82/2021. (3. 30.) a KARDIO-KONZULENS Bt.-vel kötött háziorvosi feladat-ellátási szerződés módosításáról
Írta: Treka92 - Dátum: 2021. március 30. 00:00:00
a KARDIO-KONZULENS Bt.-vel kötött háziorvosi feladat-ellátási szerződés módosításáról
Teljes hír

Martonvásár Város Önkormányzata

Képviselő-testületének

82/2021. (III. 30.) határozata

a KARDIO-KONZULENS Bt.-vel kötött háziorvosi

feladat-ellátási szerződés módosításáról

 

Martonvásár Város Önkormányzata Képviselő-testülete feladat- és hatáskörében - a katasztrófavédelemmel és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdésében biztosított jogkörömben - eljárva Martonvásár Város Polgármestereként

I. a KARDIO-KONZULENS Bt. és az Önkormányzat között az alapellátás körébe tartozó orvosi feladatok ellátása tárgyában létrejött a Ph/2763-4/2016. iktatószámú feladat-ellátási szerződést (a továbbiakban: Szerződés) az alábbiak szerinti módosításához hozzájárulok 2021. április 1. napi hatállyal:

 

1.) A szerződés 3. pontja az alábbiak szerint módosul:

A rendelés ideje:

Hétfő: 07.30 óra – 10.30 óra

Kedd: 13.00 óra – 17.00 óra

Szerda: 07.30 óra – 10.30 óra

Csütörtök: 14.00 óra – 17.00 óra

Péntek: 07.30 óra – 10.30 óra

Prevenciós rendelési idő:

Hétfő: 10.30 óra – 11.30 óra

Szerda: 10.30 óra – 11.30 óra

Csütörtök: 13.00 óra – 14.00 óra (várandós tanácsadás)

Péntek: 10.30 óra – 11.30 óra”

 

2.) A szerződés 6. pontja az alábbiak szerint módosul:

„A helyettesítésre jogosult

 

3.) A szerződés 8. pontja az alábbiak szerint módosul:

„A Megbízott az alapellátás körébe tartozó háziorvosi teendők ellátásához a jogszabályokban meghatározott számú és képesítésű szakdolgozót foglalkoztatja. Az ellátás nyújtásában részt vevő egészségügyi szakdolgozó megnevezése: Cserki-Kiss Edina szakasszisztens (nyilvántartási szám: 203550).”

 

4.) A szerződés módosításokkal nem érintett pontjai egyebekben változatlan tartalommal maradnak hatályban.

 

II. megállapítom, hogy a határozat I. pontjában foglaltakkal egyező szerződést módosító okirat, illetőleg jelen módosítás szerint átvezetett és egységes szerkezetbe foglalt, a határozat 1. mellékletét képező Szerződés aláírására felhatalmazással rendelkezem.

 

 

A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester

A határozat végrehajtásának határideje: 2021. június 30.

 

Martonvásár, 2021. március 30.

 

 

                                                                                                                                             Dr. Szabó Tibor

                                                                                                                                               polgármester

 

82/2021. (III.30.) határozati javaslat 1. melléklete:

 

 

„FELADAT-ELLÁTÁSI SZERZŐDÉS

(a 2021. április 1. napjától hatályos módosításokkal egységes szerkezetben)

 

amely létrejött egyrészről Martonvásár Város Önkormányzata (2462 Martonvásár, Budai út 13.; törzsszám: 727431; adószám:15727433-2-07; képviseli: Dr. Szabó Tibor polgármester), másrészről, KARDIO-KONZULENS Egészségügyi és Szolgáltató Betéti Társaság (székhelye: 2462 Martonvásár, Széchenyi utca 73.; telephelye: 2462 Martonvásár,  Brunszvik út 1.; adószáma: 21970939-2-07;képviseli: Dr. Jambrikné Dr. Takács Imola ügyvezető; képviselet módja: önálló; továbbiakban/rövidített neve: KARDIO-KONZULENS Bt.) között az alapellátás körébe tartozó orvosi feladatok ellátása tárgyában az alábbi helyen, időbenés feltételek mellett:

 

1.)        Megbízó megbízza a háziorvosi feladatot ellátó vállalkozást, a KARDIO-KONZULENS Bt.-t, melyben személyes ellátásra kötelezett orvos Dr. Jambrikné Dr. Takács Imola Tünde (továbbiakban: Megbízott), hogy területi ellátási kötelezettséggel folyamatos háziorvosi ellátást biztosítson Martonvásár Város közigazgatási területén az 2. számú körzetet érintően 2016. január 1. napjától kezdődően.

 

2.)        Martonvásár Város Önkormányzata (továbbiakban: Megbízó) és Megbízott jelen időtartamát határozatlan időben, de legalább 5 évben határozzák meg.

 

3.)        A rendelés ideje:

Hétfő: 07.30 óra – 10.30 óra

Kedd: 13.00 óra – 17.00 óra

Szerda: 07.30 óra – 10.30 óra

Csütörtök: 14.00 óra – 17.00 óra

Péntek: 07.30 óra – 10.30 óra

Prevenciós rendelési idő:

Hétfő: 10.30 óra – 11.30 óra

Szerda: 10.30 óra – 11.30 óra

Csütörtök: 13.00 óra – 14.00 óra (várandós tanácsadás)

Péntek: 10.30 óra – 11.30 óra

Rendelkezésre állási idő: hétfő - péntek 08.00 – 16.00 óra

 

4.)        A Megbízó a tulajdonában lévő Martonvásár, Brunszvik út 1. szám alatti, a háziorvosi feladatok ellátásához szükséges felszereltségű rendelő helyiséget az e szerződésben foglalt feladatok ellátásának időtartamára, térítésmentesen a Megbízott rendelkezésére bocsátja. A Megbízó a használatba adást követően tulajdonjogát fenntartja.

 

5.)        A fenntartási és működési kiadások megoszlása:

  1. A Megbízottat terhelik:
  2. Az a.) pontban nem említett működési kiadások (munkabér, társadalombiztosítási járulék, irodaszer, nyomtatvány, védőruha) a Megbízottat terhelik.
  3. A Megbízót terhelik:

d.) A Megbízó és Megbízott a háziorvosi feladatok ellátásával kapcsolatban keletkező költségeket 87,5 – 12,5 %-ban megosztja az orvosi rendelő épületére (a lakás kivételével) vonatkozóan az alábbi szolgáltatások tekintetében:

- gáz- és villamos energia költségek,

- közmű- és kommunális szolgáltatások (ivóvíz és szennyvízdíj, szemétszállítás díja) díjai,

- kommunikációs szolgáltatások díjai (internet, rendelői és ügyeleti telefon használata)

e.) A d.) pont szerinti költségek 12,5%-át a Megbízó által meghatározott jogú személy számlázza tovább a Megbízott részére.

 

6.)        Megbízott saját a háziorvosi körzetében történő helyettesítéséről maga gondoskodik, a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II.25.) EüM rendeletben meghatározott szakmai feltételekkel és engedéllyel rendelkező helyettesítővel biztosítva a betegek folyamatos ellátását.

A Megbízott saját helyettesítéséről a Martonvásár, Brunszvik út 1. szám alatti rendelőben köteles gondoskodni. A helyettesítéssel érintett napokon a helyettesítő orvos a saját rendelési idején túl a helyettesítéssel ellátott szolgálatra megállapított rendelési idő legalább 50%-át teljesíti.

 

A helyettesítéssel érintett napok száma – a betegség miatt igazolt távollét esetét bele nem számítva - évente nem haladhatja meg a 40 napot.

A helyettesítésre vonatkozó tudnivalókról a Megbízott megfelelő időben (legalább 24 órával korában) és módon (a rendelő külső bejáratára kifüggesztett, a betegek számára elérhető hirdetmény útján, amely tartalmazza a helyettesítésre vonatkozó rendelési időpontot) köteles tájékoztatni a körzet lakosságát, továbbá értesíteni a Megbízót (e-mailben, telefonon, vagy más módon).

Vis major esetén a helyettesítés idejéről a Megbízó képviselője és a Megbízott külön egyeztetnek.

A helyettesítésre jogosult

A helyettesítés helye minden esetben: 2462 Martonvásár, Brunszvik út 1., a helyettesítés időtartamának megfelelően.

 

7.)        Megbízott akadályoztatása esetén (betegség, egyéb elháríthatatlan ok) az okot adó esemény tudomására jutását követő 24 órán belül köteles a Megbízót, valamint a lakosságot értesíteni, illetve tájékoztatni a Megbízót az akadály elhárításának módjáról is.

 

8.)        A Megbízott az alapellátás körébe tartozó háziorvosi teendők ellátásához a jogszabályokban meghatározott számú és képesítésű szakdolgozót foglalkoztatja. Az ellátás nyújtásában részt vevő egészségügyi szakdolgozó megnevezése: Cserki-Kiss Edina szakasszisztens (nyilvántartási szám: 203550).

 

9.)        Megbízó az ügyeleti szolgáltatásról más szolgáltatóval kötött szerződésben foglaltak szerint gondoskodik, a Megbízott az ügyeleti ellátásban részvételre e körben nem kötelezett.

 

10.)      Megbízó és Megbízott megállapodnak abban, hogy az Egészségbiztosítási Pénztárral Megbízott közvetlenül köt finanszírozási szerződést. A megbízó hozzájárul ahhoz, hogy a háziorvosi alapellátás finanszírozásához szükséges pénzeszközt az Egészségbiztosítási Pénztár közvetlenül a Megbízott számlájára utalja.

 

11.)      Megbízott az 1.) pontban foglalt feladatok ellátását a finanszírozási szerződés alapján folyósított összegből biztosítja. Ennek érdekében Megbízott vállalja, hogy a megjelölt működési területén a hozzá bejelentkezett biztosítottak részére az érvényes előírásoknak, és a szakma szabályainak megfelelő szolgáltatást nyújt.

 

12.)      Megbízó és Megbízott kijelentik, hogy a 1.) pontban foglalt feladatok ellátásáért a jelen szerződés hatálybalépését követően külön díjazás nem jár.

 

13.)      A kártalanítás az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény 2/B. § (5) bekezdésében meghatározottak alapján, az abban foglalt körzetmódosítás folytán bekövetkezett finanszírozás csökkenéssel azonos százalékban kerül megállapításra.

 

14.) A háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendelet 3/C. § (2) bekezdésére és az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 153. § (1) bekezdésének c) pontjára tekintettel a Megbízott köteles minden év február 28. napjáig beszámolni a tárgyévet megelőző évi tevékenységéről a jelen szerződés 1. mellékletét képező nyomtatványon, adattartalommal.

 

15.)      A Megbízó jelen feladat-ellátási szerződést – indokolással – 6 hónapos felmondási idővel jogosult felmondani, ha:

a)  a Megbízott a feladat-ellátási szerződésben vállalt kötelezettségeit írásbeli felszólítás ellenére sem teljesíti, vagy folytatólagosan megszegi a jogszabályban foglalt működésre vonatkozó előírásokat;

b)   a Megbízott önálló egészségügyi tevékenység végzésére való jogosultságát bármely okból elveszti.

 

16.)      Jelen szerződést Megbízó és Megbízott közös megegyezéssel módosíthatja, megszüntetheti.

 

17.)      Megbízott részéről kapcsolattartásra kijelölt személy: Gucsek István alpolgármester.

18.)      Jelen egységes szerkezetbe foglalt szerződés 2016. április 1. napjával lép hatályba, mely naptól a Megbízó és Megbízott között hasonló tárgyban létrejött szerződés hatályát veszti.

 

19.)      Megbízó és Megbízott a szerződésből eredő jogvita eldöntésére kikötik a Székesfehérvári Járásbíróság illetékességét.  

 

20.)      Jelen szerződés hatályosulása során alkalmazandó jogszabályok:

 

Martonvásár, 2021. ………

 

            Dr. Szabó Tibor                                                    Dr. Jambrikné Dr. Takács Imola

 Martonvásár Város polgármestere                                   KARDIO-KONZULENS Bt.

                Megbízó                                                                          Megbízott”

 

A Ph/2763-4/2016. számú feladat-ellátási szerződés 1. melléklete:

 

Tájékoztatási jellegű információk a háziorvosi feladat ellátásról a ….…… évről:

Rövid írásos értékelés

  • a végzett háziorvosi feladatokról,
  • az említésre érdemes eredményekről, fejlesztésekről,
  • az ellátással kapcsolatos hiányosságokról,
  • az önkormányzattal való együttműködésről,
  • az önkormányzattól várt esetleges intézkedésekről, az ellátást segítő lépésekről.

 

dolgozói létszám;

 

ellátott betegek száma összesen és korcsoport szerinti megosztásban;

 

gondozási kontrollok száma;

 

szűrések száma;

 

gondozási csoportok statisztikája;

 

beutalások száma (ebből diagnosztika, szakorvosi konzílium, kórházi kezelés);

 

egyéb szakmailag fontosnak tartott adat, információ.