Határozatok nyilvántartása


Martonvásár Város Önkormányzata

243/2015. (12. 15.) a Dr. Jellinek és Társa Bt.-vel kötött házi gyermekorvosifeladat-ellátási szerződés módosításáról és kiegészítéséről

Martonvásár Város Önkormányzata

Képviselő-testületének

243/2015. (XII.15.) határozata

a Dr. Jellinek és Társa Bt.-vel kötött házi gyermekorvosi

feladat-ellátási szerződés módosításáról és kiegészítéséről

 

I.

Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Dr. Jellinek és Társa Bt. és az önkormányzat között az alapellátás körébe tartozó orvosi feladatok ellátása tárgyában létrejött feladat-ellátási szerződést (a továbbiakban: Szerződés) az alábbiak szerint kiegészíti és módosítja:

 

1.) A szerződés 1. pontja az alábbiak szerint módosul:

„Megbízó megbízza a házi gyermekorvosi feladatot ellátó vállalkozást, a Dr. Jellinek és Társa Bt.-t, melyben személyes ellátásra kötelezett orvos Dr. Jellinek Kinga (továbbiakban: Megbízott), hogy területi ellátási kötelezettséggel folyamatos házi gyermekorvosi ellátást biztosítson Martonvásár Város közigazgatási területén 2016. január 1. napjától kezdődően.”

2.) A szerződés 3. pontja az alábbiak szerint módosul:

„A Megbízó a tulajdonában lévő Martonvásár, Budai út 27. szám alatti, a házi gyermekorvosi feladatok ellátásához szükséges felszereltségű rendelő helyiséget az e szerződésben foglalt feladatok ellátásának időtartamára, térítésmentesen a Megbízott rendelkezésére bocsátja. A Megbízó a használatba adást követően tulajdonjogát fenntartja.”

3.) A szerződés 5. pontja az alábbiak szerint módosul:

„A fenntartási és működési kiadások megoszlása:

a.)   A Megbízottat terhelik:

-          a Megbízó tulajdonát képező kis értékű tárgyi eszközök karbantartása,

-          a Megbízott tulajdonába kerülő kis értékű eszközök beszerzése,

-          a rendelő helyiségek, illetve a hozzátartozó váróterem takarítási, karbantartási költségei,

-          az alapellátás körébe tartozó orvosi feladatok ellátását szolgáló nagy értékű eszközbeszerzések, továbbá

-          a 19) pont szerinti jogszabályokban foglaltaknak megfelelően az 1) pontban általa vállalt megbízás ellátásához szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosítása.   

b.)   Az a) pontban nem említett működési kiadások (munkabér, társadalombiztosítási járulék, irodaszer, nyomtatvány, védőruha) a Megbízottat terhelik.

c.)    A Megbízót terhelik:

-          az alapellátás körébe tartozó orvosi feladat ellátással összefüggésben felmerülő épület felújítási és átalakítási költségek,

-          az ellátás során keletkező veszélyes hulladékok kezelésének elszállításának, ártalmatlanításának költségei.

d.) A Megbízó és Megbízott a háziorvosi feladatok ellátásával kapcsolatban keletkező költségeket 87,5 – 12,5 %-ban megosztja a gyermekorvosi rendelőre vonatkozóan az alábbi szolgáltatások tekintetében:

-   gáz- és villamos energia költségek,

-               közmű- és kommunális szolgáltatások (ivóvíz és szennyvízdíj, szemétszállítás díja) díjai,

-               kommunikációs szolgáltatások díjai (internet, rendelői és ügyeleti telefon használata)

e.) A d.) pont szerinti költségek 12,5%-át a Megbízó által meghatározott jogú személy számlázza tovább a Megbízott részére.”

4.) A szerződés 6. pontja az alábbiak szerint módosul:

„Megbízott saját a házi gyermekorvosi körzetében történő helyettesítéséről maga gondoskodik, a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II.25.) EüM rendeletben meghatározott szakmai feltételekkel és engedéllyel rendelkező helyettesítővel biztosítva a betegek folyamatos ellátását.

A Megbízott saját helyettesítéséről a Martonvásár, Budai u. 27. szám alatti rendelőben köteles gondoskodni. A rendelési idő ilyen esetben:

Hétfő: 08.00 óra – 12.00 óra

Kedd: 16.00 óra – 18.00 óra

Szerda: 08.00 óra – 10.00 óra és 14.00 -16.00 óra

Csütörtök: 08.00 óra – 09.00 óra és 14.00 – 16.00 óra

Péntek: 08.00 óra – 12.00 óra

A helyettesítéssel érintett napok száma – a betegség miatt igazolt távollét esetét bele nem számítva - évente nem haladhatja meg a 40 napot.

A helyettesítésre vonatkozó tudnivalókról a Megbízott megfelelő időben (legalább 24 órával korábban) és módon (a rendelő külső bejáratára kifüggesztett, a betegek számára elérhető hirdetmény útján) köteles tájékoztatni a körzet lakosságát, továbbá értesíteni a Megbízót (e-mailben, telefonon vagy más módon). A helyettesítés költségei a Megbízottat terhelik.

A helyettesítésre jogosult:

Dr. Oszvald Éva orvos, (pecsétszám: 33579 székhelye: Velence, Széchenyi u. 4/a.)

Dr. Séllyei Erzsébet orvos, (pecsétszám: 25710 székhelye: 1124 Budapest, Fodor u. 89.)”

5.) A szerződés alábbi tartalmú 14. ponttal egészül ki:

„A háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendelet 3/C. § (2) bekezdésére és az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 153. § (1) bekezdésének c) pontjára tekintettel a Megbízott köteles minden év február 28. napjáig beszámolni a tárgyévet megelőző évi tevékenységéről a jelen szerződés 1. mellékletét képező nyomtatványon, adattartalommal.”

6.) A szerződés (korábbi 19. pontja) 20. pontja az alábbiak szerint módosul:

„Jelen egységes szerkezetbe foglalt szerződés 2016. január 1. napjával lép hatályba, mely naptól a Megbízó és Megbízott között hasonló tárgyban létrejött szerződés hatályát veszti.”

7.) A szerződés (korábbi 20. pontja) 21. pontja az alábbiak szerint módosul:

„Megbízó és Megbízott a szerződésből eredő jogvita eldöntésére kikötik a Székesfehérvári Járásbíróság illetékességét.”

8.) A szerződés (korábbi 21. pontja) 22. pontja az alábbiak szerint módosul:

„Jelen szerződés hatályosulása során alkalmazandó jogszabályok:

-       az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény;

-      az egészségügyi alapellátásról szóló 2015. évi CXXIII. törvény,

-      az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló 2003. évi LXXXIV. törvény;

-       a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény;

-      az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény;

-      az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény végrehajtásáról szóló 313/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet;

-      az egészségügyi szolgáltatás gyakorlásának általános feltételeiről, valamint a működési engedélyezési eljárásról szóló 96/2003. (VII. 15.) Korm. rendelet;

-      a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendelet;

-      az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimumfeltételekről szóló 60/2003. (X. 20.) ESzCsM rendelet;

-      az egészségügyi szakdolgozó által, orvosi elrendelésre önállóan is ellátható tevékenységek felelősségi, szakmai, szakképesítési és szakképzettségi feltételeiről szóló 66/2011. (XII. 13.) NEFMI rendelet”

9.) A szerződés módosításokkal és kiegészítésekkel nem érintett pontjai egyebekben változatlan tartalommal maradnak hatályban.

 

II.

A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a határozat I. pontjában foglaltakkal egyező szerződést módosító okirat, illetőleg a módosítás szerint kiegészített és egységes szerkezetbe foglalt, a határozat 1. mellékletét képező Szerződés aláírására.

 

A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester

A határozat végrehajtásának határideje: 2015. december 31.

 

 

243/2015. (XII.15.) határozati javaslat 1. melléklete:

 

„FELADAT-ELLÁTÁSI SZERZŐDÉS

 

amely létrejött egyrészről Martonvásár Város Önkormányzata (2462 Martonvásár, Budai út 13.; törzsszám: 727431; adószám:15727433-2-07; képviseli: Dr. Szabó Tibor polgármester), másrészről, Dr. Jellinek és Társa Szolgáltató Betéti Társaság (rövidített neve/a továbbiakban: Dr. Jellinek és Társa Bt., székhelye: 2462 Martonvásár, Budai út 27.; adószáma: 22082260-1-07; képviseli: Dr. Jellinek Kinga) között a házi gyermekorvosi feladatok ellátása tárgyában az alábbi helyen, időben és feltételek mellett:

 

1)     Megbízó megbízza a házi gyermekorvosi feladatot ellátó vállalkozást, a Dr. Jellinek és Társa Bt.-t, melyben személyes ellátásra kötelezett orvos Dr. Jellinek Kinga (továbbiakban: Megbízott), hogy területi ellátási kötelezettséggel folyamatos házi gyermekorvosi ellátást biztosítson Martonvásár Város közigazgatási területén 2016. január 1. napjától kezdődően.

 

2)     Martonvásár Város Önkormányzata (továbbiakban: Megbízó) és Megbízott jelen szerződés időtartamát határozatlan időben, de legalább 5 évben határozzák meg.

 

3)     A rendelés ideje:

Hétfő: 08.00 óra – 12.00 óra

Kedd: 16.00 óra – 18.00 óra

Szerda: 16.00 óra – 18.00 óra

Csütörtök: 08.00 óra – 09.00 óra és 14.00-16.00

Péntek: 08.00 óra – 12.00 óra

 

Csecsemő tanácsadás: szerda 08.00 óra – 10.00 óra

 

Rendelkezésre állási idő: hétfő – péntek 08-00 – 16.00

A rendelkezésre állási idő alatt az orvos elérésére szolgáló telefonszámot a rendelőhelyiség bejáratánál fel kell tüntetni és a Megbízó felé meg kell adni.

 

4)     A Megbízó a tulajdonában lévő Martonvásár, Budai út 27. szám alatti, a házi gyermekorvosi feladatok ellátásához szükséges felszereltségű rendelő helyiséget az e szerződésben foglalt feladatok ellátásának időtartamára, térítésmentesen a Megbízott rendelkezésére bocsátja. A Megbízó a használatba adást követően tulajdonjogát fenntartja.

 

5)     A fenntartási és működési kiadások megoszlása:

a.)   A Megbízottat terhelik:

-          a Megbízó tulajdonát képező kis értékű tárgyi eszközök karbantartása,

-          a Megbízott tulajdonába kerülő kis értékű eszközök beszerzése,

-          a rendelő helyiségek, illetve a hozzátartozó váróterem takarítási, karbantartási költségei,

-          az alapellátás körébe tartozó orvosi feladatok ellátását szolgáló nagy értékű eszközbeszerzések, továbbá

-          a 19) pont szerinti jogszabályokban foglaltaknak megfelelően az 1) pontban általa vállalt megbízás ellátásához szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosítása.   

b.)   Az a) pontban nem említett működési kiadások (munkabér, társadalombiztosítási járulék, irodaszer, nyomtatvány, védőruha) a Megbízottat terhelik.

c.)    A Megbízót terhelik:

-          az alapellátás körébe tartozó orvosi feladat ellátással összefüggésben felmerülő épület felújítási és átalakítási költségek,

-          az ellátás során keletkező veszélyes hulladékok kezelésének elszállításának, ártalmatlanításának költségei.

d.) A Megbízó és Megbízott a háziorvosi feladatok ellátásával kapcsolatban keletkező költségeket 87,5 – 12,5 %-ban megosztja a gyermekorvosi rendelőre vonatkozóan az alábbi szolgáltatások tekintetében:

-   gáz- és villamos energia költségek,

-               közmű- és kommunális szolgáltatások (ivóvíz és szennyvízdíj, szemétszállítás díja) díjai,

-               kommunikációs szolgáltatások díjai (internet, rendelői és ügyeleti telefon használata)

e.) A d.) pont szerinti költségek 12,5%-át a Megbízó által meghatározott jogú személy számlázza tovább a Megbízott részére.

 

6)     Megbízott saját a házi gyermekorvosi körzetében történő helyettesítéséről maga gondoskodik, a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II.25.) EüM rendeletben meghatározott szakmai feltételekkel és engedéllyel rendelkező helyettesítővel biztosítva a betegek folyamatos ellátását.

A Megbízott saját helyettesítéséről a Martonvásár, Budai u. 27. szám alatti rendelőben köteles gondoskodni. A rendelési idő ilyen esetben:

Hétfő: 08.00 óra – 12.00 óra

Kedd: 16.00 óra – 18.00 óra

Szerda: 08.00 óra – 10.00 óra és 14.00 -16.00 óra

Csütörtök: 08.00 óra – 09.00 óra és 14.00 – 16.00 óra

Péntek: 08.00 óra – 12.00 óra

 

A helyettesítéssel érintett napok száma – a betegség miatt igazolt távollét esetét bele nem számítva - évente nem haladhatja meg a 40 napot.

 

A helyettesítésre vonatkozó tudnivalókról a Megbízott megfelelő időben (legalább 24 órával korábban) és módon (a rendelő külső bejáratára kifüggesztett, a betegek számára elérhető hirdetmény útján) köteles tájékoztatni a körzet lakosságát, továbbá értesíteni a Megbízót (e-mailben, telefonon vagy más módon). A helyettesítés költségei a Megbízottat terhelik.

A helyettesítésre jogosult:

Dr. Oszvald Éva orvos, (pecsétszám: 33579 székhelye: Velence, Széchenyi u. 4/a.)

Dr. Séllyei Erzsébet orvos, (pecsétszám: 25710 székhelye: 1124 Budapest, Fodor u. 89.)

                                                                 

7)     Megbízott akadályoztatása esetén (betegség, egyéb elháríthatatlan ok) az okot adó esemény tudomására jutását követő 24 órán belül köteles a Megbízót, valamint a lakosságot értesíteni, illetve tájékoztatni a Megbízót az akadály elhárításának módjáról is.

 

8)     A Megbízott az alapellátás körébe tartozó orvosi teendők ellátásához a jogszabályokban meghatározott számú és képesítésű szakdolgozót foglalkoztatja.

 

9)     Megbízó az ügyeleti szolgáltatásról más szolgáltatóval kötött szerződésben foglaltak szerint gondoskodik, a Megbízott az ügyeleti ellátásban részvételre e körben nem kötelezett.

 

10)  Megbízó és Megbízott megállapodnak abban, hogy az Egészségbiztosítási Pénztárral Megbízott közvetlenül köt finanszírozási szerződést. A Megbízó hozzájárul ahhoz, hogy az orvosi alapellátás finanszírozásához szükséges pénzeszközt az Egészségbiztosítási Pénztár közvetlenül a Megbízott számlájára utalja.

 

11)  Megbízott az 1) pontban foglalt feladatok ellátását a finanszírozási szerződés alapján folyósított összegből biztosítja. Ennek érdekében Megbízott vállalja, hogy a megjelölt működési területén a hozzá bejelentkezett biztosítottak részére az érvényes előírásoknak, és a szakma szabályainak megfelelő szolgáltatást nyújt.

 

12)  Megbízó és Megbízott kijelentik, hogy a 1) pontban foglalt feladatok ellátásáért a jelen szerződés hatálybalépését követően külön díjazás nem jár.

 

13)   A kártalanítás az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény 2/B. § (5) bekezdésében meghatározottak alapján, az abban foglalt körzetmódosítás folytán bekövetkezett finanszírozás csökkenéssel azonos százalékban kerül megállapításra.

 

14)  A háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendelet 3/C. § (2) bekezdésére és az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 153. § (1) bekezdésének c) pontjára tekintettel a Megbízott köteles minden év február 28. napjáig beszámolni a tárgyévet megelőző évi tevékenységéről a jelen szerződés 1. mellékletét képező nyomtatványon, adattartalommal.

 

15)  A Megbízó jelen feladat-ellátási szerződést – indokolással – 6 hónapos felmondási idővel jogosult felmondani, ha:

a.)     a Megbízott a feladat-ellátási szerződésben vállalt kötelezettségeit írásbeli felszólítás ellenére sem teljesíti, vagy folytatólagosan megszegi a jogszabályban foglalt működésre vonatkozó előírásokat;

b.)     a Megbízott önálló egészségügyi tevékenység végzésére való jogosultságát bármely okból elveszti.

 

16)  Jelen szerződést Megbízó és Megbízott közös megegyezéssel módosíthatja, megszüntetheti.

 

17)  Megbízott részéről kapcsolattartásra kijelölt személy: Gucsek István alpolgármester.

 

18)  Jelen egységes szerkezetbe foglalt szerződés 2016. január 1. napjával lép hatályba, mely naptól a Megbízó és Megbízott között hasonló tárgyban létrejött szerződés hatályát veszti.

 

19)  Megbízó és Megbízott a szerződésből eredő jogvita eldöntésére kikötik a Székesfehérvári Járásbíróság illetékességét.

 

20)  Jelen szerződés hatályosulása során alkalmazandó jogszabályok:

-      az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény;

-      az egészségügyi alapellátásról szóló 2015. évi CXXIII. törvény,

-      az egészségügyi tevékenység végzésének egyes kérdéseiről szóló 2003. évi LXXXIV. törvény;

-       a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény;

-      az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény;

-      az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény végrehajtásáról szóló 313/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet;

-      az egészségügyi szolgáltatás gyakorlásának általános feltételeiről, valamint a működési engedélyezési eljárásról szóló 96/2003. (VII. 15.) Korm. rendelet;

-      a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendelet;

-      az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimumfeltételekről szóló 60/2003. (X. 20.) ESzCsM rendelet;

-      az egészségügyi szakdolgozó által, orvosi elrendelésre önállóan is ellátható tevékenységek felelősségi, szakmai, szakképesítési és szakképzettségi feltételeiről szóló 66/2011. (XII. 13.) NEFMI rendelet

 

Martonvásár, 2015. december ……..

 

            Dr. Szabó Tibor                                                                        Dr. Jellinek Kinga

 Martonvásár Város polgármestere                                                 Dr. Jellinek és Társa Bt.

                  Megbízó                                                                                   Megbízott”

 

A feladat-ellátási szerződés 1. melléklete:

 

Tájékoztatási jellegű információk a gyermekorvosi feladat ellátásról a ….…… évről:

Rövid írásos értékelés

·        a végzett gyermekorvosi feladatokról,

·        az említésre érdemes eredményekről, fejlesztésekről,

·        az ellátással kapcsolatos hiányosságokról,

·        az önkormányzattal való együttműködésről,

·        az önkormányzattól várt esetleges intézkedésekről, az ellátást segítő lépésekről.

 

dolgozói létszám;

 

ellátott betegek száma összesen és korcsoport szerinti megosztásban;

 

gondozási kontrollok száma;

 

szűrések száma;

 

gondozási csoportok statisztikája;

 

beutalások száma (ebből diagnosztika, szakorvosi konzílium, kórházi kezelés);

 

egyéb szakmailag fontosnak tartott adat, információ.