Martonvásár Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
111/2013. (VI. 4.) határozata
a Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás Társulási Megállapodásának módosításáról
Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás Társulási Megállapodásának módosítását a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 146.§ (1) bekezdésében foglalataknak eleget téve felülvizsgálta és a következők szerint módosítja:
Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulási Megállapodás
Az alább felsorolt települési önkormányzatok képviselő-testületei elhatározzák, hogy Magyarország Alaptörvénye , Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 87. §-ában meghatározott társulási jog alapján, a Közép-Duna vidéke térségének integrált szilárdhulladék-gazdálkodási feladatainak ellátására, valamint az ennek megvalósítását szolgáló közös pénzalap létrehozása érdekében, mint közös cél megvalósítására és a közös érdekérvényesítés elősegítése jegyében
A Társulás tagjai rögzítik, hogy a jogi személyiséggel rendelkező önkormányzati társulásukat szabad elhatározásukból, egyenjogúságuk tiszteletben tartásával, a kölcsönös előnyök és az arányos teherviselés alapján hozzák létre, mégpedig mint helyi önkormányzatként működő Tagok feladat- és hatáskörének ellátására a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 87. §-a értelmében.
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 87. §-ában foglalt rendelkezéseknek megfelelően a Társulás önálló jogi személyiséggel rendelkezik, működése során az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvényben meghatározott szabályokat kell alkalmazni.
Ezen társulási megállapodás megkötésénél Tagok a vonatkozó KA előírások mellett a hazai irányadó jogszabályokat, különösen a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban Mötv.) rendelkezéseit veszik figyelembe.
A Mötv. és az ahhoz kapcsolódó hazai szabályozás egyrészt kötelmi oldalról, széleskörű igazgatási feladatokkal, másrészt lakossági képviseleti oldalról, a lakosság bevonásával közelíti meg a feladatokat.
Tagok a saját közvetlen tevékenységük során előtérbe helyezik jelen megállapodás elveit és az itt megfogalmazott érdekprioritást. Ezen tevékenységeik, mint a saját hatáskörben történő jogszabályalkotás (pl.: szolgalmi jogok, belterületbe vonás, telekhatár módosítás stb.) mind olyan feladatok, melyek nélkülözhetetlenek a projekt végrehajtásához. Ugyanezen elv vonatkozik a már esetlegesen megkötött, illetve működő üzemeltetési szerződésekre, valamint az önkormányzati foglalkoztatáspolitikára (rendeletekre) is.
A tagi önkormányzatok kötelezettséget vállalnak arra, hogy a Társulás által megküldött, döntést igénylő előterjesztésekről a kézhezvételtől számított 30 napon belül határozatot hoznak, melyet a döntést követő 15 napon belül a Társulási Tanács elnökének megküldenek.
Tagok a Társulási Megállapodásban vállalt közös feladataik végrehajtása, azaz annak érdekében, hogy a Társulás által megvalósítandó egységes hulladékgazdálkodási rendszer működése, a közszolgáltatás megszervezése az egységes díjpolitika és a fenntartható fejlődés alapján mind jogilag, mind pénzügyileg, mind pedig műszakilag megfelelően biztosított legyen, a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 36.§-a alapján ugyanezen törvény 34.§, 37.§, 44.§, 74.§ (2)-(3), 78.§ (3), 90.§ (5)-(8)bekezdésekben a települési önkormányzatokra vonatkozó szabályokban meghatározott szilárd hulladékgazdálkodási közfeladatuk ellátására vonatkozó feladat-és hatáskörüket a Társulásra átruházzák.
b, a hulladékkezelési közszolgáltató kiválasztása, szerződéskötés, szerződés felmondása
b, Évente megtárgyalja a közszolgáltató által a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási tevékenységről készített beszámolót, megállapításairól tájékoztatja a tagi önkormányzatokat.
c, a helyi önkormányzati rendeletalkotás koordinálása, tartalmi információnyújtás,önkormányzati rendelet véleményezése
d, Részt vesz a területi hulladékgazdálkodási terv és területi megelőzési program OHÜ által történő készítésében, az OHÜ részére a területi hulladékgazdálkodási terv és területi megelőzési programhoz a rendelkezésére álló adatokat, információkat megadja
e, egyezteti a közszolgáltató, illetve a közszolgáltatás körébe tartozó hulladék kezelését végző gazdálkodó szervezet által készített hulladékgazdálkodási tervet
A Társulás pénzügyi-gazdálkodási feladatait a munkaszervezeti feladatokat ellátó Polgármesteri Hivatal látja el. A Társulás gazdálkodásának részletes szabályait külön szabályzat tartalmazza, amelyet a Társulási Tanács hagy jóvá.
A tagok éves működési hozzájárulás megfizetésére is kötelezettséget vállalnak, melyet a 2007. évtől kezdve lakosságszám arányosan fizetnek. Tagok jelen szerződés aláírásával egyidejűleg kötelezettséget vállalnak arra, hogy a működési költség összegének meghatározása folyamán mindenkor az 1. számú melléklet szerinti, a költségvetési törvényben meghatározott lakosságszám-arányt tekintik mérvadónak.
Tagok a működési és fejlesztési hozzájárulás összegét minden év március 31. napjáig kötelesek a Társulás bankszámlájára befizetni.
A Társulási Tanács elnöke köteles a költségvetés gazdálkodásának féléves és háromnegyed éves helyzetéről beszámolni a Társulási Tanácsnak.
A tagi önkormányzatok kötelezettséget vállalnak arra, hogy felhatalmazó levélben bejelentik a számlavezető pénzintézetüknek a Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás megnevezését, pénzforgalmi jelzőszámát, mint azonnali beszedési megbízás benyújtására jogosultat azzal, hogy a tagok a társulási tagsági jogviszonyuk fennállásáig a felhatalmazást nem vonhatják vissza. A felhatalmazás bank által aláírt egy példányát kötelesek a Társulási Tanács elnöke részére átadni.
A Társulás jogszabályszerű működésének ellenőrzése érdekében Felügyelő Bizottságot hoz létre(ld. VII/4. fejezet). A Társulás rendelkezésére álló források szabályszerű, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználása érdekében belső kontrollrendszert kell működtetni. A Társulás gazdálkodásának ellenőrzésére a Mötv., az Áht. és végrehajtási rendeletekben meghatározott rendelkezések az irányadók.
A Társulás megszűnése, kiválás vagy kizárás esetén Tagok egymással a megszűnéskori, kiváláskori vagy kizáráskori állapot szerint a KA jogszabályok és az egymás közötti kötelezettségvállalásaik alapján elszámolni kötelesek.
A Társulából történő kiválás vagy kizárás esetén a Társulásba bevitt vagyontárgy társulás tagja részére történő kiadását öt évre el lehet halasztani, ha annak természetben történő kiadása veszélyeztetné a jogi személyiséggel rendelkező társulás további működését .
A Társulás a feladatkörében tartozó közszolgáltatások ellátására költségvetési szervet , gazdálkodó szervezetet, nonprofit szervezetet és egyéb szervezetet alapíthat, kinevezi vezetőiket.Költségvetési szerv alapítása esetén az irányításra, felügyeletre vonatkozó hatáskörök a 2011. évi CXCV. törvény 9.§-ban foglaltaknak megfelelően kerülnek meghatározásra. A Társulás által alapított költségvetési szerv irányító szerve a Társulási Tanács, annak vezetője a Társulási Tanács elnöke.
1. Társulási Tanács, 2. Társulási Operatív Tanács, 3. Társulási Tanács Elnöke, 4. Felügyelő Bizottság, 5. KDV Projekt Iroda, 6. Székhely Önkormányzat Polgármesteri Hivatala
A Társulás döntéshozó szerve a Társulási Tanács. A Társulási Tanácsot a társult önkormányzatok képviselő-testületei által delegált tagok alkotják. Minden egyes társult önkormányzatot 1-1 tag képviseli a Társulási Tanácsban.
e,Tag kizárása
i, az érintett tárcákkal a támogatási szerződések megkötése,
p,hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátásával kapcsolatos döntések meghozatala, szerződések elfogadása, módosítása, megszüntetése
A Tanács ülését össze kell hívni, ha a Tanács kizárólagos hatáskörébe tartozó kérdésekben kell dönteni, ha azt bármely Tag a napirend egyidejű megjelölésével indítványozza, ha azt a Felügyelő Bizottság indítványozza, illetve ha a törvényességi ellenőrzési jogkörében eljárva azt a Fejér Megyei Kormányhivatal kezdeményezi.
A Tanács első ülésén tagjai közül minősített többséggel elnököt és elnökhelyetteseket választ .
A Tanács tagja akadályoztatása esetére a helyettesítéséről a delegáló képviselő-testület a tag helyettesítési rendjéről szóló határozatban rendelkezik, mely képviselő-testületi határozatot tartalmazó jegyzőkönyvi kivonatot a Tanács elnökének meg kell küldeni. A helyettesként eljáró képviselő-testületi tag jogai és kötelességei azonosak a Tanács tagjának jogaival és kötelességeivel. A Tanács ülésén a szavazati jog gyakorlásához a résztvevő helyettesnek eseti meghatalmazással kell rendelkeznie.
A Társulási Tanács ülésén a munkaszervezeti feladatokat ellátó Polgármesteri Hivatal jegyzője tanácskozási joggal vehet részt.
A Tanács határozatait általában egyszerű többséggel hozza. Egyszerű többséghez a jelen lévő tagok több mint felének „ igen” szavazata szükséges, amely meghaladja a jelen lévő tagok által képviselt lakosságszám egyharmadát. A VII/1.1./ a., c., d., e., f., g., h., i. pontokban foglalt esetekben a Társulási Tanácsban résztvevő tagok minősített többséggel hozott határozata szükséges. Minősített többséghez annyi tag igen szavazata szükséges, amely eléri a társulásban részt vevő tagok szavazatának több mint felét és az általuk képviselt települések lakosságszámának a felét. A Társulási Tanács határozatai a meg nem jelent tagokra is kötelező érvényűek.
A Tanács üléséről jegyzőkönyvet és jelenléti ívet kell készíteni. A jegyzőkönyv tartalmazza az ülés helyét, időpontját, ülésen résztvevő tagok nevét, a meghívottak nevét és megjelenésük tényét, a javasolt, elfogadott és tárgyalt napirendi pontokat, az előterjesztéseket, az egyes napirendi pontokhoz hozzászólók nevét, részvételük jogcímét, a hozzászólásuk, továbbá az ülésen elhangzottak lényegét, a szavazásra feltett döntési javaslat pontos tartalmát, a döntéshozatalban résztvevők számát, a döntésből kizárt tag nevét és a kizárás indokát, a munkaszervezet vezető jogszabálysértésre vonatkozó jelzését, a szavazás számszerű eredményét, a hozott döntéseket, valamint a szervezeti és működési szabályzatban meghatározottakat. A jegyzőkönyvre a képviselő-testületek üléséről szóló jegyzőkönyv szabályait kell alkalmazni. A jegyzőkönyvet a Társulási Tanács elnöke és a Társulás Munkaszervezetének vezetője írja alá. A jegyzőkönyvet az ülést követő 15 napon belül a Munkaszervezet vezetője megküldi a Fejér Megyei Kormányhivatalnak.
j,. benyújtja a pályázatot a KA Közreműködő Szervezethez ,
m,.Aláírja a projekt keretében a közbeszerzési pályázatokon nyertes cégekkel kötendő szerződéseket,
Tekintettel a Társulási Tanács tagjainak nagy számára a projekt dinamikus előrehaladását, a rugalmas munkaszervezést biztosítandó a Társulási Tanács létrehozza a 12 tagú Társulási Operatív Tanácsot, melynek feladata a Társulási Tanács elnöke munkájának segítése.
A Társulási Operatív Tanács tagjait a Társulás Tanácsa választja meg. Az Operatív Tanács tagjaira bármely tanácstag javaslatot tehet.Az Operatív Tanács elnökét és a tagjainak több,mint felét a Társulási Tanács tagjai sorából kell megválasztani. Az elnök és a tagok megválasztásához minősített többség szükséges.
A Társulási Operatív Tanács ülésén tanácskozási joggal részt vehet: a Társulási Tanács elnöke és elnökhelyettesei, érintett megyei önkormányzatok képviselői ( Fejér, Bács-Kiskun, Komárom-Esztergom, Pest,Tolna, Veszprém ).Az ülésen tanácskozási joggal részt vesz a Munkaszervezet vezető.
A Társulási Operatív Tanács üléseit az elnök hívja össze. Bármely tag kezdeményezheti az ülés összehívását a napirend megjelölésével. Az Operatív Tanács működésére a Mötv. az önkormányzati bizottságokra vonatkozó szabályait kell alkalmazni. A működésre vonatkozó részletes szabályokat a Szervezeti és Működési Szabályzatban kell megállapítani, mely rendelkezések nem lehetnek ellentétesek a Társulási Megállapodásban meghatározott szabályokkal.
A Társulási Operatív Tanács feladat és hatásköre:
- a Társulás elnöke és elnökhelyettese munkájának segítése;
- közreműködés a Társulási Tanács üléseinek előkészítésében;
- a Társulás munkájának összehangolása, koordinatív feladatainak meghatározása;
- kapcsolattartás a Társulási Tanács tagjaival;
- a döntések előkészítésében és végrehajtásában való közreműködés;
- a Tagok együttműködésével, szervezeti kérdésekkel kapcsolatos döntések előkészítése, koordinálása;
- a Tagok tájékoztatása;
- a projekt működésének összefogása, irányítása;
- a projekt szakmai felügyelete;
- a többletköltségek Tagok általi elfogadásához szükséges anyag véleményezése;
- tájékoztatás kérése a projektben közreműködő bármely érdekelttől;
- a Felügyelő Bizottság tájékoztatása;
36. VII. fejezet VII.3. Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás Projekt Iroda első bekezdésének első mondata és második bekezdése a következők szerint módosul:
A projektek teljes körű előkészítését és lebonyolítását, valamint a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási feladatok végrehajtását a Projekt Iroda látja el.
A Projekt Iroda az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. tv. 3.§. (3) bekezdés e) pontja szerinti helyi önkormányzati költségvetési szerv. Az Áht. végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 7.§ (2) bekezdése alapján önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv.
37. VII. fejezet VII.3. Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás Projekt Iroda negyedik bekezdése a Projekt Iroda feladatai a következők szerint módosul:
A Társulás működésével összefüggő tevékenységek:
· Kapcsolattartás és információszolgáltatás az önkormányzatoknak, érintett minisztériumoknak, felügyeleti szerveknek a projektekről,
· A projektek kivitelezésével kapcsolatos szerződések, szerződésmódosítások előkészítése,
· költségvetéshez, zárszámadáshoz adatszolgáltatás a projektek finanszírozási igényéről, kiadásiról
A projektek megvalósításával összefüggő feladatok:
A Társulási Megállapodás IV/2.2.,IV/2.3.,IV/3.1.,IV/3.2. pontjaiban meghatározott társulási feladatok alapján:
· pályázatokhoz szükséges kedvezményezetti önrész megteremtésének szervezése, bonyolítása
· a projekt kidolgozása;
· a működtetés szervezeti, gazdasági feltételrendszerének kidolgozása;
· nemzetközi támogatás megszerzése feltételeinek biztosítása;
· közbeszerzési pályázatok elkészítése, a pályáztatási eljárás lefolytatása;
· szolgalmi jogok megszerzésének bonyolítása;
· minőségbiztosítás követelményeinek érvényre juttatása;
· szolgáltatás-értékesítési díjkalkuláció elkészítése;
· tájékoztató, informáló lakossági fórumok szervezése, a közösségtájékoztatás dokumentálása;
· pályázati részvételek szervezése (koordinálása);
· tervezési feladatok pályáztatásának kidolgozása;
· építési feladatok pályáztatásának kidolgozása;
· a szükséges telekingatlanok megvásárlásának bonyolítása;
· szakértői munka koordinálása;
· monitoring tevékenység a projekt megvalósítása folyamán;
· projekt megvalósulása után a projekt által kialakított rendszer létesítményei üzemeltetésének biztosítása;
· hulladékkezelési közszolgáltatás szervezése;
A Tagok megállapodnak abban, hogy a Társulási Tanács ellenőrző-felügyelő szerveként 12 főből álló Felügyelő Bizottságot hoznak létre.
A Felügyelő Bizottság tagjait a Társulás Tanácsa választja meg. A Felügyelő Bizottság tagjaira bármely tanácstag javaslatot tehet. Elnökét és a tagjainak több,mint felét a Társulási Tanács tagjai sorából kell megválasztani. Az elnök és a tagok megválasztásához minősített többség szükséges.
A Felügyelő Bizottság üléseit az elnök hívja össze. Bármely tag kezdeményezheti az ülés összehívását a napirend megjelölésével. Az ülésen tanácskozási joggal részt vesz a Munkaszervezet vezető.A Felügyelő Bizottság működésére a Mötv. az önkormányzati bizottságokra vonatkozó szabályait kell alkalmazni. A működésre vonatkozó részletes szabályokat a Szervezeti és Működési Szabályzatban kell megállapítani, mely rendelkezések nem lehetnek ellentétesek a Társulási Megállapodásban meghatározott szabályokkal.
A Felügyelő Bizottság feladat- és hatásköre:
a) kiemelt feladata a beruházás működési és pénzügyi ellenőrzése;
b) megvizsgálja a Társulás éves munkatervét, költségvetési javaslatát, éves költségvetését, éves költségvetés végrehajtásáról készült beszámolóját, valamint a Társulási Tanács ülésén napirendre kerülő valamennyi üzletpolitikai jelentést az adatok valódisága és a jogszabályoknak való megfelelés szempontjából és erről előterjesztést készít a Társulási Tanács számára;
c) jogosult a Társulás könyveibe betekinteni, a Társulás pénztárát, szerződéseit, bankszámláját megvizsgálni;
d) jogosult a Társulási Tanács munkájának, feladatok eredményének és minőségének ellenőrzésére;
e) vizsgálja a Tagok elé terjesztendő jelentéseket, beszámolókat;
f) vizsgálódásainak eredményeiről évente köteles beszámolót előterjeszteni mind a Társulási Tanács, mind a tagi önkormányzatok képviselő-testületei számára.
g) ellenőrzi a tagok tájékoztatását,
h) felvilágosítást, tájékoztatást kérhet a projekt bármely résztvevőjétől.
Amennyiben a Felügyelő Bizottság munkája során megállapítja, vagy egyébként tudomást szerez arról, hogy a Társulás tevékenysége vagy mulasztása jogszabályba, jelen társulási megállapodásba ütközik, vagy egyébként sérti a Társulás vagy a Tagok érdekeit, köteles haladéktalanul a Társulási Tanács ülésének összehívását kezdeményezni, illetve javaslatot tehet az ülés napirendjére vonatkozóan.
A jelen fejezet f) pontjában foglalt, önkormányzati képviselő-testületek irányában fennálló beszámolási kötelezettség keretében, a társult önkormányzatok indítványozhatják célirányos ellenőrzés lefolytatását, mely ellenőrzés eredményéről a Felügyelő Bizottság köteles tájékoztatást nyújtani valamennyi tagi önkormányzat számára.
A Társulási Tanács munkaszervezeti feladatait a társulás székhelyének Polgármesteri Hivatala látja el.
A döntések előkészítése, végrehajtás szervezése során feladatai:
· Jogszerű működés folyamatos biztosítása,
· Értekezletek, ülések megszervezése,
· A Társulás elnöke , elnökhelyettesei, valamint a Felügyelő Bizottság munkájának segítése,
· Előterjesztések, döntéstervezetek, jegyzőkönyvek, emlékeztetők elkészítése, határozatok végrehajtása,
· Adminisztráció, levelezés, iktatás - irattározás, adatszolgáltatás,
· Kapcsolattartás és információszolgáltatás az önkormányzatoknak,
· szervezeti kérdésekkel kapcsolatos döntések előkészítése,
· A Társulás éves munkatervére érkező javaslatok összefoglalása, éves költségvetési tervezet, költségvetési beszámoló elkészítése, gazdálkodási feladatok ellátása
Tagok ezen Társulási megállapodás elfogadásával és aláírásával, kötelezettséget vállaltak arra vonatkozóan, hogy elfogadják a kiválással, illetve kizárással összefüggő felelősségi szabályokat.
XI/1. A Társulásból történő kiválás
Tekintettel arra, hogy a Társulás határozott cél megvalósítására jött létre, Tagok a beruházás megvalósítása érdekében önként vállalják, hogy a törvényben biztosított Társulásból történő kiválás jogával csak tényleges és alapos indokok alapján, a Társulási Tanáccsal és a KA Közreműködő Szervezettel történt egyeztetést követően élnek.
A Társulási megállapodást felmondani, a Társulásból kiválni csak a naptári év utolsó napjával - december 31-i hatállyal - lehet. A kiválásról szóló minősített többséggel hozott döntést a képviselő-testület legalább hat hónappal korábban köteles meghozni és a Társulási Tanáccsal közölni. Kiváló Tag a kiválásról szóló döntése meghozatalakor köteles figyelembe venni a támogatási szerződésben foglaltakat.
A Társulás tagjai megállapodnak abban, hogy a tagsági jogviszony nem szüntethető meg kiválással mindaddig, amig a Társulás céljainak megvalósítása érdekében indított, támogatásban részesült projektek megvalósítása tart, továbbá amíg a támogatásban részesült projektek üzemeltetési, fenntartási időszaka le nem jár.
A Társulásból kiváló Tag köteles a tárgyévi vagyoni hozzájárulásának teljesítésére, valamint a kiválásával a Társulásnak okozott valamennyi költség teljes körű megtérítésére. Ezen helytállási kötelezettség valamennyi, a kiválással összefüggő költségre, kötelezettségvállalásra vonatkozik.
A Társulásból kiváló Tag tudomásul veszi, hogy a projekt megvalósítása érdekében általa befizetett önrészt nem követelheti vissza a Társulástól, a még be nem fizetett önrészt pedig köteles a pénzügyi elszámolásig megfizetni.
Kiválás, illetve tagi kizárás esetén a Társulás köteles 60 napos határidőn belül a Taggal elszámolni a vagyoni hozzájárulás arányának megfelelően, figyelembe véve a Társulást terhelő kötelezettségeket is, majd a Tagnak a Társulás működése során létrejövő vagyonára vonatkozó tulajdoni hányadát pénzben megváltani. Amennyiben a Társulás működését a pénzbeni megváltás saját mérlegelése szerint veszélyezteti, úgy jogosult a teljesítést a kiválástól számított 1 évre elhalasztani, vagy természetben rendezni.
A kiváló, illetve kizárt tag által a Társulás rendelkezésére bocsátott vagyonát a tagnak természetben kell kiadni. Kiválás esetén a vagyontárgy társulási tag részére történő kiadását 5 évre el lehet halasztani, ha annak természetben történő kiadása veszélyeztetné a társulás további működését. Ebben az esetben a kivált tagot használati díj illeti meg a társulással kötött szerződés alapján.Az elszámolás során Felek közösen egyeztetve, írásban rögzíteni kötelesek a pénzbeli teljesítés és megváltás ütemezését.
Ha a Tag ezen felhívás ellenére - annak kézhezvételétől számított 30 napon belül - sem tesz eleget a jelen megállapodásban rögzített kötelezettségeknek, a Társulási Tanács minősített többséggel hozott határozatával a naptári év utolsó napjával kizárhatja a Társulásból a mulasztó képviselő-testületet.
A kizárás jogkövetkezményei azonosak a tagi kiválás jogkövetkezményeivel, azaz ebben az esetben sem mentesül a Tag önrész befizetési, a költségekre vonatkozó helytállási, esetleges kártérítési és egyéb kötelezettségei alól.
A csatlakozási szándék kinyilvánításához a társulni kívánó önkormányzatok képviselő-testületének minősített többséggel, legalább hat hónappal korábban meghozott határozata szükséges, melynek tartalmaznia kell, hogy a testület elfogadja a Társulás céljait, továbbá a feladatok megvalósításához ráeső költségvetési hozzájárulást biztosítja. A társuláshoz csatlakozni a naptári év első napjával lehet.
- célja a KA támogatási kérelem elutasítása miatt lehetetlenné válik;
- a megállapodásban meghatározott időtartam eltelt, vagy törvényben szabályozott megszűnési feltétel megvalósult
- valamennyi Tag minősített többséggel elhatározta a Társulás megszüntetését
- bíróság jogerős döntése alapján.
- törvény erejénél fogva
A Társulás megszűnése esetén a kötelezettségek teljesítése után fennmaradó vagyon a Társulás tagjait vagyoni hozzájárulásuk, amennyiben az nem állapítható meg, úgy a települések lakosságszáma arányában illeti meg.
A Társulás megszűnése esetén a Társulás kötelezettségeiért Tagok a vagyoni hozzájárulásuk, amennyiben az nem állapítható meg, úgy a települések lakosságszáma arányában tartoznak felelősséggel.
A tagi önkormányzatok Képviselő -testületei a Társulási Megállapodást közös megegyezéssel módosíthatják az általuk meghatározott időponttal.
A Tagok vitás kérdéseiket elsősorban tárgyalásos úton, egymás közötti egyeztetéssel kísérlik meg rendezni, ennek sikertelensége esetére a Fejér Megyei Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság kizárólagos illetékességének vetik alá magukat. Az egymás közötti egyeztetésekbe Tagok kötelesek bevonni a KA Közreműködő Szervezetet. Jelen Társulási megállapodásban nem szabályozott kérdésekben elsősorban a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény az irányadó.
Jelen szerződés elválaszthatatlan részét képezik az alábbi mellékletek:
1. számú melléklet: Tagi önkormányzatok felsorolása lakosságszámmal
2. számú melléklet: Aláírási ív
3. számú melléklet: Képviselő-testületi határozatok
4. számú melléklet: Tisztségviselői elfogadó nyilatkozatok
5. sz. melléklet: Üzemeltetési koncepció
2.) A határozattal elfogadott Társulási Megállapodást érintő módosítások hatálybalépésének időpontja: 2013. június 30.
3.) A Képviselő-testület a Társulási Megállapodást jelen határozatba foglalt módosítással egységes szerkezetbe foglalja, amely a határozat mellékletét képezi.
4.) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a módosítással egységes szerkezetbe foglalt Társulási Megállapodás aláírására, valamint felkéri a polgármestert, hogy a Társulási Tanács Elnökét a határozat kivonatának megküldésével a Képviselő-testület döntéséről értesítse.
111/2013. (VI. 4.) határozat melléklete:
KÖZÉP-DUNA VIDÉKE HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI ÖNKORMÁNYZATI TÁRSULÁSI MEGÁLLAPODÁS
(egységes szerkezetben)
Az alább felsorolt települési önkormányzatok képviselő-testületei elhatározzák, hogy Magyarország Alaptörvénye a Magyar Köztársaság Alkotmánya, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 87. §-ában a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény (Ötv.) 41. § (1) bekezdésében, valamint a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. törvény (Ttv.) által meghatározott társulási jog alapján, a Közép-Duna vidéke térségének integrált szilárdhulladék-gazdálkodási feladatainak ellátására, valamint az ennek megvalósítását szolgáló közös pénzalap létrehozása érdekében, mint közös cél megvalósítására és a közös érdekérvényesítés elősegítése jegyében
ADONY térsége |
|
Adony Város Önkormányzata 2457 Adony, Bajcsy-Zsilinszky u. 5. képv.: Ronyecz Péter István polgármester |
Beloiannisz Község Önkormányzata 2455 Beloiannisz, Szarafisz u. 2. képv.: Papalexisz Kosztasz polgármester
|
Besnyő Község Önkormányzata 2456 Besnyő, Fő u. 35. képv.: Gémesiné Fejes Zsuzsanna polgármester
|
Hantos Község Önkormányzata 2434 Hantos, Nagylóki u. 3. képv.: Fischer József polgármester |
Iváncsa Község Önkormányzata 2454 Iváncsa, Fő u. 61/b. képv.: Szabó Ferenc polgármester |
Kulcs Község Önkormányzata 2458 Kulcs, Kossuth Lajos u. 83. képv.: Kiss Csaba Gyula polgármester |
Nagylók Község Önkormányzata 2435 Nagylók, Hunyadi J. u. 1. képv.: Tóth József polgármester |
Perkáta Nagyközség Önkormányzata 2431 Perkáta, Szabadság tér 1. képv.: Somogyi Balázs polgármester
|
Pusztaszabolcs Város Önkormányzata 2490 Pusztaszabolcs, Velencei u. 2. képv.:Czompó István polgármester |
Sárosd Nagyközség Önkormányzata 2433 Sárosd, Fő u. 2. képv.: Lehotainé Kovács Klára polgármester
|
Szabadegyháza Község Önkormányzata 2432 Szabadegyháza, Kossuth L. u. 2. képv.: Schmitsek József polgármester
|
|
DÖMSÖD térsége |
|
Apaj Község Önkormányzata 2345 Apaj, Fő tér 2. képv.: Novák Pál polgármester
|
Áporka Község Önkormányzata 2338 Áporka, Petőfi u. 32. képv.: dr. Kovács Tibor polgármester |
Bugyi Nagyközség Önkormányzata 2347 Bugyi, Beleznay tér 1. képv.: Somogyi Béla polgármester |
Dömsöd Nagyközség Önkormányzata2344 Dömsöd, Petőfi tér 6. képv.: Bencze István polgármester |
Kiskunlacháza Nagyközség Önkormányzata 2340 Kiskunlacháza, Kossuth tér 1. képv.: Dr. Répás József polgármester |
Kunszentmiklós Város Önkormányzata 6090 Kunszentmiklós, Kálvin tér 12. képv.: Bődi Szabolcs polgármester
|
Lórév Község Önkormányzata 2309 Lórév, Dundity A. u. 43. képv.: Alexov Lyubomir polgármester |
Majosháza Község Önkormányzata 2339 Majosháza, Kossuth u. 34. képv.: Kiss Gábor Ferenc polgármester |
Makád Község Önkormányzata 2322 Makád, Kossuth u. 52. képv.: Baski Gábor polgármester |
Ráckeve Város Önkormányzata 2300 Ráckeve, Szent István tér 4. képv.: Szadai József polgármester |
Szigetbecse Község Önkormányzata 2321 Szigetbecse, Petőfi u. 34. képv.: Magasitz Lajos polgármester |
Szigetcsép Község Önkormányzata 2317 Szigetcsép, Szabadság u. 2. képv.: Kóta István polgármester |
Szigetszentmárton Község Önkormányzata 2318 Szigetszentmárton, Telkes u. 10. képv.: Szabó József polgármester |
Szigetújfalu Község Önkormányzata 2319 Szigetújfalu, Fő u. 45. képv.: Paulheim Vilmos polgármester |
Tass Község Önkormányzata 6098 Tass, Széchenyi u. 44. képv.: Németh Gábor polgármester |
|
DUNAÚJVÁROS térsége |
|
Akasztó Község Önkormányzata 6221 Akasztó, Fő u. 40. képv.: Suhajda Antal polgármester
|
Apostag Község Önkormányzata 6088 Apostag, Kossuth u. 1. képv.: Zakar Zoltán János polgármester
|
Baracs Község Önkormányzata2427 Baracs, Táncsics u. 27. képv.: Várai Róbert polgármester
|
Daruszentmiklós Község Önkormányzata2423 Daruszentmiklós, Fő u. 53/b. képv.: Rauf Norbert polgármester |
Dunaegyháza Község Önkormányzata 6323 Dunaegyháza, Mikszáth K. u. 25. képv.: Nagy Tamás polgármester |
Dunaföldvár Város Önkormányzata 7021 Dunaföldvár, Kossuth L. u. 2. képv.: Keresztes Lajos polgármester
|
Dunatetétlen Község Önkormányzata6325 Dunantetétlen, Rákóczi u. 31. képv.: Pálfi Mihályné polgármester |
Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata 2400 Dunaújváros, Városháza tér 1. képv.: Cserna Gábor polgármester |
Dunavecse Város Önkormányzata 6087 Dunavecse, Fő út 43. képv.: Vörös Sándor polgármester |
Előszállás Nagyközség Önkormányzata 2424 Előszállás, Fő tér 1. képv.: Farkas Imre polgármester |
Kisapostag Község Önkormányzata 2428 Kisapostag, Petőfi S. u. 63. képv.: Schreiner Béla polgármester
|
Kunpeszér Község Önkormányzata 6096 Kunpeszér, Béke u. 8. képv.: Sipos Gyuláné polgármester |
Mezőfalva Nagyközség Önkormányzata 2422 Mezőfalva, Kinizsi u. 44. képv.: Márok Csaba László polgármester
|
Nagyvenyim Község Önkormányzata 2421 Nagyvenyim, Fő u. 43. képv.: Szabóné Lőrincz Ilona polgármester |
Rácalmás Nagyközség Önkormányzata 2459 Rácalmás, Széchenyi tér 19. képv.: Schrick István polgármester
|
Szalkszentmárton Község Önkormányzata 6086 Szalkszentmárton, Jókai u. 2. képv.: Káposztás Tibor polgármester |
|
|
Alcsútdoboz Község Önkormányzata 8087 Alcsútdoboz, József Attila u. 5. képv.: Oláh Gyárfás polgármester |
Budakeszi Város Önkormányzata2029 Budakeszi, Fő u. 179. képv.: dr. Csutoráné dr. Győri Ottilia polgármester
|
|
|
Ercsi Város Önkormányzata
|