Határozatok nyilvántartása


Martonvásár Város Önkormányzata

215/2015. (11. 24.) a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ és Martonvásár Város Önkormányzata közötti használati szerződés megkötésérőla Fejér Megyei Pedagógia Szakszolgálat Martonvásári Tagintézmén

Martonvásár Város Önkormányzata

Képviselő-testületének

215/2015. (XI. 24.) határozata

a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ és Martonvásár Város Önkormányzata közötti

használati szerződés megkötéséről

a Fejér Megyei Pedagógia Szakszolgálat Martonvásári Tagintézményének elhelyezése céljából

 

1.) Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete vállalja a Fejér Megyei Pedagógia Szakszolgálat Martonvásári Tagintézményének (a továbbiakban: köznevelési intézmény) új telephelyen történő elhelyezésének biztosítását, beleértve a tagintézmény átköltöztetését is, és erre a célra ingyenesen a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ használatába adja a Martonvásár, 664 hrsz., természetben Martonvásár, Szent László út 24. szám alatti, kizárólagos tulajdonában álló ingatlannak a határozat 1. mellékletét képező használati szerződés mellékletében megjelölt részeit.

2.) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a határozat 1.) pontjában foglaltak alapján a Klebelsberg Intézményfenntartó Központtal a határozat 1. mellékletében foglaltak szerinti használati szerződést kösse meg.

3.) A Képviselő-testület felkéri a polgármestert, hogy a köznevelési intézménynek az 1.) pont szerinti telephely módosításáról tájékoztassa a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás társult önkormányzatait.

4.) A Képviselő-testület az 1.) pontból eredő feladatok költségeinek fedezetét tárgyévi költségvetésében az általános tartalék terhére biztosítja.

 

A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester, aljegyző

A határozat végrehajtásának határideje: 1.) pont: azonnal, 2.) pont: 2015.12.31. 3.) pont: TKT soros ülése, 4.) pont: azonnal

 

 

  1. melléklet a 215/2015. (XI. 24.) határozathoz:

 

HASZNÁLATI SZERZŐDÉS

 

amely létrejött egyrészről a

Martonvásár Város Önkormányzata

székhelye: 2462 Martonvásár, Budai út 13.

képviseli: Dr. Szabó Tibor, polgármester

törzsszáma: 727431

adóigazgatási azonosító száma: 15727433-2-07

bankszámlaszáma: 11996303-06065533-10000032

statisztikai számjele: 15727433-8411-321-07

mint átadó (a továbbiakban: Önkormányzat), valamint a

 

Klebelsberg Intézményfenntartó Központ

székhelye: 1051 Budapest, Nádor utca 32.

képviseli: Török Szabolcs tankerületi igazgató

adóigazgatási azonosító száma: 15799658-2 -41

Előirányzat-felhasználási keretszámla száma: 10032000 00329307 00000000

ÁHT azonosítója: 335262

statisztikai számjele: 15799658-8412-312-01

mint átvevő (a továbbiakban: KLIK)

(a továbbiakban együtt: Felek) között alulírott helyen és napon a következő feltételekkel:

 

ELŐZMÉNYEK

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 74.§ (1) bekezdése alapján 2013. január 1-jétől „az állam gondoskodik - az óvodai nevelés, a nemzetiséghez tartozók óvodai nevelése, a többi gyermekkel, tanulóval együtt nevelhető, oktatható sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése kivételével - a köznevelési alapfeladatok ellátásáról”.A Kormány a Klebelsberg Intézményfenntartó Központról szóló 202/2012. (VII.27.) Korm. rendelet 3. § (1) bekezdése c) pontjában az állami köznevelési közfeladat ellátásában fenntartóként részt vevő szervként, ennek keretében az állami fenntartású köznevelési intézmények fenntartói jogai és kötelezettségei gyakorlására 2013. január 1-jei hatállyal a KLIK-et jelölte ki.

A KLIK a pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről szóló 15/2013. (I.26.) EMMI rendelet 1. §-a alapján Martonvásár Járásra kiterjedő ellátási területtel, Martonvásár ügyviteli telephellyel létrehozta a Fejér Megyei Pedagógia Szakszolgálat Martonvásári Tagintézményét.

A köznevelési intézményeket jelen szerződésben érintett Önkormányzat tekintetében az Nkt. 74.§ (4) alapján az Önkormányzat működteti.

Az Nkt. 74.§ (6a) bekezdése alapján a működtetés feltételeit a Felek a feladatokhoz igazodó, egyedi szerződésben állapítják meg, tekintettel arra, hogy az Önkormányzat 3000 fő feletti lakosságszámú.

A Felek a közöttük 2015. április 16. napján létrejött használati szerződésben megállapodtak Martonvásár 450/1 helyrajzi szám alatt nyilvántartott, természetben Fehérvári út 10. szám alatti ingatlan használatba adásáról vételéről. Martonvásár Város Polgármestere 2015 őszén jelezte a KLIK felé, hogy más jellegű hasznosítás miatt új ingatlant kíván kijelölni, felajánlani a Tagintézmény telephelyéül, a Martonvásár 664 hrsz-ú, természetben a Martonvásár, Szent László út 24. szám alatti ingatlannak a jelen szerződés 2. számú mellékletét képező alaprajzon feltüntetett és körülhatárolt helyiségeit (a továbbiakban: ingatlan).

A Felek jelen szerződés mellékleteként meghatározták a KLIK ingyenes használatába kerülő ingatlan vagyonelemek körét.

A szerződés tárgyát képező vagyonelemek ingyenes használatának és működtetésének részletes szabályait a Felek az alábbiak szerint állapítják meg:

A szerződés tárgya

1.              Az Önkormányzat használatba adja, a KLIK használatba veszi a szerződés 1. mellékletében megjelölt ingatlant, illetőleg annak tervrajzon megjelölt helyiségeit (a továbbiakban: Ingatlan).

2.              Felek rögzítik, hogy az Önkormányzat ingó vagyonelemeket a szerződéshez kapcsolódóan nem ad használatba. A KLIK biztosítja az ingatlan berendezését (irodák bútorzata és felszerelése), a berendezés költségeinek forrását.

3.              A KLIK az ingatlanra vonatkozó használati jogát az ingatlan-nyilvántartásba bejegyezteti.

Felek jogai és kötelezettségei

4.              A KLIK a használat tárgyát képező vagyonelemeket kizárólag az intézmény feladatainak ellátására, intézményi rendezvények megtartására/ a jelen szerződésben szabályozott módon használhatja.

5.              Az intézmény szervezeti és működési szabályzatában, házirendjében meghatározott feladatok ellátásának zavarása nélkül, az ott meghatározott nyitvatartási időn kívül, az Önkormányzat a használat tárgyát képező ingatlant – a KLIK-kel legalább 15 nappal korábban történt egyeztetést követően – önkormányzati, egyéb helyi közösségi, kulturális rendezvények lebonyolítása céljából térítésmentesen használhatja, azt harmadik személy részére bérbe adhatja.

6.              Az Önkormányzat az intézmény köznevelési feladatainak ellátását szolgáló ingatlan vagyont a szerződés időtartama alatt nem idegenítheti el, nem terhelheti meg.

7.              Az Önkormányzat kijelenti és szavatol azért, hogy a szerződés fennállása alatt az ingyenes használatba adott ingatlan rendeltetés- és szerződésszerű használatra alkalmas.

8.              Felek rögzítik, hogy az Ingatlanban a használatba adást megelőző felújítási, átalakítási munkák elvégzését az Önkormányzat saját költségén köteles elvégezni vagy elvégeztetni.

9.              A KLIK a használatában álló ingatlan vagyont harmadik személy részére használatba vagy bérbe nem adhatja, nem terhelheti meg és nem idegenítheti el.

10.           A KLIK biztosítja, hogy az Önkormányzat az ingatlan működtetésével kapcsolatos hirdetményeit az ingatlanban a közösen meghatározott helyen és módon, a KLIK által meghatározott időtartamban kifüggesztheti.

11.           Az Önkormányzat hozzájárul ahhoz, hogy a KLIK az ingatlan címét a tagintézmény ügyviteli telephelyeként bejegyeztethesse, azt levelezésében feltüntesse.

12.           A KLIK köteles a használatában álló és a közös használatra szolgáló vagyont, a központi berendezésekkel és felszerelésekkel együtt rendeltetésszerűen, a közvagyont használó személytől elvárható gondossággal, hatékonyan, energiatakarékosan és költségtakarékosan, az épület házirendjének, a vagyonra vonatkozó biztonsági előírások betartásával, mások jogainak és törvényes érdekeinek sérelme nélkül használni.

13.           Amennyiben az Önkormányzat tudomására jut, hogy a KLIK a vagyont nem rendeltetésszerűen használja, vagy rongálja, a KLIK kapcsolattartójához fordulhat, aki köteles 15 napon belül a vagyon használatával kapcsolatos álláspontját írásban az Önkormányzat részére eljuttatni. Amennyiben az Önkormányzat álláspontja szerint a nem rendeltetésszerű használat a továbbiakban is folytatódik az Önkormányzat a KLIK elnökéhez fordulhat intézkedés megtétele érdekében. A nem rendeltetésnek megfelelő használat vagy rongálás folytatódása esetén az Önkormányzat a Ptk. 5:152. § (2) bekezdése alapján biztosítékot követelhet a KLIK-től.

14.           A szerződés időtartama alatt a KLIK felelős az ingatlannal kapcsolatos, a tűzvédelmi, munkavédelmi és környezetvédelmi törvényekben és egyéb kapcsolódó jogszabályokban foglaltak betartásáért és betartatásáért.

15.           A KLIK jogosult az ingatlant saját berendezéseivel ellátni, e berendezések felett szabadon rendelkezhet, és a szerződés megszűnése esetén ezeket saját tulajdonaként elszállíthatja, köteles azonban az eredeti állapotot saját költségén helyreállítani.

16.           A KLIK az ingatlanban telefonos és számítógépes hálózatot építhet ki. A távközlési szolgáltatóval a KLIK az Önkormányzattól függetlenül jogosult a saját nevére távközlési vonalat beköttetni és üzemeltetni. Ezekről előzetesen köteles a Használatba adót írásban tájékoztatni.

17.           Az Önkormányzat az ingatlanban riasztórendszert üzemeltet a saját költségén.

18.           Az Önkormányzat az ingatlanban lévő, a KLIK tulajdonát képező vagyontárgyakért felelősséget nem vállal. A KLIK e vagyontárgyakra biztosítást köthet.

19.           A használatba adott vagyont az Önkormányzat működteti.

20.           Az Önkormányzat gondoskodik a használatba adott, az intézmény elhelyezését szolgáló ingatlan rendeltetésének megfelelő, a hatályos köznevelési, tűzvédelmi, munkavédelmi és egészségügyi előírások szerint történő üzemeltetéséről, karbantartásáról.

21.           Az Önkormányzat köteles gondoskodni a használatba adott vagyon állagának megóvásáról, karbantartásáról, a szükséges felújítások, pótlások, cserék kivitelezési munkálatainak elvégzéséről, így az ingatlanban levő központi berendezések, az ezekhez csatlakozó vezetékrendszerek munkaképes állapotáról, az átvételkori állapotnak megfelelő szinten tartásáról.

22.           Az Önkormányzat köteles a működtetéssel kapcsolatos közterheket, költségeket, díjakat viselni, gondoskodni a használatba adott ingatlan vagyonvédelméről.

23.           Az Önkormányzat köteles ellátni minden olyan feladatot, amely ahhoz szükséges, hogy az ingatlanban a köznevelési feladatok megfelelő színvonalon, biztonsággal történő ellátásának feltételei biztosítottak legyenek. Ennek keretében a KLIK beszerzési szabályzata alapján készült, átadott éves beszerzési terv alapján - gondoskodik az épület-üzemeltetéshez szükséges eszközök, anyagok, áruk, szolgáltatások megrendeléséről, átadás-átvételéről, raktározásáról, pótlásáról.

Az Ingatlan tisztántartása az Önkormányzat kötelezettsége és költsége.

24.           A külön jogszabályban meghatározott eszközök, taneszközök, felszerelések beszerzésének költségét az intézményvezető javaslata alapján a KLIK – a költségvetésében erre a célra előirányzott keretösszeg erejéig – finanszírozza. Az e körbe tartozó beszerzések előtt a KLIK elnökének előzetes, írásbeli jóváhagyását be kell szerezni.

25.           Az Önkormányzat igény szerint, külön térítés ellenében gondoskodik a köznevelési feladat ellátásához szükséges technikai berendezések működtetéséről.

26.           A KLIK a köznevelési feladat ellátáshoz véglegesen feleslegessé vált vagyont – beleértve a rendeltetésszerű használat mellett elhasználódott vagy elavult eszközöket is – 20 napon belül köteles az Önkormányzat részére visszaadni, aki köteles azt visszavenni. A KLIK a rendeltetésszerű használat mellett elhasználódott vagy elavult eszközök kivételével az egyéb vagyont rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban köteles visszaadni az Önkormányzatnak.

27.           Felek megállapodnak abban, hogy az ingatlan rendeltetésszerű használata érdekében átalakítási munkákat végezhetnek.

28.           A KLIK az Önkormányzat előzetes írásbeli engedélye alapján jogosult az ingyenes használatában álló ingatlant átalakítani, illetőleg a falak, a mennyezet, vagy a padlózat megbontásával, tárgyaknak azokhoz történő rögzítésével járó műveletet végezni. Az ezzel kapcsolatos költségek a KLIK-et terhelik.

29.           Az átalakítási munkák elvégzését az előzetes egyeztetések és költségkalkulációk kölcsönös elfogadását követően az Önkormányzat koordinálja. Az átalakítási munkálatok költségviselésének arányáról Felek külön megállapodásban rendelkeznek.

30.            Az Ingatlan rendeltetésszerű használatával összefüggő karbantartási munkákat az Önkormányzat - saját költségén – köteles elvégezni vagy elvégeztetni.

31.           A KLIK az Önkormányzat felé a használatában lévő vagyont érintő lényeges változásokat a változás bekövetkezésétől számított 5 napon belül köteles jelenteni. KLIK az ingatlan egészét fenyegető veszélyről és a beállott kárról haladéktalanul értesíti az Önkormányzatot, és köteles tűrni a veszély elhárítása vagy a kár következményeinek elhárítása érdekében szükséges intézkedések megtételét.

32.           A KLIK felel minden olyan kárért, amely a rendeltetésellenes vagy szerződésellenes használat következménye. A nem rendeltetésszerű használat folytán keletkezett hibák kijavítása, károk megtérítése a KLIK kötelezettsége függetlenül attól, hogy a bekövetkezett hiba, illetve kár alkalmazottjai, ügyfelei vagy az érdekkörében eljáró személy magatartására vezethető vissza.

33.           Amennyiben a KLIK tudomására jut valamely tény, körülmény, adat, amely az ingatlan rendeltetésszerű és zavarmentes használatát akadályozza, kár bekövetkezésével fenyeget, a használatában álló vagyon nagyobb mérvű romlásához vezethet, köteles erről haladéktalanul az Önkormányzatot értesíteni. Az értesítés elmaradása vagy késedelme miatt bekövetkezett kárt, illetve költségnövekedést a KLIK köteles viselni.

Tulajdonosi ellenőrzés

34.           Az Önkormányzat, mint tulajdonos évente legalább egy alkalommal, a szakszolgálati munka, illetve a KLIK működésének zavarása nélkül, előzetes étesítés alapján az átadott ingó és ingatlan vagyon tekintetében ellenőrzi az önkormányzati vagyon rendeltetésszerű használatát.

33.       Az ellenőrzés során az Önkormányzat képviselője jogosult

a) a KLIK használatában álló ingatlan területére, illetve KLIK által használt irodai és egyéb célú helyiségeibe belépni és ott tartózkodni,

b) az ellenőrzés tárgyához kapcsolódó iratokba és más dokumentumokba, elektronikus adathordozón tárolt adatokba – a külön jogszabályokban meghatározott adat- és titokvédelmi előírások betartásával –  betekinteni,

c) a KLIK alkalmazottjától írásban vagy szóban felvilágosítást, információt kérni,

Működési költségek viselésének szabályai

35.           A KLIK-et a szerződés 1. mellékletében megjelölt, közös használatba adott ingatlanvagyon működtetése tekintetében külön költségek nem terhelik.

A szerződés megszűnése

36.           A szerződést Felek 2016. január 01. napjától határozatlan időtartamra kötik. A szerződés megszűnik, ha az állami köznevelési feladat ellátása a körülírt ingatlanban megszűnik.

37.           A KLIK a használati joga megszűnése esetén, a megszűnése napjától számított 20 napon belül köteles az ingatlant kiüríteni és azt rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban az Önkormányzat részére visszaadni.

38.           Amennyiben a KLIK az ingatlant az előírt határidőig nem hagyja el, az Önkormányzat jogosult a helyiségeket birtokba venni, a KLIK a helyiségekben található ingóságairól két tanúval hitelesített leltárt készíteni, és a KLIK-et az ingóságok 8 napon belüli elszállítására írásban felszólítani.

39.           Amennyiben a KLIK az írásbeli felszólítását követő 8 napon belül nem szállítja el ingóságait, az Önkormányzat jogosult a KLIK-nek az ingatlanban lévő vagyontárgyait a KLIK költségén elszállíttatni, és megfelelő helyen történő raktározásáról a KLIK költségén gondoskodni.

40.           A szerződés megszűnése esetén a KLIK cserehelyiségre igényt nem tarthat.

Egyéb rendelkezések

41.           Jelen szerződés aláírásával egyidejűleg a 820-12/2015 sz. használati szerződés hatályát veszti.

42.           A szerződést a Felek írásban jogosultak módosítani vagy kiegészíteni.

43.           Kapcsolattartók kijelölése: Felek a működtetési feladatok, illetve a használat Önkormányzat által történő ellenőrzése során kapcsolattartóként az alábbi személyeket jelölik meg:

Önkormányzat: Tóth Zoltán műszaki osztályvezető, tel. 22/569 208; toth.zoltan@martonvasar.hu

KLIK: Csonka-Deres Mónika, tel: 22/795-251; monika.csonka-deres@klik.gov.hu

44.           Felek megállapodnak abban, hogy a szerződésből adódó, vagy azzal kapcsolatban felmerülő vitákat vagy nézetkülönbségeket tárgyalások útján rendezik. Esetleges jogvitájukra a pertárgy értékétől függően a Székesfehérvári Járásbíróság, illetve a Székesfehérvári Törvényszék kizárólagos illetékességét kötik ki.

45.           A szerződésre egyebekben a Ptk. előírásai az irányadók.

46.           Szerződő Felek a szerződést együttesen elolvasták, és a közös értelmezést követően, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, cégszerűen aláírták.

A szerződés a mellékletével együtt érvényes.

Mellékletek:      

-        1. melléklet: Ingyenes használatba adott ingatlanok adatai

-        2. melléklet: ingyenesen használatba adott ingatlan alaprajza

 

Kelt: Székesfehérvár, 2015. …………..…….

........................................................................

           Dr. Szabó Tibor polgármester

........................................................................

                        KLIK

     Török Szabolcs tankerületi igazgató

 

ellenjegyzem:

........................................................................

                               KLIK