Határozatok nyilvántartása


Martonvásár Város Önkormányzata

48/2014. (3. 3.) „Martonvásár, Szent László sétány és pihenőpark (Malom utca - Sporttelep utca között) kivitelezése” tárgyú közbeszerzés elbírálásáról

Martonvásár Város Önkormányzata

Képviselő-testületének

48/2014. (III.3.) határozata

„Martonvásár, Szent László sétány és pihenőpark (Malom utca - Sporttelep utca között) kivitelezése” tárgyú közbeszerzés elbírálásáról

 

Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az önkormányzat által kiírt „Martonvásár, Szent László sétány és pihenőpark (Malom utca - Sporttelep utca között) kivitelezése” tárgyú, a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) szerinti közbeszerzési eljárásban (a továbbiakban: közbeszerzés) beérkezett ajánlatok értékelése során az alábbiakról határoz:

 

I.

A Képviselő-testület a Bírálóbizottság döntés-előkészítő szakvéleménye alapján a közbeszerzés vonatkozásában az alábbi ajánlattevők ajánlatát érvényesnek minősíti:

 

SHS Építő Kft., 8000 Székesfehérvár, Szárcsa u. 13.

Orinoco' 2002 Kft., 8000 Székesfehérvár, Pozsonyi u. 99/c

 

II.

1.   A Képviselő-testület a közbeszerzési eljárást eredményesnek minősíti.

2.   A Képviselő-testület a Bírálóbizottság döntés-előkészítő szakvéleménye alapján a közbeszerzés vonatkozásában a közbeszerzési eljárás nyertesének az SHS Építő Kft.-t, 8000 Székesfehérvár, Szárcsa u. 13. ajánlattevőt hirdeti ki.

3.   A Képviselő-testület az ajánlati ár és a rendelkezésre álló fedezet közötti különbséget, az 5 %-os tartalékkeret összegét, valamint ennek az Áfa-ját, összesen 7 017 389 Ft-ot a 2013. évi pénzmaradványa terhére biztosítja.

 

IV.

A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a határozat 1. melléklete szerinti szerződést a nyertes ajánlattevővel megkösse.

 

A döntés végrehajtásáért felelős: polgármester

A döntés végrehajtásának határideje: azonnal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A „Martonvásár, Szent László sétány és pihenőpark (Malom utca - Sporttelep utca között) kivitelezése” tárgyú közbeszerzés elbírálásáról szóló 48/2014. (III. 3.) határozat melléklete

 

VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS

(Szerződéses Megállapodás)

 

 

amely létrejött egyrészről a

név:  Martonvásár Város Önkormányzata

székhely: 2462 Martonvásár, Budai u. 13.

telefon:+36-22/460-004

fax:+36-22/460-229

adószám: 15727433-2-07

számlaszám: 11996303-06065533-10000001                                

képviseli: Dr. Szabó Tibor  polgármester

cím: 2462 Martonvásár, Budai u. 13.

telefon:+36-22/460-004

fax:+36-22/460-229

 

 mint Megrendelő (továbbiakban : Megrendelő)

 

másrészről

 

név:                            ................................

székhely:                    ……………………

telefon:                       ….............................

fax:                             …............................

adószám:                    ……………………

számlaszám:              …............................

képviseli:                    ................................

cím:                            …............................

telefon:                       …............................

fax:                             …............................

 

mint Vállalkozó (továbbiakban : Vállalkozó)

 

között az alulírott helyen és napon, az alábbi feltételekkel.

 

1.         ELŐZMÉNYEK

 

1.1.      A Megrendelő, mint a Kbt.6.§ (1) bekezdés b) pontjának hatálya alá tartozó szervezet meg kívánja valósítani a "Martonvásár Szent László sétány és pihenőpark (Malom u. - Sporttelep u. között) kivitelezése vállalkozási szerződés keretében" tárgyú beruházást.

 

A Megrendelő, mint ajánlatkérő a fenti projekt megvalósítására a közbeszerzésekről szóló 2011. évi. CVIII. törvény (továbbiakban: Kbt.) rendelkezéseinek megfelelően építési beruházási tárgyú közbeszerzési eljárást indított a Kbt.122/A.§ (1) bekezdés alapján, amelynek eredményeként a Vállalkozó, mint ajánlattevő nyerte el a beruházás kivitelezésének jogosultságát.

 

1.2.      A szerződő felek jelen vállalkozási szerződést a közbeszerzési eljárásban a Megrendelő, mint ajánlatkérő által megküldött Felhívás, és az eljárás során az ajánlattevők rendelkezésére bocsátott Ajánlati Dokumentáció, valamint a Vállalkozó, mint nyertes ajánlattevő Ajánlata szerint kötik meg.

 

2.         A SZERZŐDÉS TÁRGYA

 

2.1.      A Megrendelő a vonatkozó ajánlattételi felhívása és kapcsolódó Ajánlati Dokumentáció alapján megrendeli, a Vállalkozó pedig nyertes Ajánlata alapján elvállalja a "Martonvásár Szent László sétány és pihenőpark (Malom u. - Sporttelep u. között) kivitelezése vállalkozási szerződés keretében" tárgyú építési munkák teljeskörű megvalósítását.

 

A jelen szerződésben foglaltak alapján a megvalósítandó kivitelezési munkák részletes leírását (vállalt építőipari kivitelezési tevékenység pontos meghatározását, az építési munkaterület pontos körülírását (cím, helyrajzi szám), az építményre, építési tevékenységre vonatkozó követelmény (mennyiségi és minőségi mutatók) az Ajánlati Dokumentáció és mellékletei (műszaki leírás és dokumentáció), valamint a Vállalkozó nyertes Ajánlata tartalmazza.

 

2.2.      A Vállalkozó kijelenti, hogy a kivitelezés helyszínét, környezetét, továbbá a kivitelezéssel kapcsolatos összes körülményt, feltételt, engedélyt, előírást, a műszaki dokumentációt, az annak részeként rendelkezésre bocsátott terveket az ajánlattételét megelőzően részletesen megvizsgálta, ezek alapján a projektet részleteiben megismerte, ajánlatát az ezekben foglalt munkálatok teljes körű megvalósítására tette, illetve jelen szerződés keretében az azokban foglalt munkálatok teljes körű megvalósítására vállalkozik.

 

2.3.      A felek megállapodása szerint a Vállalkozó köteles a szerződés értelmében a kivitelezést szerződésszerűen, teljes körűen, műszakilag és minőségileg kifogástalan kivitelben, rendeltetésszerű használatot biztosító állapotban, a vonatkozó magyar előírásoknak, műszaki szabványoknak, valamint a technika mai állásának megfelelően I. osztályú minőségben, határidőben elvégezni, az ehhez szükséges valamennyi egyéb szerződéses kötelezettségét szerződésszerűen teljesíteni, jótállási, szavatossági kötelezettségének maradéktalanul eleget tenni.

 

2.4.      A Vállalkozó az ajánlatát a Megrendelő, mint ajánlatkérő által kiadott dokumentumokban meghatározott vagy azokkal legalább egyenértékű gyártmányokra, típusokra, eljárásokra, tevékenységre, szabadalomra stb. tette. A Vállalkozónak a szerződés teljesítése során az egyenértékűséget minden olyan esetben igazolnia kell, amikor nem a Megrendelő, mint ajánlatkérő által kiadott dokumentumokban szereplő terméket, típust, gyártmányt, árut, dolgot, szabadalmat, tárgyat, tevékenységet stb. kíván alkalmazni.  Ezek alkalmazása csak a Megrendelő, illetve a képviseletében eljáró műszaki ellenőr előzetes jóváhagyása esetén szerződésszerű.

 

3.         A VÁLLALKOZÓI  DÍJ

 

3.1       A felek jelen szerződés szerinti kiviteli munkák I. osztályú minőségben történő teljesítésének ellenértékét fix átalányáras vállalkozói díjban határozzák meg.

 

A Szerződéses Ár nettó ……………forint, azaz nettó……………forint

A Szerződéses Ár a Szerződés Elfogadott Végösszegének tartalékkeret nélküli része. A Tartalékkeret a Szerződéses Ár 5%-a, mely kizárólag a jelen szerződésben a Kbt-vel összhangban rögzített, feltételek fennállása esetén, illetve módon kerülhet felhasználásra.

 

A Megrendelő a szerződésben meghatározott építőipari kivitelezési tevékenység ellenértékének pénzügyi fedezetével rendelkezik.

 

Az ÁFA a mindenkor hatályos jogszabályoknak megfelelően fizetendő.

3.2.      A Szerződéses Ár a Vállalkozó jelen szerződésben foglalt kötelezettségeinek teljes költségét fedezi, tartalmazza a műszaki tartalom megvalósításához szükséges kivitelezési munkák közvetlen és közvetett költségét, vállalkozói fedezetét, a vállalkozás teljesítésével kapcsolatosan felmerülő minden díjat, illetéket, biztosítást, bármiféle dokumentáció költségét, bérleti díjakat (gépek, eszközök, irodák raktárak, stb), organizációs költségeket, közterület foglalást, a felvonulási, vagyon- és munkavédelmi költségeket, az átadás-átvételi eljárás költségeit, üzemi próbák elvégzésének költségeit, a garanciális és szavatossági kötelezettségek költségeit, az esetlegesen felmerülő károk megtérítésének költségeit, valamint mindazokat a költségeket, amelyek az ajánlati dokumentációban rögzített feltételek betartásához, teljesítéséhez szükségesek.

 

3.3.      A Szerződéses Ár tartalmazza továbbá mindazon közüzemi díjak (víz, energia) összegét is, amelyeket a munkaterület átadásától a teljesítés szerződésszerű átadásáig terjedő időtartam alatt a Vállalkozó köteles viselni.

 

3.4.      A Vállalkozó többletmunkáért nem jogosult külön díjat felszámítani. Vállalkozó kijelenti, hogy a többletmunka kockázatát magára vállalja. A Vállalkozó a szerződés teljesítése során felmerülő többletmunká(ka)t külön térítés nélkül elvégzi, annak elvégzésének ellenértékét külön nem érvényesítheti, mivel a Szerződéses Ár átalányáron  került meghatározásra. Többletmunka alatt a Felek az építőipari kivitelezési tevékenységről szóló191/2009. (IX.15.) Korm. rendelet 2.§ e) pontjában meghatározott fogalmat értik.

 

3.5.      A Vállalkozó a 3.1. pontban meghatározott díjon felül egyéb jogcímen sem díjazásra, sem költségtérítésre nem tarthat igényt.

 

3.6.      Vállalkozó kijelenti, hogy a Szerződéses Árat a fentiek tudatában alakította ki.

 

 

4.         TELJESÍTÉSI  HATÁRIDŐK

 

4.1.                  A Vállalkozó köteles a szerződés tárgyát legkésőbb 2014.08.15-én a Megrendelő részére átadni (végteljesítési határidő). Vállalkozó teljesítése időpontjának a sikeres műszaki-átadás átvételi eljárás befejezésének időpontja számít. A kárveszély ekkor száll át a Megrendelőre.

 

4.2.      Előteljesítés kizárólag a Megrendelővel történt előzetes egyeztetés alapján lehetséges.

 

5.         FINANSZÍROZÁSI  ÉS FIZETÉSI  FELTÉTELEK

 

5.1.      A beruházás teljes nettó összegének a finanszírozása a 35/2013. (V.22.) VM rendelet alapján a Helyi Vidékfejlesztési Stratégiák LEADER fejezetének végrehajtásához 2013-ban nyújtandó támogatások jogcím keretében benyújtott 8546287945 azonosító számon nyilvántartott nyertes pályázat terhére, az áfa finanszírozása Megrendelő saját forrásából történik. A kifizetések utófinanszírozással történnek.

5.2.      A kifizetések pénzneme a magyar forint (HUF).

5.3.      Kifizetés szabályai, vonatkozó jogszabályi rendelkezések:

5.3.1.  A Megrendelő a Ptk. 292/B. § (1) bekezdése szerint teljesíti az ellenszolgáltatást, illetve a Kbt. 130. § (5) bekezdése alapján biztosítja a részszámlázás lehetőségét.

5.3.2.   A Megrendelő, amennyiben a Vállalkozó a teljesítéshez alvállalkozót vesz igénybe, akkor a Ptk. 292/B. § (1) bekezdésétől eltérően az építési beruházások közbeszerzésének részletes szabályairól szóló 306/2011. (XII. 23.) Kormányrendelet 14.§ (1) és (3) bekezdése szerint köteles az ellenszolgáltatást teljesíteni;

5.4       Fizetési ütemezés:

5.4.1.   A Vállalkozó a Kbt.131.§ (1) bekezdése alapján legfeljebb az ott meghatározott            mértékű előleg kifizetését kérheti.

5.4.2.   Az előleg átutalása a Vállalkozó előleg lekérőjének a Megrendelő rendelkezésére bocsátása alapján történik. A Megrendelő a Kbt. 131. § (1) bekezdésében foglalt előleget a 306/2011. (XII.23.) Korm. rendelet 12.§ (1) bekezdés rendelkezései szerint, legkésőbb az építési munkaterület átadását követő 15 napon belül fizeti ki, amennyiben a Vállalkozó az előírt összegben és módon az előleg-visszafizetési biztosítékot a Megrendelő rendelkezésére bocsátotta és amennyiben a Vállalkozó az előleget megfelelő időben igényelte ahhoz, hogy a jelen szerződés szerinti határidő tartható legyen. Az előleg egyenlő részletekben a részszámlákból kerül levonásra.

 

5.4.3.   A Megrendelő számlázási lehetőséget 25%-os, 50%-os, 70%-os, valamint 100%-os megvalósult teljesítés (áfa nélküli szerződéses érték) esetén biztosít. A részszámla összegét a Megrendelő által teljesítésigazolással elismert szerződés szerinti teljesítés mértékének megfelelően kell meghatározni úgy, hogy a részszámla szerinti nettó ellenszolgáltatás a szerződés            megvalósult értékét nem haladhatja meg. A végszámla benyújtására a sikeres műszaki átadás-átvételt követően van lehetőség.

5.4.4.   Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 36/A § értelmében a Megrendelő és a Vállalkozó között, valamint a Vállalkozó és alvállalkozója között kifizetés csak 30 napnál nem régebbi nemlegesnek minősülő együttes adóigazolás benyújtása után történhet. A számlázás a számviteli-, illetve adózási jogszabályoknak megfelelően a„fordított ÁFA” szabályai szerint történik.

5.4.5.   A Vállalkozó által benyújtott számla ellenértékét a Megrendelő teljesíti a Ptk. 292/B. § (1) bekezdés szerint a Vállalkozó …....... számú bankszámlájára történő átutalással.

5.4.6.   A Megrendelő, amennyiben a Vállalkozó a teljesítéshez alvállalkozót vesz igénybe, a következő szabályok szerint köteles az ellenszolgáltatást teljesíteni (306/2011. (XII. 23.) Kormányrendelet 14.§ (1) bekezdés):

a)                a Vállalkozóként felek legkésőbb a teljesítés elismerésének időpontjáig kötelesek nyilatkozatot tenni a Megrendelőnek, hogy közülük melyik mekkora összegre jogosult az ellenszolgáltatásból;

b) az összes Vállalkozóként szerződő fél legkésőbb a teljesítés elismerésének időpontjáig köteles nyilatkozatot tenni, hogy az általa a teljesítésbe bevont alvállalkozók egyenként mekkora összegre jogosultak az ellenszolgáltatásból, egyidejűleg felhívja az alvállalkozókat, hogy állítsák ki ezen számláikat;

c)                a Vállalkozóként szerződő felek mindegyike a teljesítés elismerését követően állítja ki számláját, a számlában részletezve az alvállalkozói teljesítés, valamint a vállalkozói teljesítés mértékét;

d)                a c) pont szerint a számlában feltüntetett alvállalkozói teljesítés ellenértékét a Megrendelő - európai uniós támogatás esetén szállítói kifizetés során a kifizetésre köteles szervezet - harminc napon belül átutalja a Vállalkozó(k)nak;

e)                a Vállalkozóként szerződő fél haladéktalanul kiegyenlíti az alvállalkozók számláit vagy az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (a továbbiakban: Art.) 36/A. § (3) bekezdése szerint azt vagy annak egy részét visszatartja, illetve az alvállalkozóval kötött szerződésben foglaltak szerint az alvállalkozói díj egy részét visszatartja;

f)                a Vállalkozóként szerződő felek átadják az e) pont szerinti átutalások igazolásainak másolatait, vagy az alvállalkozó köztartozást mutató együttes adóigazolásának másolatát a Megrendelőnek (annak érdekében, hogy a Megrendelő megállapíthassa, hogy a Vállalkozóként szerződő fél jogszerűen nem fizette ki a teljes összeget az alvállalkozónak);

g)                a Vállalkozóként szerződő felek által benyújtott számlában megjelölt, fővállalkozói teljesítés ellenértékét a Megrendelő - európai uniós támogatás esetén szállítói kifizetés során a kifizetésre köteles szervezet - tizenöt napon belül átutalja a Vállalkozóként szerződő feleknek, ha ők az alvállalkozókkal szembeni fizetési kötelezettségüket az Art. 36/A. §-ára is tekintettel teljesítették;

h)                ha a Vállalkozóként szerződő felek valamelyike az e) vagy az f) pont szerinti kötelezettségét nem teljesíti, az ellenszolgáltatás fennmaradó részét a Megrendelő (vagy a kifizetésre köteles szervezet) őrzi, és az akkor illeti meg a Vállalkozót, ha igazolja, hogy az e) vagy az f) pont szerinti kötelezettségét teljesítette, vagy hitelt érdemlő irattal igazolja, hogy az alvállalkozó vagy szakember nem jogosult a Vállalkozó által a b) pont szerint bejelentett összegre vagy annak egy részére

 

5.4.7.          A Megrendelő fizetési késedelme esetén a Vállalkozó a Ptk. 301/A. §-ában foglaltak szerint jogosult késedelmi kamat érvényesítésére.

 

5.5.      A Felek a 306/2011. (XII. 23.) Kormányrendelet 7. §-ában foglaltakkal összhangban, a szerződésben a Szerződéses Ár 5%-ának megfelelő mértékű tartalékkeretet kötnek ki. A tartalékkeret kizárólag az építési beruházás teljesítéshez, a rendeltetésszerű és biztonságos használathoz szükséges munkák ellenértékének elszámolására használható fel.

 

A tartalékkeret felhasználásának lehetséges eseteit és pénzügyi feltételei:

a)         A felek egyetértve rögzítik, hogy a tartalékkeret terhére elszámolható pótmunkára vonatkozóan az építőipari kivitelezési tevékenységről szóló 191/2009. (IX.15.) Kormányrendelet 2.§ f) pont rendelkezése az irányadó.

 

b) A Vállalkozó a pótmunka műszaki szükségességét, illetve a Megrendelő a pótmunka igényét az építési naplóban közöli.

 

A pótmunka ellenértékére vonatkozó árajánlatát a Vállalkozó a pótmunka felmerülésekor haladéktalanul, tételes elszámolás szerint köteles előterjeszteni. A Vállalkozó a pótmunka ellenértékére vonatkozó előterjesztésében a szerződéskötést megelőző közbeszerzési eljárásban benyújtott ajánlatában megjelölt tételártól (egységártól) a Megrendelő számára előnytelenül nem térhet el, amennyiben az adott tételre szerepel egységár az ajánlat részét képező árazott költségvetésben.

 

c)         Teljesítést követően a pótmunka ellenértékének elszámolása tételes elszámolás alapján történik. A pótmunka ellenértéke az aktuális teljesítést magába foglaló rész-, illetve végszámlában kerül megtérítésre.

 

d)        A tartalékkeret felhasználható Megrendelőtől és Vállalkozótól független harmadik személy (pl. eljáró hatóság) késedelme, előírása esetén, amelyre tekintettel Megrendelő és/vagy Vállalkozó szerződés szerinti kötelezettségét teljesíteni nem képes, feltéve, hogy az ajánlati kötöttség időpontjának beálltakor ez előre nem volt látható és bármelyik fél gondos eljárása esetén sem lett volna előre tudható.

 

e)         A tartalékkeret felhasználható, amennyiben annak szükségessége a műszaki tartalom (beleértve a költségvetést is) olyan hibájára vagy hiányosságára vezethető vissza, amelynek a kiküszöbölése nélkül az eredeti szerződéses feltételek teljesítése nem lehetséges, feltéve, ha a fenti hibák, hiányosságok a Felek gondos eljárása ellenére állnak fenn.

 

f)         A tartalékkeret felhasználható vis maior esetekben.

 

6.         A  VÁLLALKOZÓ  FELADATAI,  KÖTELEZETTSÉGEI

 

6.1.      A Vállalkozó kötelezi magát arra, hogy a szerződés tárgyát jelen szerződés és annak mellékletei, valamint a mindenkor hatályos építésügyi, környezetvédelmi, tűzrendészeti, munkavédelmi és egyéb vonatkozó jogszabályok, szakhatósági előírások és az általánosan elfogadott hazai szakmai elvárások szerint a rendeltetésszerű és biztonságos használat követelményeinek megfelelően, teljes körűen, műszakilag és minőségileg kifogástalan kivitelben a magyar szabványok szerinti I. osztályú minőségben és I. osztályú anyagok felhasználásával határidőre, hiba – és hiánymentesen elvégzi.

 

6.2.      A Vállalkozó köteles a munkaterületre a munkálatok megkezdéshez szükséges engedélyeket (bontási, közterület foglalási stb.), illetve nyilatkozatokat a szerződés megkötését követően haladéktalanul beszerezni.

 

6.3.      A Vállalkozó a munkaterület átadás-átvételétől kezdve köteles a 191/2009.(IX.15.) Kormány rendelet alapján a munkaterületen folyamatosan felelős műszaki vezetőt foglalkoztatni, valamint folyamatosan a vonatkozó jogszabályok szerint építési naplót vezetni.

6.4.      A Vállalkozó kötelezettsége a kivitelezés idejére megszervezni a saját igényének megfelelő elektromos energiát, víz- és csatorna használatot, valamint egyéb kommunális és szociális ellátást, melyek költsége teljes mértékben a Vállalkozót terheli.

 

6.5.      A Vállalkozónak tájékoztatással és megfelelő eszközökkel meg kell előzni, hogy az építkezés területére illetéktelen személy kerüljön, illetve balesetet szenvedjen. A munkaterületek körül határolásáról, lezárásáról, az előírt figyelmeztető jelzések elhelyezéséről a Vállalkozó köteles gondoskodni.

 

6.6.      A Vállalkozó köteles a munkaterületet biztonságos állapotban tartani, a keletkezett építési és egyéb hulladék elszállításáról a vonatkozó jogszabály rendelkezéseinek megfelelően rendszeresen gondoskodni. A Vállalkozó az átadott munkaterületen köteles gondoskodni a vagyonvédelemről és arról, hogy a környezet legkisebb zavarása nélkül végezze a munkát.

 

6.7.      A Vállalkozó köteles gondoskodni a munkaterületre és saját alkalmazottaira, alvállalkozóira vonatkozó tűzrendészeti, munkavédelmi, környezetvédelmi (különösen zaj-, rezgés-, légszennyeződésekre vonatkozó), balesetvédelmi és egyéb előírások betartásáról, illetve betartatásáról. Ezen kötelezettségek be nem tartásából származó minden felelősség a Vállalkozót terheli.

 

6.8.      A Vállalkozó köteles betartani a vonatkozó, adó-, társadalombiztosítási és foglalkoztatási jogszabályokat, teljesíteni az ezzel kapcsolatos fizetési kötelezettségeket. A Vállalkozónak különös figyelmet kell fordítani a munkaerő alkalmazási feltételeire vonatkozó előírások, szabályok, utasítások betartására.

 

6.9.      A Vállalkozó a kivitelezés befejezésekor köteles a munkaterületet eredeti állapotának megfelelően helyreállítani, eltávolítani minden hulladékot (bontott anyagot), saját vagy alvállalkozói tulajdonát képező eszközöket, gépeket, szerszámokat, anyagokat és köteles a munkaterületet a műszaki átadás-átvételi eljárással egyidejűleg biztonságos, tiszta, rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban a Megrendelőnek átadni. A Vállalkozó vagy alvállalkozói által esetlegesen a munkaterületen okozott károkat saját költségén köteles az átadás-átvételig kijavítani.

 

6.10.    A Vállalkozó köteles a beépített anyagok, berendezések műbizonylatait, gépkönyveit magyar nyelvű kivitelezési, karbantartási és használati utasításait, érintésvédelmi jegyzőkönyveit a Megrendelő részére szolgáltatni.

6.11.    A Vállalkozó a Kbt. 125.§ (4) bekezdés a) pontja alapján kötelezettséget vállal arra, hogy a nem fizet, illetve nem számol el a szerződés teljesítésével összefüggésben olyan költségeket, melyek a Kbt. 56.§ (1) bekezdés k) pontja szerinti feltételeknek nem megfelelő társaság tekintetében merülnek fel, és melyek a Vállalkozó adóköteles jövedelmének csökkentésére alkalmasak.

6.12.    A szerződés teljesítésének az időtartama alatt a Kbt. 125.§ (4) bekezdése b) pontja alapján a Vállalkozó köteles tulajdonosi szerkezetét a Megrendelő számára megismerhetővé tenni és vállalja, hogy a Kbt. 125.§ (5) bekezdése szerinti ügyletekről a Megrendelőt haladéktalanul értesíti.

6.13.    A szerződésszerű teljesítéséhez szükséges minden olyan feladat elvégzése és annak költsége, melyet a szerződés vagy jogszabály nem kifejezetten Megrendelő kötelezettségei közé sorol, a Vállalkozó feladatainak körébe tartozik.

 

7.         A  MEGRENDELŐ  FELADATAI, KÖTELEZETTSÉGEI

 

7.1.      A Megrendelő köteles a vállalkozási szerződésben meghatározott munkaterületet (9.1 pont szerint) a Vállalkozó rendelkezésére bocsátani. Kivitelezési tevékenység csak a vonatkozó kiviteli tervek birtokában végezhető.

 

7.2.      A Megrendelő helyszíni képviselőjeként a Megrendelő által megbízott műszaki ellenőr jár el, aki ellátja a 191/2009. (IX.15.) Korm. rendelet 16.§ szerinti vonatkozó feladatokat.

 

7.3.      A Megrendelő vagy a nevében eljáró személy (szervezet) a szerződés teljesítése során az építési napló adatai alapján köteles ellenőrizni, hogy a teljesítésben a Kbt. 128. § (2)-(3) bekezdésében foglaltaknak megfelelő alvállalkozó vesz részt.

 

8.         ALVÁLLALKOZÓ  IGÉNYBEVÉTELE

 

8.1.      A jelen szerződés Vállalkozó általi teljesítésében 10 %-ot meghaladó mértékben csak     a Vállalkozónak a nyertes ajánlatában megjelölt alvállalkozói, az ajánlatban            megjelölt munkatételek során működhetnek közre.

 

8.2.      A Kbt. 128. (2) bekezdése értelmében a Vállalkozó teljesítésében köteles            közreműködni olyan alvállalkozó és szakember, amely a közbeszerzési eljárásban       részt vett a Vállalkozó alkalmasságának igazolásában. A Vállalkozó köteles a         Megrendelőnek a teljesítés során minden olyan – akár a korábban megjelölt        alvállalkozó helyett igénybe venni kívánt – alvállalkozó bevonását bejelenteni,     amelyet az ajánlatában nem nevezett meg és a bejelentéssel együtt nyilatkoznia kell        arról is, hogy az általa igénybe venni kívánt alvállalkozó nem áll a Kbt. 56. § –  valamint, ha a megelőző közbeszerzési eljárásban azt a Megrendelő előírta, a Kbt. 57. § – szerinti kizáró okok hatálya alatt.

 

8.3.      A Kbt. 128.§ (3) bekezdése alapján az olyan alvállalkozó vagy szakember (a            továbbiakban-e bekezdésben: alvállalkozó) helyett, aki vagy amely a            közbeszerzési eljárásban részt vett a            Vállalkozó alkalmasságának igazolásában, csak a  Megrendelő hozzájárulásával és abban az esetben vehet részt a teljesítésben más       alvállalkozó, ha a szerződéskötést követően – a szerződéskötéskor előre nem       látható ok következtében – beállott lényeges körülmény, vagy az alvállalkozó    bizonyítható hibás teljesítése miatt a szerződés vagy annak egy része nem lenne       teljesíthető a megjelölt alvállalkozóval, és ha a Vállalkozó az új alvállalkozóval együtt           is megfelel azoknak az alkalmassági követelményeknek, melyeknek Vállalkozó a        közbeszerzési eljárásban az adott alvállalkozóval együtt felelt meg.

 

8.4.      A Kbt. 128.§ (4) bekezdése alapján az alvállalkozó személye nem módosítható olyan   esetben, amennyiben egy meghatározott alvállalkozó igénybevétele az érintett            teljesítés sajátos tulajdonságait figyelembe véve a közbeszerzési eljárásban az            ajánlatok értékelésekor [63. § (4) bekezdése] meghatározó körülménynek            minősült.

 

8.5.      A Kbt. 128.§ (5) bekezdés alapján a Kbt. 128.§ (1) és (2) bekezdés szerinti teljesítési kötelezettséget teljesítheti a Vállalkozóként szerződő fél vagy a nem természetes személy alvállalkozó jogutódja, ha ezek valamelyike, mint gazdasági társaság átalakul, vagy a szervezet jogutódlással megszűnik.

 

8.6.      A szerződés teljesítésében bármilyen formában résztvevő, illetve abban közreműködő személyekért, így különösen az alvállalkozók tevékenységéért a Vállalkozó úgy felel, mintha maga járt volna el.

 

9. ÁTADÁS-ÁTVÉTELI  ELJÁRÁSOK

 

9.1.      Munkaterület átadás-átvétele

A munkaterület átadás-átvételi eljárást a Megrendelő műszaki ellenőre és a Vállalkozó felelős műszaki vezetője bonyolítja le jelen szerződés megkötését követő 15 munkanapon belül a felek által egyeztetett időpontban.

9.2.      Műszaki átadás-átvételi eljárás

A műszaki átadás-átvétel keretében a Létesítmény megvalósulásának leigazolására, és az építőipari kivitelezési tevékenységről szóló 191/2009. (IX. 15.) Kormányrendelet 32.§ szerinti műszaki átadás-átvételi eljárás lefolytatására kerül sor, melynek lezárását követően adja ki a Megrendelő a Kbt. 130. § (2) bekezdésében foglaltak szerinti teljesítésigazolást.

A műszaki átadás-átvételi eljáráson felmerült és jegyzőkönyvbe vett hibák, hiányosságok kijavítását, valamint az építési műszaki ellenőri teljesítésigazolás, továbbá a teljesítésigazolás alapján kiállított számla ellenértékének kézhezvételét követően a Vállalkozó az építőipari kivitelezési tevékenységről szóló 191/2009. (IX. 15.) Kormányrendelet 33.§ szerint a Megrendelő birtokába adja a Létesítményt.

A felek a műszaki átadás-átvételi eljárásra lefolytatására az építőipari kivitelezési eljárásról szóló 191/2009.(IX.15.) Kormány rendelet vonatkozó szakaszait, valamint a Kbt. 130. §-ában foglalt rendelkezéseket tekintik irányadónak.

A műszaki átadás-átvétel előkészítése a Vállalkozó feladata. A műszaki átadás-átvételi eljárás megkezdésének időpontjáról a Vállalkozó  legalább 14  nappal korábban köteles a Megrendelő részére írásbeli értesítést, készre jelentést küldeni.

Az átadás-átvételi eljárás megkezdésekor a Vállalkozó köteles átadni a Megrendelő, illetve műszaki ellenőre részére a szerződésszerű teljesítés elbírálásához szükséges iratokat, okmányokat, bizonylatokat.

A műszaki ellenőr az átadás-átvételi eljárás során köteles teljes körűen megvizsgálni a szerződés tárgyát annak megállapítása érdekében, hogy az megfelel-e a szerződéses és jogszabályi előírásoknak.

Az átadás-átvételi eljárás időtartama a Ptk.405.§ (1) bekezdése alapján legfeljebb 30 nap.

A felek az átadás-átvételt akkor tekintik sikeresen befejezettnek, jelen szerződést -a jótállási és szavatossági kötelezettségek kivételével- teljesítettnek, ha a Vállalkozó teljesítése hiba és hiánymentes, a szerződéses munkák I. osztályú minőségben elkészültek, rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotúak. Ezen feltételek teljesülése esetén a Megrendelő teljesítésigazolást köteles kiadni a Vállalkozó részére.

 

10. KÁRFELELŐSSÉG ÉS FELELŐSSÉGBIZTOSÍTÁS

 

10.1.    A Vállalkozó felelős minden olyan kár megtérítéséért, amelyet a szerződés tárgyát képező munkavégzés során a Megrendelőnek, vagy harmadik személynek okozott.

 

10.2.    A Vállalkozó a szerződés megkötése napjától kivitelezési tevékenységének hibáiból, hiányosságaiból származtatható károk ellentételezésére köteles kivitelezői építési-szerelési felelősségbiztosítást kötni vagy meglévő biztosítását kiterjeszteni. A Vállalkozónak olyan építés-szerelési kivitelezői felelősségbiztosítással kell rendelkeznie (CAR), mely a Létesítmény (beleértve az anyagokat, berendezéseket, terveket is) újbóli teljes előállítására fedezetet nyújt, és amely a harmadik félnek okozott károk esetén legalább 5 millió HUF/káresemény és legalább 20 millió HUF/év kártérítési limittel bír. A biztosítást legalább a teljesítés napjáig érvényben kell tartani.

 

10.3.    A Vállalkozó köteles a felelősségbiztosítás megkötését, illetve jelen szerződés tárgyára történt kiterjesztését legkésőbb a szerződéskötés napján, és annak hatályosságát a szerződés hatálya alatt a Megrendelő felszólítására igazolni. A vonatkozó kötvények Megrendelő részére történő bemutatására a szerződéskötés időpontjától számított 35 napon belül kell sor kerüljön.

 

10.4.    Az előírt felelősségbiztosítás fenti határidő előtti megszűnése, megkötésének vagy kiterjesztésének elmulasztása, valamint Megrendelő részére történő bemutatásának megtagadása, azonnali hatályú felmondási ok.

 

11.       SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS

 

11.1.    A Vállalkozó felelősségére a beépített anyagok, valamint nyújtott szolgáltatások vonatkozásában a Ptk. szabályait, valamint az egyes beépített anyagok, illetve elvégzett munkák kötelező alkalmassági idejét meghatározó, a szerződéskötéskor hatályos jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.

A Vállalkozó ennek körében szavatol az által felhasznált anyagok anyaghibától és gyártási hibától való mentességéért, valamint azért, hogy a vállalt munkát a Megrendelő által átadott terveknek, dokumentumoknak, valamint a vonatkozó szabványoknak megfelelően I. osztályú minőségben végzi el.

11.2.    A Vállalkozó garanciális kötelezettségként köteles a korlátlan, igény és szükség szerinti rendelkezésre állást biztosítani. Vállalkozó a sikeres műszaki-átadás átvételi eljárás lezárásának időpontjától 36 hónap időtartalmú jótállási kötelezettséggel tartozik.

11.3.    A jótállási és szavatossági felelősség keretében a Vállalkozó köteles a Megrendelő vagy a képviseletében eljáró személy által közölt hibákat saját költségére a Megrendelő vagy a képviseletében eljáró személy által elrendelt ésszerű határidőn belül kijavítani, illetve kijavíttatni vagy a kifogásolt részt kicserélni.

 

12. A SZERZŐDÉST BIZTOSÍTÓ MELLÉKKÖTELEZETTSÉGEK

 

12.1.    Teljesítési biztosíték

A Vállalkozó jelen szerződés teljesítésének elmaradásával kapcsolatos igények biztosítékaként köteles a nettó Szerződéses Ár 5 %-ának megfelelő összegű teljesítési biztosítékot nyújtani a Megrendelőnek. A teljesítési biztosítékot szerződés hatálybalépésekor kell a Vállalkozónak rendelkezésre bocsátania. A szerződés hatályba lépésének feltétele, hogy a Vállalkozó az előírásoknak mindenben megfelelő teljesítési biztosítékot a Megrendelő rendelkezésére bocsássa.

A teljesítési biztosíték a Vállalkozó választása szerint teljesíthető a Megrendelő számlájára történő befizetéssel, vagy bankgarancia biztosításával, vagy banki készfizető kezesség biztosításával, vagy biztosítási szerződés alapján kiállított - készfizető kezességvállalást tartalmazó - kötelezvénnyel.

           

A szolgáltatott biztosíték meg kell feleljen az ajánlattételi felhívás és dokumentáció vonatkozó rendelkezéseinek. A szolgáltatott biztosítéknak feltétel nélkülinek és visszavonhatatlannak kell lennie.

 

12.2.    Jóteljesítési biztosíték

 

A Vállalkozó a szerződés hibás teljesítésével kapcsolatos jótállási igények biztosítására köteles a nettó Szerződéses Ár 5 %-ának megfelelő összegű jóteljesítési biztosítékot nyújtani a Megrendelő részére.

 

A jóteljesítési biztosíték a Vállalkozó választása szerint teljesíthető a Megrendelő számlájára történő befizetéssel, vagy bankgarancia biztosításával, vagy banki készfizető kezesség biztosításával, vagy biztosítási szerződés alapján kiállított - készfizető kezességvállalást tartalmazó - kötelezvénnyel.

 

A szolgáltatott biztosíték meg kell feleljen az ajánlattételi felhívás és dokumentáció vonatkozó rendelkezéseinek. A szolgáltatott biztosítéknak feltétel nélkülinek és visszavonhatatlannak kell lennie.

 

12.3.    Kötbér

 

Amennyiben a Létesítmény műszaki átadás-átvétele a Vállalkozónak felróható okból  a jelen szerződés 4. pontja szerinti határidőre nem valósul meg (végteljesítési határidő), akkor a Vállalkozó késedelmi kötbér fizetésére köteles. A kötbér napi összege a nettó Szerződéses Ár 0,5%-ának megfelelő összeg. 30 késedelmes nap esetén a Megrendelőnek jogában áll a beruházást meghiúsultnak tekinteni.

A Megrendelő a Vállalkozó szerződésszegése esetén a kötbért meghaladó kárát is jogosult érvényesíteni.

 

12.4.    Előleg-visszafizetési biztosíték

 

A Megrendelő az igényelt előleg mértékével egyező értékben előleg-visszafizetési biztosítékot köt ki. A Vállalkozó a biztosítékot a Kbt.126.§ (6) bekezdés a) pontjában meghatározott valamelyik módon nyújthatja.

 

A szolgáltatott biztosíték meg kell feleljen az ajánlattételi felhívás és dokumentáció vonatkozó rendelkezéseinek. A szolgáltatott biztosítéknak feltétel nélkülinek és visszavonhatatlannak kell lennie.

 

13. A SZERZŐDÉS MÓDOSÍTÁSA

 

13.1.    A szerződést a felek közös megegyezéssel kizárólag a Kbt.132.§-ának rendelkezéseivel összhangban, írásban módosíthatják.

 

14. KAPCSOLATTARTÁS ÉS A FELEK EGYÜTTMŰKÖDÉSI KÖTELEZETTSÉGE

 

14.1.    Megrendelő nyilatkozattételre jogosult képviselője:

 

            Dr. Szabó Tibor polgármester

 

            A teljesítésigazolás kiadására jogosult építési műszaki ellenőr:

 

            …........................................

 

14.2.    Vállalkozó nyilatkozattételre jogosult képviselői:

            ……………….

 

14.3.    A felek a szerződés teljesítése során együttműködni kötelesek, ennek során egymást kötelesek értesíteni az érdekkörükben felmerülő, a szerződésre kiható minden lényeges körülményről, illetve tényezőről. Az építési naplóba történt bejegyzések nem mentesítik a feleket jelen szerződés szerinti értesítési kötelezettségükről.

A felek különösen a szerződés teljesítését akadályozó valamennyi körülményről kötelesek egymást haladéktalanul írásban értesíteni és egyben lehetőségük szerint saját hatáskörükben eljárni azok elhárítása érdekében.

 

15. A SZERZŐDÉS MEGSZŰNÉSE

 

15.1.    A Megrendelő a Kbt. 125.§ (5) bekezdése értelmében jogosult és egyben köteles a szerződést felmondani, ha

a)               a Vállalkozóban közvetetten vagy közvetlenül 25%-ot meghaladó tulajdoni részesedést szerez valamely olyan jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság, amely nem felel meg a Kbt. 56. § (1) bekezdés k) pontjában meghatározott feltételeknek,

b)              a Vállalkozó közvetetten vagy közvetlenül 25%-ot meghaladó tulajdoni részesedést szerez valamely olyan jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaságban, amely nem felel meg a Kbt. 56. § (1) bekezdés k) pontjában meghatározott feltételeknek.

A jelen pont szerinti felmondás esetén a Vállalkozó a szerződés megszűnése előtt már teljesített ellenszolgáltatás pénzbeli ellenértékére jogosult.

15.2.    A külföldi adóilletőségű Vállalkozó köteles a szerződéshez arra vonatkozó meghatalmazást csatolni, hogy az illetősége szerinti adóhatóságtól a magyar adóhatóság közvetlenül beszerezhet a Vállalkozóra vonatkozó adatokat az országok közötti jogsegély igénybevétele nélkül.

15.3.    A Megrendelő - bármilyen egyéb jogának sérelme nélkül – választása szerint jogosult a szerződést rendkívüli felmondással megszüntetni és / vagy attól elállni, ha

a) a Vállalkozó fizetésképtelenné válik, csőd- vagy felszámolási eljárást kezdeményeznek ellene, illetve végelszámolását határozza el,

b) a Vállalkozó érdekkörében olyan körülmény merül fel, amely a szerződés teljesítését meghiúsíthatja,

 d) a Vállalkozó a szerződésben rögzített kötelezettségeit megszegi és kötelezettségeinek felszólítás ellenére sem tesz eleget,

e) a kötbérterhes véghatáridőt illetően késedelme a 30 napot meghaladja,

 

16. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

 

16.1.    A felek megállapodnak, hogy jelen szerződéssel kapcsolatos értesítések és nyilatkozatok kizárólag írásban tehetőek meg.

16.2.    A felek megállapodnak abban, hogy a jelen szerződésből eredő vitás kérdéseket igyekeznek peren kívül, tárgyalásos úton rendezni. Amennyiben ez nem vezet eredményre, úgy bármely vita eldöntésére, mely jelen szerződésből, vagy azzal összefüggésben, annak megszegésével, megszűnésével, érvényességével, értelmezésével kapcsolatban keletkezik, a felek alávetik magukat - perértéktől függően - a Székesfehérvári Törvényszék kizárólagos illetékességének.

16.3.    Jelen szerződésben nem szabályozott kérdések tekintetében a Ptk., a Kbt. és a vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadóak.

16.4.    A jelen Szerződéses Megállapodás elválaszthatatlan részeit képezik az alábbi             dokumentumok is:

1. Ajánlattételi felhívás és annak módosítása(i) (amennyiben a módosításra sor került)

2. Ajánlati dokumentáció és annak módosítása(i) (amennyiben a módosításra sor került)

3. Vállalkozó elfogadott ajánlata, valamint a Vállalkozónak a Kbt.67-70.§ szerinti jogintézményekre adott válaszai, a megküldött dokumentumok (amennyiben a Kbt.67-70.§ szerinti jogintézmények alkalmazására a Vállalkozó ajánlatával kapcsolatosan sor került.)

           

            A szerződés egyes részei között lévő esetleges ellentmondás esetén a Szerződéses    Megállapodás (jelen törzsszöveg) rendelkezései megelőzik a szerződés egyéb  részeinek a rendelkezéseit. A jelen 16.4. pont szerinti felsorolásban szereplő            dokumentumok esetében a Megrendelő által rendelkezésre bocsátott            dokumentumokban foglaltak megelőzik a Vállalkozó elfogadott ajánlatában            foglaltakat.

 

 

 

A felek jelen szerződést együttes értelmezést követően, mint akaratukkal mindenben megegyezőt írták alá.

 

MEGRENDELŐ:

VÁLLALKOZÓ:

Aláírta és lepecsételte:

........................................................................ ........................................................................ ........................................................................ Kelt...............................................................

........................................................................

 

 

 

 

 

 

 

Aláírta és lepecsételte:

...............................................................................

Az aláíró neve (nyomtatott nagybetűkkel) ...............................................................................

Beosztása ..............................................................................................................................................

Teljes körűen felhatalmazva és eljárva a .............................................................................................................................................nevében.

Kelt ......................................................................