158/2025. (6. 17.) a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulásügyrendjének elfogadásáról
Írta: Treka92 - Dátum: 2025. június 17. 00:00:00
a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás ügyrendjének elfogadásáról
Teljes hír

Martonvásár Város Önkormányzata

Képviselő-testületének

158/2025. (VI. 17.) határozata

a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás

ügyrendjének elfogadásáról

 

Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elfogadja a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Tanácsának 43/2025. (VI. 5.) SZLV TKT határozatával jóváhagyott jelen határozat 1. melléklete szerinti ügyrendjét.

 

A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester

A határozat végrehajtásának határideje: azonnal

 

158/2025. (VI. 17.) határozat 1. melléklete:

 

ÜGYREND

A Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás által 2025-2026. évben megvalósítani tervezett Versenyképes Járások Programban foglalt fejlesztések megvalósításáról

 

  1. Bevezető

A Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulást (a továbbiakban: Társulás) alkotó tagönkormányzatok közös társulási feladatellátás keretében benyújtandó fejlesztési igényekről állapodtak meg a Magyarország Kormánya által 2025. évben meghirdetett Versenyképes Járások Program (a továbbiakban: VJP) keretein belül. A fejlesztési igények I. és tartaléklistaként funkcionáló II. ütemét jelen ügyrend melléklete tartalmazza. Figyelemmel arra, hogy a fejlesztések az egyes tagönkormányzatok tulajdonában lévő létesítményeket, vagy tagönkormányzati működést érintenek, és a Társulás munkaszervezeti feladatait, így a VJP adminisztratív feladatait is a Martonvásári Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) látja el, szükséges a VJP végrehajtásának egyes fázisait, a sikeres megvalósítás érdekében, az együttműködés kereteinek meghatározásával elősegíteni, melynek érdekében a Társulás az alábbi ügyrendet fogadja el.

 

  1. Munkaszervezeti feladatok
  1. A Hivatal feladata a VJP végrehajtásának általános feladatai kapcsán az alábbi adminisztrációs feladatok ellátása különösen:
    1. a VJP-hez kapcsolódó kapcsolattartás a Járási Fejlesztési Fórummal, a Fejér Vármegyei Önkormányzattal, a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztériummal, a Magyar Államkincstárral;
    2. a VJP-hez kapcsolódó informatikai alkalmazások futtatásához szükséges informatikai szakmai és technikai háttér biztosítása;
    3. a VJP-hez kapcsolódó informatikai felületek kezelése, az azon keresztül zajló kommunikáció figyelemmel kísérése, a szükséges adatok, információk, dokumentumok megfelelő továbbítása;
    4. az aktuális feladatokról a tagönkormányzatok haladéktalan tájékoztatása, a szükséges információk továbbítása;
    5. a határidők nyomon követése, a tagönkormányzati feladatellátás figyelemmel kísérése, hogy a VJP végrehajtása során határidőben elkészüljenek a szükséges feladatok, meglegyenek a megfelelő intézkedések;
    6. a VJP aktuális szakaszában beadandó dokumentumok leltár szerinti ellenőrzése, beadásra összekészítése;
    7. szükség szerint Társulási Tanácsülések előkészítése a VJP programhoz kapcsolódó döntések meghozatala érdekében;
    8. a tagönkormányzati pénzügyi hozzájárulások nyomon követése;
    9. a VJP összprojektjei vonatkozásában közbeszerzési szakértői vélemény megkérése;
  2. A Hivatal feladata a VJP-ben Társulási közös projektek (1. melléklet I. ütem 1.-5. sorszám alatti projektek) megvalósítása kapcsán különösen:
    1. 1. melléklet I. ütem 1. sorában meghatározott Bölcsődei működési költségek támogatása:
      1. a várhatóan 2025. szeptember 1-jén létrejövő intézmény működtetési költségeinek figyelemmel kísérése, a működtetéshez szükséges személyügyi és dologi kiadások tervezése;
      2. a működtetéshez szükséges szerződéskötések mind személyügyi, mind dologi téren;
      3. az állami normatív támogatás igényléséhez kapcsolódó feladatok ellátása;
      4. térítési díj beszedéséhez kapcsolódó feladatok ellátása;
    2. 1. melléklet I. ütem 2. sorában, 4. sorában és 5. sorában meghatározott Térségi Segítő Szolgálat számára két kisbusz beszerzése, Használt tűzoltóautó beszerzése a Martonvásári Önkéntes Tűzoltó Egyesület számára és 3 db gépjármű beszerzése a felállítandó közterület-felügyelet (térségi rendészet) számára:
      1. szakmai-műszaki leírás összeállítása;
      2. pénzügyi terv, részletes költségvetés összeállítása;
      3. közbeszerző kiválasztása;
      4. indikatív ajánlatok beszerzése;
      5. közbeszerzési eljárás bíráló bizottságának összeállítása;
      6. közbeszerzési eljárás lefolytatása;
      7. szerződéskötéshez szükséges dokumentumok összeállítása, szerződéskötés;
      8. gépjárművek átvétele szükség szerinti hatósági eljárások lefolytatása;
      9. közigazgatási hatósági eljárások, működési engedélyezési eljárások lefolytatása;
      10. használati megállapodások, üzemeltetési szerződések megkötése;
      11. szabályzatok elkészítése a gépjárműhasználathoz kapcsolódóan;
    3. 1. melléklet I. ütem 3. sorában meghatározott a Térségi Segítő Szolgálat épületének tető- és homlokzatfelújítása:
      1. szakmai-műszaki leírás, szükség szerinti engedélyezési dokumentáció összeállítása;
      2. pénzügyi terv, részletes költségvetés összeállítása;
      3. szükség szerint közbeszerző kiválasztása;
      4. közbeszerzési vagy beszerzési eljárás bíráló bizottságának összeállítása;
      5. indikatív ajánlatok beszerzése;
      6. közbeszerzési vagy beszerzési eljárás lefolytatása;
      7. szükség szerint energetikai szakvélemény beszerzése;
      8. szükség szerint közműegyeztetések lefolytatása, közműkiváltások ügyintézése;
      9. műszaki ellenőr kiválasztása, megbízása;
      10. megvalósítás folyamatos nyomon követése, megrendelői igények érvényesítése;
      11. építési napló bejegyzések kezelése megrendelői oldalról;
      12. szükség szerint eljárások lefolytatása;
      13. szerződéskötések, pénzügyi és egyéb kötelezettségvállalások ügyintézése, teljesítésigazolások, érvényesítések, utalványozások előkészítése;
      14. aktiváláshoz, üzembe helyezéshez kapcsolódó dokumentáció összeállítása;

 

  1. Tagönkormányzati feladatok
  1. Ercsi Város Önkormányzatának feladata a VJP egyedi ercsi projektje (1. melléklet I. ütem 6. sor) kapcsán különösen:
    1. szakmai-műszaki leírás, szükség szerinti engedélyezési dokumentáció összeállítása;
    2. pénzügyi terv, részletes költségvetés összeállítása;
    3. szükség szerint közlekedési biztonsági audit elvégeztetése;
    4. szükség szerint közbeszerző kiválasztása;
    5. közbeszerzési vagy beszerzési eljárás bíráló bizottságának összeállítása;
    6. indikatív ajánlatok beszerzése;
    7. közbeszerzési vagy beszerzési eljárás lefolytatása;
    8. szükség szerint telekalakítási, földmérési eljárások lefolytatása, ehhez szükséges szakember megbízása;
    9. szükség szerint közműegyeztetések lefolytatása, közműkiváltások ügyintézése;
    10. műszaki ellenőr kiválasztása, megbízása;
    11. megvalósítás folyamatos nyomon követése, megrendelői igények érvényesítése;
    12. építési napló bejegyzések kezelése megrendelői oldalról;
    13. szükség szerint eljárások lefolytatása;
    14. szerződéskötések, pénzügyi és egyéb kötelezettségvállalások ügyintézése, teljesítésigazolások, érvényesítések, utalványozások előkészítése;
    15. aktiváláshoz, üzembe helyezéshez kapcsolódó dokumentáció összeállítása;

 

  1. Ráckeresztúr Község Önkormányzatának feladata a VJP egyedi ráckeresztúri projektje (1. melléklet I. ütem 7. sor) kapcsán különösen:
    1. szakmai-műszaki leírás, szükség szerinti engedélyezési dokumentáció összeállítása;
    2. pénzügyi terv, részletes költségvetés összeállítása;
    3. szükség szerint közbeszerző kiválasztása;
    4. közbeszerzési vagy beszerzési eljárás bíráló bizottságának összeállítása;
    5. indikatív ajánlatok beszerzése;
    6. közbeszerzési vagy beszerzési eljárás lefolytatása;
    7. szükség szerint energetikai szakvélemény beszerzése;
    8. szükség szerint közműegyeztetések lefolytatása, közműkiváltások ügyintézése;
    9. műszaki ellenőr kiválasztása, megbízása;
    10. megvalósítás folyamatos nyomon követése, megrendelői igények érvényesítése;
    11. építési napló bejegyzések kezelése megrendelői oldalról;
    12. szükség szerint eljárások lefolytatása;
    13. szerződéskötések, pénzügyi és egyéb kötelezettségvállalások ügyintézése, teljesítésigazolások, érvényesítések, utalványozások előkészítése;
    14. aktiváláshoz, üzembe helyezéshez kapcsolódó dokumentáció összeállítása;

 

  1. Baracska Község Önkormányzatának feladata a VJP egyedi baracskai projektje (1. melléklet I. ütem 8. sor) kapcsán különösen:
    1. szakmai-műszaki leírás, szükség szerinti engedélyezési dokumentáció összeállítása;
    2. pénzügyi terv, részletes költségvetés összeállítása;
    3. szükség szerint közbeszerző kiválasztása;
    4. közbeszerzési vagy beszerzési eljárás bíráló bizottságának összeállítása;
    5. indikatív ajánlatok beszerzése;
    6. közbeszerzési vagy beszerzési eljárás lefolytatása;
    7. szükség szerint energetikai szakvélemény beszerzése;
    8. szükség szerint közműegyeztetések lefolytatása, közműkiváltások ügyintézése;
    9. műszaki ellenőr kiválasztása, megbízása;
    10. megvalósítás folyamatos nyomon követése, megrendelői igények érvényesítése;
    11. építési napló bejegyzések kezelése megrendelői oldalról;
    12. szükség szerint eljárások lefolytatása;
    13. szerződéskötések, pénzügyi és egyéb kötelezettségvállalások ügyintézése, teljesítésigazolások, érvényesítések, utalványozások előkészítése;
    14. aktiváláshoz, üzembe helyezéshez kapcsolódó dokumentáció összeállítása;

 

  1. Vál Község Önkormányzatának feladata a VJP egyedi váli projektje (1. melléklet I. ütem 9. sor) kapcsán különösen:
    1. szükséges engedélyeztetések, hozzájárulások beszerzése;
    2. szükség szerint közbeszerző kiválasztása;
    3. közbeszerzési vagy beszerzési eljárás bíráló bizottságának összeállítása;
    4. indikatív ajánlatok beszerzése;
    5. közbeszerzési vagy beszerzési eljárás lefolytatása;

 

  1. Tordas Község Önkormányzatának feladata a VJP egyedi tordasi projektje (1. melléklet I. ütem 10. sor) kapcsán különösen:
    1. szakmai-műszaki leírás, szükség szerinti engedélyezési dokumentáció összeállítása;
    2. pénzügyi terv, részletes költségvetés összeállítása;
    3. szükség szerint közbeszerző kiválasztása;
    4. közbeszerzési vagy beszerzési eljárás bíráló bizottságának összeállítása;
    5. indikatív ajánlatok beszerzése;
    6. közbeszerzési vagy beszerzési eljárás lefolytatása;
    7. szükség szerint energetikai szakvélemény beszerzése;
    8. szükség szerint közműegyeztetések lefolytatása, közműkiváltások ügyintézése;
    9. műszaki ellenőr kiválasztása, megbízása;
    10. megvalósítás folyamatos nyomon követése, megrendelői igények érvényesítése;
    11. építési napló bejegyzések kezelése megrendelői oldalról;
    12. szükség szerint eljárások lefolytatása;
    13. szerződéskötések, pénzügyi és egyéb kötelezettségvállalások ügyintézése, teljesítésigazolások, érvényesítések, utalványozások előkészítése;
    14. aktiváláshoz, üzembe helyezéshez kapcsolódó dokumentáció összeállítása;

 

  1. Gyúró Község Önkormányzatának feladata a VJP egyedi gyúrói projektje (1. melléklet I. ütem 11. sor) kapcsán különösen:
    1. szakmai-műszaki leírás, szükség szerinti engedélyezési dokumentáció összeállítása;
    2. pénzügyi terv, részletes költségvetés összeállítása;
    3. szükség szerint közlekedési biztonsági audit elvégeztetése;
    4. szükség szerint közbeszerző kiválasztása;
    5. közbeszerzési vagy beszerzési eljárás bíráló bizottságának összeállítása;
    6. indikatív ajánlatok beszerzése;
    7. közbeszerzési vagy beszerzési eljárás lefolytatása;
    8. szükség szerint telekalakítási, földmérési eljárások lefolytatása, ehhez szükséges szakember megbízása;
    9. szükség szerint közműegyeztetések lefolytatása, közműkiváltások ügyintézése;
    10. műszaki ellenőr kiválasztása, megbízása;
    11. megvalósítás folyamatos nyomon követése, megrendelői igények érvényesítése;
    12. építési napló bejegyzések kezelése megrendelői oldalról;
    13. szükség szerint eljárások lefolytatása;
    14. szerződéskötések, pénzügyi és egyéb kötelezettségvállalások ügyintézése, teljesítésigazolások, érvényesítések, utalványozások előkészítése;
    15. aktiváláshoz, üzembe helyezéshez kapcsolódó dokumentáció összeállítása;

 

  1. Kajászó Község Önkormányzatának feladata a VJP egyedi kajászói projektje (1. melléklet I. ütem 12. sor) kapcsán különösen:
    1. az intézményi konyha működtetési költségeinek figyelemmel kísérése, a működtetéshez szükséges személyügyi és dologi kiadások tervezése;
    2. a működtetéshez szükséges szerződéskötések mind személyügyi, mind dologi téren;
    3. az állami normatív támogatás igényléséhez kapcsolódó feladatok ellátása;
    4. térítési díj beszedéséhez kapcsolódó feladatok ellátása;
    5. pénzügyi, költségvetési tervezés, alátámasztó dokumentáció összeállítása, a többes finanszírozás elkerülése érdekében szükséges iratok sszeállítása;

 

  1. Egységes szabályok
  1. Tagönkormányzatok tudomásul veszik és elfogadják, hogy jelen ügyrendben foglalt feladatokhoz kapcsolódó adminisztrációs és eljárási költségek:
    1.  a II.1. és 2. pont kapcsán a tagönkormányzatok által a településfejlesztés, területrendezés feladatellátás keretében befizetett összegekből,
    2. a III. pont kapcsán az egyes feladatellátásra kijelölt tagönkormányzatok saját költségvetésében biztosított forrásból.
  2. Tagönkormányzatok tudomásul veszik és elfogadják, hogy jelen ügyrendben foglalt feladatok nem megfelelő szakmai, műszaki, pénzügyi végrehajtásának felelőssége az adott tagönkormányzatot terheli, azért sem a Társulás, sem a székhely önkormányzat, sem a munkaszervezet felelősséget nem vállal.
  3. Tagönkormányzatok tudomásul veszik és elfogadják, hogy a munkaszervezet által a VJP végrehajtása érdekében tűzött határidőket és a program szakmai végrehajtásához meghatározott feladatokat magukra nézve kötelezőnek fogadják el, a késedelmes vagy nem megfelelő teljesítésből eredő felelősséget vállalják.
  4. Tagönkormányzatok tudomásul veszik és elfogadják, hogy a munkaszervezet vezető által szabott határidők be nem tartása okozta késedelmek miatti felelősség a tagönkormányzatot terheli mind anyagi, mind eljárási tekintetben. A késedelemmel a többi tagönkormányzatnak, illetve a Társulásnak okozott kár megtérítéséért a késedelmes tagönkormányzat viseli a teljes felelősséget.
  5. Tagönkormányzatok tudomásul veszik és elfogadják, hogy a VJP végrehajtásához kapcsolódóan folyamatosan egyeztetnek egymással, a Hivatallal, a megvalósítás folyamatában jelentkező elakadásokat, problémákat, mely befolyással lehet a támogatói szerződéskötésre, bármely a végrehajtás folyamatában zajló eljárásra, a VJP sikeres lebonyolítására, zárására, elszámolására haladéktalanul jelzik a Hivatal felé, és megteszik szükséges intézkedéseket az elakadás, probléma elhárítására, illetve kezdeményezik a szükséges intézkedés megtételét.

 

  1. Záró rendelkezések

A Társulás Tanácsa jelen ügyrendet a VJP program végrehajtása érdekében 43/2025. (VI. 5.) határozattal fogadta el, és az az elfogadása napjától hatályos és kötelezi a tagönkormányzatokat.