Martonvásár Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
143/2017. (V. 30.) határozata
a Martongazda Nonprofit Kft. 2017. I.-III. havi üzleti tevékenységéről készült beszámolóról
1.) Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Martongazda Nonprofit Kft. legfőbb szerveként eljárva, a Kft. 2017. I.-III. havi üzleti tevékenységéről készült beszámolót – a jelen határozat melléklete szerinti tartalommal – elfogadja.
2.) A Képviselő-testület felkéri a Martongazda Nonprofit Kft. ügyvezetőjét, hogy a 2017. évi üzleti terv módosítására vonatkozó javaslatot a féléves beszámolóval egyidejűleg terjessze elő.
A határozat végrehajtásáért felelős: általános alpolgármester, ügyvezető
A határozat végrehajtásának határideje: azonnal
Martonvásár Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
143/2017. (V. 30.) határozata
a Martongazda Nonprofit Kft. 2017. I.-III. havi üzleti tevékenységéről készült beszámolóról
1.) Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Martongazda Nonprofit Kft. legfőbb szerveként eljárva, a Kft. 2017. I.-III. havi üzleti tevékenységéről készült beszámolót – a jelen határozat melléklete szerinti tartalommal – elfogadja.
2.) A Képviselő-testület felkéri a Martongazda Nonprofit Kft. ügyvezetőjét, hogy a 2017. évi üzleti terv módosítására vonatkozó javaslatot a féléves beszámolóval egyidejűleg terjessze elő.
A határozat végrehajtásáért felelős: általános alpolgármester, ügyvezető
A határozat végrehajtásának határideje: azonnal
143/2017. (V. 30.) határozat melléklete:
Martongazda Nonprofit Kft.
BESZÁMOLÓ
Martongazda Városfejlesztési és Üzemeltetési Nonprofit Kft.
2017. 01 – 03. havi
Martonvásár, 2017. május 22.
Vörös Péter
ügyvezető
BESZÁMOLÓ A TEVÉKENYSÉGRŐL
RÉSZLETES PÉNZÜGYI ÉRTÉKELÉS
Az elszámolási időszak: 2017. január 01 – március 31.
A tájékoztató tartalmaz minden olyan feladatot, amelyek szerepeltek az előzetes költségvetés tervezetben, valamint az olyan elvégzett munkákat is, melyek nem voltak tervezve, de a város fejlesztése, a működés fenntartása, illetve a lakossági közérzet javítása miatt kerültek elvégzésre a karbantartási feladatokra elkülönített összegekből, valamint egyéb az Önkormányzattól kapott pénzeszközből vagy más átcsoportosított forrásokból. A március hónapban megérkezett az FB elnök tiszteletdíjának különbözete (1 408eFt), melyet az elfogadott üzleti terv már tartalmaz. A harmadik hóig a városi intézményi bérbeadásokból származó bevételek 2017. év elejétől elmaradt arányosított összegei nem érkeztek meg. A kiadások és bevételek részletezése táblázatok a 2017. 03. 28-án elfogadott éves üzleti terv, illetve I.-III. havi tény értékeket tartalmazzák és a teljesítés dátuma szerint könyvelt tételeket tartalmazzák. A tulajdonostól átvett források a terv szerint érkeztek, a hideg tél azonban felülírta a számításainkat. A Sportközpont és a Sportcsarnok tavalyról áthúzódó és idén fizetendő rezsi számlái jelentős többlet-terhelésként (4 116 eFt) jelentkeztek. A KLIK fizetési fegyelme sajnos kevéssé teljesül, gyakran késik az utalás. A számlákat, fizetéseket és a járulékokat határidőre utaltuk, ám ehhez félhónapnyi előrefizetést kellett kérnünk a tulajdonos által biztosított éves működési keretből. Tulajdonosi elvárásra jelentősen visszafogott túlóra kalkuláció került az idei tervbe, melyet munkaidőért pihenőidő biztosításával tudtunk betartani. A kiadások többletének forrását a nyitókészlet, az előreutalt működési hozzájárulás és a számlás bevételek biztosították.
A felmerülő költségek konkrét költséghelyen szerepelnek, míg azon cég működéséből következő személyi és általános költségek, melyek minden tevékenységhez kapcsolódnak, az egyes költséghelyekre az időráfordítással arányosítva kerültek felosztásra. Ezek, a teljesség igénye nélkül: az irodai dolgozók, könyvelő, könyvvizsgáló, adótanácsadó, jogász, üzemorvos, továbbképzés, telephelyi (villany, gáz, víz, szippantás, riasztó, rágcsálóirtás, tűz-, és villámvédelem), üzemeltetési és fenntartási (járművek és gépjárművek, fénymásoló, nyomtató, telefon, internet, számítógépes hálózat működtetése, karbantartása, javítása, vizsgáztatása), postai, biztosítási, banki, illeték, kamarai tagsági, munkavédelmi költségek.
A költséghelyeken szereplő kiadást a főbb tételek kiemelésével mutatjuk be.
Városüzemeltetés
A települési hulladék gazdálkodás jelentős erőforrásokat köt le. Folyamatosan nő a településen kihelyezett szemétgyűjtők száma, de így sem tudunk lépést tartani a kommunális szemét szabálytalan elhelyezőivel. A hulladék gazdálkodás személyi költsége 1 043 eFt volt, téli síkosság-mentesítésre 621 eFt, cégköltségre 465 eFt ment el. Jelentős költség Erdőhát szennyvizének szippantása, az elavult csőrendszer tisztítása.
Az út, járda karbantartás területén a személyi költség 692 eFt, a cégköltség 651 eFt, az anyagköltség 478 eFt.
A köztemető fenntartása kapcsán az üzemeltetésre költöttük a legtöbbet (715 eFt). Gépjárművek: tőketörlesztés 458 eFt, kamatok 59 eFt, anyag és alkatrész 198 eFt. Személyi költség 710 eFt, cégköltség 651 eFt. A lakossági igények alapján mintegy 1 002 eFt bevételt realizáltunk a sírhely megváltásból, gondozásból, temetéshez kapcsolódó szolgáltatásból és a fenntartási hozzájárulásból.
A helyi közösségi közlekedés jelentős kiadása személyi jellegű (1 019 eFt). A gépjármű fenntartás költsége 799 eFt, a cégköltség 558 eFt. Emellett sikerült 210 eFt bevételt elérni a menetrendszerű tevékenység utas oldali ellentételezéséből.
A közvilágítás üzemeltetése és karbantartása során a villamos áram fogyasztásra 2 090 eFt, a karbantartásra 456 eFt összértékű számlák érkeztek. A rendszerhasználati díjra nem érkezett számla.
A zöldterület kezelés igen munkaerő-igényes tevékenység: 2 497 eFt személyi jellegű ráfordítás, 744 eFt cégköltség 113 eFt szállításra és 30 eFt kaszálásra fordított anyagköltség jellemzi. A tulajdonos döntése értelmében 2016. év júniusától a Martongazda Nonprofit Kft. nem végezhet külső megrendelésre zöldterület kezelést, út és járdakarbantartást, hulladékgazdálkodást és nem adhatja bérbe az önkormányzati tulajdonú ingatlanok területét ruhaárusítás céljára. A fenti tevékenységekből 2015. évben 1 882 eFt bevétel származott, így a kiesés jelentős. A közfoglalkoztatotti létszám drámai csökkenése következtében a dolgozóink nehezen bírkóznak meg az egyre növekvő területű (önkormányzati kezelésű) növényi kultúrával. Így nincs remény arra, hogy felszabaduló időben a lakosságnak végezhessünk munkát. Korábban kötött szerződés szerint vállalkozásoknak végzett zöldterület gondozás, faápolás bevételei csupán 52 eFt-tal járulnak hozzá a vállalkozási bevételhez.
A városgazdálkodás soron jelentkezik a közkifolyók 19 eFt-os költsége és 744 eFt cégköltség. Folyamatos a civil szervezetek támogatása.
Városfejlesztés
A Fejérvíz Zrt. által végzett geodéziai mérés költsége 12 eFt, a cégköltség 744 eFt.
Vagyonkezelés
Az ingatlanvagyon kezelése és működtetése jelentős anyagi erőforrásokat igényel (953 eFt karbantartás és rezsi, 279 eFt cégköltség). A tárolókapacitás bérlése206 eFt. A bérbeadás (1 389 eFt) legerősebb bázisát a Tsz udvar és a gyermekorvosi lakás adja úgy, hogy a gyermekorvos lényegében csak a rezsijét fizeti.
Intézmény-üzemeltetés
A Sportlétesítményeknél számottevő többletkiadást a hideg tél energia igénye jelentett. A Sportközpont átírásáig jelentkező, nem tervezett rezsiköltsége 830 eFt, a takarítás 315 eFt, karbantartás és rendezvénykiszolgálás 88 eFt, cégköltség 93 eFt. A Sportcsarnok áramköltsége 674 eFt, a takarítás költsége (porszívó és felmosógép beszerzéssel) 2 322 eFt, a karbantartás-ügyelet-rendezvénykiszolgálás költsége 1 121 eFt, a cégköltség 47 eFt. A KLIK szerződés szerint 3 936 eFt-ot utalt át, így az egyenleg -160 eFt.
A Polgármesteri Hivatal presztízsértékű, kiemelt közintézményünk. Legnagyobb költsége a takarítás, kézbesítés, karbantartás és rendezvény kiszolgálás bérköltsége (1 515 eFt), a cégköltség 372 eFt, a takarítás dologi kiadása 69 eFt. Eddig 407 eFt a földgáz ára, a karbantartás dologi kiadás 271 eFt, a víz és csatorna 49 eFt. A szolár rendszernek köszönhetően az áramfogyasztás költsége 39 eFt. A felújítás költségeire beérkezett 300 eFt előleg.
A gyermekorvosi és fogorvosi rendelő jelentősebb költsége a földgáz (753 eFt), a cégköltség (372 eFt), a takarítás és karbantartás bérköltsége (407 eFt), a víz és csatornaszolgáltatás (57 eFt), és az áram (68 eFt). A rezsiköltségekből Tordas Község Önkormányzata mintegy 42 eFt-ot térített meg.
A védőnői helyiségekben a cégköltség 279 eFt, a takarítás dologi kiadása és bérköltsége 80 eFt, a karbantartás dologi kiadása és bérköltsége 154 eFt, a hulladékszállítás 5 eFt.
Az orvosi rendelőben a földgáz fogyasztás költsége 490 eFt, az épület karbantartási költsége 383 eFt. A cégköltség 279 eFt, a veszélyes és egyéb hulladékszállítás 25 eFt. A rezsiköltségből az orvosok 46 eFt-ot térítettek meg.
A Beethoven Általános Iskola a legdrágábban fenntartható közintézmény Martonvásáron. Az áthúzódó és Járási Hivatal földgáz költség 3 238 eFt, az idei hőszolgáltatás 6 304 eFt. Az áthúzódó áramköltség 286 eFt, az idei továbbszámlázott áram, víz, csatorna és hulladékszállítási költség 939 eFt. A Járási Hivatal takarítása 473 eFt, karbantartása 75 eFt, cégköltsége 47 eFt. A karbantartók 8 eFt, a takarítók 84 eFt, az egyéb szolgáltatások (rendezvény kiszolgálás, fűtésrendszer javítás) 897 eFt kiadást jelentenek. A Járásközpont szerződés szerint megtérített a rezsiköltségből 586 eFt-ot, a KLIK átutalt 11 438 eFt-ot, így az egyenleg -5 eFt.
A Művészeti Iskola áthúzódó gázköltsége 1 048 eFt, a hőszolgáltatásé 689 eFt, a karbantartás és rendezvény kiszolgálás humánköltsége 912 eFt, a cégköltség 279 eFt, a hulladékszállítás költsége 45 eFt. A felújítás ellenértékeként beérkezett 270 eFt, a KLIK szerződés szerint utalt 2 633 eFt-ot, így az egyenleg 437 eFt.
A Brunszvik Teréz Óvodában szinte napi szintű a karbantartási igény, ennek és a rendezvény kiszolgálásnak várható humánköltsége 1 046 eFt, a földgáz 2 042 eFt, a cégköltség 558 eFt, a karbantartás 77 eFt. A régi szárny egyik vizesblokkját teljesen fel kellett újítani, elszámolása később lesz. A víz és csatornadíj 358 eFt, az áramköltség 287 eFt.
A Brunszvik Beethoven Kulturális Központ működése jelentős költségekkel jár. A takarítás, karbantartás, kézbesítés, rendezvény szervezés és kiszolgálás humánköltsége 1 251 eFt, ez tartalmazza a hétközi, hétvégi és ünnepnapi rendezvények kiszolgálása miatti – esetleges – túlórák többletköltségét is. Az áram és földgáz költség értéke 286 eFt, ill. 914 eFt, a cégköltség 558 eFt, a jobb kihasználtság miatt takarítás és karbantartás dologi kiadása 420 eFt.
Az Óvodamúzeum és Könyvtár meghatározó költsége a földgáz (470 eFt), a karbantartás (357 eFt), a takarítás (228 eFt) és a cégköltség (279 eFt), illetve az áramdíj (50 eFt) mellett.
Az első negyedévi mérleg szerint a gazdálkodás nyereséges, melyet az előre számlázott április havi KLIK szerződésben foglalt bevételnek köszönhetünk, melyre beérkező költségek április hóban kerülnek könyvelésre.
A Martongazda Nonprofit Kft gazdálkodása 2017. I.-III. hóban (értékek Ft-ban) I. |
||||||||||
Szakfeladatok megnevezése |
Önkormányzati bevételek |
Kiadások |
Egyenleg |
|||||||
2017. Inév terv |
2017. mód |
2017. Inévi tény |
tény/ (terv+mód) |
2017. Inévi terv |
2017. mód |
2017. Inévi tény |
tény/ (terv+mód) |
2017. Inévi tény (bev-kiad) |
||
Városüzemeltetés (VÜ) |
15 811 180 |
0 |
15 811 180 |
100% |
15 811 180 |
0 |
16 084 707 |
102% |
-273 528 |
|
-Települési hulladék gazdálkodás |
2 365 639 |
0 |
2 365 639 |
100% |
2 365 639 |
0 |
2 525 819 |
107% |
-160 180 |
|
-Út, járda karbantartás |
2 175 295 |
0 |
2 175 295 |
100% |
2 175 295 |
0 |
1 820 753 |
84% |
354 541 |
|
-Köztemető fenntartása |
1 661 135 |
0 |
1 661 135 |
100% |
1 661 135 |
0 |
2 084 607 |
125% |
-423 472 |
|
-Helyi közösségi közlekedés |
1 722 199 |
0 |
1 722 199 |
100% |
1 722 199 |
0 |
2 376 228 |
138% |
-654 029 |
|
-Közvilágítás, karbantartás |
2 753 743 |
0 |
2 753 743 |
100% |
2 753 743 |
0 |
3 104 816 |
113% |
-351 073 |
|
-Zöldterület kezelés |
4 055 262 |
0 |
4 055 262 |
100% |
4 055 262 |
0 |
3 409 811 |
84% |
645 452 |
|
-Városgazdálkodás |
1 077 907 |
0 |
1 077 907 |
100% |
1 077 907 |
0 |
762 673 |
71% |
315 234 |
|
Városfejlesztés (VÁF) |
289 371 |
0 |
289 371 |
100% |
289 371 |
0 |
291 124 |
101% |
-1 753 |
|
Vagyonkezelés (VAK) |
51 604 |
0 |
51 604 |
100% |
51 604 |
0 |
1 438 150 |
2787% |
-1 386 546 |
|
Intézményüzemeltetés (IÜ) |
16 324 818 |
0 |
16 324 818 |
100% |
16 324 818 |
0 |
36 781 246 |
225% |
-20 456 428 |
|
-Sportlétesítmények |
929 308 |
0 |
929 308 |
100% |
929 308 |
0 |
5 499 660 |
592% |
-4 570 352 |
|
-MVÖ épületeinek üzemeltetése |
15 395 510 |
0 |
15 395 510 |
100% |
15 395 510 |
0 |
31 281 586 |
203% |
-15 886 076 |
|
1 |
Polgármesteri Hivatal |
2 013 498 |
0 |
2 013 498 |
100% |
2 013 498 |
0 |
2 739 397 |
136% |
-725 900 |
2 |
Gyermekorvosi rendelő/fogorvos |
1 521 633 |
0 |
1 521 633 |
100% |
1 521 633 |
0 |
1 696 333 |
111% |
-174 700 |
3 |
Védőnői helyiségek |
932 834 |
0 |
932 834 |
100% |
932 834 |
0 |
741 570 |
79% |
191 264 |
4 |
Orvosi rendelő |
1 225 487 |
0 |
1 225 487 |
100% |
1 225 487 |
0 |
1 236 451 |
101% |
-10 964 |
5 |
Járási hiv+iskola udvar |
429 492 |
0 |
429 492 |
100% |
429 492 |
0 |
12 459 638 |
2901% |
-12 030 147 |
6 |
Malom+MG telephely |
589 371 |
0 |
589 371 |
100% |
589 371 |
0 |
3 056 618 |
519% |
-2 467 246 |
7 |
Brunszvik Teréz Óvoda |
3 630 635 |
0 |
3 630 635 |
100% |
3 630 635 |
0 |
4 490 372 |
124% |
-859 737 |
8 |
Brunszvik Beethoven Kult. Központ |
3 547 098 |
0 |
3 547 098 |
100% |
3 547 098 |
0 |
3 437 948 |
97% |
109 150 |
9 |
Óvoda Múzeum és Könyvtár |
1 505 461 |
0 |
1 505 461 |
100% |
1 505 461 |
0 |
1 423 259 |
95% |
82 203 |
(VÜ)+(VÁF)+(VAK)+(IÜ) összesen |
32 476 972 |
0 |
32 476 972 |
100% |
32 476 972 |
0 |
54 595 227 |
168% |
-22 118 254 |
A Martongazda Nonprofit Kft gazdálkodása 2017. I.-III. hóban (értékek Ft-ban) II. |
||||||||
Szakfeladatok megnevezése |
Számlás bevételek |
Áthozott önk. egyenleg |
Számlás kiadások |
Egyenleg |
||||
2017. Inévi terv |
2017. mód |
2017. Inévi tény |
tény/ (terv+mód) |
2017. Inévi tény (bev-kiad) |
Ráford. számlás bevételből |
2017. évi terv (bev-kiad) |
||
Városüzemeltetés (VÜ) |
1 135 000 |
0 |
1 301 946 |
115% |
-273 528 |
1 301 946 |
1 028 418 |
|
-Települési hulladék gazdálkodás |
0 |
0 |
38 100 |
- |
-160 180 |
38 100 |
-122 080 |
|
-Út, járda karbantartás |
12 500 |
0 |
0 |
0% |
354 541 |
0 |
354 541 |
|
-Köztemető fenntartása |
750 000 |
0 |
1 002 107 |
134% |
-423 472 |
1 002 107 |
578 636 |
|
-Helyi közösségi közlekedés |
201 250 |
0 |
209 503 |
104% |
-654 029 |
209 503 |
-444 526 |
|
-Közvilágítás, karbantartás |
0 |
0 |
0 |
- |
-351 073 |
0 |
-351 073 |
|
-Zöldterület kezelés |
171 250 |
0 |
52 235 |
31% |
645 452 |
52 235 |
697 687 |
|
-Városgazdálkodás |
0 |
0 |
0 |
- |
315 234 |
0 |
315 234 |
|
Városfejlesztés (VÁF) |
0 |
0 |
0 |
- |
-1 753 |
0 |
-1 753 |
|
Vagyonkezelés (VAK) |
1 355 072 |
0 |
1 389 329 |
103% |
-1 386 546 |
1 389 329 |
2 783 |
|
Intézményüzemeltetés (IÜ) |
18 495 763 |
0 |
19 297 252 |
104% |
-20 456 428 |
19 297 252 |
-1 159 176 |
|
-Sportlétesítmények |
6 199 852 |
0 |
3 936 075 |
63% |
-4 570 352 |
3 936 075 |
-634 277 |
|
-MV Önkormányzata épületeinek üzemeltetése |
12 295 911 |
0 |
15 361 177 |
125% |
-15 886 076 |
15 361 177 |
-524 900 |
|
1 |
Polgármesteri Hivatal |
0 |
0 |
300 000 |
- |
-725 900 |
300 000 |
-425 899 |
2 |
Gyermekorvosi rendelő/fogorvos |
47 305 |
0 |
41 643 |
88% |
-174 700 |
41 643 |
-133 056 |
3 |
Védőnői helyiségek |