Határozatok nyilvántartása


Martonvásár Város Önkormányzata

48/2015. (3. 31.) intézményi bérleti díjak megállapításának szabályairól

Martonvásár Város Önkormányzata

Képviselő-testületének

48/2015. (III. 31. határozata

intézményi bérleti díjak megállapításának szabályairól

 

 

Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az intézmények, költségvetési szervek elhelyezésére szolgáló, az önkormányzat tulajdonában álló ingatlanok (a továbbiakban: Intézmények) hasznosítása után szedett bérleti díjak megállapításának szabályait az alábbiak szerint határozza meg:

1.     A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az Intézmények hasznosításához kapcsolódó bérleti díjakat, díjkedvezményeket - jelen határozatban foglaltak figyelembevételével - a piaci körülményekhez és a helyi viszonyokhoz igazodva, külön utasításban megállapítsa.

2.     A Képviselő-testület az 1.) pont szerinti bérleti díjak megállapításához kapcsolódóan az alábbi alapelveket határozza meg:

a)      A bérleti díjakat legalább évente egyszer, tárgyévet megelőző év november 30. napjáig felül kell vizsgálni.

b)      A bérbeadáshoz a bérlőnek bérleti szerződést kell kötni, amely tartalmazza a bérbeadás részletes feltételeit. A lefoglalást követően, legkésőbb az igénybevételt megelőzően a bérleti szerződést meg kell kötni. Bérleti szerződésben rendezendő a kártérítési felelősség, illetve a bármelyik fél részéről történő lemondás lehetősége és ennek költsége, mely legalább a bérleti díj 20 %-a. A bérleti szerződés tartalmazza a bérleti díjon felül kifizetendő összeget is, ha a bérlő szerződésben foglalt időkeretet túllépi. A bérleti díj megállapítása nettó + Áfa formában történhet.

c)       Az időpontfoglalás időrendi sorrendben az alábbiak figyelembevételével történik:

-              BBKK: elsőbbséget élveznek az önkormányzati rendezvények, ezt követően a bevételt termelő foglalások, majd a fennmaradó időben a támogatott közösségek használhatják a létesítményeket.

-              Egyéb önkormányzati tulajdonú intézmények: elsőbbséget élvez az ingatlanban működő intézmény alaptevékenysége, sorrendben ezt követheti az önkormányzat igénye, a támogatott szervezetek és közösségek igénye, a fennmaradó időben bevételt termelő igénybevételre hasznosíthatók.

-              A nem önkormányzati fenntartású intézményeket befogadó épület bérbeadása során figyelemmel kell lenni az intézmény zavartalan működésére, az önkormányzat és az intézmény-fenntartó közötti megállapodásban foglaltakra.

d)      Mentességek, kedvezmények:

-              A tornaterem használata során biztosítani kell a szakbizottság által jóváhagyott teremhasználati díjkedvezményeket, mely szerint az önkormányzattal kötött megállapodás alapján a támogatásban részesített szervezetek, egyesületek a bizottság által meghatározott óraszámban és időszakban ingyenesen használhatják a termet.

-              Amennyiben a résztvevők legalább 80 %-a 14 év alatti, 50 %-os bérleti díj kedvezményt kell biztosítani, mely kedvezmény nem vonatkozik a BBKK létesítményeinek használatára.

-              A termelői piac tartása után bérleti díj nem szedhető a Martongazda Nonprofit Kft-től.

-              Az esküvői szertartás, anyakönyvi esemény a kijelölt házasságkötő teremben, amennyiben legalább a felek egyike bejelentett martonvásári lakcímmel rendelkezik, ingyenes.

-              Az ingatlanhoz tartozó terület bérlete ingyenes, amennyiben az épületet is bérli a szervező.

-              Az önkormányzatot, intézményeit és cégeit alaptevékenysége szerinti működésével összefüggésben és saját rendezvényekhez kapcsolódóan ingyenes használat illeti meg.

-              A meghatározott bérleti díjtól való eltérésről, az ingyenes használat engedélyezéséről egyedi esetben kérelemre a polgármester dönt.

3.     A Képviselő-testület a bérleti díjból befolyt összegek felosztását az alábbiak szerint rendeli el a hasznosításban közreműködők között:

a)     Önkormányzati fenntartású költségvetési szerv esetében az ingatlan helyiségeinek bérbeadásából származó bevétel

-    30 %-a az érintett költségvetési szervet,

-    30 %-a a fenntartó önkormányzatot,

-    30 %-a a közreműködő Martongazda Nonprofit Kft-t

illeti meg 2015. április 1. napi hatállyal kezdődően, mely összeg átutalásáról tárgyhót követő 15. napig a Polgármesteri Hivatal Gazdasági osztálya gondoskodik. A díjbevétel 10 %-a az érintett költségvetési szervnél maradó módon – ösztönzésképpen - prémium alapot képez, melynek a bérbeadásban/hasznosításban közreműködők közötti felosztásáról a költségvetési szerv vezetője saját hatáskörében dönt. 

b)    egyéb, intézmény elhelyezését szolgáló, önkormányzati tulajdonban álló ingatlan helyiségeinek bérbeadásából származó bevétel

-    30 %-a a fenntartó önkormányzatot,

-    60 %-a a közreműködésért + 10 %-a ösztönzési célokat szolgálandó, prémium alapként a Martongazda Nonprofit Kft-t

illeti meg a vonatkozó szerződések ezirányú módosításának jóváhagyását követően, mely összeg átutalásáról tárgyhót követő 15. napjáig a Polgármesteri Hivatal Gazdasági osztálya gondoskodik. 

4.     A Képviselő-testület felkéri a polgármestert, hogy vizsgálja felül és készítse elő az önkormányzat vagyongazdálkodási koncepcióját, a Martongazda Nonprofit Kft. és az önkormányzat közötti keretmegállapodás - koncepcióban foglaltaknak megfelelő - módosítását, szükség szerint a vagyonrendelet és a lakásrendelet módosítását.

 

A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester, költségvetési szervek vezetői

A határozat végrehajtásának határideje: 1-3. pontok esetében folyamatos,

                                                                          4. pont esetében 2015.06.30.