Határozatok nyilvántartása


Martonvásár Város Önkormányzata

199/2013. (12. 3.) a MÁV Zrt.-vel támogatási szerződés megkötéséről

Martonvásár Város Önkormányzata

Képviselő-testületének

199/2013. (XII. 3.) határozata

a MÁV Zrt.-vel támogatási szerződés megkötéséről

  1. Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a határozat 1. mellékletében foglalt támogatási szerződés aláírásától számított 1 éves időtartamra vállalja az abban foglalt feladatok ellátását, így kiemelten Martonvásár állomás, illetve környékének, valamint a határos közterületeknek a tisztán- és karbantartását, parkosítását, park karbantartását, virágosítását, virággondozását, kommunális hulladékgyűjtését, valamint ezek érdekében helyi önkéntes munka szervezését.
  2. A Képviselő-testület az 1. pontban foglalt feladatok ellátásával megbízza a 100 %-os önkormányzati tulajdonban lévő Martongazda Kft.-t, a Képviselő-testület 54/2011. (IV. 19.) határozata alapján.
  3. A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a határozat 1. mellékletében foglalt szerződést, a területi lehatárolás és az ütemezés pontos ismerete mellett aláírja.
  4. A Képviselő-testület felhatalmazza továbbá a polgármestert, hogy a határozat 2. pontjában foglaltak alapján a Martongazda Kft.-vel kötendő szerződést a 3. pont szerint megkötött szerződéssel összhangban, aláírja.

 

A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester

A határozat végrehajtásának határideje: 2013. december 31.

A  199/2013. (XII. 3.) határozat 1. melléklete

 

TÁMOGATÁSI SZERZŐDÉS

 

amely létrejött egyrészről a MÁV Magyar Államvasutak Zártkörűen Működő Részvénytársaság (székhely: 1087 Budapest, Könyves Kálmán krt. 54-60., Cg.: 01-10-042272, adószám: 10856417-2-44, képviseli: Morvai Katalin kommunikációs igazgató és dr. Korsós Boglárka vagyonkezelési és gazdálkodási igazgató) ; a továbbiakban Támogató)

 

másrészről Martonvásár Város Önkormányzata (székhely: 2462 Martonvásár, Budai út 13.; adószám: 15727433-2-07; törzsszám: 727431; képviseli dr. Szabó Tibor polgármester; a továbbiakban Kedvezményezett)

 

között a mai napon és helyen, az alábbi feltételek szerint:

 

1.               A MÁV Zrt, mint közszolgáltatási feladatokat ellátó szervezet az utazóközönség minél magasabb színvonalú kiszolgálása, az állomásépületek és környezetük, valamint a környező közterületek tiszta, igényes kialakítása és annak folyamatos fenntartása, illetve ezen tevékenység ellátásának és célkitűzés biztosításának elősegítése érdekében támogatni kívánja a Kedvezményezettet. A Támogató vállalja, hogy Martonvásár Város Önkormányzat, mint Kedvezményezett önként vállalt közfeladatának elvégzését a jelen támogatási megállapodás aláírásáról számított 1 naptári év időtartamban 3 500 000 Ft, azaz hárommillió-ötszázezer forint összeggel támogatja.

2.               A Kedvezményezett kötelezettséget vállal arra, hogy a támogatást kizárólag a jelen támogatási megállapodásban, illetve Képviselő-testülete 199/2013. (XII.3.) határozatában megfogalmazott célokra használja fel, melyek kiemelten az alábbiak.

Martonvásár állomás, illetve környékének, valamint a határos közterületeknek a tisztán- és karbantartása, parkosítása, park karbantartása, virágosítás, virággondozás, kommunális hulladékgyűjtés, ezek érdekében helyi önkéntes munka szervezése.

3. A Kedvezményezett vállalja, hogy az átutalt éves támogatási összeg felhasználásáról beszámolót készít, és azt 2014. július 15-ig a MÁV Zrt. részére megküldi.

4. A Támogató vállalja, hogy a támogatási összeget 4 egyenlő részletben utalja át a Kedvezményezett 11996303-06065533-10000001 bankszámlájára az alábbiak szerint.

1.    

2.    

3.    

4.    

5. Kedvezményezett kötelezi magát arra, hogy az állomásépület információs felületein, valamint a támogatásban részesült tevékenységet bemutató kiadványban, tájékoztatóban, egyéb sajtótermékben, illetve a sajtóban nyilvánosságot kap, tevékenység bemutatásban feltünteti a Támogatóval való együttműködését.

6. Kedvezményezett kijelenti, hogy semmiféle lejárt köztartozása nincs, ellene semmiféle hatósági eljárás nincs folyamatban.

 

7. A Támogató, illetve az általa meghatalmazott szervezet vagy személy jogosult bármikor ellenőrizni a támogatott tevékenység megvalósulását, a támogatási összeg rendeltetésszerű felhasználását.

8.         Amennyiben a Támogató tudomására jut, hogy a Kedvezményezett a Támogató által nyújtott támogatási összeget, vagy annak egy részét nem a jelen szerződésben foglaltaknak megfelelően használja fel, vagy a felhasználást nem, vagy nem megfelelően igazolja, akkor a Támogató jogosult a teljes támogatási összeg visszatérítését követelni. A Kedvezményezett a Támogató támogatási összeg visszafizetésére vonatkozó felszólító levelének kézhezvételétől számított 8 naptári napon belül köteles a Támogató felszólító levelében megjelölt követelés összegét a Támogató jelen szerződésben megjelölt bankszámlájára átutalni. A követelés visszafizetése azon a napon számít pénzügyileg teljesítettnek, amikor a Támogató bankszámláján azt a számlavezető pénzintézet jóváírta.

9.         Ha a támogatás jelen szerződés szerinti célnak megfelelő felhasználása olyan okból válik lehetetlenné, amelyért a Kedvezményezett nem felelős, akkor erről a Kedvezményezett köteles a Támogatót haladéktalanul tájékoztatni és a fel nem használt támogatási összeget visszafizetni a Támogató részére. A Kedvezményezett az általa kiállított írásbeli tájékoztatás keltétől számított 8 naptári napon belül köteles a fel nem használt támogatás összegét a Támogató jelen szerződésben megjelölt bankszámlájára átutalni. A fel nem használt támogatási összeg visszafizetése azon a napon számít pénzügyileg teljesítettnek, amikor a Támogató bankszámláján azt a számlavezető pénzintézet jóváírta.

10.       Amennyiben jelen szerződés bármely okból a szerződés időtartama alatt megszűnik, úgy a Kedvezményezett köteles a megszűnéstől számított 8 naptári napon belül a felhasznált támogatási összeggel elszámolni és a fel nem használt összeget a Támogató részére (a jelen szerződésben megjelölt bankszámlaszámra) visszautalni. A fel nem használt támogatási összeg visszafizetése azon a napon számít pénzügyileg teljesítettnek, amikor a Támogató bankszámláján azt a számlavezető pénzintézet jóváírta.

11. Jelen szerződésben részletesen nem szabályozott kérdésekben a Ptk. vonatkozó hatályos szabályai az irányadóak.

 

 

Budapest, 2013…………..                                       

 

 

………………………………….                              ………………………………………….

Támogató                                                                  Kedvezményezett

 

 

 

 

 

 

 

 

 


1. számú melléklet

 

Az önkormányzat feladat- és felelősségi körébe tartozó, a támogatási célhoz igazodó feladatok, melyek kizárólag a szerződésben megfogalmazott munkavédelmi szabályok betartása mellett végezhetőek

 

1. Feladatok a bérlemény területén:

1.1. Az állomás utasforgalmi területeinek elektromos, víz, szennyvíz és fűtési szolgáltatásainak biztosítása a MÁV Zrt.-n keresztül, továbbadási szerződés keretében.

1.2. Az utas WC-k és várótermek üzemszerű működésének biztosítása az utazóközönség részére.

1.3. A felvételi épület és melléképületei általános belső takarításának elvégzése napi gyakorisággal (felseprés, felmosás, portalanítás, vízkőmentesítés, fertőtlenítés) és nagytakarítás végzése 6 hónapos gyakorisággal (üvegfelületek tisztítása, mennyezet és nehezen elérhető helyek portalanítása). A takarítás során felhasznált vegyi anyagok biztonsági adatlapjainak a helyszínen, elérhető helyen kell lennie.

Az épülethez tartozó ingatlan telekhatár előtti, épület körüli járdák, utasforgalmi közlekedési utak és területek, továbbá az utasperonok rendszeres takarítása, beleértve a hóeltakarítást, valamint a jég- és csúszástól való mentesítést is. A téli időszakra való felkészüléssel kapcsolatban gondoskodni kell a hó- és síkosság mentesítési eszközök és anyagok előzetes kihelyezéséről, valamint kapcsolattartó személy kijelöléséről, folyamatos elérhetőséggel. Rendkívüli havazás esetén a MÁV Zrt. I., II. és III. hófokozatot rendelhet el. A MÁV Zrt. téli forgalmi utasításában meghatározott rendkívüli hófokozat elrendeléséről a MÁV Ingatlankezelő Kft. ügyeletes üzemeltetés vezetője értesíti a kapcsolattartó személyt. A kapcsolattartó személynek a téli forgalmi utasításnak megfelelően kell eljárni. Az érvényben lévő utasítást a MÁV Zrt. biztosítja az Önkormányzat részére.

1.4. Kommunális szemét folyamatos kezelése és elszállítása. A szabadtéri szemétgyűjtők környezetének tisztítása, rendben tartása.

1.5. Rovar- és rágcsálóirtás elvégzése féléves gyakorisággal, továbbá elszaporodás esetén ezen állapot megszüntetéséig.

Az 1.3 – 1.5. pontokban nevezett tevékenységek minőségének meg kell felelnie a köztisztaságról szóló rendeletnek, mely megalkotása - az 1990. évi LXV. törvény a 16. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, figyelemmel az 1991. évi XX. törvény 21. §-ában, a 2000. évi XLIII. törvényben, az 1999. évi LXIX. törvényben, a 218/1999. (XII. 22.) Korm. rendeletben, az 1/1986. (II. 21.) ÉVM-EüM együttes rendeletben foglaltakra - a helyi önkormányzatok feladata.

1.6. Kertészeti tevékenység elvégzése. Az állomás területén lévő parkokba kiültetett és az állomás díszítése céljából az utasterekbe kihelyezett növények megőrzése, gondozása. A növényvédelemről szóló 2000. évi XXXV. törvény és annak 2005. évi XXXVIII. törvény módosítása szerint az időszakos kaszálás elvégzése. Az épület körüli járdák, térburkolatok dilatációs hézagainak tisztítása, ezek és a kerítések melletti területek gyomtalanítása, gondozása.

 

2. Fenntartási, karbantartási, továbbá zavar- és hibaelhárítási feladatok:

2.1. A hatósági előírások betartásához szükséges feladatok elvégzése (víz, csatorna, gáz, elektromos, szellőző és fűtési rendszerekhez kapcsolódóan, továbbá népegészségügyi előírások).

2.2 Rendeltetésszerű használatból és egyéb okból (rongálásból, betörésből, szándékos károkozásból, illetve nem rendeltetésszerű használatból keletkező károk) eredő zavar- és hibaelhárítás elvégzése az esetleges járulékos bontási és helyreállítási munkák elvégzése mellett:

·       Vízellátási berendezések és szerelvények ciklikus javítása; az épület alkatrészek és tartozékok közé tartozó mosdókagyló, WC-csésze, öblítőtartály, pissoir, mosogató, zuhanytálca, falikút, kiöntő folyamatos tisztítása, az elektromos vízmelegítő (10 literes kapacitásig), csaptelepek, kifolyószelepek, sarokcsapok, elzáró szelepek, egyéb falon kívüli szerelvények karbantartása.

·       Dugulások elhárítása az alapvezetékek előtt, illetve az ágvezetékekben.

·       Egyedi szellőző ventillátorok, ablak- és szekrény-klímaberendezések időszakos karbantartása, javíttatása.

·       Ereszcsatornák rendszeres tisztítása, szétcsúszott elemeinek helyreigazítása.

·       Belső fal-, padló- és lépcsőburkolatok javítása, folytonossági hiányainak megszüntetése.

·       Nyílászárók javítása, szigetelése, törött üvegek pótlása.

·       Árnyékoló szerkezetek teljes körű javítása.

·       Korlátok, rácsok mindennemű javítása.

·       Zárszerkezetek javítása, cseréje.

·       Biztonsági berendezések, riasztók javítása, karbantartása.

·       Világítási berendezések és szerelvények karbantartása, javítása.

·       Villamos berendezések és szerelvényeinek karbantartása, javítása.

·       Helyiségek tisztasági festése.

·       Graffitik és egyéb falfirkák eltávolítása az épületekről (kívül és belül).

·       Padok, hulladékgyűjtők karbantartása.

 

3. Bejelentési kötelezettség a MÁV Zrt. felé

3.1. Az 1. és 2. pontban nem szereplő fenntartási, karbantartási, zavar- és hibaelhárítási feladatokkal, továbbá átalakítási és egyéb munkák végzésével kapcsolatosan előzetes egyeztetést kell végezni a MÁV Zrt. kapcsolattartójával.

3.2. Az 1.1 pontban foglalt továbbadáshoz kapcsolódóan a mérők óraállásáról havi gyakorisággal adatközlő táblázatot szükséges összeállítani, és a tárgyhót követő hónap 10. napjáig meg kell küldeni a következő címre: MÁV Zrt. Ingatlankezelési Területi Központ……………………………………………………..

 

A terület pontos lehatárolását az állomásért felelős Területi Központ térképeken illusztrálva egyezteti az önkormányzattal.

 


 199/2013. (XII. 3.) határozat 2. melléklete:

VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS

amely létrejött egyfelől Martonvásár Város Önkormányzata

székhelye: 2462 Martonvásár, Budai út. 13.

törzsszáma: 727431

adószáma: 15727433-2-07

bankszámlaszáma: 11996303-06065533-10000001

mint Megrendelő,

másfelől „MARTONGAZDA“ Kft.

székhelye: 2462 Martonvásár, Budai út 13.

cégjegyzékszáma: 07-09-018536

adószáma: 22717728-2-07

bankszámlaszáma: 11600006-00000000-44231864

mint Vállalkozó között a következők szerint:

 

Előzmények:

Martonvásár Város Önkormányzata a 2011. március 1. napján kelt Alapító Okiratával a gazdasági társaságokról szóló 2006. évi IV. törvény rendelkezéseinek megfelelően megalapította a 100 %-os tulajdonában álló Martongazda Kft.-t, majd az akkor hatályos a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény 2/a. §-a alapján az 54/2011. (IV. 19.) Képviselő-testületi határozatot követően keretszerződést kötöttek 2011. április 26-án a teljes városüzemeltetés feladataira vonatkozóan.

Martonvásár Város Önkormányzata a Képviselő-testületének …/2013. (….) határozata alapján 2013………-én támogatási szerződést kötött a MÁV Zrt.-vel Martonvásár állomás, illetve környékének, valamint a határos közterületeknek a tisztán- és karbantartása, parkosítása, park karbantartása, virágosítás, virággondozás, kommunális hulladékgyűjtés, valamint ezek érdekében helyi önkéntes munka szervezése körében. E feladatok ellátása érdekében a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény 9. § ka) pontja alapján kötik meg a felek ezt a szerződést.

I. A szerződés tárgya

I./1. Vállalkozó ellátja a Megrendelő által 2013……….-én a MÁV Zrt.-vel aláírt Támogatási megállapodásban foglaltakat a Megrendelő Képviselő-testületének 199/2013. (XII.3.) határozatában megfogalmazott feladatokat, melyek kiemelten az alábbiak:

Martonvásár állomás, illetve környékének, valamint a határos közterületeknek a tisztán- és karbantartása, parkosítása, park karbantartása, virágosítás, virággondozás, kommunális hulladékgyűjtés, ezek érdekében helyi önkéntes munka szervezése.

I./2. Az I.1. pontban foglaltakat a Vállalkozó a jelen szerződés elválaszthatatlan mellékletét képező a Megrendelő és a MÁV Zrt. között kötött támogatási megállapodás alapján, az abban foglaltaknak megfelelően köteles elvégezni.

 

II. A szerződés hatályba lépése és időtartama

Felek megállapodnak, hogy jelen vállalkozási szerződést az aláírás napjától kezdve határozott időtartamra a Megrendelő és a MÁV Zrt. között kötött, jelen szerződés mellékletét képező megállapodás időtartamára jön létre.

 

III. A szerződés díjazása és megrendelések

A jelen szerződésben foglalt feladatok ellátásáért, valamint az ahhoz kapcsolódó járulékos költségek fedezeteként Megrendelő 3 500 000 Ft-ot, azaz hárommillió-ötszázezer forintot fizet meg Vállalkozó részére.

 

IV. Kölcsönös kötelezettségek

IV./1. A Vállalkozó a munka elvégzéséhez jogosult alvállalkozókat bevonni, ezek munkájáért azonban úgy felel, mintha a munkát maga végezte volna el. Ha a Megrendelő alkalmaz másik alvállalkozót a munkaterületen, akkor az alvállalkozó munkájáért a Vállalkozó csak akkor vállal felelősséget, ha ennek díjazásában a felek külön megállapodtak.

IV./2. Vállalkozó köteles biztosítani a feladatok hatékony és szakszerű ellátását I. osztályú minőségben.

Vállalkozó köteles a hatályos jogszabályok, szabályzatok és szabványok figyelembe vételével végezni munkáját.

IV./3. A Vállalkozó a szükséges anyagokat a kellő mennyiségben és minőségben beszerzi.  

IV./4. A Vállalkozó köteles a Megrendelőt haladéktalanul értesíteni minden olyan körülményről, amelynek a szerződés teljesítésére kihatása lehet.

IV./5. A Megrendelő a munkavégzést – munkaidő alatt – bármikor ellenőrizheti és kifogásait az ellenőrzéskor nyomban közölheti. A hibás teljesítésért azonban a Vállalkozó akkor is felel, ha a Megrendelő a kivitelezést nem ellenőrizte.

V.  A szerződésszegés jogkövetkezményei

V./1. Az együttműködési, tájékoztatási, kárelhárítási kötelezettség megszegésével a másik félnek okozott kár megtérítéséért a szerződésszegő fél felelősséggel tartozik.

V./2. A Vállalkozó az elvégzett munkákkal kapcsolatban a hibátlan teljesítésért a jogszabályban előírt jótállási kötelezettséggel és szavatossági felelősséggel tartozik. A szavatossági és jótállási határidők kezdete a műszaki átadás-átvétel időpontja. A Vállalkozó teljesítése akkor hibátlan, ha a jelen szerződésben foglalt munkákat a jelen szerződésben rögzített határidőre a hatósági előírásoknak is mindenben megfelelően I. osztályú minőségben elvégezte és a kivitelezett létesítmény a rendeltetésszerű használatra alkalmas.

VI. Egyéb rendelkezések

VI./1. Felek az 1. mellékletben foglalt keretszerződésükre tekintettel úgy állapodnak meg, hogy a jelen szerződés nem kizárólagos szerződés, és amennyiben a Megrendelő valamely e szerződésben rögzített feladatra kedvezőbb díjjal tud szerződést kötni, úgy jogosult azt megtenni, ha a Vállalkozótól nem kap még kedvezőbb ajánlatot.

VI./3. Felek rögzítik, hogy jelen szerződésben nem érintett kérdésekre vonatkozóan a közöttük 2011. április 26-án létrejött keretszerződés rendelkezéseit is irányadónak kell tekinteni.

VI./2. Ezt a szerződést csak írásban lehet módosítani vagy felbontani, e körben jognyilatkozatot a Megrendelő részéről Dr. Szabó Tibor polgármester, a Vállalkozó részéről Dohárszky István ügyvezető tehet.

VI./4. Az munkálatok lefolytatása, teljesítése körében a Megrendelő nevében Gucsek István alpolgármester járhat el, aki gyakorolja az ellenőrzést és megteheti az ezzel kapcsolatos nyilatkozatokat. A Vállalkozó a vele való kapcsolattartásra Dohárszky Istvánt jelöli ki.

VI./5. A szerződő felek a szerződés teljesítése során kölcsönösen együttműködve kötelesek eljárni. Mindkét felet tájékoztatási és figyelmeztetési kötelezettség terheli a szerződés teljesítését befolyásoló bármely körülményt illetően.

VI./6. Mindkét fél köteles a károk megelőzése és az esetleg már bekövetkezett károk enyhítése érdekében minden tőle elvárható intézkedést megtenni.

VI./7. Jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény rendelkezései az irányadóak.

 

A jelen szerződést – amely öt egymással szó szerint megegyező eredeti példányban készült – a szerződő felek elolvasták, és mint akaratukkal egyezőt aláírták.

 

Kelt: Martonvásár, 2013. év ....................................... hó ......... napján.

 

 

a Megrendelő képviseletében

Dr. Szabó Tibor polgármester

a Vállalkozó képviseletében

Dohárszky István ügyvezető