Határozatok nyilvántartása


Martonvásár Város Önkormányzata

102/2014. (6. 3.) megállapodás megkötése a közterület-felügyelet létrehozása tárgyában

Martonvásár Város Önkormányzata

Képviselő-testületének

 

102/2014. (VI.03.) határozata

megállapodás megkötése a közterület-felügyelet létrehozása tárgyában

 

Megállapodás a Martonvásári Közterült-felügyelet létrehozásáról

 

1./      Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete úgy határoz, hogy a Martonvásár város közigazgatási területén közterület-felügyeletet kíván létrehozni.

2./      A Képviselő-testület Ffelhatalmazza a polgármestert, hogy az 1. határozat melléklete szerinti – Fejér Megyei Rendőrkapitánysággal kötendő – megállapodás tervezetetmegállapodás-tervezetet az önkormányzat képviseletében aláírja.

3./      Felkéri a polgármestert, hogy a közterület-felügyelet létrehozásához szükséges helyi rendeletek és szabályzatok tervezetét a képviselő-testületi szeptemberi soros ülésre terjessze elő.

 

 

A határozat végrehajtásáért felelős:            polgármester

A határozat végrehajtásának határideje:      azonnal

 

 

A 102/2014. (VI. 03.) határozat melléklete:

 

 

Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság

 

 

 

 

 

 
 

   Szám:

 

 

 
 

  

 

 

         

 

Szám:           

 

EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁS

amely létrejött egyrészről

 

Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság (a továbbiakban: FMRFK), Székhelye: 8000 Székesfehérvár, Deák Ferenc út 2., képviseletére jogosult: dr. Varga Péter r.  ezredes rendőrségi főtanácsos megyei rendőrfőkapitány

 

másrészről Martonvásár Város Jegyzője (a továbbiakban: Munkáltató), Székhelye: 2462 Martonvásár, Budai út 13., jegyző: képviseletére jogosult: dr. Szabó-Schmidt Katalin jegyző

 

harmadrészrőlvalamint Martonvásár Város Önkormányzata (a továbbiakban: Fenntartó), Székhelye: 2462 Martonvásár, Budai út 13., képviseletére jogosult: dr. Szabó Tibor polgármester (a továbbiakban Martonvásár Város Jegyzője és Martonvásár Város Önkormányzata együtt: Önkormányzat)

 

a továbbiakban együttesen: Felek az alábbi megállapodást (a továbbiakban: Megállapodás) kötik.

I.

A Megállapodás célja

 

1.     A Megállapodás célja az egyes rendészeti feladatokat ellátó személyek tevékenységéről, valamint egyes törvényeknek az iskolakerülés elleni fellépést biztosító módosításáról szóló 2012. évi CXX. törvényben (a továbbiakban: Törvény) foglaltaknak megfelelően:

 

a)     az Önkormányzat Munkáltató alkalmazásában álló rendészeti feladatokat ellátó személyek (a továbbiakban: foglalkoztatottak) ellenőrzése, a Törvényben meghatározott tevékenységük felügyelete;

b)     a feladatellátás összehangolása;

c)     a kapcsolattartás és tájékoztatás rendjének megállapítása;

d)     a szakmai felügyelet és ellenőrzés gyakorlása érdekében szükséges előírások meghatározása.

II.

A foglalkoztatottak feladat-ellátásáról, annak körülményeiről nyújtandó tájékoztatás módja, a közös feladatellátás szervezése

 

2.     Az Önkormányzat Munkáltató vállalja, hogy a Fejér megyei működési területe szerint illetékes FMRFK helyi szervét (a továbbiakban együtt: helyi rendőri szerv) - az adatvédelemre vonatkozó előírások megtartásával - legalább évi rendszerességgel, írásban tájékoztatja:

a)     a foglalkoztatottak szolgálatellátásának rendjéről;

b)     a tevékenysége ellátásának egyéb körülményeiről;

c)     minden olyan további tényről, adatról, információról, amely a foglalkoztatottak szolgálatellátását, a napi tevékenységet érinti.

3.     Az Önkormányzat Munkáltató soron kívül tájékoztatja a helyi rendőri szervet, amennyiben súlyos, rendkívüli esemény bekövetkezése miatt intézkedésre került sor vagy ilyen helyzet bekövetkezése fenyeget.

4.     Amennyiben a közrend, közbiztonság fenntartása vagy egyéb szakmai szempont a Munkáltató és az FMRFK, illetve a helyi rendőri szerv közös szolgálatellátását indokolja, úgy erről az FMRFK, illetve a helyi rendőri szerv -a kiemelt területek, valamint az érintett időszak megjelölésével- tájékoztatja a munkáltatót annak érdekében, hogy a szolgálattervezése során ezt figyelembe vehesse.

 

III.

A kapcsolattartás módja, az együttműködéssel kapcsolatban eljárni jogosult helyi rendőri szerv

 

5.     Az Önkormányzat Munkáltató vállalja, hogy a hatékony és eredményes együttműködés érdekében foglalkoztatottjait tájékoztatja a Megállapodás megkötésének tényéről, lényegi tartalmáról, valamint a Törvényben meghatározott jogokról, kötelezettségekről.

6.     A Megállapodásban meghatározott feladatok napi ellátásával, a szolgálatszervezéssel és az ezekhez kapcsolódó gyakorlati kérdésekkel összefüggésben a helyi rendőri szerv jár el.

7.     A Megállapodásban foglaltak eredményes végrehajtása érdekében a Felek kijelölt kapcsolattartóik útján az alábbiak szerint folyamatos kapcsolatot tartanak:

a)     általános kapcsolattartás:

aa) FMRFK részéről: az FMRFK Rendészeti Igazgatóság Közrendvédelmi Osztály és az Igazgatásrendészeti Osztály vezetői (22/541-600);

ab) helyi rendőri szerv részéről: az illetékes Rendőrkapitányság közrendvédelmi szolgálati ág irányításáért felelős osztályvezető(22/472-062);

ac) az Önkormányzat Munkáltató részéről: Martonvásár Város Jegyzője (22/460-004).

b)     közös kommunikáció, tömegtájékoztatás érdekében szükséges kapcsolattartás:

ba) FMRFK részéről: az FMRFK sajtószóvivője (22/541-600);

bb) az Önkormányzat Munkáltató részéről: Martonvásár Város Jegyzője (22/460-004).

8.     A Felek vállalják, hogy a kapcsolattartásra jogosult képviselő személyében bekövetkezett változásról a másik Felet soron kívül írásban tájékoztatják.

9.     A Felek vállalják, hogy az együttműködés tárgykörét érintően szervezett konferenciákra, értekezletekre, megbeszélésekre kölcsönösen meghívják egymást, illetve az összegyűjtött tapasztalataikról, tendenciákról folyamatosan információt cserélnek.

10.  A Felek az együttműködés kapcsán felmerült vitás kérdésekről közvetlenül egyeztetnek, annak tapasztalatait folyamatosan értékelik.

 

IV.

A foglalkoztatottak ellenőrzése, valamint a szakmai tevékenységük feletti felügyelet gyakorlásához szükséges jelentési és kapcsolattartási feladatokra vonatkozó rendelkezések

 

11.  Az Önkormányzat Munkáltató vállalja, hogy a rendőrségi szakmai felügyelet gyakorlása érdekében éves rendszerességgel írásbeli módon tájékoztatást nyújt -– a helyi szerven keresztül -– az FMRFK részére az alábbi tartalommal:

a)   foganatosított intézkedések típus és szám szerinti megjelölése;

b)   a kényszerítő eszközök alkalmazási eseteinek száma;

c)   a kényszerítő eszközök és az intézkedések alkalmazásának gyakorlati tapasztalatai;

d)   a lefolytatott ellenőrzések száma (a következő szempontok figyelembevételével: a Törvény végrehajtási rendeleteiben az egyen vagy formaruha viselésére vonatkozó, illetve a szolgálati (önvédelmi) lőfegyverekkel összefüggő előírások betartására, az alkalmazható kényszerítő eszközökkel és személyes szabadságot korlátozó intézkedésekkel összefüggő előírások betartására, a szolgálat ellátásra való alkalmasság, a szolgálati igazolvány, jelvény meglétének ellenőrzése), e tárgyban tett megállapítások, foganatosított intézkedések.

12.  Az FMRFK -a helyi szerven keresztül- az Önkormányzatot Munkáltatót a jelentésében foglaltak szükség szerinti kiegészítésére hívhatja fel, illetve javaslatokat fogalmazhat meg az Önkormányzat Munkáltató felé a szolgálatszervezés, a feladatellátás hatékonyságának, eredményességének növelése érdekében.

13.  Az Önkormányzat Munkáltató tudomásul veszi, hogy az FMRFK, illetve a helyi szerv - előzetes tájékoztatást követően az abban megjelölt időpontban és helyszínen, vagy előzetes tájékoztatás nélkül - jogosult a helyszínen ellenőrizni a foglalkoztatottak Törvény alapján folytatott tevékenységét azzal, hogy az - az adatvédelmi rendelkezések figyelembe vétele mellett - a rendészeti feladatokat ellátó személyek ellenőrzésére az alkalmazott intézkedések és a szolgálatellátás dokumentáltságának és jogszerűségének ellenőrzésére terjed ki.

14.  Az FMRFK -a helyi szerven keresztül- az előző pont szerinti ellenőrzés tapasztalatairól, az azokkal összefüggésben tett megállapításairól jelentést készít, amelyet megküld az Önkormányzatnak Munkáltatónak a szükséges intézkedések megtétele érdekében.

15.  A Felek megállapodnak abban, hogy bármelyik fél jogosult az Önkormányzatnál Munkáltatónál rendészeti feladatokat ellátó személyek vonatkozásában közös ellenőrzés megtartását kezdeményezni. Ebben az esetben a közös ellenőrzés részletes menetét a Felek írásban rögzítik (ellenőrzési terv), megjelölve az ellenőrzés lefolytatása szempontjából jelentős tényeket, így különösen:

a)   a közös ellenőrzés kiemelt célját;

b)   a közös ellenőrzés helyét és idejét;

c)   a közös ellenőrzésben a Felek részéről részt vevő személyek létszámát, beosztását;

d)   a feladat végrehajtásáért felelős, helyszínen irányító személy nevét, beosztását, elérhetőségét.

16.  A Felek a közös ellenőrzésről összefoglaló jelentést készítenek, amelynek tapasztalatait - szükség szerint - közös megbeszélésen értékelik.

17.  Az együttműködő felek - a minősített adatok védelmére vonatkozó jogszabályi rendelkezések figyelembevételével - a tárgykörhöz kapcsolódóan kölcsönösen tájékoztatják egymást a másik fél tevékenységi körét érintő belső szabályozásukról, illetve az azokat érintő módosításokról.

 

V.

A közös feladatellátás, illetve az együttműködés keretében folytatott tevékenység kommunikációja harmadik fél irányába

 

18.  A Felek a Megállapodásban foglaltakkal összefüggésben (tiszteletben tartva egymás törvényben meghatározott feladat- és hatáskörét):

a)     harmadik fél irányába közös kommunikációt alakítanak ki;

b)     az egymás közötti információáramlásról, tárgyalásokról, a képviselendő álláspontjukról egyeztetnek.

19.  A Felek eseti sajtóközleményeikben, illetve harmadik fél részére adandó tájékoztatásaikban egymás hivatalos véleményére, álláspontjára hivatkozhatnak, arról azonban egymással előzetesen minden esetben egyeztetni kötelesek.

 

VI.

A Feleket a Törvény alapján terhelő nyilatkozattételi kötelezettség 

 

20.  A Felek a Megállapodás megkötésével kötelezettséget vállalnak a jogszabályok megtartása mellett a Megállapodásban foglaltak betartására.

 

VII.

Adatvédelem

21.  A Felek vállalják, hogy:

 

a)     az egymásnak átadott információkat a vonatkozó adatvédelmi és adatkezelési előírásoknak megfelelően kezelik;

b)     biztosítják azt, hogy a Megállapodás tartalma, lényegi elemei a saját szerveik, szervezeti egységeik előtt ismert legyen;

c)     a Megállapodásban foglaltak végrehajtására intézkednek.

 

VIII.

A Megállapodás módosítása, felmondása

 

22.  A Felek a Megállapodást határozatlan időre kötik azzal, hogy azt bármelyik Fél jogosult a másik Félhez intézett írásbeli nyilatkozattal - annak kézhezvételétől számított 30 napos határidővel - felmondani.

23.  A Felek az együttműködést szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal a tárgyévet követő év március 1-ig közösen értékelik, egyeztetnek a következő időszak közös tevékenységeiről, szükség szerint javaslatot tesznek a Megállapodás módosítására.

24.  A Felek a Megállapodást közös megegyezésükkel bármikor módosíthatják, illetve a másik Fél részére megküldött egyoldalú írásbeli nyilatkozatával bármelyik Fél jogosult a Megállapodás módosítását írásban kezdeményezni.

25.  A Felek vállalják, hogy a Megállapodás megszűnése esetén azt megelőzően egyeztetnek, amelynek keretében tisztázzák, hogy a Megállapodás végrehajtásával összefüggésben sor került-e eszközök, illetve olyan egyéb dolog átadására, amely elszámolás alapját képezheti.

26.  Abban az esetben, ha a Felek megállapítják, hogy a Megállapodás végrehajtásával összefüggésben egymással szemben fennálló követelésük van, úgy az elszámolás keretében az egymás rendelkezésére bocsátott tárgyi eszközöket kölcsönösen visszaszolgáltatják, esetleges egyéb vonatkozásban pedig közvetlenül egyeztetnek az elszámolás leghatékonyabb módjáról.

 

IX.

Záró rendelkezések

 

27.  A Megállapodás az aláírás napján lép hatályba. Ezen Megállapodás nem érinti az FMRFK és a Munkáltató között más témában korábban megkötött együttműködési megállapodásban foglaltakat.

28.  A Felek vállalják, hogy az esetlegesen felmerülő vitás kérdéseket egyeztetés útján rendezik.

29.  A Megállapodásban nem érintett kérdésekben a Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadók.

30.  A megállapodás a szolgálati igazolványok és jelvények kiváltása, cseréje és pótlása tárgyban nem tartalmaz külön rendelkezést, ezen esetekben a  Törvényben, valamint a végrehajtási utasításokban leírtak az irányadók.

31.  Jelen Megállapodás 2 eredeti példányban készült. A 6 lapból álló Megállapodást a Felek elolvasást és együttes értelmezést követően írják alá.

 

Székesfehérvár, 2014. ……………………

 

 

Dr. Varga Péter r. ezredes

rendőrségi főtanácsos

rendőrfőkapitány

 

 

Dr. Szabó-Schmidt Katalin

jegyző

 

Dr. Szabó Tibor

polgármester