Határozatok nyilvántartása


Martonvásár Város Önkormányzata

101/2015. (5. 26.) az Országos Mentőszolgálat részére a Martonvásár, Brunszvik út 1. szám alatti ingatlan meghatározott helyiségeinek határozott időre történő,térítésmentes használatba adásáról

Martonvásár Város Önkormányzata

Képviselő-testületének

101/2015. (V. 26.) határozata

az Országos Mentőszolgálat részére a Martonvásár, Brunszvik út 1. szám alatti ingatlan meghatározott helyiségeinek határozott időre történő,

térítésmentes használatba adásáról

 

1.) Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete egyetért az Országos Mentőszolgálat részére - a Martonvásári Mentőszolgálat feladatellátásnak folyamatossága érdekében – történő, Martonvásár, Brunszvik út 1. szám alatti ingatlan meghatározott helyiségeinek térítésmentes használatba adásával, egyben felhatalmazza a polgármestert a használati szerződés jelen határozat 1. mellékletében foglalt tartalommal történő megkötésére azzal, hogy annak tartalmától az önkormányzat érdekeit nem sértő módon eltérhet.

2.) A Képviselő-testület felkéri a Polgármesteri Hivatal Műszaki Osztályát és a Martongazda Nonprofit Kft. ügyvezetőjét, hogy vizsgálja meg a mentőállomás tetőszerkezete felújításának lehetőségét.

 

A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester

A határozat végrehajtásának határideje: azonnal

1.               melléklet a 101/2015. (V. 26.) határozathoz:

 

„HELYISÉGHASZNÁLATI SZERZŐDÉS

 

amely létrejött egyrészről Martonvásár Város Önkormányzata (székhely: 2462 Martonvásár, Budai út 13. , képviseli: Dr. Szabó Tibor polgármester, adóigazgatási azonosító száma: 15727433-2-07), továbbiakban: Használatba adó,

 

másrészről az Országos Mentőszolgálat (székhely: 1055 Budapest, Markó u. 22., képviseli: Dr. Burány Béla főigazgató, adószám: 15309989-2-41) a továbbiakban: Használatba vevő,

 

(a továbbiakban együttesen: Felek) között a mai napon az alábbiak szerint:

 

Előzmények:

 

   A Szerződő Felek jelen szerződés előzményeként rögzítik, hogy közös céljuk, az Országos Mentőszolgálat „Sürgősségi ellátás fejlesztése – mentés” című Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program 2.2.1-11/1-2012-0001 számú, Használatba vevő TIOP 2.2.1 jelzésű projektjének megvalósítása, ezáltal Martonvásár Város és vonzáskörzete mentőellátásának fejlesztése, korszerűsítése.

   A projekt keretében Használatba vevő Martonvásár Mentőállomása korszerűsítésre kerül. Az elvégzendő munkálatok műszaki tartalma nem teszi lehetővé a Mentőállomás folyamatos használatát, így annak ideiglenes áthelyezése vált szükségessé.

   A Felek között lefolytatott egyeztetések eredményeképp Használatba adó a Mentőállomás ideiglenes elhelyezésére felajánlotta a 2462 Martonvásár, Brunszvik u. 1. sz. alatti, jelen szerződés - 2. pontjában meghatározott - és jelen szerződés 1. számú mellékletét képező alaprajzon feltüntetett emeleti helyiségeit, melyet Használatba vevő köszönettel elfogadott.

   Jelen helyiséghasználati szerződés célja, hogy Martonvásár Mentőállomás működése a korszerűsítési munkálatok ideje alatt is folyamatosan biztosított legyen.

 

A fentiekre tekintettel a Felek az alábbi szerződést kötik.

 

1.               Használatba adó kizárólagos tulajdonát képezi a Martonvásár 1078 hrsz-ú, természetben 2462 Martonvásár, Brunszvik u.1. szám alatti ingatlan.

 

2.               Használatba adó használatba adja, Használatba vevő pedig Mentőállomás ideiglenes elhelyezése céljából használatba veszi az 1. pontban megjelölt ingatlan jelen szerződés 1. számú mellékletében feltüntetett és behatárolt helyiségeit, melyek alapterülete mindösszesen 77,1 m2. Felek kijelentik, hogy az ingatlant megtekintették, azt a feladatellátásra alkalmasnak találták jelen állapotában.

 

3.               Használatba adó szavatol azért, hogy a használatba adott helyiség a használat egész időtartama alatt szerződésszerű használatra alkalmas, és harmadik személynek nincs olyan joga, amely a Használatba vevőt a kizárólagos és zavartalan használatban, feladatellátásban akadályozza.

 

4.               Használatba adó a helyiséghasználat ellenértékeként díjat nem számol fel.

 

5.               A felek megállapodnak, hogy a Használatba vevőt terheli az ingatlan emeleti, körülhatárolt helyiségeinek fogyasztás szerinti közüzemi költségei (a továbbiakban: üzemeltetési költségek). Felek tudomással bírnak arról, hogy a közüzemi szolgáltatások a Használatba adó gazdasági társasága, a Martongazda Nonprofit Kft. (cégjegyzékszáma: 07-09-018536; székhelye: 2462 Martonvásár, Budai út 13., ügyvezető: Vörös Péter) nevén vannak, így azok kiegyenlítésére akként kerül sor, hogy a költségeket a Martongazda Nonprofit Kft. továbbszámlázza az Országos Mentőszolgálat (cím: 1055 Budapest, Markó u. 22.) felé 30 napos fizetési határidővel, melynek kiegyenlítésére a mindenkori számlán feltüntett határidőben kerül sor az ott megjelölt számlaszámra.

 

6.               A Felek megállapodnak, hogy az 5. pontban körülírt közüzemi költségek a Használatba Vevőt a birtokbalépés időpontjától terhelik, mely időpontban a mérőórák leolvasására közösen sor kerül, és azt a felek jegyzőkönyvben rögzítik, mely jegyzőkönyv jelen szerződés 2. számú mellékletét képezi.

 

7.               Használatba vevő a rezsi díjat köteles a Használatba adó gazdasági társasága, a Martongazda Nonprofit Kft. által kiállított számla szerint a számlán feltüntetett számlaszámra átutalással kiegyenlíteni.

 

8.               Használatba vevő vállalja, hogy a használat tartama alatt a használattal kapcsolatos felmerülő valamennyi üzemeltetési költséget viseli.

 

9.               Használatba vevő köteles gondoskodni a bérlemény takarításáról, hulladék-mentesítésről, a veszélyes hulladék kezeléséről és elszállításáról. Az előzőek elmaradásából következő esetleges károkért, vagy sérülésekért a Használatba adó felelősséget nem vállal.

 

10.            Használatba adó vállalja, hogy a Használatba vevő által jelzett bármilyen műszaki rendellenességet, a zavartalan és folyamatos mentést veszélyeztető, valamint korlátozó állapotot az írásos bejelentést követően haladéktalanul kijavítja.

 

11.            Jelen szerződés a mindkét Fél általi aláírást követően lép hatályba és 2015.10.31. napjáig terjedő határozott időre jön létre azzal, hogy abban az esetben, ha a Mentőállomás korszerűsítési munkálatai elhúzódnak, úgy a jelen szerződés hatálya a munkálatok elvégzésének időtartamával megegyezően automatikusan meghosszabbodik, de legfeljebb 2015.12.31. napjáig. Használatba vevő köteles az ingatlanhasználat hatályának meghosszabbítására vonatkozó szándékáról – az azt keletkeztető ok tudomására jutásától számított 5 munkanapon belül – a Használatba adót írásban tájékoztatni.

 

12.            Mind a Használatba vevő, mind a Használatba adó jogosult a szerződést - a határozott idő lejárta előtt- egyoldalúan, kötbér és más terhek fizetése nélkül alapos indokkal 2 hónapos felmondási idővel felmondani. A felmondás tényét írásban, indoklással kell megküldeni.

 

13.            Használatba vevő kötelezettséget vállal arra, hogy a bérlemény üzemeltetésének vonatkozásában betartja a mindenkor hatályos munkavédelmi, tűzvédelmi és környezetvédelmi szabályokat.

 

14.            Használatba adó biztosítja a mentőgépjárművek telephelyről történő ki- és telephelyre történő behajtását. A mentőgépjárművek esetleges akadályoztatásával kapcsolatos minden vonatkozó megkeresésre eljár, és szükség esetén azonnal beavatkozik.

 

A Szerződő Felek jelen Helyiséghasználati Szerződést, mint akaratukkal mindenben megegyezőt jóváhagyólag írják alá.

 

Jelen szerződés 4 (négy) egymással megegyező szövegű, magyar nyelvű példányban készült, melyből 2 (kettő) példány a Használatba adót, 2 (kettő) példány a Használatba vevőt illet meg.

 

A szerződésben nem, vagy nem kellően szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv, valamint a jelen szerződés tárgyára vonatkozó hatályos jogszabályok az irányadóak.

 

Mellékletek:

1.     számú melléklet: a Martonvásár, Brunszvik u. 1. szám alatti ingatlan emeletének alaprajza

2.     számú melléklet: jegyzőkönyv birtokbaadásról és a közüzemi mérőórák állásáról”

 

Dátum:………………                                                         

 

 

       ……………………………………                               ..............……........................