Martonvásár Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
17/2015. (II. 10.) határozata
a Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Martonvásári Tagintézményének működtetéséről
1.) Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete támogatja a Fejér Megyei Pedagógia Szakszolgálat Martonvásári Tagintézményének létrehozását, és vállalja, hogy erre a célra ingyenesen a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ használatába adja a Martonvásár, … hrsz., természetben Martonvásár, Fehérvári út … szám alatti, kizárólagos tulajdonában álló ingatlan szerződésben megjelölt részeit.
2.) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a határozat 1.) pontjában foglaltak alapján a Klebelsberg Intézményfenntartó Központtal a határozat 1. mellékletében foglaltak szerinti használati szerződést kösse meg.
3.) A Képviselő-testület felkéri a polgármestert, hogy az 1.) pont szerint vállalt ingatlan működtetéséhez kapcsolódó költségekhez történő hozzájárulás tárgyában az ingatlan működtetésével érintett köznevelési intézmény ellátási körzetébe tartozó önkormányzatokat megkeresse és velük a határozat 2. melléklete szerinti megállapodást megkösse.
A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester, jegyző
A határozat végrehajtásának határideje: 1.) pont: azonnal, 2.) pont: 2015.02.28. 3.) pont: 2015.08.31.
- számú melléklet a 17/2015. (II. 10.) határozathoz:
HASZNÁLATI SZERZŐDÉS
amely létrejött egyrészről a
Martonvásár Város Önkormányzata
székhelye: 2462 Martonvásár, Budai út 13.
képviseli: Dr. Szabó Tibor, polgármester
törzsszáma: 727431
adóigazgatási azonosító száma: 15727433-2-07
bankszámlaszáma: 11996303-06065533-10000032
statisztikai számjele: 15727433-8411-321-07
mint átadó (a továbbiakban: Önkormányzat), valamint a
Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
székhelye: 1051 Budapest, Nádor utca 32.
képviseli: Török Szabolcs tankerületi igazgató
adóigazgatási azonosító száma: 15799658-2 -41
Előirányzat-felhasználási keretszámla száma: 10032000 00329307 00000000
ÁHT azonosítója: 335262
statisztikai számjele: 15799658-8412-312-01
mint átvevő (a továbbiakban: KLIK)
(a továbbiakban együtt: Felek) között alulírott helyen és napon a következő feltételekkel:
ELŐZMÉNYEK
A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 74.§ (1) bekezdése alapján 2013. január 1-jétől „az állam gondoskodik - az óvodai nevelés, a nemzetiséghez tartozók óvodai nevelése, a többi gyermekkel, tanulóval együtt nevelhető, oktatható sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése kivételével - a köznevelési alapfeladatok ellátásáról”.A Kormány a Klebelsberg Intézményfenntartó Központról szóló 202/2012. (VII.27.) Korm. rendelet 3. § (1) bekezdése c) pontjában az állami köznevelési közfeladat ellátásában fenntartóként részt vevő szervként, ennek keretében az állami fenntartású köznevelési intézmények fenntartói jogai és kötelezettségei gyakorlására 2013. január 1-jei hatállyal a KLIK-et jelölte ki.
A köznevelési intézményeket jelen szerződésben érintett Önkormányzat tekintetében az Nkt. 74.§ (4) alapján az Önkormányzat működteti.
Az Nkt. 74.§ (6a) bekezdése alapján a működtetés feltételeit a Felek a feladatokhoz igazodó, egyedi szerződésben állapítják meg, tekintettel arra, hogy az Önkormányzat 3000 fő feletti lakosságszámú.
A Felek jelen szerződés mellékleteként meghatározták a KLIK ingyenes használatába kerülő ingó és ingatlan vagyonelemek körét.
A szerződés tárgyát képező vagyonelemek ingyenes használatának és működtetésének részletes szabályait a Felek az alábbiak szerint állapítják meg:
A szerződés tárgya
1. Az Önkormányzat használatba adja, a KLIK használatba veszi a szerződés 1. mellékletében megjelölt ingatlant, illetőleg annak tervrajzon megjelölt helyiségeit és 2. mellékletben megjelölt ingóvagyont.
2. A KLIK az ingatlanra vonatkozó használati jogát az ingatlan-nyilvántartásba bejegyezteti.
Felek jogai és kötelezettségei
3. A KLIK a használat tárgyát képező vagyonelemeket kizárólag az intézmény(ek) feladatainak ellátására, iskolai rendezvények megtartására/ a jelen szerződésben szabályozott módon használhatja.
4. A Pedagógiai Programban, az intézmény(ek) szervezeti és működési szabályzatában, házirendjében meghatározott feladatok ellátásának zavarása nélkül, az ott meghatározott tanítási időn kívül, az Önkormányzat a használat tárgyát képező ingatlant – a KLIK-kel legalább 15 nappal korábban történt egyeztetést követően – önkormányzati, egyéb helyi közösségi, kulturális rendezvények lebonyolítása céljából térítésmentesen használhatja, azt harmadik személy részére bérbe adhatja.
5. A Felek megállapodnak abban, hogy a KLIK a használatba adott ingó vagyont kizárólag az Önkormányzat közigazgatási határain belül használhatja a feladata ellátására. A KLIK legalább 15 nappal korábban köteles az Önkormányzatnak bejelenteni, ha az ingó vagyontárgyakat az Önkormányzat közigazgatási területén belül más intézményben kívánja használni.
6. Az Önkormányzat az intézmény köznevelési feladatainak ellátását szolgáló ingó és ingatlan vagyont a szerződés időtartama alatt nem idegenítheti el, nem terhelheti meg.
7. A KLIK a használatában álló ingó és ingatlan vagyont harmadik személy részére használatba vagy bérbe nem adhatja, nem terhelheti meg és nem idegenítheti el.
8. A KLIK biztosítja, hogy az Önkormányzat az ingatlan működtetésével kapcsolatos hirdetményeit az ingatlanban a közösen meghatározott helyen és módon, a KLIK által meghatározott időtartamban kifüggesztheti.
9. Az Önkormányzat hozzájárul ahhoz, hogy a KLIK az ingatlan(ok) címét az intézmény(ek), illetve a Tankerület székhelyeként bejegyeztethesse, azt levelezésében feltüntesse.
10. A KLIK köteles a használatában álló és a közös használatra szolgáló vagyont, a központi berendezésekkel és felszerelésekkel együtt rendeltetésszerűen, a közvagyont használó személytől elvárható gondossággal, hatékonyan, energiatakarékosan és költségtakarékosan, az épület házirendjének, a vagyonra vonatkozó biztonsági előírások betartásával, mások jogainak és törvényes érdekeinek sérelme nélkül használni.
11. Amennyiben az Önkormányzat tudomására jut, hogy a KLIK a vagyont nem rendeltetésszerűen használja, vagy rongálja, a KLIK kapcsolattartójához fordulhat, aki köteles 15 napon belül a vagyon használatával kapcsolatos álláspontját írásban az Önkormányzat részére eljuttatni. Amennyiben az Önkormányzat álláspontja szerint a nem rendeltetésszerű használat a továbbiakban is folytatódik az Önkormányzat a KLIK elnökéhez fordulhat intézkedés megtétele érdekében. A nem rendeltetésnek megfelelő használat vagy rongálás folytatódása esetén az Önkormányzat a Ptk. 161.§ (2) bekezdése alapján biztosítékot követelhet a KLIK-től.
12. A szerződés időtartama alatt a KLIK felelős az ingatlannal kapcsolatos, a tűzvédelmi, munkavédelmi és környezetvédelmi törvényekben és egyéb kapcsolódó jogszabályokban foglaltak betartásáért és betartatásáért.
13. A KLIK jogosult az ingatlant saját berendezéseivel ellátni, e berendezések felett szabadon rendelkezhet, és a szerződés megszűnése esetén ezeket saját tulajdonaként elszállíthatja, köteles azonban az eredeti állapotot saját költségén helyreállítani.
14. A KLIK az ingatlanban riasztórendszert, telefonos és számítógépes hálózatot építhet ki emeletek összekötésével együtt. A távközlési szolgáltatóval a KLIK az Önkormányzattól függetlenül jogosult a saját nevére távközlési vonalat beköttetni és üzemeltetni. Ezekről előzetesen köteles a Használatba adót írásban tájékoztatni.)
15. Az Önkormányzat az ingatlanban lévő, a KLIK tulajdonát képező vagyontárgyakért felelősséget nem vállal. A KLIK e vagyontárgyakra biztosítást köthet.
16. A használatba adott vagyont az Önkormányzat működteti.
17. Az Önkormányzat gondoskodik a használatba adott, az intézmény elhelyezését szolgáló ingatlan rendeltetésének megfelelő, a hatályos köznevelési, tűzvédelmi, munkavédelmi és egészségügyi előírások szerint történő üzemeltetéséről, karbantartásáról.
18. Az Önkormányzat köteles gondoskodni a használatba adott vagyon állagának megóvásáról, karbantartásáról, a szükséges felújítások, pótlások, cserék kivitelezési munkálatainak elvégzéséről, így az ingatlanban levő központi berendezések, az ezekhez csatlakozó vezetékrendszerek munkaképes állapotáról, az átvételkori állapotnak megfelelő szinten tartásáról.
19. Az Önkormányzat köteles a működtetéssel kapcsolatos közterheket, költségeket, díjakat viselni, gondoskodni a használatba adott ingatlan vagyonvédelméről.
20. Az Önkormányzat köteles ellátni minden olyan feladatot, amely ahhoz szükséges, hogy az ingatlanban a köznevelési feladatok megfelelő színvonalon, biztonsággal történő ellátásának feltételei biztosítottak legyenek. Ennek keretében a KLIK beszerzési szabályzata alapján készült, átadott éves beszerzési terv alapján - gondoskodik az épület-üzemeltetéshez szükséges eszközök, anyagok, áruk, szolgáltatások megrendeléséről, átadás-átvételéről, raktározásáról, pótlásáról.
21. A külön jogszabályban meghatározott eszközök, taneszközök, felszerelések beszerzésének költségét az iskola igazgatójának javaslata alapján a KLIK – a költségvetésében erre a célra előirányzott keretösszeg erejéig – finanszírozza. Az e körbe tartozó beszerzések előtt a KLIK elnökének előzetes, írásbeli jóváhagyását be kell szerezni.
22. Az Önkormányzat gondoskodik a köznevelési feladat ellátásához szükséges technikai berendezések működtetéséről, a tulajdonában levő taneszközök javításáról, karbantartásáról, beszerzéséről.
23. Az Önkormányzat nem köteles pótolni azt a használatba adott ingó vagyont, amely az Önkormányzatnak fel nem róható ok miatt megsemmisült. Ez a rendelkezés nem vonatkozik arra az esetre, ha vagyonelem vis maior következtében semmisült meg. Amennyiben a megsemmisült vagyonelem helyébe biztosítási összeg lép, akkor a biztosítási összeg erejéig köteles gondoskodni az Önkormányzat a vagyontárgy pótlásáról.
24. A KLIK a köznevelési feladat ellátáshoz véglegesen feleslegessé vált vagyont – beleértve a rendeltetésszerű használat mellett elhasználódott vagy elavult eszközöket is – 20 napon belül köteles az Önkormányzat részére visszaadni, aki köteles azt visszavenni. A KLIK a rendeltetésszerű használat mellett elhasználódott vagy elavult eszközök kivételével az egyéb vagyont rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban köteles visszaadni az Önkormányzatnak.
25. Felek megállapodnak abban, hogy az ingatlan rendeltetésszerű használata érdekében átalakítási munkákat végezhetnek.
26. A KLIK az Önkormányzat előzetes írásbeli engedélye alapján jogosult az ingyenes használatában álló ingatlant átalakítani, illetőleg a falak, a mennyezet, vagy a padlózat megbontásával, tárgyaknak azokhoz történő rögzítésével járó műveletet végezni. Az ezzel kapcsolatos költségek a KLIK-et terhelik.
27. Az átalakítási munkák elvégzését az előzetes egyeztetések és költségkalkulációk kölcsönös elfogadását követően az Önkormányzat koordinálja. Az átalakítási munkálatok költségviselésének arányáról Felek külön megállapodásban rendelkeznek.
28. A KLIK az Önkormányzat felé a használatában lévő vagyont érintő lényeges változásokat a változás bekövetkezésétől számított 5 napon belül köteles jelenteni. KLIK az ingatlan egészét fenyegető veszélyről és a beállott kárról haladéktalanul értesíti az Önkormányzatot, és köteles tűrni a veszély elhárítása vagy a kár következményeinek elhárítása érdekében szükséges intézkedések megtételét.
29. A KLIK felel minden olyan kárért, amely a rendeltetésellenes vagy szerződésellenes használat következménye. A nem rendeltetésszerű használat folytán keletkezett hibák kijavítása, károk megtérítése a KLIK kötelezettsége függetlenül attól, hogy a bekövetkezett hiba, illetve kár alkalmazottjai, ügyfelei, az intézmény tanulói vagy az érdekkörében eljáró személy magatartására vezethető vissza.
30. Amennyiben a KLIK tudomására jut valamely tény, körülmény, adat, amely az ingatlan rendeltetésszerű és zavarmentes használatát akadályozza, kár bekövetkezésével fenyeget, a használatában álló vagyon nagyobb mérvű romlásához vezethet, köteles erről haladéktalanul az Önkormányzatot értesíteni. Az értesítés elmaradása vagy késedelme miatt bekövetkezett kárt, illetve költségnövekedést a KLIK köteles viselni.
31. Tulajdonosi ellenőrzés
Az Önkormányzat, mint tulajdonos évente legalább egy alkalommal, a nevelő-oktató munka, illetve a KLIK működésének zavarása nélkül, előzetes étesítés alapján az átadott ingó és ingatlan vagyon tekintetében ellenőrzi az önkormányzati vagyon rendeltetésszerű használatát.
Az ellenőrzés során az Önkormányzat képviselője jogosult
a) a KLIK használatában álló ingatlan területére, illetve KLIK által használt irodai és egyéb célú helyiségeibe belépni és ott tartózkodni,
b) az ellenőrzés tárgyához kapcsolódó iratokba és más dokumentumokba, elektronikus adathordozón tárolt adatokba – a külön jogszabályokban meghatározott adat- és titokvédelmi előírások betartásával – betekinteni,
c) a KLIK alkalmazottjától írásban vagy szóban felvilágosítást, információt kérni,
d) az átadott ingó vagyontárgyak meglétét és állagát ellenőrizni.
Működési költségek viselésének szabályai
32. A KLIK-et a szerződés 1. mellékletében megjelölt, közös használatba adott ingatlanvagyon működtetése tekintetében külön költségek nem terhelik. A KLIK a helyiségek használatával kapcsolatos közüzemi díjaknak, az üzemeltetési költségének az ingatlanhasználattal arányos alapterületre jutó részét fizeti Önkormányzat részére.
33. A fizetendő költséget évente január 31-ig, a közüzemi díjak módosulásának KSH által megadott százalékában, Felek kölcsönös egyeztetése után,az Önkormányzat korrigálhatja.
34. Az Önkormányzat a KLIK-re jutó költséget havonta utólag a tárgyhónapot követő hónap ötödik napjáig számlázza, amelyet a KLIK a számla kézhezvételét követő 15 banki napon belül köteles az önkormányzat bankszámlájára történő átutalással megfizetni. A fizetés késedelme esetén, a fizetési határnaptól az Önkormányzatot a Ptk. szerinti késedelmi kamat illeti meg.
A szerződés megszűnése
35. A szerződést Felek 2015. március 1. napjától határozatlan időtartamra kötik. A szerződés megszűnik, ha az állami köznevelési feladat ellátása a körülírt ingatlanban megszűnik.
36. A KLIK a használati joga megszűnése esetén, a megszűnése napjától számított 20 napon belül köteles az ingatlant kiüríteni és azt rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban az Önkormányzat részére visszaadni.
37. Amennyiben a KLIK az ingatlant az előírt határidőig nem hagyja el, az Önkormányzat jogosult a helyiségeket birtokba venni, a KLIK a helyiségekben található ingóságairól két tanúval hitelesített leltárt készíteni, és a KLIK-et az ingóságok 8 napon belüli elszállítására írásban felszólítani.
38. Amennyiben a KLIK az írásbeli felszólítását követő 8 napon belül nem szállítja el ingóságait, az Önkormányzat jogosult a KLIK-nek az ingatlanban lévő vagyontárgyait a KLIK költségén elszállíttatni, és megfelelő helyen történő raktározásáról a KLIK költségén gondoskodni.
39. A szerződés megszűnése esetén a KLIK cserehelyiségre igényt nem tarthat.
Egyéb rendelkezések
40. A szerződést a Felek írásban jogosultak módosítani vagy kiegészíteni.
41. Kapcsolattartók kijelölése: Felek a működtetési feladatok, illetve a használat Önkormányzat által történő ellenőrzése során kapcsolattartóként az alábbi személyeket jelölik meg:
Önkormányzat: Tóth Zoltán, műszaki osztályvezető tel.: 22/569-208, e-mail: epitesugy@martonvasar.hu
KLIK: Török Szabolcs tankerületi igazgató tel.: 22/795-239; e-mail: szabolcs.torok@klik.gov.hu
42. Felek megállapodnak abban, hogy a szerződésből adódó, vagy azzal kapcsolatban felmerülő vitákat vagy nézetkülönbségeket tárgyalások útján rendezik. Esetleges jogvitájukra a pertárgy értékétől függően a Székesfehérvári Járásbíróság, illetve a Székesfehérvári Törvényszék kizárólagos illetékességét kötik ki.
43. A szerződésre egyebekben a Ptk. előírásai az irányadók.
44. Szerződő Felek a szerződést együttesen elolvasták, és a közös értelmezést követően, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, cégszerűen aláírták.
A szerződés a mellékleteivel együtt érvényes.
Mellékletek:
- 1. melléklet: Ingyenes használatba adott ingatlanok adatai
- 2. melléklet: Ingyenes használatba adott ingó vagyon
Kelt: Székesfehérvár, 2015. …………..…….
........................................................................ Dr. Szabó Tibor polgármester |
........................................................................ KLIK Török Szabolcs tankerületi igazgató |
ellenjegyzem: ........................................................................ Miklósné Pető Rita aljegyző
|
ellenjegyzem: ........................................................................ KLIK |
- számú melléklet a 17/2015. (II. 10.) határozathoz:
SZENT LÁSZLÓ VÖLGYE TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
TÁRSULÁSI MEGÁLLAPODÁSA
(módosításokkal egységes szerkezetben)
Társulási Megállapodás hatálybalépésének időpontja:
Kelt: Martonvásár, …… év. ……….. hó …. nap.
A társulásban résztvevő önkormányzatok – a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 87.§-a alapján – abból a célból, hogy a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társuláshoz (a továbbiakban: Társulás) tartozó települések lakossága a helyi közszolgáltatásokat minél magasabb színvonalon vehesse igénybe, társulás keretében történő együttműködéssel, forrásaik célszerű és optimális felhasználásával biztosítják a közfeladatok minél magasabb szintű ellátását, s ennek érdekében 2013. június 30-i kezdő hatállyal az alábbi társulási megállapodást (a továbbiakban: Megállapodás) kötik, illetve hagyják jóvá:
I. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. A Társulás neve: Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás
2. A Társulás székhely önkormányzata: Martonvásár Város Önkormányzata
A Társulás székhelye: 2462 Martonvásár, Budai út 13.
3. A Társulás társszékhelye: 2451 Ercsi, Fő u. 20.
4. A Társulás tagjainak neve, székhelye:
4.1 Baracska Község Önkormányzata
Székhelye: 2471 Baracska, Kossuth u. 29. sz.
4.2. Ercsi Város Önkormányzata
Székhelye: 2451 Ercsi, Fő utca 20. sz.
4.3. Gyúró Község Önkormányzata
Székhelye: 2464 Gyúró, Rákóczi u. 49. sz.
4.4. Kajászó Község Önkormányzata
Székhelye: 2472 Kajászó, Rákóczi u. 71. sz.
4.5. Martonvásár Város Önkormányzata
Székhelye: 2462 Martonvásár, Budai út 13. sz.
4.6. Ráckeresztúr Község Önkormányzata
Székhelye: 2465 Ráckeresztúr, Hősök tere 20. sz.
4.7. Tordas Község Önkormányzata
Székhelye: 2463 Tordas, Szabadság u. 87. sz.
4.8. Vál Község Önkormányzata
Székhelye: 2473 Vál, Vajda J. u. 2.
4.9. A Társuláshoz tartozó települések lakosságszámát a Megállapodás 1. függeléke, a Társulás tagjait képviselőket a Megállapodás 2. függeléke tartalmazza.
5. A Társulás működési területe: a 4. pontban szereplő települési önkormányzatok közigazgatási területe.
6. A Társulás bélyegzője: Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás felirattal ellátott körbélyegző, középen Magyarország címerével.
7. A Társulás képviselete: a képviseletet a Társulás elnöke, akadályoztatása esetén az alelnöke, mindkettőjük akadályoztatása esetén a korelnök látja el.
8. A Társulás jogállása: A Társulás önálló jogi személy.
8.1. Gazdálkodására a költségvetési szervek működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
8.2. A Társulás önálló bankszámlával – fizetési számlával – rendelkezik.
8.3. A Társulás, és az általa fenntartott helyi önkormányzati költségvetési szervek (a továbbiakban: Intézmény(ek)) költségvetését a Társulási Tanács önállóan, költségvetési határozatban állapítja meg. A társult önkormányzatok (a továbbiakban: Önkormányzatok) a Társulás fenntartásához évenként szükséges hozzájárulás összegét a IX/1. pontban rögzítettek szerint és esedékességgel utalják át.
8.4. A Társulási Tanács munkaszervezeti feladatait a székhely szerinti polgármesteri hivatal, a Martonvásári Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) látja el.
8.5. A Társulási Tanács a munkaszervezeti feladatokat ellátó Hivatal útján gondoskodik a Társulás költségvetésének végrehajtásával kapcsolatos feladatokról, melynek keretében ellátja – külön munkamegosztási megállapodás alapján – az Intézmény(ek) pénzügyi-gazdálkodási feladatait is.
8.6. A Társulás csak olyan vállalkozásban vehet részt, amelyben felelőssége nem haladja meg vagyoni hozzájárulásának mértékét.
9. A Társulás az Mötv. 88. § - 95. §-aiban foglalt szabályok szerint működik.
II. A TÁRSULÁS ÁLTAL ELLÁTOTT FELADAT- ÉS HATÁSKÖRÖK
1. Az Önkormányzatok az alábbi 2-7. pontban nevesített önkormányzati feladatok közös megvalósításában állapodnak meg, s ezen feladat és hatásköreik gyakorlását átruházzák a Társulásra.
2. Az egészségügyi alapellátás körében a háziorvosi, házi gyermekorvosi ügyeleti ellátás, mint „Központi Háziorvosi Ügyelet” az Önkormányzatok közigazgatási területére kiterjedően:
2.1. Az ügyelet székhelye és ellátási helye: 2451 Ercsi, Esze Tamás utca 14.
Az ügyelet további ellátási helye: Martonvásári kistérség központjától legfeljebb 15 km-es távolságban biztosított ellátás (a sürgős, szükség esetén felmerülő gyermekellátás biztosításával)
2.2. Ügyeleti idő (a székhelyen és ellátási helyeken):
· munkanapokon 16 órától másnap reggel 8 óráig;
· hétvégén pénteken 16 órától hétfő reggel 8 óráig;
· munkaszüneti és ünnepnapokon 24 órás.
2.3. A Társulás tagjai megállapodnak abban, hogy a Központi Háziorvosi Ügyelet ellátására a közbeszerzésekről szóló mindenkor hatályos jogszabályok rendelkezéseiben foglaltak figyelembe vételével történő egészségügyi vállalkozási, avagy ellátási szerződés útján történő megvalósítására vonatkozó döntés meghozatalára a Társulási Tanácsot hatalmazzák fel.
2.4. Az egészségügyi alapellátás körében a Központi Háziorvosi Ügyelet ellátásának 2.3. pont szerinti egészségügyi vállalkozási, avagy ellátási szerződés útján történő megvalósítását igénybe vevő tagok a Társulás tagjai közül:
· Baracska Község Önkormányzata,
· Ercsi Város Önkormányzata,
· Gyúró Község Önkormányzata,
· Kajászó Község Önkormányzata,
· Martonvásár Város Önkormányzata,
· Ráckeresztúr Község Önkormányzata,
· Tordas Község Önkormányzata
„3. Szociális alapellátás feladatkörben:
3.1. Családsegítés - Baracska Község, Gyúró Község, Kajászó Község, Martonvásár Város, Ráckeresztúr Község, Tordas Község, Vál Község Önkormányzata;
3.2. Házi segítségnyújtás - Baracska Község, Gyúró Község, Kajászó Község, Martonvásár Város, Ráckeresztúr Község, Tordas Község, Vál Község Önkormányzata;
3.3. Közösségi szolgáltatások (kivéve: szenvedélybetegek alacsonyküszöbű ellátása) - Baracska Község, Gyúró Község, Kajászó Község, Martonvásár Város, Ráckeresztúr Község, Tordas Község Önkormányzata;
3.4. Támogató szolgáltatás - Baracska Község, Gyúró Község, Kajászó Község, Martonvásár Város, Ráckeresztúr Község, Tordas Község Önkormányzata;
3.5. Idősek nappali ellátása - Baracska Község, Gyúró Község, Kajászó Község, Martonvásár Város, Ráckeresztúr Község, Tordas Község Önkormányzata;
3.6. Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás - Baracska Község Önkormányzata;
3.7. Családi napközi ellátás - Baracska Község, Gyúró Község, Kajászó Község, Martonvásár Város, Ráckeresztúr Község, Tordas Község Önkormányzata
közigazgatási területére kiterjedően, Intézmény fenntartása útján.
3.8. Szociális étkeztetés
4.[1]
5. Gyermekjóléti szolgáltatás: ezt az önkormányzati feladatot a Társulás Baracska Község, Gyúró Község, Kajászó Község, Martonvásár Város, Ráckeresztúr Község, Tordas Község, Vál Község Önkormányzata közigazgatási területére kiterjedően Intézmény fenntartása útján látja el.
6. A köznevelési feladatok körében a Társulás keretében történik:
Óvodai nevelés a Társulás által fenntartott Intézmény útján:
· Baracska Község Önkormányzata,
· Gyúró Község Önkormányzata,
· Tordas Község Önkormányzata
közigazgatási területére kiterjedően.
7. Belső ellenőrzési feladatok: a Társulás a Társulásra, az Önkormányzatokra és az általuk fenntartott költségvetési szervekre kiterjedően a Társulási Tanács döntésétől függően:
· belső ellenőr(ök) foglalkoztatásával,
· vagy polgári jogi szerződéssel, külső erőforrás bevonása útján
látja el.
7.1. A társulás belső ellenőre a belső ellenőrzés keretében ellenőrzést végez:
· a társulásnál, illetve az irányítása alá tartozó bármely költségvetési szervnél,
· az alábbi társult önkormányzatoknál és az irányításuk alá tartozó bármely költségvetési szervnél:
- Baracska Község Önkormányzata,
- Gyúró Község Önkormányzata,
- Kajászó Község Önkormányzata
- Martonvásár Város Önkormányzata,
- Ráckeresztúr Község Önkormányzata,
- Tordas Község Önkormányzata,
- Vál Község Önkormányzata.
· a saját vagy az irányítása, felügyelete alá tartozó költségvetési szerv használatába, vagyonkezelésébe adott nemzeti vagyonnal való gazdálkodás tekintetében,
· az irányító szerv által nyújtott költségvetési támogatások felhasználásával kapcsolatosan a kedvezményezetteknél és a lebonyolító szerveknél, és
· az irányítása alá tartozó bármely, a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló 2009. évi CXXII. törvény 1. § a) pontjában meghatározott köztulajdonban álló gazdasági társaságnál.
7.2. A belső ellenőr által teljesítendő szolgáltatásokat a társulás adott évi belső ellenőrzési terve tartalmazza, mely tartalmazza a képviselő-testületek által előzetesen jóváhagyott egyes önkormányzatokra vonatkozó éves belső ellenőrzési tervet, továbbá a társulásnál, illetve az irányítása alá tartozó költségvetési szerveknél végzendő belső ellenőrzési feladatokat is. Az önkormányzati szintű éves ellenőrzési tervet a belső ellenőr állítja össze előzetes kockázatelemzés és a vezetőkkel való egyeztetést követően.
7.3. Az elkészült ellenőrzési jelentéseket az ellenőrzött szervezeteknek, és az önkormányzatnak kell megküldeni egyeztetés, észrevételezés céljából. A leegyeztetett, elfogadott ellenőrzési jelentéseket 1 példányban a társulás székhely önkormányzata jegyzőjének, 1 példányban az ellenőrzöttnek kell megküldeni. Az éves ellenőrzési jelentést önkormányzatonként, illetve társulásra külön- külön köteles elkészíteni a belső ellenőr, melyet tárgyévet követő év február 15-ig megküld valamennyi jegyző részére, hogy azt a polgármester a zárszámadással együtt a képviselő-testület elé terjeszthesse.
7.4. A belső ellenőrzési feladatellátás forrása: központi támogatás, feladatellátási pénzügyi hozzájárulás. A belső ellenőrzési feladatok központi, külső forrásokból nem fedezett működési, fenntartási kiadásait az Önkormányzatok pénzügyi hozzájárulás címén lakosságszám arányosan közösen biztosítják.
8. Településfejlesztés – területfejlesztés körében a Társulás alábbi tagjai az őket együttesen érintő fejlesztések, beruházások tárgyát érintő együttműködésben állapodnak meg:
· Baracska Község Önkormányzata,
· Ercsi Város Önkormányzata,
· Gyúró Község Önkormányzata,
· Kajászó Község Önkormányzata,
· Martonvásár Város Önkormányzata,
· Ráckeresztúr Község Önkormányzata,
· Tordas Község Önkormányzata,
· Vál Község Önkormányzata.
9.[2] Hozzájárulás köznevelési intézmény működtetéséhez:
9.1. A Fejér Megyei Pedagógia Szakszolgálat Martonvásári Tagintézményének fenntartója, a Martonvásári Járásra kiterjedő ellátási körzettel, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ. Az Intézmény elhelyezésére szolgáló ingatlan tulajdonosa és az Intézmény a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 74. § (4) bekezdés szerinti működtetője Martonvásár Város Önkormányzata.
9.2. A Társulás hozzájárul a 9.1. alpont szerinti Intézmény - Martonvásár Város Önkormányzata által vállalt, Nkt. 74. § (4) bekezdése szerinti - működtetési költségeihez.
9.3. A hozzájárulás megfizetésével érintett tagönkormányzatok:
· Baracska Község Önkormányzata,
· Ercsi Város Önkormányzata,
· Gyúró Község Önkormányzata,
· Kajászó Község Önkormányzata,
· Martonvásár Város Önkormányzata,
· Ráckeresztúr Község Önkormányzata,
· Tordas Község Önkormányzata,
· Vál Község Önkormányzata.
III. A TÁRSULÁS DÖNTÉSHOZÓ SZERVE ÉS A TAGJAIT MEGILLETŐ SZAVAZATARÁNYOK
1. A Társulás legfőbb döntéshozó szerve: a Társulási Tanács.
2. Az Önkormányzatok képviselő-testületei megállapodnak abban, hogy a képviselő-testületek a Társulási Tanácsba az önkormányzatok mindenkori polgármesterét delegálják.
A polgármester akadályoztatása esetére, annak időtartamára a delegált személy – külön meghatalmazás nélkül – az őt helyettesítő alpolgármester, vagy az adott település képviselő-testületének – külön meghatalmazással rendelkező – tagja.
A helyettesként eljáró alpolgármester vagy képviselő-testületi tag jogai és kötelességei azonosak a polgármester jogaival és kötelességeivel. A Tanács ülésén a szavazati jog gyakorlásához a résztvevő helyettesnek eseti meghatalmazással kell rendelkeznie.
3. A Társulási Tanács minden tagját egy szavazat illeti meg.
4. A Társulási Tanács, mint testület látja el mindazokat a feladatokat, gyakorolja mindazokat a hatásköröket, amelyeket az Mötv., az Intézmény(ek) alapítói, fenntartói, irányító szervi jogkörének gyakorlására vonatkozó mindenkor hatályos jogszabályi rendelkezések, illetve jelen Társulási Megállapodás meghatároz.
IV. A TÁRSULÁSI TANÁCS ÜLÉSEI, DÖNTÉSHOZATALA
1. A Társulási Tanács üléseit a Társulás székhelyén tartja.
1.1 . A Társulási Tanács napirendjétől függően más helyen kihelyezett üléseket is tarthat.
1.2. A Társulási Tanács ülésén a társuló önkormányzatok jegyzői tanácskozási joggal részt vehetnek.
2. A Társulási Tanács alakuló ülését a székhely település önkormányzatának polgármestere hívja össze.
3. A Társulási Tanács az alakuló ülésén mondja ki megalakulását.
A Társulási Tanács az alakuló ülésén megválasztja a Társulási Tanács elnökét, az alakuló, avagy az azt követő első ülésen elfogadja:
· a Társulás Szervezeti és Működési Szabályzatát,
· megválasztja az alelnököt,
· megválasztja a bizottságok tagjait.
4. A Társulási Tanács üléseit szükség szerint, de évente legalább hatszor, a Társulási Tanács által meghatározott időpontban tartja.
5. A Tanács ülését össze kell hívni a Társulási Tanács tagjai egynegyedének, a Társulás bizottságának, továbbá a Fejér Megyei Kormányhivatal vezetőjének az ülés összehívásának indokát tartalmazó indítványára, annak kézhezvételét követő 15 napon belül, az ülés indokának, időpontjának, helyszínének és napirendjének meghatározásával.
6. Az ülést a Tanács elnöke, akadályoztatása esetén az alelnök, mindkét tisztségviselő együttes akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze és vezeti.
7. A Társulási Tanács ülésének előkészítésére, az előterjesztések tartalmi és formai követelményeire vonatkozó szabályokat a Társulás Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.
8. A Társulási Tanács ülése nyilvános.
9. A Társulási Tanács:
9.1. zárt ülést tart összeférhetetlenségi, méltatlansági, kitüntetési ügy tárgyalásakor, fegyelmi büntetés kiszabása, valamint vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás esetén;
9.2. zárt ülést tart az érintett kérésére választás, kinevezés, felmentés, vezetői kinevezés/megbízás adása, annak visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása és állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor;
9.3. zárt ülést rendelhet el a vagyonával való rendelkezés esetén, továbbá az általa kiírt pályázat feltételeinek meghatározásakor, a pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás a Társulás vagy más érintett üzleti érdekét sértené.
10. A zárt ülésen a Társulási Tanács tagjai, a munkaszervezeti feladatokat ellátó polgármesteri hivatalt vezető jegyző, továbbá az Mötv. 46. § (3) bekezdésében meghatározott más személyek vehetnek részt.
11. A Társulási Tanács akkor határozatképes, ha az ülésen a Társulási Tanács tagjainak több mint fele jelen van és a jelen lévő tagok által képviselt települések lakosságszáma meghaladja a Társulást alkotó települések lakosságszámának egyharmadát. A határozatképességet folyamatosan figyelemmel kell kísérni.
12. A Társulási Tanács döntései meghozatalához, a javaslat elfogadásához – a 13. pontban foglaltak kivételével – legalább annyi tag „igen” szavazata szükséges, amely meghaladja a jelen lévő tagok szavazatainak felét, és az általuk képviselt települések lakosságszámának egyharmadát, melynek hiányában a Társulási Tanács a javaslatot elutasította.
13. A minősített többséget igénylő javaslat elfogadásához legalább annyi tag „igen” szavazata szükséges, amely meghaladja a társulásban részt vevő tagok szavazatának felét és az általuk képviselt települések lakosságszámának a felét. Ennek hiányában a Társulási Tanács a javaslatot elutasította.
14. Minősített többség szükséges:
14.1. a 9.3. pont szerinti zárt ülés elrendeléséhez;
14.2. a Társulás hatáskörébe utalt választás, kinevezés, felmentés, vezetői kinevezés/megbízás adása, illetőleg visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása, fegyelmi büntetés kiszabása ügyében hozott döntésekhez;
14.3. a Társulás Szervezeti és Működési Szabályzata elfogadásához, továbbá az Szervezeti és Működési Szabályzatban meghatározott további ügyekben;
14.4. a Társuláshoz való csatlakozás kérdésében.
15. A Társulási Tanács döntését az ülésen határozat formájában nyílt szavazással hozza meg.
15.1. A Társulási Tanács név szerinti szavazást tart:
· a Társulási Tanács tagjai legalább egynegyedének indítványára,
· továbbá a Szervezeti és Működési Szabályzatban meghatározott ügyekben.
Ugyanazon ügyben, egy alkalommal lehet név szerinti szavazást javasolni és tartani. Nincs helye név szerinti szavazásnak:
· bizottság létszáma és összetétele,
· ügyrendi javaslat
kérdéseiben.
15.2. A Társulási Tanács titkos szavazást tarthat a IV/9. pontban meghatározott ügyekben.
15.3. A nyílt szavazás, a név szerinti és a titkos szavazás módjának meghatározásáról a Szervezeti és Működési Szabályzat rendelkezik.
15.4. A Társulási Tanács ülésének vezetője állapítja meg a szavazás eredményét. Amennyiben a szavazás eredménye tekintetében kétség merül fel, úgy a Társulási Tanács bármely tagja kérésére a szavazást egy alkalommal meg lehet ismételni.
16. A Társulási Tanács kizárólagos hatáskörébe tartozik:
16.1. A Társulás elnöke és alelnöke megválasztása, tiszteletdíja megállapítása.
16.2. A Társulás szervei tagjainak megválasztása.
16.3. A Társulási Megállapodás módosításának kezdeményezése.
16.4. Az éves költségvetés, valamint a zárszámadás elfogadása, módosítása, ennek keretében a tagi hozzájárulás évenkénti összegének megállapítása, a Társulás tagjával szembeni inkasszó benyújtásáról szóló döntés.
16.5. A Társulás elnöke beszámolójának megtárgyalása, továbbá a Társulás tevékenységéről szóló éves beszámoló megtárgyalása és elfogadása.
16.6. A közös fejlesztésekről, beruházásokról való döntés, az intézményi fejlesztésekről, felújításokról történő döntés.
16.7. A közös feladatellátást szolgáló megállapodások megkötése, intézmény irányító szervi jogának átadás-átvételéről döntés.
16.8. A Társulás vagyonáról való rendelkezés.
16.9. A Társulás Szervezeti és Működési Szabályzatának, éves munkatervének elfogadása, módosítása.
16.10. A Társulás más társulással való együttműködésének, avagy annak megszüntetésének elhatározása, együttműködési megállapodás megkötése.
16.11. Pályázatok benyújtásáról való döntés.
16.12. Hitelfelvételről, szabad pénzeszközök felhasználásáról szóló döntés.
16.13. A Társulásból kilépő taggal való pénzügyi elszámolás rendezése.
16.14. A Társuláshoz, önkormányzati közös feladatellátáshoz történő csatlakozás elfogadása.
16.15. A tag kizárásáról szóló döntés.
16.16. Társulási Tanács által fenntartott Intézmények magasabb vezetői<