Határozatok nyilvántartása


Martonvásár Város Önkormányzata

85/2015. (4. 28.) a Martongazda Nonprofit Kft. 2015. évi üzleti tervéről

Martonvásár Város Önkormányzata

Képviselő-testületének

85/2015. (IV. 28.) határozata

a Martongazda Nonprofit Kft. 2015. évi üzleti tervéről

 

 

Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Martongazda Nonprofit Kft. legfőbb szerveként eljárva, a Kft. 2015. évi üzleti tervét a határozat melléklete szerint elfogadja.

 

 

A határozat végrehajtásáért felelős: alpolgármester, ügyvezető

A határozat végrehajtásának határideje: azonnal

 

 

            85/2015. (IV. 28.) határozat melléklete:                                                                                                           

Martongazda Nonprofit Kft.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÜZLETI TERV

 

 

Martongazda Városfejlesztési és Üzemeltetési Nonprofit Kft.

 

2015.

 

 

 

 

Martonvásár, 2015. április 28.

 

 

 

 

 

                                                                                                                      Vörös Péter

                                                                                                                       ügyvezető

RÉSZLETES SZÁMSZAKI TERVEZÉS

 

A tervezési időszak: 2015. január 01 – december 31.

 

Az üzleti terv tartalmaz minden olyan feladatot, amelyek szerepeltek az előzetes költségvetés tervezetben a város fejlesztése, a működés fenntartása, illetve a lakossági közérzet javítása érdekében.

 

 

KIADÁSOK RÉSZLETEZÉSE

 

 

Szakfeladatok megnevezése

kiadás terv

kiadás 2014

eltérés

eltérés %

Városüzemeltetés (VÜ)

53 850 230

54 209 405

-359 175

-1%

Települési hulladék gazdálkodás

6 857 761

7 120 919

-263 158

-4%

Út, járda karbantartás

6 247 552

7 133 927

-886 375

-12%

Köztemető fenntartása

6 497 809

5 170 791

1 327 018

26%

Helyi közösségi közlekedés

6 004 755

8 955 259

-2 950 504

-33%

Közvilágítás, karbantartás

12 206 595

11 306 478

900 117

8%

Zöldterület kezelés

14 617 870

12 542 374

2 075 496

17%

Városgazdálkodás

1 417 889

1 979 658

-561 769

-28%

VÁROSFEJLESZTÉS (VF)

0

772 250

-772 250

-100%

Vagyonkezelés (VK)

8 888 221

6 344 602

2 543 618

40%

Intézményüzemeltetés (IÜ)

102 511 940

91 818 560

10 693 380

12%

Sportlétesítmények / sportpálya

4 332 555

3 555 207

777 348

22%

Önkormányzat és épületei üzemeltetése

98 179 386

88 263 353

9 916 032

11%

1

Polgármesteri Hivatal

9 806 600

6 774 536

3 032 064

45%

2

Gyermekorvosi rendelő/fogorvos

4 561 269

3 719 380

841 890

23%

3

Védőnői helyiségek

2 560 881

1 575 275

985 605

63%

4

Orvosi rendelő

1 063 339

763 164

300 175

39%

5

Beethoven Általános Iskola

42 362 596

52 784 726

-10 422 130

-20%

6

Művészeti Iskola

10 664 459

6 594 032

4 070 427

62%

7

Brunszvik Teréz Óvoda

11 255 111

10 691 736

563 374

5%

8

Brunszvik Beethoven központ

10 475 847

2 638 040

7 837 807

297%

9

Óvoda Múzeum és Könyvtár

5 429 284

2 722 464

2 706 820

99%

összesen:

165 250 391

153 144 817

12 105 574

8%

 

 

A felmerülő költségek konkrét költséghelyen szerepelnek, míg azon cég működéséből következő személyi és általános költségek, melyek minden tevékenységhez kapcsolódnak, az egyes költséghelyekre a ráfordított tevékenységi idővel arányosítva kerültek felosztásra. Ezek, a teljesség igénye nélkül: az irodai dolgozók, könyvelő, könyvvizsgáló, adótanácsadó, jogász, üzemorvos, továbbképzés, telephelyi (villany, gáz, víz, szippantás, riasztó, rágcsálóirtás, tűz-, és villámvédelem), üzemeltetési és fenntartási (járművek és gépjárművek, fénymásoló, nyomtató, telefon, internet, számítógépes hálózat működtetése, karbantartása, javítása, vizsgáztatása), kézbesítői, postai, biztosítási, banki, illeték, kamarai tagsági, munkavédelmi költségek.

 

 

BEVÉTELEK RÉSZLETEZÉSE

 

 

Szakfeladatok megnevezése

átadott pénzeszköz

terv

egyéb bevétel terv

egyéb bevétel 2014

eltérés

eltérés %

Városüzemeltetés (VÜ)

50 004 230

3 846 000

4 793 314

-947 314

-20%

Települési hulladék gazdálkodás

6 832 761

25 000

24 461

539

2%

Út, járda karbantartás

6 247 552

0

26 000

-26 000

-

Köztemető fenntartása

4 297 809

2 200 000

3 202 693

-1 002 693

-31%

Helyi közösségi közlekedés

5 099 755

905 000

846 049

58 951

7%

Közvilágítás, karbantartás

12 206 595

0

0

0

-

Zöldterület kezelés

13 917 870

700 000

677 576

22 424

3%

Városgazdálkodás

1 401 889

16 000

16 535

-535

-3%

VÁROSFEJLESZTÉS (VF)

0

0

0

0

-

Vagyonkezelés (VK)

2 171 640

6 716 581

6 302 684

413 897

7%

Intézményüzemeltetés (IÜ)

99 113 240

3 398 700

4 946 616

-1 547 916

-31%

Sportlétesítmények / sportpálya

4 317 555

15 000

0

15 000

-

Önkormányzat és épületei üzemeltetése

94 795 686

3 383 700

4 946 616

-1 562 916

-32%

1

Polgármesteri Hivatal

9 761 600

45 000

46 207

-1 207

-3%

2

Gyermekorvosi rendelő/fogorvos

4 496 769

64 500

64 826

-326

-1%

3

Védőnői helyiségek

2 560 881

0

196 850

-196 850

-

4

Orvosi rendelő

943 339

120 000

50 382

69 618

138%

5

Beethoven Általános Iskola

39 980 596

2 382 000

4 155 623

-1 773 623

-43%

6

Művészeti Iskola

10 135 259

529 200

0

529 200

-

7

Brunszvik Teréz Óvoda

11 207 111

48 000

159 369

-111 369

-70%

8

Brunszvik Beethoven központ

10 280 847

195 000

273 359

-78 359

-29%

9

Óvoda Múzeum és Könyvtár

5 429 284

0

0

0

-

összesen:

151 289 110

13 961 281

16 042 614

-2 081 333

-13%

 

 

Városüzemeltetés

 

 A települési hulladék gazdálkodás jelentős humán erőforrást igénylő tevékenység: több, mint 4 270 eFt-ot költünk rá, emellett 1 014 eFt a cégköltség és 900 eFt a tervezett hulladékszállítási, tárolási és ülepítési költség.

 

 Az út, járda karbantartás területén a legnagyobb összeget (3 140 eFt) kátyúzásra fordítjuk, 2 027 eFt-ot cégköltségre, 500 eFt-ot közúti tartozékok, míg 250 eFt-ot hidak karbantartására használunk fel.

 

 A köztemető fenntartása kapcsán a cégköltségre mintegy 2 365 eFt-ot, a gondnok bérére 2 257 eFt-ot, az üzemeltetésre (pl. hulladék szállítás, elektromos áram, vízellátás, a kiszolgáló jármű fenntartása, a környezet rendezése, bővítése és fenntartása) 1 600 eFt-ot költünk. A lakosság az olcsóbb urnás, illetve egyszemélyes sírhelyeket váltja meg, ezért várhatóan csak 2 200 eFt bevételt realizálunk a sírhely megváltásból, gondozásból, temetéshez kapcsolódó szolgáltatásból és a fenntartási hozzájárulásból.

 

 A helyi közösségi közlekedés legjelentősebb kiadása az autóbusz vezetők (és a szakmai irányító) 3 364 eFt-os költsége, valamint az 1 580 eFt cégköltség. A jármű havi, mintegy 160 eFt-os lízingdíja márciusban kifut, a kb. 450 eFt-os maradványérték kifizetésével tulajdonba kerülhet a jármű. Ezután marad az idősödő jármű fenntartásának költsége. Emellett célunk 905 eFt bevétel, a menetrendszerű és a különjárati tevékenység utas oldali ellentételezéséből.

 

 A közvilágítás üzemeltetése és karbantartása során 4 596 eFt villamos áram fogyasztásra, 4 581 eFt rendszerhasználati díjra, 1 689 eFt cégköltségre és 1 340 eFt karbantartási díjra számíthatunk.

 

 A zöldterület kezelés igen munkaerő-igényes tevékenység: 10 182 eFt személyi jellegű ráfordítás, 3 041 eFt cégköltség és 800 eFt kaszálásra fordított költség jellemzi a társaság főtevékenységét. A lakosságnak és vállalkozásoknak végzett zöldterület gondozás bevételei mintegy 700 eFt-tal járulhatnak hozzá a vállalkozási bevételhez.

 

 A városgazdálkodás soron a jelentősebb tételek: 500 eFt egyéb fenntartási kiadások (pl. csatornatisztítás, vízminta-elemzés, áramdíj), 350 eFt közkifolyók, 338 eFt cégköltség és 100 eFt földmunkák.

 

Városfejlesztés

 

 Az év során megvalósuló új projektekkel tulajdonosi döntés szerint nem terveztünk, így az év közben felmerülő új igényeket további forrásbevonással tudjuk csak finanszírozni.

 

 

Vagyonkezelés

 

 Az ingatlanvagyon kezelése és működtetése jelentős humán és anyagi erőforrásokat igényel. Tekintve, hogy az előttünk álló időszakban a tulajdonos jelentős funkcionális átalakítást végez az ingatlan portfóliójában, így a költségek jelentős emelkedése várható (6 523 eFt karbantartás és rezsi, 2 365 eFt cégköltség). A bérbeadás (6 717 eFt) legerősebb bázisát a Tsz udvar és a megvásárolt régi Malom épület adja, miközben az Emlékezés terén lévő helyiségek bérleti díj bevételei kiesnek az előző évhez képest. A kávézó kieső bérleti díját (670 eFt) átadott pénzeszközként kell megigényelnünk a tulajdonostól.

 

 

Intézmény-üzemeltetés

 

 A Sportlétesítményeknél számottevő kiadást a gondnok bére (1 913 eFt), a cégköltség (1 352 eFt), a földgáz (560 eFt), a karbantartás dologi (277 eFt), az áram-, (105 eFt) és a vízszolgáltatás (70 eFt) okoz.

 

 A Polgármesteri Hivatal presztízsértékű, kiemelt közintézményünk. Legnagyobb várható költsége a takarítás, kézbesítés, karbantartás és rendezvény kiszolgálás bérköltsége (3 592 eFt), a dologi kiadás 486 eFt, a cégköltség 2 365 eFt, 1 950 eFt származik az áramfogyasztásból, a földgáz 790 eFt, a víz és csatorna 540 eFt. Amennyiben a szolár kiserőmű fejlesztés a terveknek megfelelő ütemben elkészül és termelni kezd a nyáron, úgy az áramszámlák jótékony csökkenése várható.

 

 A gyermekorvosi és fogorvosi rendelő jelentősebb várható költsége a cégköltség (2 027 eFt), a földgáz (1 255 eFt), a takarítás és karbantartás bérköltsége (588 eFt), az áram (309 eFt) és a víz és csatornaszolgáltatás (265 eFt). A rezsiköltségekből Tordas Község Önkormányzata mintegy 65 eFt-ot téríthet meg. Forrástól és jövőbeli funkciójától függően célszerű átépíteni a meggyengült kerítést és biztosítani a mozgáskorlátozottak akadálymentes közlekedését.

 

 A védőnői helyiségekben a takarítás és karbantartás tervezett bérköltsége 623 eFt, a dologi kiadás 106 eFt, a cégköltség 1 689 eFt. Az idő közben elhatározott Emlékezés tere 3. szám alá költözést megelőzi a volt lakóház részleges átalakítása és az akadálymentes közlekedés helyreállítása.

 

 Az orvosi rendelőben a várható cégköltség 338 eFt, földgáz költség 253 eFt, a karbantartó bére 223 eFt, az áram 174 eFt lesz, melyből az orvosok mintegy 120 eFt-ot fognak megtéríteni.

 

 A Beethoven Általános Iskola a legdrágábban fenntartható közintézmény Martonvásáron. A tervezett (optimista becslés!) földgáz költség 11 917 eFt, a karbantartók 6 522 eFt, a takarítók 6 463 eFt, a rendezvény kiszolgálás 4 623 eFt kiadást jelentenek, az áram 4 603 eFt, a cégköltség 3 717 eFt, a karbantartás és takarítás dologi kiadása 2 947 eFt, a víz és csatornadíj 1 217 eFt. Az előző évhez képest munkába állt egy felmosógép, a KLIK besegít két-három dolgozóval, így a bérköltség csökkenthető. A Járásközpont szerződés szerint megtéríthet a rezsiköltségből mintegy 2 095 eFt-ot, a tornaterem és az aula bérbeadásából származó korábbi bevétel (idén cca. 410 eFt) a tulajdonoshoz érkezik be, így azt átadott pénzeszköz formájában igényeljük meg. További esetleges térítésekkel nem kalkuláltunk.

 

 A Művészeti Iskola új bázisán a gyermekek napi használata érdekében feljavított fűtésrendszer, vékony falak és gyenge szigetelés összhatása jelentős költségnövekedést okoz. A várható földgázköltség 4 000 eFt, a takarítás, karbantartás és rendezvény kiszolgálás humánköltsége 2 826 eFt, a cégköltség 2 700 eFt, az áram 500 eFt, a víz és csatornaszolgáltatás 480 eFt. A táncterem bérbeadásából mintegy 756 eFt bevételre számítottunk, de ez a tulajdonoshoz kerül, így ezt is igényelnünk kell.

 

 A Brunszvik Teréz Óvodában szinte napi szintű a karbantartási igény, ennek és a rendezvény kiszolgálásnak várható humánköltsége 2 634 eFt, a földgáz 2 405 eFt, a cégköltség 2 365 eFt, a víz és csatornadíj 1 628 eFt, a karbantartás dologi kiadása 1 271 eFt, az áramköltség 828 eFt. Az aula kiadásából a tulajdonoshoz érkező mintegy 160 eFt bevételt szintén átadott pénzeszközként kell kérnünk.

 

 A Brunszvik Beethoven Kulturális Központ teljes éves működése jelentős kiadás növekedéssel jár. A takarítás, karbantartás, kézbesítés, rendezvény szervezés és kiszolgálás kalkulált humánköltsége 3 751 eFt, a földgáz 2 450 eFt, a cégköltség 1 689 eFt, az áram 1 590 eFt, a víz és csatornadíj 610 eFt, a takarítás és karbantartás dologi kiadása 353 eFt. A termelői vásáron történő bérbeadásból mintegy 120 eFt bevételt realizálhatunk. A terembérlet elmaradását (250 eFt) szintén a tulajdonosi támogatás pótolja.

 

 Az Óvodamúzeum és Könyvtár is teljes évben működik már, hasonló következményekkel. Meghatározó költsége a földgáz lesz (1 800 eFt), a takarítás (1 183 eFt), a cégköltség (338 eFt), illetve a víz és csatornadíj (300 eFt) mellett.

 

 

 

 A TERVEZETT MUNKA SZÁMBAVÉTELE

 

 A szokásos rutin feladatok (kaszálás, gyűjtés, faápolás, szemétszedés, vásár kiszolgálása, újság hordás, intézményekben -járásközpont, családsegítő, MÁV felvételi épület és a többi már ismert épület- a kisebb karbantartások elvégzése, intézményi takarítások, valamint az iskolai szakmai munka folyamatos kiszolgálása) mellett teljes erővel az új és még újabb közösségi terek kiszolgálására összpontosítunk. Ezek, a teljesség igénye nélkül:

-        az Emlékezés tere és környékének rendben és tisztántartása, locsolása, ápolása,

-        a Sporttelepen az MTA kerítésével párhuzamosan tereprendezés, fakivágás, tuskózás, termőföld feltöltés, füvesítés, 300 méteres erdei út murvázása, áramkábel lefektetése, erdei út és Szent László Sétány összekötése

-        a Sporttelepen a Palinta játszótér új helyének kialakítása, tereprendezés, termőföld és homok feltöltés, fajátékok felújítása, áthelyezése, növények átültetése, füvesítés, belső kerítés és vízcsap kiépítése,

-        a Sporttelepen az új komplexum teljes körbekerítése,

-        a városban kijelölt köztereken kulturált, virágos környezet kialakítása (növényágyak kialakítása, a lakosság kéziszerszámokkal segítése),

-        a gyermekorvosi és fogorvosi rendelőnél költségosztók beépítése a földgázhálózatba,

-        a védőnői szolgálat átköltöztetése, a volt lakóház átalakításával,

-        a megkezdett járda rekonstrukció folytatása,

-        a nehezen járható utak kátyúzása murvával (pl. Arany János u.), vasúti kővel (pl. Damjanich u.), mart aszfalttal (pl. Orgona u.), aszfalttal (pl. Ady Endre és Vasvári Pál u.),

-        a csapadékvíz átfolyások megszüntetése kiemelt szegéllyel (pl. Dreher u. – Rákóczi u. kereszteződésében)

-        az utcai „víztározók” megszüntetése szikkasztó sávok kialakításával (pl. Teleki Pál u.),

-        a Szent László út 3. épületének elbontása, tereprendezés, murvázás, hátsó kijárat megnyitása a Fehérvári útra csatlakozással, ezzel parkolásra alkalmassá téve az elbontott épület helyét,

-         A Szent László út és a Kassák Lajos köz találkozásánál az út alatti vízelvezető rendszer tisztítása, árok javítása, fák, bokrok kivágása, tuskózás és terep rendezés,

-        Jelentős feltöltés és tereprendezés, murvázás a köztemető területén, új növényeket ültetünk, folyamatosan tisztán tartjuk és kaszáljuk a területet, a hulladékot elszállítjuk. A temetőt kiszolgáló mezőgazdasági vontatót folyamatosan javítjuk, hogy a működőképességét fenntarthassuk.

-        Alvállalkozó bevonásával számos, önkormányzati kezelésben lévő, nagy terheltségű útfelületen végeztetjük el kopóréteg javítását, karbantartását. Munkatársaink számos utcában végzik el az útpadka feltöltését, ezzel egyidejűleg a csapadékvíz árokba vezetését.

-        Az óvodában elkészülhet további két csoportszoba és egy előtér aljzatának javítása, az elöregedett utcafronti kerítés nagyjavítása.

 

 

 

 

Összegzés

 

 Az elvárt módon folytatjuk az alap feladatainkat, Martonvásár Város üzemeltetését. A lakosság felé történő szolgáltatás egy új, biztató bevételi forrásnak ígérkezik, amely jelentősebb eredményeket hozhat a jövőben, feltéve, hogy a dolgunkat tisztességesen végezzük. Amennyiben korrekt kiszolgálást kap aki kertet, terepet rendeztet, jármű bejárót, kerítést készíttet a céggel, annak híre megy, azt látják, értékelik.

 

 

 Röviden ki kell térnünk a fejlesztésre is, melyre a 2014. évben nem kerülhetett sor. A naponta használt, ezért folyamatosan elkopó járműállomány megújítása egyre inkább kívánatos, a folyamatosan jelentkező szervizköltségek csökkentése érdekében. A cél a legöregebb traktor (1981-es) és a legtöbbet futott teherautó (2000-es évjárat) újabb, korszerűbb, energiatakarékosabb, környezetkímélőbb és ergonómiailag fejlettebb kivitelre cserélése. Ennek anyagi feltételeit is (mintegy 8-10 millió Ft) meg kell teremteni az elkövetkező években.

Az új, műfüves focipálya üzemeltetéséhez nélkülözhetetlen egy közepes méretű traktor és adaptereinek (tisztító, seprő, borona, permetező, homokszóró, hótolólap) beszerzése, mindehhez biztonságos raktározási épület létesítése, melyet szintén tervbe kell vennünk.

 

 

Martonvásár, 2015. április 28.

 

 

 

 

                                                          

                                                                                                               Vörös Péter

                                                                                                     Martongazda Nonprofit Kft.

                                                                                   Ügyvezető