292/2025. (12. 16.) a KARDIO-KONZULENS Bt.-vel kötött háziorvosi feladat-ellátási szerződés módosításáról
Írta: Treka92 - Dátum: 2025. december 16. 00:00:00
a KARDIO-KONZULENS Bt.-vel kötött háziorvosi feladat-ellátási szerződés módosításáról
Teljes hír

Martonvásár Város Önkormányzata

Képviselő-testületének

292/2025. (XII.16.) határozata

a KARDIO-KONZULENS Bt.-vel kötött háziorvosi

feladat-ellátási szerződés módosításáról

 

I.

Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a KARDIO-KONZULENS Bt. és az Önkormányzat között az alapellátás körébe tartozó orvosi feladatok ellátása tárgyában létrejött a Ph/2763-4/2016. iktatószámú feladat-ellátási szerződést (a továbbiakban: Szerződés) az alábbiak szerint módosítja 2026. március 1. napi hatállyal:

1.) A Szerződés bevezető részében Martonvásár Város Önkormányzatának képviseletére jogosult személye „Horváth Bálint, polgármester” szövegre, a KARDIO-KONZULENS Egészségügyi és Szolgáltató Betéti Társaság telephelye „2462 Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz.)” szövegre módosul.

2.) A Szerződés 3. pontja az alábbiak szerint módosul:

3.)   A rendelés ideje:

Hétfő: 07.30 óra – 10.30 óra

Kedd: 13.00 óra – 17.00 óra

Szerda: 07.30 óra – 10.30 óra

Csütörtök: 14.00 óra – 17.00 óra

Péntek: páros héten 07.30 óra - 10.30 óra,

            páratlan héten 10.30 óra - 13.30 óra

          Prevenciós rendelési idő:

Hétfő: 10.30 óra – 11.30 óra

Szerda: 10.30 óra – 11.30 óra

Csütörtök: 13.00 óra – 14.00 óra (várandós tanácsadás)

Péntek: páros héten 10.30 óra - 11.30 óra,

            páratlan héten 09.30 óra - 10.30 óra

          Rendelkezésre állási idő: hétfő - péntek 08.00 – 16.00 óra”

3.) A Szerződés 4.) pontja az alábbiak szerint módosul:

4.)   A Megbízó a tulajdonában lévő 2462 Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz.) szám alatti, a háziorvosi feladatok ellátásához szükséges felszereltségű rendelő helyiséget az e szerződésben foglalt feladatok ellátásának időtartamára, térítésmentesen – a fenntartási és működési kiadások megosztása vonatkozásában jelen szerződés 2. mellékletét képező bérleti feltételek szerint – a Megbízott rendelkezésére bocsátja. A Megbízó a használatba adást követően tulajdonjogát fenntartja.

4.) A Szerződés 5.) pontja az alábbiak szerint módosul:

5.)   Az egyéb fenntartási és működési kiadások megoszlása:

  1. A Megbízottat terhelik:
  2. Az a) pontban nem említett működési kiadások (munkabér, társadalombiztosítási járulék, irodaszer, nyomtatvány, védőruha) a Megbízottat terhelik.
  3. A Megbízót terhelik:

d.)   A Megbízó és Megbízott a háziorvosi feladatok ellátásával kapcsolatban keletkező költségeket 87,5 – 12,5 %-ban megosztja az orvosi rendelő épületére (a lakás kivételével) vonatkozóan az alábbi szolgáltatások tekintetében:

- gáz- és villamos energia költségek,

- közmű- és kommunális szolgáltatások (ivóvíz és szennyvízdíj, szemétszállítás díja) díjai,

- kommunikációs szolgáltatások díjai (internet, rendelői és ügyeleti telefon használata)

e.)   A d.) pont szerinti költségek 12,5%-át a Megbízó által meghatározott jogú személy számlázza tovább a Megbízott részére.

5.) A Szerződés 6.) pontja az alábbiak szerint módosul:

6.)    Megbízott saját a háziorvosi körzetében történő helyettesítéséről maga gondoskodik, a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II.25.) EüM rendeletben meghatározott szakmai feltételekkel és engedéllyel rendelkező helyettesítővel biztosítva a betegek folyamatos ellátását.

          A Megbízott saját helyettesítéséről a Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz.) szám alatti rendelőben köteles gondoskodni. A helyettesítéssel érintett napokon a helyettesítő orvos a saját rendelési idején túl a helyettesítéssel ellátott szolgálatra megállapított rendelési idő legalább 50%-át teljesíti.

          A helyettesítéssel érintett napok száma – a betegség miatt igazolt távollét esetét bele nem számítva - évente nem haladhatja meg a 40 napot.

          A helyettesítésre vonatkozó tudnivalókról a Megbízott megfelelő időben (legalább 24 órával korában) és módon (a rendelő külső bejáratára kifüggesztett, a betegek számára elérhető hirdetmény útján, amely tartalmazza a helyettesítésre vonatkozó rendelési időpontot) köteles tájékoztatni a körzet lakosságát, továbbá értesíteni a Megbízót (e-mailben, telefonon, vagy más módon).

          Vis major esetén a helyettesítés idejéről a Megbízó képviselője és a Megbízott külön egyeztetnek.

          A helyettesítésre jogosult

          A helyettesítés helye minden esetben: 2462 Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz.), a helyettesítés időtartamának megfelelően.

6.) A Szerződés kiegészül a telephelyül szolgáló rendelő bérleti feltételeire vonatkozó 2. melléklettel a következők szerint:

„2. melléklet

Bérleti feltételek – háziorvosi rendelő

 

Egészségügyi szolgáltatás telephelye (rendelő): Megbízó által biztosított, a Megbízó tulajdonában és az MVK Np. Kft. üzemeltetésében (a továbbiakban: Üzemeltető) lévő Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásári Térségi Szolgáltatóház, I. emelet), Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz., alapterülete 64 m2.

A bérlet tárgyát képező helyiségek:

Megbízó külön bérleti díjat nem számláz, Szolgáltatókat a fentiekben részletezettek szerinti helyiségek után a c) pont szerinti arányban és az ott meghatározott költségek vonatkozásában terheli fizetési kötelezettség.

a) A Megbízottat terhelik:

b) A Megbízót terhelik:

c) A Megbízó és Megbízott az a)-b) pontokban nem említett, a háziorvosi feladatok ellátásával kapcsolatban keletkező költségek megosztását az alábbi szolgáltatások tekintetében a következők szerint határozzák meg:

 

Megbízó

Megbízott (1)

KARDIO-KONZULENS Bt.

Megbízott (2)

FODOR-MED és Társai Bt.

Villamos energia költségei, fűtéssel, fűtéskarbantartással együtt (egyedi méréssel rendelkezik)

10%

45%

45%

Ivóvíz és szennyvízelvezetés díja (egyedi méréssel rendelkezik)

 

0%

 

50%

 

50%

Kommunikációs költségek (internet, telefonszámla)

0%

50%

50%

Tűzvédelmi szolgáltatás

100%

0%

0%

Rágcsálóirtás

100%

0%

0%

Közös használatú területekre eső díjak (felvonó, hulladékszállítás, stb.), a teljes költség 26,4%-át alapul véve

 

50%

 

25%

 

25%

 

d) A c) pont szerinti költségek Megbízottra eső részét a Megbízó által meghatározott jogú személy (Üzemeltető) számlázza tovább a Megbízott részére.

7.) A szerződés módosításokkal nem érintett pontjai egyebekben változatlan tartalommal maradnak hatályban.

 

II.

A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a határozat I. pontjában foglaltakkal egyező szerződést módosító okirat, illetőleg jelen módosítás szerint átvezetett és egységes szerkezetbe foglalt, a határozat 1. mellékletét képező Szerződés aláírására.

 

 

A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester

A határozat végrehajtásának határideje: folyamatos

 

 

 

 

292/2025. (XII.16.) határozati javaslat 1. melléklete:

 

 

„FELADAT-ELLÁTÁSI SZERZŐDÉS

(a 2026.03.01. napi hatályú módosításokkal egységes szerkezetben)

 

amely létrejött egyrészről Martonvásár Város Önkormányzata (2462 Martonvásár, Budai út 13.; törzsszám: 727431; adószám:15727433-2-07; képviseli: Horváth Bálint, polgármester),

 

másrészről, KARDIO-KONZULENS Egészségügyi és Szolgáltató Betéti Társaság (székhelye: 2462 Martonvásár, Széchenyi utca 73.; telephelye: 2462 Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz.); adószáma: 21970939-2-07; képviseli: Dr. Jambrikné Dr. Takács Imola ügyvezető; képviselet módja: önálló; továbbiakban/rövidített neve: KARDIO-KONZULENS Bt.)

 

között az alapellátás körébe tartozó orvosi feladatok ellátása tárgyában az alábbi helyen, időben és feltételek mellett:

 

1.)     Megbízó megbízza a háziorvosi feladatot ellátó vállalkozást, a KARDIO-KONZULENS Bt.-t, melyben személyes ellátásra kötelezett orvos Dr. Jambrikné Dr. Takács Imola Tünde (továbbiakban: Megbízott), hogy területi ellátási kötelezettséggel folyamatos háziorvosi ellátást biztosítson Martonvásár Város közigazgatási területén az 2. számú körzetet érintően 2016. január 1. napjától kezdődően.

2.)     Martonvásár Város Önkormányzata (továbbiakban: Megbízó) és Megbízott jelen időtartamát határozatlan időben, de legalább 5 évben határozzák meg.

3.)     A rendelés ideje:

Hétfő: 07.30 óra – 10.30 óra

Kedd: 13.00 óra – 17.00 óra

Szerda: 07.30 óra – 10.30 óra

Csütörtök: 14.00 óra – 17.00 óra

Péntek: páros héten 07.30 óra - 10.30 óra,

            páratlan héten 10.30 óra - 13.30 óra

          Prevenciós rendelési idő:

Hétfő: 10.30 óra – 11.30 óra

Szerda: 10.30 óra – 11.30 óra

Csütörtök: 13.00 óra – 14.00 óra (várandós tanácsadás)

Péntek: páros héten 10.30 óra - 11.30 óra,

            páratlan héten 09.30 óra - 10.30 óra

          Rendelkezésre állási idő: hétfő - péntek 08.00 – 16.00 óra

4.)     A Megbízó a tulajdonában lévő 2462 Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz.) szám alatti, a háziorvosi feladatok ellátásához szükséges felszereltségű rendelő helyiséget az e szerződésben foglalt feladatok ellátásának időtartamára, térítésmentesen – a fenntartási és működési kiadások megosztása vonatkozásában jelen szerződés 2. mellékletét képező bérleti feltételek szerint – a Megbízott rendelkezésére bocsátja. A Megbízó a használatba adást követően tulajdonjogát fenntartja.

5.)     Az egyéb fenntartási és működési kiadások megoszlása:

  1. A Megbízottat terhelik:
  2. Az a) pontban nem említett működési kiadások (munkabér, társadalombiztosítási járulék, irodaszer, nyomtatvány, védőruha) a Megbízottat terhelik.

6.)      Megbízott saját a háziorvosi körzetében történő helyettesítéséről maga gondoskodik, a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II.25.) EüM rendeletben meghatározott szakmai feltételekkel és engedéllyel rendelkező helyettesítővel biztosítva a betegek folyamatos ellátását.

          A Megbízott saját helyettesítéséről a Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz.) szám alatti rendelőben köteles gondoskodni. A helyettesítéssel érintett napokon a helyettesítő orvos a saját rendelési idején túl a helyettesítéssel ellátott szolgálatra megállapított rendelési idő legalább 50%-át teljesíti.

          A helyettesítéssel érintett napok száma – a betegség miatt igazolt távollét esetét bele nem számítva - évente nem haladhatja meg a 40 napot.

          A helyettesítésre vonatkozó tudnivalókról a Megbízott megfelelő időben (legalább 24 órával korában) és módon (a rendelő külső bejáratára kifüggesztett, a betegek számára elérhető hirdetmény útján, amely tartalmazza a helyettesítésre vonatkozó rendelési időpontot) köteles tájékoztatni a körzet lakosságát, továbbá értesíteni a Megbízót (e-mailben, telefonon, vagy más módon).

          Vis major esetén a helyettesítés idejéről a Megbízó képviselője és a Megbízott külön egyeztetnek.

          A helyettesítésre jogosult

          A helyettesítés helye minden esetben: 2462 Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz.), a helyettesítés időtartamának megfelelően.

7.)     Megbízott akadályoztatása esetén (betegség, egyéb elháríthatatlan ok) az okot adó esemény tudomására jutását követő 24 órán belül köteles a Megbízót, valamint a lakosságot értesíteni, illetve tájékoztatni a Megbízót az akadály elhárításának módjáról is.

8.)     A Megbízott az alapellátás körébe tartozó háziorvosi teendők ellátásához a jogszabályokban meghatározott számú és képesítésű szakdolgozót foglalkoztatja. Az ellátás nyújtásában részt vevő egészségügyi szakdolgozó megnevezése: Toth Emília Erzsébet szakasszisztens (nyilvántartási szám: 164520).

9.)     Megbízó az ügyeleti szolgáltatásról más szolgáltatóval kötött szerződésben foglaltak szerint gondoskodik, a Megbízott az ügyeleti ellátásban részvételre e körben nem kötelezett.

10.)   Megbízó és Megbízott megállapodnak abban, hogy az Egészségbiztosítási Pénztárral Megbízott közvetlenül köt finanszírozási szerződést. A megbízó hozzájárul ahhoz, hogy a háziorvosi alapellátás finanszírozásához szükséges pénzeszközt az Egészségbiztosítási Pénztár közvetlenül a Megbízott számlájára utalja.

11.)   Megbízott az 1.) pontban foglalt feladatok ellátását a finanszírozási szerződés alapján folyósított összegből biztosítja. Ennek érdekében Megbízott vállalja, hogy a megjelölt működési területén a hozzá bejelentkezett biztosítottak részére az érvényes előírásoknak, és a szakma szabályainak megfelelő szolgáltatást nyújt.

12.)   Megbízó és Megbízott kijelentik, hogy a 1.) pontban foglalt feladatok ellátásáért a jelen szerződés hatálybalépését követően külön díjazás nem jár.

13.)   A kártalanítás az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény 2/B. § (5) bekezdésében meghatározottak alapján, az abban foglalt körzetmódosítás folytán bekövetkezett finanszírozás csökkenéssel azonos százalékban kerül megállapításra.

14.) A háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendelet 3/C. § (2) bekezdésére és az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 153. § (1) bekezdésének c) pontjára tekintettel a Megbízott köteles minden év február 28. napjáig beszámolni a tárgyévet megelőző évi tevékenységéről a jelen szerződés 1. mellékletét képező nyomtatványon, adattartalommal.

15.)   A Megbízó jelen feladat-ellátási szerződést – indokolással – 6 hónapos felmondási idővel jogosult felmondani, ha:

a)    a Megbízott a feladat-ellátási szerződésben vállalt kötelezettségeit írásbeli felszólítás ellenére sem teljesíti, vagy folytatólagosan megszegi a jogszabályban foglalt működésre vonatkozó előírásokat;

b)    a Megbízott önálló egészségügyi tevékenység végzésére való jogosultságát bármely okból elveszti.

16.)   Jelen szerződést Megbízó és Megbízott közös megegyezéssel módosíthatja, megszüntetheti.

17.)   Megbízott részéről kapcsolattartásra kijelölt személy: Gucsek István alpolgármester.

18.)   Jelen egységes szerkezetbe foglalt szerződés 2026. március 1. napjával lép hatályba, mely naptól a Megbízó és Megbízott között hasonló tárgyban létrejött szerződés hatályát veszti.

19.)   Megbízó és Megbízott a szerződésből eredő jogvita eldöntésére kikötik a Székesfehérvári Járásbíróság illetékességét.  

20.)   Jelen szerződés hatályosulása során alkalmazandó jogszabályok:

 

Martonvásár, 2025. ………

 

 

 

                          Horváth Bálint                                         Dr. Jambrikné Dr. Takács Imola

             Martonvásár Város polgármestere                                  KARDIO-KONZULENS Bt.

                               Megbízó                                                                   Megbízott

 

 

 

 

 

A Ph/2763-4/2016. számú feladat-ellátási szerződés 1. melléklete:

 

Tájékoztatási jellegű információk a háziorvosi feladat ellátásról a ….…… évről:

Rövid írásos értékelés

  • a végzett háziorvosi feladatokról,
  • az említésre érdemes eredményekről, fejlesztésekről,
  • az ellátással kapcsolatos hiányosságokról,
  • az önkormányzattal való együttműködésről,
  • az önkormányzattól várt esetleges intézkedésekről, az ellátást segítő lépésekről.

 

dolgozói létszám;

 

ellátott betegek száma összesen és korcsoport szerinti megosztásban;

 

gondozási kontrollok száma;

 

szűrések száma;

 

gondozási csoportok statisztikája;

 

beutalások száma (ebből diagnosztika, szakorvosi konzílium, kórházi kezelés);

 

egyéb szakmailag fontosnak tartott adat, információ.

 

 

A Ph/2763-4/2016. számú feladat-ellátási szerződés 2. melléklete:

 

Bérleti feltételek – háziorvosi rendelő

 

Egészségügyi szolgáltatás telephelye (rendelő): Megbízó által biztosított, a Megbízó tulajdonában és az MVK Np. Kft. üzemeltetésében (a továbbiakban: Üzemeltető) lévő Martonvásár, Beethoven út 10. (Martonvásári Térségi Szolgáltatóház, I. emelet), Martonvásár, 182/3/A/2 hrsz., alapterülete 64 m2.

A bérlet tárgyát képező helyiségek:

Megbízó külön bérleti díjat nem számláz, Szolgáltatókat a fentiekben részletezettek szerinti helyiségek után a c) pont szerinti arányban és az ott meghatározott költségek vonatkozásában terheli fizetési kötelezettség.

a) A Megbízottat terhelik:

b) A Megbízót terhelik:

c) A Megbízó és Megbízott az a)-b) pontokban nem említett, a háziorvosi feladatok ellátásával kapcsolatban keletkező költségek megosztását az alábbi szolgáltatások tekintetében a következők szerint határozzák meg:

 

Megbízó

Megbízott (1)

KARDIO-KONZULENS Bt.

Megbízott (2)

FODOR-MED és Társai Bt.

Villamos energia költségei, fűtéssel, fűtéskarbantartással együtt (egyedi méréssel rendelkezik)

10%

45%

45%

Ivóvíz és szennyvízelvezetés díja (egyedi méréssel rendelkezik)

 

0%

 

50%

 

50%

Kommunikációs költségek (internet, telefonszámla)

0%

50%

50%

Tűzvédelmi szolgáltatás

100%

0%

0%

Rágcsálóirtás

100%

0%

0%

Közös használatú területekre eső díjak (felvonó, hulladékszállítás, stb.), a teljes költség 26,4%-át alapul véve

 

50%

 

25%

 

25%

 

d) A c) pont szerinti költségek Megbízottra eső részét a Megbízó által meghatározott jogú személy (Üzemeltető) számlázza tovább a Megbízott részére.