Martonvásár Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
231/2018. (XII.18.) határozata
a Martonvásári Polgármesteri Hivatal 2018. évi tevékenységéről szóló beszámoló elfogadásáról
Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Martonvásári Polgármesteri Hivatal 2018. évi tevékenységéről készült beszámolót a határozat melléklete szerint elfogadja.
A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester, aljegyző
A határozat végrehajtásának határideje: azonnal
231/2018. (XII.18.) határozat melléklete:
BESZÁMOLÓ
A MARTONVÁSÁRI POLGÁRMESTERI HIVATAL
2018. ÉVI TEVÉKENYSÉGÉRŐL
BEVEZETŐ
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 41. § (2) bekezdése a polgármesteri hivatalt – a polgármester, a bizottságok, részönkormányzat testülete, a jegyző és a társulás mellett - a képviselő-testület szervei között nevesíti.
Az Mötv. 84. § (1) bekezdése kimondja, hogy a helyi önkormányzat képviselő- testülete az önkormányzat működésével, valamint a polgármester, illetőleg a jegyző feladat – és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátásra polgármesteri hivatalt hoz létre, a polgármesteri hivatal közreműködik az önkormányzatok egymás közötti, valamint az állami szervekkel történő együttműködésének összehangolásában.
Az Mötv. 81. §-a értelmében a – szintén a képviselő-testület szerveként nevesített – jegyző vezeti a polgármesteri hivatalt és ellátja a törvényben felsorolt feladatokat.
A hivatal jogi személyiséggel és önálló költségvetéssel rendelkező, önállóan gazdálkodó költségvetési szerv.
A Martonvásári Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: hivatal) rendkívül komplex, szerteágazó munkát végez.
Önkormányzati, egyes társulási és államigazgatási, ezen belül a járásszékhely települési jegyzői (építéshatósági, ipari igazgatási, anyakönyvi) ügyeket készít elő döntésre, közreműködik azok végrehajtásában.
Ezen túl a feladatok ellátása érdekében szervező, koordinációs tevékenységet fejt ki a járási önkormányzatok, önkormányzati fenntartású intézmények, helyi önszerveződő közösségek irányában.
Működését a központi és helyi jogszabályok, a testületi, bizottsági döntések, a Szervezeti és Működési Szabályzat, valamint egyéb belső utasítások és szabályzatok határozzák meg alapjaiban.
A hivatal tevékenységének részletes, szervezeti egységenkénti ismertetése előtt az azt ellátó személyi állomány, valamint az ügyiratforgalom és statisztikák legjellemzőbb adatai kerülnek bemutatásra, valamint a hivatalt átfogó feladatok, ügyek, problémák ismertetésére kerül sor.
A beszámoló második fele szervezeti egységenként mutatja be a tárgyévben végzett hivatali munkát.
A HIVATAL EMBERI ERŐFORRÁS HELYZETE
A hivatalban – az újabb jogi szabályozással összhangban - bértömeg gazdálkodás folyik, melynek sajátossága, hogy a bérekre és járulékaira fordítható keretösszeget a Képviselő-testület határozza meg éves költségvetésében, míg a létszámgazdálkodás ezen kereteken belül folyik, alkalmazkodva az éppen aktuális igényekhez (pl több fiatal, alacsonyabb bérezésű munkavállaló, kevesebb munkavállaló több feladattal, de magasabb bérekkel).
Ugyanakkor a bérek megállapításának korlátait a mára már, önkormányzati szemszögből és sajátosságok alapján kissé elavult és merev, a piaci körülmények változásához nehezebben adaptálható törvényi keretek határozzák meg (a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény). Meglátásom szerint a jövő a teljesítményalapú bérezés és az egyéni kvalitások honorálása felé vezet, melyre a kormánytisztviselők illetményrendszerét tekintve már létezik jó gyakorlat.
A 2018-as évet is a korábban már jelzett team- vagy csapatmunka jellemezte, egyrészt a feladatok összetettsége, az alkalmazottak speciális szaktudásának optimális kiaknázása miatt, másrészt – részben kényszer megoldásként is – a munkaerőpiaci helyzetben előállt változások okán, mikor is egy-egy munkakör betöltése hosszabb időn át okozott, okoz problémát és hiányosságokat. A csapatmunka e téren is jó megoldásnak bizonyult, bár hosszabb távon a hiányzó szakemberek (elsősorban pénzügyi és építéshatósági, műszaki területen) pótlása - egy ilyen, viszonylag kis létszámú szervezet(rendszer), de nagyságrendjét tekintve magas költségvetésű és nagyszabású fejlesztési, szolgáltatási kihívásokat bevállaló és megvalósítani törekvő önkormányzati akarat mellett - nélkülözhetetlen.
A hivatal köztisztviselői álláshelyeinek száma 29 fő, melyből jelenleg 2 fő tartósan távol van (jegyző, vezető kontroller, feladataikat belső helyettesítéssel látjuk el), 2 álláshely pillanatnyilag betöltetlen (számviteli referens, építéshatósági-beruházási ügyintéző), 2 főt pedig részmunkaidőben alkalmazunk. A projektmenedzser, a főmérnök és a pénzügyi pályázati referens alkalmazásának költségeit a testület a fejlesztési keret terhére határozta meg, feladataik is elsősorban e tevékenységi területhez kötődnek. 1 fő adminisztrátori feladatokat ellátó kolléga alkalmazására a 800 M Ft-os támogatás terhére került sor 2018. augusztusáig. A Hivatalnál jelenleg 4 fő ügykezelő áll alkalmazásban, részben az ügyintézői munkavégzéshez szükséges végzettség megszerzéséig, részben pedig a jelentősen megnövekedett adminisztratív feladatok ellátása érdekében, az ügyintézők technikai munkájának kiváltására (lakosságszolgálati asszisztens, irattáros, kézbesítő, igazgatási ügykezelő). Szervezetileg a Hivatalban van foglalkoztatva 1 fő, Mt. hatálya alá tartozó munkavállaló, mezőőri munkakörben, bár költségvetés szempontjából ez a feladat elkülönülten van nyilvántartva. Így összesen 34 fő munkatársunk van.
A vezetők, köztisztviselők, illetve közszolgálati ügykezelők, fizikai alkalmazottak megoszlása a következő:
Státuszok besorolás szerint |
2016. (Fő) |
2017. (Fő) |
2008. (Fő) |
jegyző, aljegyző |
2 |
2 |
2 |
osztályvezető |
3 |
3 |
2 |
ügyintéző – köztisztviselő |
20 |
23 |
25 |
köztisztviselő összesen: |
25 |
28 |
29 |
közszolgálati ügykezelő |
3 |
3 |
4 |
Mt. |
1 |
1 |
1 |
összesen |
29 |
32 |
34 |
A hivatali munkavégzéshez kapcsolódóan, a nyári időszakban, állami támogatás mellett 6 középiskolás diák kapcsolódott be és ismerkedett a hivatali feladatokkal, munkájuk nagy segítséget jelentett a kampányjellegű iratrendezési feladatok megoldásában (irattár rendezése, archiválási feladatok). További 3 fő, felsőfokú tanulmányokat folytató fiatal nyári gyakorlatát tettük lehetővé, akik pénzügyi, adminisztratív és településfejlesztési területen ismerkedtek az önkormányzati feladatokkal. Közfoglalkoztatott alkalmazására a hivatalnál tárgyévben nem került sor.
Egyre jelentősebb szerepet kap, a hivatali feladatok elektronikus rendszerben történő végzésével pedig a jövőben kiemelkedő lesz, az informatikus segítsége a Hivatal feladatellátásában, informatikai és egyéb technikai infrastruktúrájának működtetésében! E téren a közeli jövőben várhatóan fejlesztésekre lesz szükség, nem csak hivatali, de önkormányzati szinten is.
A hivatalban továbbra is erős a fluktuáció. A költségvetési évet érintően 7 fő kapott kinevezést, egy áthelyezést kivéve minden esetben 6 hónap próbaidő kikötése mellett (3 fő ügykezelő: igazgatás, lakosságszolgálat, iratkezelés területén, 1 fő pénzügyi, 1 fő építéshatósági, 1 fő adóigazgatási és 1 fő műszaki területen). Az idén senki nem ment nyugdíjba, viszont 6 fő munkatársunknak szűnt meg (elsősorban közös megegyezéssel, illetve egy esetben a Martongazda Np. Kft-nek „kölcsönöztük” átmeneti időre munkatársunkat) a jogviszonya, illetőleg tavaly karácsonykor elhunyt építész kollégánk helyét a mai napig nem tudtuk bepótolni.
A nemek arányát tekintve a férfiak száma 8, a nőké 24, a kor szerinti megoszlás tekintetében nincs nagy szórás, a kollégák zömmel a 30-45 év közötti, továbbá a fiatalabb korosztályhoz tartoznak (25 fő).
2018. évben a hivatalban foglalkoztatott közszolgálati tisztviselők végzettség szerinti megoszlása:
Iskolai végzettség szintje |
2010 |
2016 |
2017 |
2018 |
|
Felsőfokú végzettségűek |
32 % |
71 % |
74 % |
25 fő |
74 % |
Középfokú végzettségűek |
64 % |
29 % |
26 % |
9 fő |
26 % |
Alapfokú végzettségűek szakképesítéssel |
4 % |
0 % |
0 % |
0 fő |
0 % |
Összesen |
100 % |
100 % |
100 % |
34 fő |
100 % |
2010. óta fokozatosan nőtt a felsőfokú végzettségűek aránya, és az idei évben, már stabilnak mondhatóan, a kollégák ¾-e felsőfokú végzettségű, egyidejűleg sok a fiatal kolléga és többeket közülük csak a záró- vagy nyelvvizsga választ el a felsőfokú végzettség megszerzésétől. (A munkaerőpiacon jelentkező hiányt igyekszünk a jó képességű, de még diplomát nem szerzett, tanulmányait folytató helyi fiatalok bevonzásával pótolni, akiket tanulmányaik folytatásában is támogatunk.) Ugyanakkor többen több diplomával, oklevéllel rendelkeznek, erre nézve tanulmányokat kezdtek és folytatnak (13 fő) vagy egyéb, a hivatali szervezet vagy az önkormányzat számára hasznos szakképzettséggel rendelkeznek (8 fő).
Nyelvvizsgával rendelkezők száma 20 fő (jellemzően angol, esetleg német nyelvből), több mint 50 %. Többen több nyelvből is rendelkeznek nyelvvizsgával.
A köztisztviselők rendelkeznek a vonatkozó törvényben és egyéb jogszabályokban meghatározott iskolai végzettséggel, illetőleg közigazgatási és ügykezelői alapvizsgával, közigazgatási szakvizsgával, vagy azok megszerzése folyamatban van. Közigazgatási alapvizsgát a közigazgatásba belépőnek középfokú végzettség esetén 2 év, felsőfokú végzettség esetén 1 év alatt kell tennie vagy jogviszonya a törvény erejénél fogva szűnik meg. 2018. évben ügykezelői vizsgát 3 fő, közigazgatási alapvizsgát 4 fő tett.
2014-től bevezetésre került a köztisztviselők országos, egységes, tervszerű rendszeres és kötelező továbbképzése. Ez alapján a köztisztviselő négy éves képzési időszakra vonatkozóan meghatározott képzési kötelezettséget teljesít a hivatal továbbképzési tervében foglaltak szerint, egyéni képzési terv alapján. A képzések túlnyomóan távoktatásos, e-learning típusúak, de több esetben vettek részt jelenléti képzésen is kollégáink, elsősorban a szakmailag meghatározóbb képzésekre koncentrálva. Ezt egészítették ki a már 2017. évben megkezdett, az ASP rendszer bevezetéséhez kapcsolódó képzések (az egyes szakrendszerek használatához, valamint a keretrendszer használatához és elkülönülten az iratrendszerhez kapcsolódóan), valamint az Ákr., az új közigazgatási eljárási törvény bevezetéséhez kapcsolódóan. A munkáltató által biztosított, finanszírozott képzésben részesülők száma 27 fő. Az előírt feltételeket minden köztisztviselő teljesítette. Ebben az évben is részt vettek kollégáink jelenléti képzés keretében a mérlegképes könyvelők kötelező továbbképzésén, jegyzői értekezleteken, adóigazgatási képzésen, stb.)
Ezen túlmenően tárgyévben tanulmányi szerződés alapján több köztisztviselő részére biztosít a hivatal és az önkormányzat számára hasznos ismeretek megszerzésére irányuló képzést, továbbképzést hivatalunk. A támogatás mértéke változó, a képzés teljes költségének átvállalásától munkaidő-kedvezmény formájában jelentkező támogatásáig terjed, attól függően, hogy a képzés a munkáltató szempontjából mennyire preferált, ill. a felek miben állapodtak meg. Az idén támogatott egyéb képzésben (a kötelező éves továbbképzésen felül) 10 fő vett részt: államháztartási mérlegképes könyvelői képzésben, pénzügyi és számviteli szakképzettség megszerzésében, igazgatásszervező főiskolai képzésben, geodéta, közbeszerzési szakjogász, valamint jogász-közgazdász képzésben. Végzettséget szerzett 3 fő.
Vagyonnyilatkozat benyújtásra 25 köztisztviselő köteles, melynek az érintettek eleget tettek. A közbeszerzési eljárásban részt vevők évente, a vezetők és pénzügyi területen foglalkoztatottak 2 évente, a közigazgatási hatósági eljárásban részt vevő tisztviselők 5 évente kötelesek vagyonnyilatkozatot tenni.
A közszolgálati tisztviselők egyéni teljesítményértékelése, valamint minősítése 2014-től szintén elektronikus formában történik a TÉR egységes és integrált közszolgálati teljesítményértékelési informatikai rendszerben. Tárgyévben az értékelés jó és kiváló minősítéseket eredményezett.
A hivatalt érintő, felügyeleti szervek által folytatott ellenőrzések egyre inkább a szakmai konzultációk szerepét is átveszik, ezekből sokat tanulnak kollégáink, megismerik a jó gyakorlatot, illetőleg lehetőségük van személyes egyeztetésre és kérdés-feltevésre is, mely elősegíti a magasabb színvonalú munkavégzést a gyorsan változó jogszabályi környezetben is. 2018. évben a hivatalt az alábbi ellenőrzések érintették:
ÜGYIRATFORGALOM
2018.11.29-ig 7147 iktatott ügyiratban 20544 db irat keletkezett. A részletes adatokat az előterjesztés melléklete tartalmazza.
Megjegyzendő, hogy a legtöbb irat ugyanakkor a pénzügyekben keletkezik, melyek többsége nem tartozik az iktatandó iratok körébe.
Az 1 fő ügyintézőre jutó ügyiratok száma átlag 760 db, mely azonban nem egyenletesen oszlik meg, az adóügyi ügyintézőknél és a szociális területen kumulálódik 2300-2800 db/fő körül.
Az ügyiratforgalom nem feltétlenül tükrözi az egyéb területeken végzett munkát, így a beszerzések, beruházások, szervezési, ügykezelési, pénzügyi-számviteli feladatok nem, vagy csak alulreprezentáltan jelennek meg ebben a statisztikában, holott a végzett munka jelentős részét teszik ki, időben mindenképp.
Határidőn túli ügyintézés éves szinten mindössze 19 esetben fordult elő.
A jogorvoslatok aránya a fokozott ellenőrzések következtében növekedett, azonban a meghozott döntésekhez viszonyítva még mindig elenyésző, és többször ugyanazon ügyfélhez kötődik. Az első félévben mindössze 10 esetben került rá sor, a második féléves statisztika még nem áll rendelkezésre. (2015-ben 11 esetben, 2017-ben 34 esetben.)
2018. ÉVI ÁTFOGÓ FELADATOK
A következőkben az egyes szervezeti egységek által elvégzett feladatok ismertetésére kerül sor.
SZERVEZÉSI IRODA
A hivatal által végzett tevékenységek közül a szervezési tevékenység mérhető legkevésbé, számszerűsített adatok tükrében. A közigazgatás tevékenységét ügyiratokban, az elintézett ügyek számában vagy ügyfélforgalomban szokás mérni. A szervezési tevékenység nagyobb része viszont nem jellemezhető ilyen mutatószámokkal. Az iroda feladatát, a jegyző és a polgármester munkájában való folyamatos közreműködés mellett, a – gyakran más szervezeti egységek ügyszámában megjelenő – ügyek előkészítése határozza meg, mind a testületi, bizottsági, önkormányzati munkát illetően (előterjesztések elkészítése, testületi anyag kiküldése, jegyzőkönyvek elkészítése, stb.), mind az államigazgatási ügyek tekintetében (érkeztetés, iktatás, postázás, stb.).
Szervezeti és személyi feltételek:
A Képviselő-testület ez év elején a hivatali szervezet újbóli átalakítása mellett döntött. A 2018. március 1-től bevezetett új szervezeti változások elsősorban ezt a szervezeti egységet érintették. Az iroda kikerült a korábbi szervezeti egységből (Humán osztály) és önálló irodaként közvetlenül a polgármester és a jegyző irányítása alá került. Az iroda munkáját 1 fő irodavezető/titkárságvezető, 1 fő szervezési ügyintéző, 1 fő kommunikációs referens, 1 fő ügyfélszolgálati asszisztens, 1 fő irattáros és 1 fő kézbesítő látja el.
A 2018. január 1. napján bevezetett önkormányzati ASP rendszer komoly kihívást jelentett valamennyi kolléga számára, hiszen a rendszer kezdeti hibáinak orvoslása, a rendszer megismerése mindannyiunk részéről sok energiáját emésztette fel.
Az év első negyedévében az irattári és az ügyfélszolgálati munkatársunk lemondott közszolgálati jogviszonyáról. Mindketten régi, gyakorlott kollégák voltak, így távozásuk nehéz helyzetbe hozta az irodát. Helyettük azonban, viszonylag rövid időn belül, sikerült új kollégákat alkalmazni, akik azóta elsajátították a munkakörükhöz tartozó feladatok ellátását.
Feladatok:
A bevezetett ASP rendszer használata az ügyfélszolgálaton a postázási feladatokat megkönnyítette, miután a program kezdeti problémái megoldódtak és a rendszer használata készségszintűvé vált. Az ügyiratforgalomra vonatkozó számokat külön melléklet tartalmazza. Az idei évben megkezdtük az egyeztetéseket az iratok levéltárba helyezésével kapcsolatosan, azonban a levéltár egyenlőre elmaradásban van az átvételi munkálatok ügyében, így sajnos továbbra sem sikerül az iratok áthelyezése, amely a helyhiányunk miatt is egyre fontosabb lenne.
Az irattár selejtezése és a jegyzőkönyvek bekötése kapcsán sikerült beszereznünk a szükséges árajánlatokat, melyek alapján a jövő évre tervezni lehet a feladat elvégzését.
A helyhiány megoldására megkezdtük az irattárban található régi, használhatatlan eszközök selejtezését. A régi számítástechnikai berendezéseket sikerült az év végén meghirdetett elektromos hulladékgyűjtés keretében elszállíttatnunk. A Martongazda Nonprofit Kft.-vel felvettük a kapcsolatot és megrendeltük az irattári tároló helyek, polcok bővítését, mely munkával hamarosan elkészülnek.
Statisztikai adatok:
Képviselő-testület ülései 2018. december 6-ig |
|
Ülések összesen |
17 |
soros |
7 |
soron kívüli |
3 |
közmeghallgatás |
1 |
ünnepi |
1 |
rendkívüli |
1 |
zárt |
4 |
Döntések összesen |
233 |
Döntések száma (2018.12.06-ig):
Képviselő-testület |
2018. |
döntések összesen |
233 |
Határozatok |
212 |
Rendeletek |
21 |
Képviselő-testületi ülések napirendi pontjai |
|
Összesen |
137 |
Legtöbb egy ülésen |
27 |
Legkevesebb egy ülésen |
1 |
Átalgosan ülésenként |
8 |
GB döntések száma 2018. november 27-ig |
|
Ülések összesen |
14 |
döntések összesen |
191 |
Gazdasági Bizottság ülései 2018. november 27-ig |
|
Ülések összesen |
14 |
soros |
7 |
soron kívüli |
4 |
rendkívüli |
0 |
zárt |
3 |
Gazdasági Bizottság üléseinek napirendi pontjai |
|
Összesen |
115 |
Legtöbb egy ülésen |
22 |
Legkevesebb egy ülésen |
1 |
Átalgosan ülésenként |
10 |
Humán Bizottság üléseinek napirendi pontjai |
|
Összesen |
67 |
Legtöbb egy ülésen |
14 |
Legkevesebb egy ülésen |
1 |
Átalgosan ülésenként |
5 |
HB döntések száma 2018. november 26-ig |
|
Ülések összesen |
13 |
döntések összesen |
315 |
Humán Bizottság ülései 2018. november 26-ig |
|
Ülések összesen |
13 |
soros |
7 |
soron kívüli |
4 |
rendkívüli |
0 |
zárt |
2 |
Martonvásár Város Önkormányzata internetes felületeit (www.martonvasar.hu, facebook oldal) kezeli, karbantartja, ellenőrzi az adatokat, információkat aktualizálja, az önkormányzat és a polgármesteri hivatal közérdekű adatait folyamatosan frissíti. A facebook-on található „Martonvásár infó - tájékoztatás, párbeszéd, közösség” csoport hozzászólásait moderálja, a vezetőséget tájékoztatja a lakosság nagy érdeklődésére számot tartó aktuális témákról. Személyes infokommunikációs segítséget nyújt a polgármesternek és az alpolgármesterek számára.
A Forum Martini főszerkesztőjével folyamatos kapcsolatban van. Az ASP rendszerben a Települési Portált üzemelteti.
Tárgyi feltételek:
A technikai, tárgyi feltételek sokat javultak, jelenleg valamennyi kolléga megfelelő számítástechnikai eszközzel tudja a feladatát ellátni.
VÁROSMENEDZSMENT
2016. január 1-től önálló, elkülönült egységként működik a hivatalban a Városmenedzsment, melynek tagjai az önkormányzati munka szempontjából meghatározó, átfogó feladatok felelősei, munkakörük ennek megfelelően alakul, szemléletük, tudásuk és speciális, klasszikus szervezeti rendszerből kiemelt helyzetük ezen elvárásoknak kell, hogy megfeleljen.
A Városmenedzsmentet közvetlenül az aljegyző vezetése alatt áll és a gazdasági alpolgármester irányítása mellett működik, team-munkában a hivatal más, speciális szakértelmet biztosító területeinek munkatársaival (pénzügy, jog, építésügy, stb.), illetőleg az önkormányzati intézmények, cégek vezetőivel együttműködve.
A Városmenedzsment szervezeti egységhez tartozó munkakörök:
Munkatársaink szakterülete – bár folyamatos együttműködést és átfogó szemléletmódot kíván – a beszámoló szempontjából lényegesen különböző alapokra épül, így az egyes munka- és feladatkörökhöz tartozóan kerül bemutatásra.
VÁROSÉPÍTÉSZ:
Településrendezés:
Településfejlesztés (befektetés-ösztönzés, pályázatok, beruházások):
Egyéb feladatok:
FŐMÉRNÖK:
A 2018. évi feladatai elsősorban a támogatott projektek előkészítése és lebonyolítása volt, így:
Zöld város pályázati csomag:
Folyó építési munkák:
A KEHOP csatorna beruházás martonvásári szakaszának építési munkáinak koordinálása, beleértve az út helyreállításokat
PROJEKTMENEDZSER:
Önkormányzati pályázatok előkészítése és benyújtása:
Részvétel nyertes önkormányzati vagy az önkormányzat részvételével megvalósuló pályázati projektek menedzselésében, szakmai munkájában:
Részvétel kapcsolódó intézményi, szervezeti pályázatok előkészítésében és/vagy benyújtásában és/vagy menedzselésében:
Részvétel leendő beruházások, projektek előkészítésében (pl. iparterület, MTA, agrár-turisztikai terület, 400 M)
Részvétel szakmai konferenciákon, fórumokon, műhelymunkákban, VM és projekt-megbeszéléseken, évi ~30 alkalom
Részvétel projektek helyszíni ellenőrzései, előzetes helyszíni szemléi lefolytatásán (TOP-4.2.1, VP-7.2.1-7.4.1.2, VP-7.2.1-7.4.1.3)
Pályázati projektfenntartási jelentések készítése (4-5 projekt)
Adatszolgáltatások, kérdőívek kitöltése (pl. minisztériumok, MÁK, FMÖ, Cselekvő Közösségek, egyéb intézmények és szervezetek)
Kapcsolattartás és szervezési feladatok különféle projektek kapcsán, különféle szervezetekkel és ügyekben (NFP, Albensis Nkft., VVK, FMÖ, paktum-irodák, minisztériumok, MÁK és egyéb állami szervek, KDRIÜ, MTÜ, MTA, MNVH, Norvég és EGT Alapok, Proregio és egyéb intézmények, szervezetek)
Testületi előterjesztések készítése, részvétel előterjesztések készítésben
Egyéb önkéntes tevékenységek
ÜZEMELTETÉSI REFERENS:
Településfejlesztés (pályázatok, beruházások):
Egyéb:
HUMÁN IGAZGATÓSÁG
A) IGAZGATÁSI IRODA:
Ide tartoznak jelenleg az alábbi alapvető feladatkörök:
2018-ban bekövetkezett szervezeti felépítés változás némileg tisztábbá. átláthatóbbá tette a feladatokat és a leterheltséget, ámbár ezen irodán dolgozó kollégáknak is ki kellett vennie részét a 2017. év legvégén, tragikus hirtelenséggel elhunyt műszaki csoportvezetőnk ittmaradt feladati tekintetében. Véleményem szerint az igazgatási iroda dolgozói csapatmunkából, kollegialitásból jelesre vigyáztak az idén, hiszen részben nekik is köszönhetően zökkenőmentesen mentek tovább az ügyek, az ügyfelek semmit sem éreztek meg a hirtelen jött helyzetből, azt belül meg tudtuk oldani.
A 2018. évben ezen iroda dolgozói aktívan részt vettek a tavaszi országgyűlési választások lebonyolításában, melyben az érintettek szintén precízen helytálltak mindannyian.
Az egyes ellátott feladatok munkakörönkénti bontásban:
Igazgatási ügyintéző – irodavezető:
A munkakörhöz kapcsolódó, jegyzői hatáskörbe tartozó feladatok:
Egyéb munkaköri feladatok: