Martonvásár Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
68/2015. (IV. 28.) határozata
a Harmónia-Gondviselés Nonprofit Közhasznú Kft.-vel szociális étkeztetésre vonatkozó ellátási szerződés felülvizsgálatáról
- Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a határozat 1. melléklete szerint elfogadja a Harmónia-Gondviselés Szociális Gondozó Nonprofit Közhasznú Korlátolt Felelősségű Társasággal szociális étkeztetés tárgyában kötött ellátási szerződés módosítását.
- A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az 1.) pont szerinti ellátási szerződés aláírására.
A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester
A határozat végrehajtásának határideje: azonnal
1. melléklet a 68/2015. (IV. 28.) határozathoz:
ELLÁTÁSI SZERZŐDÉS
MÓDOSÍTÁSA
mely létrejött egyrészről
Martonvásár Város Önkormányzata
székhelye: 2462 Martonvásár, Budai út 13.
képviseli: Dr. Szabó Tibor, polgármester
törzsszáma: 727431
adóigazgatási azonosító száma: 15727433-2-07
bankszámlaszáma: 11996303-06065533-10000032
statisztikai számjele: 15727433-8411-321-07
mint Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat),
másrészről a
Harmónia-Gondviselés Szociális Gondozó Nonprofit Közhasznú
Korlátolt Felelősségű Társaság
rövidített elnevezése: Harmónia-Gondviselés Nonprofit Közhasznú Kft.
székhelye: 2462 Martonvásár, Szent László utca 11.
képviseli: Bartha Olga ügyvezető
képviselet módja: önállóan
statisztikai számjele: 22234553-8810-572-07
bankszámlaszáma: 10403136-50505555-57491006
adószáma: 22234553-2-07
mint Szolgáltató (a továbbiakban: Szolgáltató)
(a továbbiakban együttesen: Szerződő Felek) között az alábbiak szerint:
Szerződő Felek a közöttük 2008. december 17. napján létrejött és egy ízben módosított, Martonvásár Város Önkormányzata Képviselő-testülete által kötelezően nyújtandó személyes gondoskodás körébe tartozó szociális alapszolgáltatások közül a szociális étkeztetés ellátására megkötött szerződés szövegét, az ellátás folyamatossága mellett, kölcsönös megegyezés alapján az alábbiak szerint módosítják tekintettel a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 121. §-ában foglaltakra:
1.) A Szolgáltató Martonvásár közigazgatási területén Martonvásár Város Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: képviselő-testület) által kötelezően nyújtandó személyes gondoskodás körébe tartozó szociális alapszolgáltatást – a szociális étkeztetés ellátását (a továbbiakban: szolgáltatás) – az arra jogosult lakosság körében megszervezi és biztosítja.
2.) A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy biztosítja a szociális étkeztetésre jogosult személyek részére a napi egyszeri étkezést.
3.) A Szolgáltató kijelenti, hogy ismeri és elfogadja a szolgáltatásra vonatkozó külön jogszabályokat, szakmai követelményeket, nyilvántartási kötelezettséget, a mindenkor hatályos vonatkozó helyi önkormányzati rendeleteket. A vonatkozó rendelkezéseket, kötelezettségeket a szolgáltató köteles betartani, az Önkormányzat pedig köteles azokat betartatni a Szolgáltatóval.
4.) A szolgáltatás Martonvásár Város közigazgatási területén élő, arra jogosult személy önkéntes kérelmére vehető igénybe. A jogosultság megállapítása és az igénybevétel után fizetendő térítési díj megállapítása – figyelemmel a mindenkor hatályos vonatkozó helyi önkormányzati rendeletre – a Szolgáltató feladata.
5.) A szolgáltatás – a Képviselő-testület által rendeletben meghatározott térítési díjkedvezmények figyelembevételével megállapított – személyi térítési díj ellenében vehető igénybe. A térítési díjakat a Szolgáltató szedi be az ellátást igénylőtől, a közöttük létrejött szerződés alapján.
6.) Ha az ellátott jövedelmi és vagyoni viszonyai indokolttá teszik, a Szolgáltató az általa megállapított intézményi térítési díjat az Önkormányzat vonatkozó, hatályos rendeletében foglaltak alapján csökkenti vagy elengedi. A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 119/C. § (1) bekezdés a) pontja értelmében a szolgáltató vezetője a szolgáltatás nyújtásának megkezdését megelőzően megvizsgálja az ellátást igénylő jövedelmi viszonyait.
7.) A jelen ellátási szerződés hatálya alá tartozó esetben amennyiben a szolgáltató a szociális szolgáltatásra irányuló kérelmet elutasítja, az ellátást igénylőt és törvényes képviselőjét írásban köteles erről értesíteni. Ebben az esetben az ellátást igénylő és törvényes képviselője a döntés ellen a közléstől számított nyolc napon belül az ellátási szerződést megkötő helyi önkormányzathoz fordulhat. A helyi önkormányzat képviselő-testületének Humán Bizottsága dönt az ellátás iránti kérelemről. A döntés felülvizsgálata bíróságtól kérhető.
8.) Figyelemmel a vonatkozó jogszabályi rendelkezésekre, különös tekintettel a mindenkor hatályos költségvetési törvény rendelkezéseire, a Szolgáltató az intézményi térítési díj mértékét minden naptári év március 31. napjáig – de évente legfeljebb 2 alkalommal – felülvizsgálja, és ezt az Önkormányzat felé tájékoztatásul megküldi.
9.) Az Önkormányzat a Szolgáltató által a mindenkor hatályos intézményi térítési díj jelen szerződés 5. és 6. pontjában meghatározott és beszedett személyi térítési díjjal nem fedezett részét havonta, kiállított számla ellenében, átutalással a Szolgáltató részére megtéríti a számlán megjelölt határnapig. A Szolgáltató köteles a számlához mellékelni az igénylők tételes névsorát, a gondozási napok számát, a személyi térítési díj napi összegét, valamint a személyi térítési díj havi összegét, mely így a megtérítés alapját képezi. A számlát legkésőbb minden hónap 10. napjáig kell benyújtani a tárgyhónapot megelőző hónapban nyújtott szolgáltatásról.
10.) A feladat ellátására járó éves normatív állami hozzájárulást a Szolgáltató Igényli meg a Magyar Államkincstárnál
11.) A Szolgáltató a szolgáltatás ellátásával kapcsolatosan éves költségvetést készít, melyet az Önkormányzat – a szerződés 9. pontjában megjelölt megtérítési kötelezettség alá eső rész vonatkozásában – betervez költségvetésébe. Ezen összeg felhasználását az Önkormányzat ellenőrizheti, melynek ellenőrzés lefolytatásához a Szolgáltató köteles adatot szolgáltatni és együttműködni.
12.) A Szolgáltató köteles az Önkormányzat részére évente egyszer, legkésőbb március 31. napjáig a tárgyévet megelőző évben végzett tevékenységéről írásban beszámolni.
A Szolgáltató vállalja, hogy a rendelkezésére álló, az Önkormányzat számára kötelező adatszolgáltatásaihoz, statisztikai jelentéseihez szükséges adatokat az Önkormányzat által írásban megjelölt határidőre átadja, teljesíti.
13.) A szolgáltatással szemben felmerülő panasz írásban nyújtható be a Szolgáltatónál, aki köteles azt kivizsgálni, és annak eredményéről és a megtett intézkedésekről 15 napon belül írásban értesíteni a panasztevőt, valamint az önkormányzatot.
14.) Jelen szerződés az aláírásának napján lép hatályba, és határozatlan időre szól. Ezzel egyidejűleg hatályát veszti a szerződő felek között 2008.12.17. napján létrejött, és 2009.10.08. napján módosított ellátási szerződés. Bármelyik fél jogosult a szerződés indokolás nélkül, írásban 2 hónapos felmondási idővel felmondani, vagy közös megegyezéssel megszüntetni. A felmondási idő alatt a Szolgáltató jelen szerződés szerinti feladatait továbbra is köteles ellátni, felel az ellátás folyamatosságáért.
15.) Jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben – a kártérítés mértékére, módjára, a szerződésszegésre – a Polgári Törvénykönyv és a mindenkor hatályos ide vonatkozó jogszabályok az irányadóak.
A szerződő felek elolvasás és közös értelmezést követően jelen szerződést, mint akaratukkal mindenben megegyezőt jóváhagyólag aláírják.
Martonvásár, 2015. ……………………………..
........................................................................ Önkormányzat képviseletében: Dr. Szabó Tibor polgármester |
........................................................................ Szolgáltató képviseletében: Bartha Olga ügyvezető
|