Martonvásár Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
53/2015. (III. 31.) határozata
a háziorvosi feladat-ellátási szerződés módosításáról és kiegészítéséről
I.
Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a KARDIO-KONZULENS Egészségügyi és Szolgáltató Betéti Társaság és az önkormányzat között az alapellátás körébe tartozó orvosi feladatok ellátása tárgyában létrejött feladat-ellátási szerződést (a továbbiakban: Szerződés) az alábbiak szerint kiegészíti és módosítja:
1.) A Szerződés bevezető részében a szerződő partner megnevezése az alábbiak szerint módosul:
„amely létrejött egyrészről Martonvásár Város Önkormányzata (2462 Martonvásár, Budai út 13.; törzsszám: 727431; adószám:15727433-2-07; képviseli: Dr. Szabó Tibor polgármester), másrészről, KARDIO-KONZULENS Egészségügyi és Szolgáltató Betéti Társaság (székhelye: 2462 Martonvásár, Széchenyi utca 73.; telephelye: 2462 Martonvásár, Brunszvik út 1.; adószáma: 21970939-2-07; képviseli: Dr. Jambrikné Dr. Takács Imola ügyvezető; képviselet módja: önálló; továbbiakban/rövidített neve: KARDIO-KONZULENS Bt.) között az alapellátás körébe tartozó orvosi feladatok ellátása tárgyában az alábbi helyen, időben és feltételek mellett:”
2.) A Szerződés 1.) pontja az alábbiak szerint módosul:
„1.) Martonvásár Város Önkormányzata (továbbiakban: Megbízó) megbízza a háziorvosi feladatot ellátó KARDIO-KONZULENS Bt.-t, melyben személyes ellátásra kötelezett orvos Dr. Jambrikné Dr. Takács Imola Tünde (továbbiakban: Megbízott), hogy területi ellátási kötelezettséggel folyamatos háziorvosi ellátást biztosítson Martonvásár Város közigazgatási területén 2015. január 01. napjától kezdődően.”
3.) A Szerződés kiegészül az alábbiak szerint:
„6.) Megbízó az ügyeleti szolgáltatásról más szolgáltatóval kötött külön szerződésben foglaltak szerint gondoskodik, a Megbízott az ügyeleti ellátásban részvételre e körben nem kötelezett.”
4.) A Szerződés kiegészül az alábbiak szerint:
„12.) A kártalanítás az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény 2/B. § (5) bekezdésében meghatározottak alapján, az abban foglalt körzetmódosítás folytán bekövetkezett finanszírozás csökkenéssel azonos százalékban kerül megállapításra.”
5.) A Szerződés kiegészül az alábbiak szerint:
„13.) A Megbízó jelen feladat-ellátási szerződést – indokolással – 6 hónapos felmondási idővel jogosult felmondani, ha:
a) a Megbízott a feladat-ellátási szerződésben vállalt kötelezettségeit írásbeli felszólítás ellenére sem teljesíti, vagy folytatólagosan megszegi a jogszabályban foglalt működésre vonatkozó előírásokat;
b) a Megbízott önálló egészségügyi tevékenység végzésére való jogosultságát bármely okból elveszti.”
6.) A szerződés módosításokkal és kiegészítésekkel nem érintett pontjai egyebekben változatlan tartalommal maradnak hatályban.
II.
A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert - a határozat I. pontjában foglaltak alapján - a határozat 1. mellékletét képező, a Szerződést módosító okirat, illetőleg a módosítás szerint kiegészített és egységes szerkezetbe foglalt, a határozat 2. mellékletét képező Szerződés aláírására.
A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester
A határozat végrehajtásának határideje: 2015. április 1.
53/2015. (III. 31.) határozat 1. melléklete:
FELADAT-ELLÁTÁSI SZERZŐDÉS MÓDOSÍTÁSA
amely létrejött egyrészről Martonvásár Város Önkormányzata (2462 Martonvásár, Budai út 13.; törzsszám: 727431; adószám:15727433-2-07; képviseli: Dr. Szabó Tibor polgármester), másrészről, KARDIO-KONZULENS Egészségügyi és Szolgáltató Betéti Társaság (székhelye: 2462 Martonvásár, Széchenyi utca 73.; telephelye: 2462 Martonvásár, Brunszvik út 1.; adószáma: 21970939-2-07; képviseli: Dr. Jambrikné Dr. Takács Imola ügyvezető; képviselet módja: önálló; továbbiakban/rövidített neve: KARDIO-KONZULENS Bt.) között az alapellátás körébe tartozó orvosi feladatok ellátása tárgyában az alábbi helyen, időben és feltételek mellett:
1.) A szerződés 1) pontja – a rendelési idő kivételével - az alábbiak szerint módosul:
1.) Martonvásár Város Önkormányzata (továbbiakban: Megbízó) megbízza a háziorvosi feladatot ellátó KARDIO-KONZULENS Bt.-t, melyben személyes ellátásra kötelezett orvos Dr. Jambrikné Dr. Takács Imola Tünde (továbbiakban: Megbízott), hogy területi ellátási kötelezettséggel folyamatos háziorvosi ellátást biztosítson Martonvásár Város közigazgatási területén 2015. január 01. napjától kezdődően.
2.) A szerződés az alábbiakkal egészül ki:
6.) Megbízó az ügyeleti szolgáltatásról más szolgáltatóval kötött külön szerződésben foglaltak szerint gondoskodik, a Megbízott az ügyeleti ellátásban részvételre e körben nem kötelezett.
3.) A szerződés az alábbiakkal egészül ki:
12.) A kártalanítás az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény 2/B. § (5) bekezdésében meghatározottak alapján, az abban foglalt körzetmódosítás folytán bekövetkezett finanszírozás csökkenéssel azonos százalékban kerül megállapításra.
4.) A szerződés az alábbiakkal egészül ki:
13) A Megbízó jelen feladat-ellátási szerződést – indokolással – 6 hónapos felmondási idővel jogosult felmondani, ha:
a) a Megbízott a feladat-ellátási szerződésben vállalt kötelezettségeit írásbeli felszólítás ellenére sem teljesíti, vagy folytatólagosan megszegi a jogszabályban foglalt működésre vonatkozó előírásokat;
b) a Megbízott önálló egészségügyi tevékenység végzésére való jogosultságát bármely okból elveszti.
5.) A szerződés módosításokkal és kiegészítésekkel nem érintett pontjai egyebekben változatlan tartalommal maradnak hatályban.
Martonvásár, 2015. április „__”.
_______________________ _______________________
Megbízó Megbízott
Dr. Szabó Tibor Dr. Jambrikné Dr. Takács Imola
Martonvásár Város polgármestere KARDIO-KONZULENS Bt. ügyvezetője
53/2015. (III. 31.) határozati javaslat 2. melléklete, egységes szerkezetben:
FELADAT-ELLÁTÁSI SZERZŐDÉS
(egységes szerkezet)
amely létrejött egyrészről Martonvásár Város Önkormányzata (2462 Martonvásár, Budai út 13.; törzsszám: 727431; adószám:15727433-2-07; képviseli: Dr. Szabó Tibor polgármester), másrészről, KARDIO-KONZULENS Egészségügyi és Szolgáltató Betéti Társaság (székhelye: 2462 Martonvásár, Széchenyi utca 73.; telephelye: 2462 Martonvásár, Brunszvik út 1.; adószáma: 21970939-2-07; képviseli: Dr. Jambrikné Dr. Takács Imola ügyvezető; képviselet módja: önálló; továbbiakban/rövidített neve: KARDIO-KONZULENS Bt.) között az alapellátás körébe tartozó orvosi feladatok ellátása tárgyában az alábbi helyen, időben és feltételek mellett:
1.) Martonvásár Város Önkormányzata (továbbiakban: Megbízó) megbízza a háziorvosi feladatot ellátó KARDIO-KONZULENS Bt.-t, melyben személyes ellátásra kötelezett orvos Dr. Jambrikné Dr. Takács Imola Tünde (továbbiakban: Megbízott), hogy területi ellátási kötelezettséggel folyamatos háziorvosi ellátást biztosítson Martonvásár Város közigazgatási területén 2015. január 01. napjától kezdődően.
A rendelés ideje:
Hétfő: 08.00 óra – 11.00 óra
Kedd: 13.00 óra – 17.00 óra
Szerda: 08.00 óra – 11.00 óra
Csütörtök: 14.00 óra – 17.00 óra
Péntek: 08.00 óra – 11.00 óra
Terhes tanácsadás: csütörtök 13.00-14.00 óra
Rendelkezésre állási idő: hétfő – péntek 08.00 – 16.00 óra.
2.) Az 1.) pontban foglaltakon túl a Megbízó a Megbízottat megbízza a martonvásári 2. sz. körzet háziorvosi teendőinek ellátásával. A Felek jelen szerződés időtartalmát határozatlan időben, de legalább 5 évben határozzák meg.
3.) A Megbízó a tulajdonában lévő Martonvásár, Brunszvik út 1. szám alatti, a háziorvosi feladatok ellátásához szükséges felszereltségű rendelő helyiséget az e szerződésben foglalt feladatok ellátásának időtartamára, térítésmentesen a Megbízott rendelkezésére bocsátja. A Megbízó a használatba adást követően tulajdonjogát fenntartja.
4.) A fenntartási és működési kiadások megoszlása:
a. A Megbízottat terhelik:
- a Megbízó tulajdonát képező kis értékű tárgyi eszközök karbantartása,
- a Megbízott tulajdonába kerülő kis értékű eszközök beszerzése,
- a rendelő helyiségek, illetve a hozzátartozó váróterem takarítási, karbantartási költségei,
- a háziorvosi feladatok ellátását szolgáló nagy értékű eszközbeszerzések, továbbá
- a 13.) pont szerinti jogszabályokban foglaltaknak megfelelően az 1) és 2.) pontokban általa vállalt megbízás ellátásához szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosítása.
b. Az a.) pontban nem említett működési kiadások (munkabér, társadalombiztosítási járulék, irodaszer, nyomtatvány, védőruha) a Megbízottat terhelik.
c. A Megbízót terhelik:
- a háziorvosi feladat ellátással összefüggésben felmerülő épület felújítási és átalakítási költségek,
- az ellátás során keletkező veszélyes hulladékok kezelésének elszállításának, ártalmatlanításának költségei.
d.) A Megbízó és a Megbízott a háziorvosi feladatok ellátásával kapcsolatban keletkező költségeket 87,5-12,5 %-ban megosztja az orvosi rendelő épületére vonatkozóan az alábbi szolgáltatások tekintetében:
- gáz- és villamos energia költségek
- közmű- és kommunális szolgáltatások (ivóvíz és szennyvíz, szemétszállítás díja)
- kommunikációs szolgáltatások díjai (internet, rendelői és ügyeleti telefon használat díja)
5.) Megbízott saját háziorvosi körzetében történő helyettesítéséről maga gondoskodik, a 4/2000. (II.25.) EüM rendeletben meghatározott szakmai feltételekkel és engedéllyel rendelkező helyettesítővel biztosítva a betegek folyamatos ellátását. A Megbízott saját helyettesítéséről a nyári időszak kivételével 13.00-17.00 óráig, a nyári időszakban (június-augusztus) 08.00-14.00 óráig terjedő időtartamban a Martonvásár, Brunszvik utca 1. szám alatti rendelőben köteles gondoskodni.
A helyettesítésre vonatkozó tudnivalókról a Megbízott megfelelő időben (legalább 24 órával korában) és módon (a rendelő külső bejáratára kifüggesztett, a betegek számára elérhető hirdetmény útján) köteles tájékoztatni a körzet lakosságát, továbbá értesíteni a Megbízót (e-mailben, telefonon, vagy más módon). A helyettesítés költségei a megbízottat terhelik.
A helyettesítésre jogosult:
Dr. Czikajló Gyula orvos
helyettesítés helye: 2462 Martonvásár, Brunszvik utca 1.
A Megbízott a háziorvosi teendők ellátásához a jogszabályokban meghatározott számú – és képesítésű szakdolgozott foglalkoztatja.
6) Megbízó az ügyeleti szolgáltatásról más szolgáltatóval kötött külön szerződésben foglaltak szerint gondoskodik, a Megbízott az ügyeleti ellátásban részvételre e körben nem kötelezett.
7.) Megbízott akadályoztatása esetén (betegség, egyéb elháríthatatlan ok) az okot adó esemény tudomására jutását követő 24 órán belül köteles a Megbízót, valamint a lakosságot értesíteni, illetve tájékoztatni a Megbízót az akadály elhárításának módjáról is.
8) Megbízó és Megbízott megállapodnak abban, hogy a Fejér Megyei Egészségbiztosítási Pénztárral Megbízott közvetlenül köt finanszírozási szerződést. A Megbízó hozzájárul ahhoz, hogy a háziorvosi alapellátás finanszírozásához szükséges pénzeszközt az Egészségbiztosítási Pénztár közvetlenül a Megbízott számlájára utalja.
9) Megbízott az 1) pontban foglalt feladatok ellátását a finanszírozási szerződés alapján folyósított összegből biztosítja. Ennek érdekében Megbízott vállalja, hogy a megjelölt működési területén a hozzá bejelentkezett biztosítottak részére az érvényes előírásoknak, és a szakma szabályainak megfelelő szolgáltatást nyújt.
10) Megbízó és Megbízott kijelentik, hogy a 1) pontban foglalt feladatok ellátásáért a jelen szerződés hatálybalépését követően külön díjazás nem jár.
11) A Megbízó jogosult – az Orvosi Kamara, mint független szakértői bizottság véleménye alapján – ezen megállapodást felmondani, ha a Megbízó, vagy a Megbízott jelent szerződésben foglalta szakmai követelményeknek nem tesz eleget. Megbízó, a Megbízott jelen szerződésben foglalt egyéb kötelezettségszegése esetén is jogosult írásban, indoklással szerződésszegésre hivatkozva felmondani ezen megállapodást. A felmondás a Megbízott részére történő kézbesítését követő hó utolsó napjától lehet hatályos.
12) A kártalanítás az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény 2/B. § (5) bekezdésében meghatározottak alapján, az abban foglalt körzetmódosítás folytán bekövetkezett finanszírozás csökkenéssel azonos százalékban kerül megállapításra.
13) A Megbízó jelen feladat-ellátási szerződést – indokolással – 6 hónapos felmondási idővel jogosult felmondani, ha:
a) a Megbízott a feladat-ellátási szerződésben vállalt kötelezettségeit írásbeli felszólítás ellenére sem teljesíti, vagy folytatólagosan megszegi a jogszabályban foglalt működésre vonatkozó előírásokat;
b) a Megbízott önálló egészségügyi tevékenység végzésére való jogosultságát bármely okból elveszti.
14) Jelen szerződést Megbízó és Megbízott közös megegyezéssel módosíthatja, megszüntetheti.
15) Megbízott részéről kapcsolattartásra kijelölt személy: Gucsek István alpolgármester.
16) Jelen szerződés megkötésével egyidejűleg a Megbízó és Megbízott között hasonló tárgyban létrejött szerződés hatályát veszti.
17) Megbízó és Megbízott a szerződésből eredő jogvita eldöntésére kikötik a Székesfehérvári Járásbíróság illetékességét.
18) Jelen szerződés hatályosulása során alkalmazandó jogszabályok:
- az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény;
- az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló 2003. évi LXXXIV. törvény;
- a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény;
- az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény;
- az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény végrehajtásáról szóló 313/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet;
- az egészségügyi szolgáltatás gyakorlásának általános feltételeiről, valamint a működési engedélyezési eljárásról szóló 96/2003. (VII. 15.) Korm. rendelet;
- a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendelet;
- az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimumfeltételekről szóló 60/2003. (X. 20.) ESzCsM rendelet;
- az egészségügyi szakdolgozó által, orvosi elrendelésre önállóan is ellátható tevékenységek felelősségi, szakmai, szakképesítési és szakképzettségi feltételeiről szóló 66/2011. (XII. 13.) NEFMI rendelet.
Martonvásár, 2015. április „__”.
_______________________ _______________________
Megbízó Megbízott
Dr. Szabó Tibor Dr. Jambrikné Dr. Takács Imola
Martonvásár Város polgármestere KARDIO-KONZULENS Bt. ügyvezetője