidejűleg a kuratórium egyhangúan dönt, a
tárgyévet követő év május hó 31. napjáig.
Az Alapítvány köteles az éves beszámoló jóváhagyásával egyidejűleg közhasznúsági
jelentést készíteni. Ennek elfogadása a Kuratórium kizárólagos hatáskörébe tartozik,
amelyet a kuratórium elnöke terjeszt a kuratórium elé.
Ezt követően az esetleges észrevételek és hozzászólások után a jelentés valamennyi
részének megvitatása során annak elfogadásáról és jóváhagyásáról a kuratórium
egyhangúan dönt.
A kuratórium tevékenységéről évente beszámol az alapítók gyűlésének.
A Kuratórium határozathozatalában nem vehet részt az a személy, aki vagy akinek közeli hozzátartozója a határozat alapján
a.) kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy
b.) bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő jogügyletek-
ben egyébként érdekelt.
Nem minősül előnynek a közhasznú szervezet cél szerinti juttatásai keretében a bárki
által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás, illetve a társadalmi
szervezet által tagjának, a tagsági viszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak
megfelelő cél szerinti juttatás.
Amennyiben az alapítvány éves bevétele meghaladja az 5 millió forintot, akkor kötelező a felügyelő szerv létrehozása.
Nem lehet a felügyelő szerv elnöke vagy tagja, illetve könyvvizsgálója az a személy, aki:
a.) a vezető szerv elnöke vagy tagja,
b.) a közhasznú szervezettel a megbízatásán kívüli más tevékenység kifejtésére irányuló munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll, ha jogszabály másképp nem rendelkezik,
c.) a közhasznú szervezet cél szerinti juttatásából részesül – kivéve a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatásokat, és a társadalmi szervezet által tagjának a tagsági jogviszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő cél szerinti juttatást – illetve
d.) az a.) – c.) pontban meghatározott személyek hozzátartozója.
A közhasznú szervezet megszűntét követő három évig nem lehet más közhasznú szervezet vezető tisztségviselője az a személy, aki olyan közhasznú szervezetnél töltött be – annak megszűntét megelőző két évben legalább egy évig – vezető tisztséget, amely az adózás rendjéről szóló törvény szerinti köztartozását nem egyenlítette ki.
A vezető tisztségviselő, illetve az ennek jelölt személy köteles valamennyi érintett közhasznú szervezetet előzetesen tájékoztatni arról, hogy ilyen tisztséget egyidejűleg más közhasznú szervezetnél is betölt.
Az Alapítvány éves beszámolóját az elnök készíti el, melynek jóváhagyása a Kuratórium kizárólagos hatáskörébe tartozik, többségi nyílt szavazással.
A Kuratórium elnöke és tagjai megbízatásuknak anyagi ellenszolgáltatás nélkül
tesznek eleget, esetleges költségeik megtérítésére azonban igényt tarthatnak.
Az Alapítvány és kuratóriumának működése, szolgáltatásainak igénybevétele,
beszámolói nyilvánosak. Minderről a kuratórium elnöke köteles gondoskodni – a
hirdetőtáblára történő kifüggesztéssel és Martonvásár Város honlapján történő
közzététellel.
Az Alapítvány szolgáltatásainak igénybe vétele nyilvános, és a kiírt pályázatot, illetve a
pályázat elbírálását követő eredményt a Kuratórium elnöke a székhelyen lévő
hirdetőtáblán és Martonvásár Város honlapján köteles nyilvánosságra hozni.
Az alapítvány bármely cél szerinti juttatását pályázathoz kötheti, Ebben az esetben a
pályázat nem tartalmazhat olyan feltételeket, amelyekből – az eset összes
körülményeinek mérlegelésével – megállapítható, hogy a pályázatnak előre
meghatározott nyertese van (színlelt pályázat). Színlelt pályázat a cél szerinti juttatás
alapjául nem szolgálhat.
A Kuratórium a székhely szerinti hirdetőtáblán és Martonvásár Város honlapján
nyilvánosan közzéteszi azt, hogy az alapítványi célok és tevékenységek megvalósításával
és igénybevételével kapcsolatos költségekhez milyen mértékű támogatást tud nyújtani.
Ezt bárki megpályázhatja. A pályázatok elfogadásáról a Kuratórium nyilvános ülésen
egyszerű szótöbbséggel dönt.
A kuratórium minden évben beszámol az alapítók gyűlésének, szükség szerint több
ízben is.
7.) Az Alapítvány képviselete:
Az alapítvány képviseletére a kuratórium elnökét jogosítják fel az alapítók. Az
alapítvány nevében történő kötelezettségvállalásra, valamint a bankszámla feletti
rendelkezésre az elnököt jogosítják fel az alapítók. Az elnök akadályoztatása esetén az
alapítvány képviseletére az elnök által meghatalmazott kuratóriumi tag, a bankszámla
feletti rendelkezésre a két kuratóriumi tag együttesen jogosult.
9.) Az alapítvány felügyelete:
Az alapítványt, mint közhasznú tevékenységet végző szervezet tekintetében az
adóellenőrzést a szervezet székhelye szerinti adóhatóság, a költségvetési támogatás
felhasználásának ellenőrzését az Állami Számvevőszék, a törvényességi felügyeletet – a közhasznú tevékenység törvényessége tekintetében – a reá irányadó jogszabályok szerint az Ügyészség látja el.
10.) Az Alapítvány megszűnése:
Az alapítványt az alapítók határozatlan időre hozták létre.
Az Alapítvány megszűnik a Ptk.- ban szabályozott esetekben.
Az alapítvány jogutód nélküli megszűnése esetén az Alapítvány kötelezettségei teljesítése után fennmaradó vagyon kizárólag a Martonvásárért Alapítványra szállhat.
11.) Záró rendelkezések:
A jelen alapító okiratban nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló, többszörösen módosított 2013.évi V. törvény, valamint az alapítványokra és a közhasznú szervezetekre vonatkozó mindenkor hatályos jogszabályok rendelkezései az irányadóak.
Az alapítók meghatalmazzák Horváthné dr. Porvay Judit martonvásári ügyvédet az alapító okirat módosításával, a bírósági eljárásban való teljes körű képviselettel.
Az alapítvány közhasznú tevékenységet végez, ezért majd újból kéri a közhasznúsági
jogállás bejegyzését.
Martonvásár, 2017. március 7.
Martonvásár Önkormányzata Dr. Czikajló Gyula
Martonfalvay Lajosné Dr. Ábrányi Andor
Dr. Boér Judit Cserna Sándorné
a l a p í t ó k
Záradék:
Igazolom, hogy az alapító okirat egységes szerkezetbe foglalt szövege megfelel a módosítások alapján hatályos tartalmának (2011. évi CLXXXI.tv. 38.§(2)bek.)
Az alapító okirat módosítására az alapító okirat 2.,3.,4.,6.,7.,8.,10. és 11. pontjában bekövetkezett változások , Ptk. módosítás miatt volt szükség.
Az alapítvány közhasznú tevékenységet végez, ezért a jogszabály adta lehetőségek szerint majd újból kéri a közhasznúságot.
&