Martonvásár Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
155/2025. (VI. 17.) határozata
a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás
Társulási megállapodás módosításáról
Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Tanácsának 37/2025. (V. 21.) SZLV TKT határozatával jóváhagyott Társulási megállapodás módosítását a határozat 1. melléklete, valamint az egységes szerkezetbe foglalt Társulási megállapodást a határozat 2. melléklete szerint elfogadja.
A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester
A határozat végrehajtásának határideje: azonnal
…/2025. (VI. 17.) határozat 1. melléklete:
A Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás
Társulási megállapodásának 2025. szeptember 1. napi hatállyal történő módosítása
„8.4. A Társulási Tanács munkaszervezeti feladatait a székhely szerinti polgármesteri hivatal, a Martonvásári Polgármesteri Hivatal (2462 Martonvásár, Budai út 13., PIR száma: 362939, a továbbiakban: Hivatal) látja el.”
„5/D. Gyermekjóléti alapellátás feladatkörben gyermekek napközbeni ellátására bölcsőde: Baracska Község, Gyúró Község, Kajászó Község, Martonvásár Város, Ráckeresztúr Község, Tordas Község Önkormányzata vonatkozásában, Intézmény fenntartása útján (Szent László Völgye Segítő Szolgálat intézményi keretében)”
„5/E. Gyermekjóléti alapellátás feladatkörben gyermekek napközbeni ellátása során étkeztetés megszervezése bölcsődében: Baracska Község, Gyúró Község, Kajászó Község, Martonvásár Város, Ráckeresztúr Község, Tordas Község Önkormányzata vonatkozásában, Intézmény fenntartása útján (Szent László Völgye Segítő Szolgálat intézményi keretében).”
„10. Államháztartáson kívüli és belüli szervezetek támogatása körében tűzoltási, műszaki mentési szaktevékenység támogatására együttműködésben állapodnak meg az Önkormányzatok közigazgatási területére kiterjedően:
- Baracska Község Önkormányzata,
- Gyúró Község Önkormányzata,
- Kajászó Község Önkormányzata,
- Martonvásár Város Önkormányzata,
- Ráckeresztúr Község Önkormányzat,
- Tordas Község Önkormányzata,
- Vál Község Önkormányzat.”
„5. A Tanács ülését össze kell hívni a Társulási Tanács tagjai egynegyedének, a Társulás bizottságának, továbbá a Fejér Vármegyei Kormányhivatal vezetőjének az ülés összehívásának indokát tartalmazó indítványára, annak kézhezvételét követő 15 napon belül, az ülés indokának, időpontjának, helyszínének és napirendjének meghatározásával.”
„17.3. A Társulási Tanács üléséről készült jegyzőkönyv(ek)et az ülést követő 15 napon belül meg kell küldeni a Fejér Vármegyei Kormányhivatalnak.”
„1.3.1. Bölcsődei feladatellátási helye (telephelye): 2462 Martonvásár, 606/3 hrsz. (természetben: Martonvásár, Kossuth tér 14.”
„1.7. Az Intézmény gyermekjóléti alapellátás feladatkörben gyermekek napközbeni ellátására bölcsőde működését biztosítja a feladat ellátásában részt vevő települések részére.”
„7.1. a tagdíj, a főépítészi szakmai feladatellátás, a bölcsőde, a fogorvosi ügyelet és tűzoltási, műszaki mentési tevékenység tárgyában vállalt együttműködési feladat ellátása esetében a teljes lakosságszám;”
„7.7. A II/5/C. és II/5/E. pontban meghatározott feladatellátás költségeit a Szolgáltató felé közvetlenül a bölcsődei ellátott törvényes képviselője viseli.”
„7.6. intézményi gyermekjóléti alapellátás feladatkörben, a napközbeni ellátásként biztosított bölcsőde és családi bölcsőde önellátó szolgáltatásként működik azzal, hogy a mindenkori csoportszám után számított maximális férőhelyek lakosságszám arányosan számított kvótarendszerben oszlanak meg a feladatellátáshoz csatlakozott tagönkormányzatok között, melyek anyagilag kötelesek helyt állni a kvóta arányában a feladatellátás költségei tekintetében, beleértve azt az esetet, ha a kvóta igénylő hiányában nem kerül feltöltésre, illetőleg az ellátást igénybevevő a díjat bármely okból nem fizeti meg. Amennyiben adott tagönkormányzat részéről a biztosított kvóta nem kerül feltöltésre, az üresen maradt férőhely felajánlható az intézményi várólistán soron következő, lakóhelye szerinti önkormányzat részéről az anyagi helytállás tekintetében támogatással rendelkező igénylő számára, mely esetben az anyagi helytállás tekintetében a férőhely igénylő általi betöltéséig adott önkormányzat felel. A tagönkormányzatok az igénybevevők részére saját költségvetésük terhére nyújthatnak támogatást.”
155/2025. (VI. 17.) határozat 2. melléklete:
SZENT LÁSZLÓ VÖLGYE TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
TÁRSULÁSI MEGÁLLAPODÁSA
(módosításokkal egységes szerkezetben)
Társulási Megállapodás hatálybalépésének időpontja: törzskönyvi bejegyzésének napja
Kelt: Martonvásár, 2025. május 21.
A társulásban résztvevő önkormányzatok – a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 87. §-a alapján – abból a célból, hogy a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társuláshoz (a továbbiakban: Társulás) tartozó települések lakossága a helyi közszolgáltatásokat minél magasabb színvonalon vehesse igénybe, társulás keretében történő együttműködéssel, forrásaik célszerű és optimális felhasználásával biztosítják a közfeladatok minél magasabb szintű ellátását, s ennek érdekében 2013. június 30-i kezdő hatállyal az alábbi társulási megállapodást (a továbbiakban: Megállapodás) kötik, illetve hagyják jóvá:
I. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
A Társulás székhelye: 2462 Martonvásár, Budai út 13.
4. A Társulás tagjainak neve, székhelye:
4.1 Baracska Község Önkormányzata
Székhelye: 2471 Baracska, Kossuth u. 29. sz.
4.2. Ercsi Város Önkormányzata
Székhelye: 2451 Ercsi, Fő utca 20. sz.
4.3. Gyúró Község Önkormányzata
Székhelye: 2464 Gyúró, Rákóczi u. 49. sz.
4.4. Kajászó Község Önkormányzata
Székhelye: 2472 Kajászó, Rákóczi u. 71. sz.
4.5. Martonvásár Város Önkormányzata
Székhelye: 2462 Martonvásár, Budai út 13. sz.
4.6.[1] Ráckeresztúr Község Önkormányzat
Székhelye: 2465 Ráckeresztúr, Hősök tere 20. sz.
4.7. Tordas Község Önkormányzata
Székhelye: 2463 Tordas, Szabadság u. 87. sz.
4.8.[2] Vál Község Önkormányzat
Székhelye: 2473 Vál, Vajda J. u. 2.
4.9. A Társuláshoz tartozó települések lakosságszámát a Megállapodás 1. függeléke, a Társulás tagjait képviselőket a Megállapodás 2. függeléke tartalmazza.
5. A Társulás működési területe: a 4. pontban szereplő települési önkormányzatok közigazgatási területe.
6. A Társulás bélyegzője: Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás felirattal ellátott körbélyegző, középen Magyarország címerével.
7. A Társulás képviselete: a képviseletet a Társulás elnöke, akadályoztatása esetén az alelnöke, mindkettőjük akadályoztatása esetén a korelnök látja el.
8. A Társulás jogállása: A Társulás önálló jogi személy.
8.1. Gazdálkodására a költségvetési szervek működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
8.2. A Társulás önálló bankszámlával – fizetési számlával – rendelkezik.
8.3. A Társulás, és az általa fenntartott helyi önkormányzati költségvetési szervek (a továbbiakban: Intézmény(ek)) költségvetését a Társulási Tanács önállóan, költségvetési határozatban állapítja meg. A társult önkormányzatok (a továbbiakban: Önkormányzatok) a Társulás fenntartásához évenként szükséges hozzájárulás összegét a IX/1. pontban rögzítettek szerint és esedékességgel utalják át.
8.4.[3] A Társulási Tanács munkaszervezeti feladatait a székhely szerinti polgármesteri hivatal, a Martonvásári Polgármesteri Hivatal (2462 Martonvásár, Budai út 13., PIR száma: 362939, a továbbiakban: Hivatal) látja el.
8.5. A Társulási Tanács a munkaszervezeti feladatokat ellátó Hivatal útján gondoskodik a Társulás költségvetésének végrehajtásával kapcsolatos feladatokról, melynek keretében ellátja – külön munkamegosztási megállapodás alapján – az Intézmény(ek) pénzügyi-gazdálkodási feladatait is.
8.6. A Társulás csak olyan vállalkozásban vehet részt, amelyben felelőssége nem haladja meg vagyoni hozzájárulásának mértékét.
9. A Társulás az Mötv. 88. § - 95. §-aiban foglalt szabályok szerint működik.
II. A TÁRSULÁS ÁLTAL ELLÁTOTT FELADAT- ÉS HATÁSKÖRÖK
1. Az Önkormányzatok az alábbi 2-7. pontban nevesített önkormányzati feladatok közös megvalósításában állapodnak meg, s ezen feladat és hatásköreik gyakorlását átruházzák a Társulásra.
2.[4]
2/A.[5] Az egészségügyi alapellátás körében a fogorvosi ügyeleti ellátás, mint „Központi Fogorvosi Ügyelet” az Önkormányzatok közigazgatási területére kiterjedően:
2/A.1.[6] Az ügyelet székhelye és ellátási helye: Az ügyelet székhelye: 2225 Üllő, Kossuth Lajos utca 22.; és ellátási helye: 2030 Érd, Budai út 3. fsz. 2.
2/A.2. Ügyeleti idő (a székhelyen és ellátási helyen):
2/A.3. A Társulás tagjai megállapodnak abban, hogy a Központi Fogászati Ügyelet ellátására a közbeszerzésekről szóló mindenkor hatályos jogszabályok rendelkezéseiben foglaltak figyelembe vételével történő egészségügyi vállalkozási, avagy ellátási szerződés útján történő megvalósítására vonatkozó döntés meghozatalára a Társulási Tanácsot hatalmazzák fel.
2/A.4.[7] Az egészségügyi alapellátás körében a Központi Fogászati Ügyelet ellátásának 2.3. pont szerinti egészségügyi vállalkozási, avagy ellátási szerződés útján történő megvalósítását igénybe vevő tagok a Társulás tagjai közül:
3.[8] Szociális alapszolgáltatás feladatkörben:
3.1.[9] Családsegítés - Baracska Község Önkormányzata, Gyúró Község Önkormányzata, Kajászó Község Önkormányzata, Martonvásár Város Önkormányzata, Ráckeresztúr Község Önkormányzat, Tordas Község Önkormányzata, Vál Község Önkormányzat család- és gyermekjóléti szolgálat keretében;
3.2.[10] Házi segítségnyújtás - Baracska Község Önkormányzata, Gyúró Község Önkormányzata, Kajászó Község Önkormányzata, Martonvásár Város Önkormányzata, Ráckeresztúr Község Önkormányzat, Tordas Község Önkormányzata, Vál Község Önkormányzat;
3.3.[11]
3.4. Támogató szolgáltatás - Baracska Község, Gyúró Község, Kajászó Község, Martonvásár Város, Ráckeresztúr Község, Tordas Község Önkormányzata;
3.5. Idősek nappali ellátása - Baracska Község, Gyúró Község, Kajászó Község, Martonvásár Város, Ráckeresztúr Község, Tordas Község Önkormányzata;
3.6. Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás - Baracska Község Önkormányzata;
3.7.[12]
3.8.[13] Szociális étkeztetés – Baracska Község, Martonvásár Város Önkormányzata,
közigazgatási területére kiterjedően, Intézmény fenntartása útján.
4.[14]
5.[15] Gyermekjóléti szolgáltatás: ezt az önkormányzati feladatot a Társulás Baracska Község Önkormányzata, Gyúró Község Önkormányzata, Kajászó Község Önkormányzata, Martonvásár Város Önkormányzata, Ráckeresztúr Község Önkormányzat, Tordas Község Önkormányzata, Vál Község Önkormányzat közigazgatási területére kiterjedően Intézmény fenntartása útján látja el, család- és gyermekjóléti szolgálat keretében.
5/A.[16] Család- és gyermekjóléti központ által nyújtott szolgáltatás: Baracska Község Önkormányzata, Gyúró Község Önkormányzata, Ercsi Város Önkormányzata, Kajászó Község Önkormányzata, Martonvásár Város Önkormányzata, Ráckeresztúr Község Önkormányzat, Tordas Község Önkormányzata, Vál Község Önkormányzat (Martonvásári Járás) közigazgatási területére kiterjedően, Intézmény fenntartása útján.
5/B.[17] Gyermekjóléti alapellátás feladatkörben gyermekek napközbeni ellátására családi bölcsőde: Baracska Község, Gyúró Község, Kajászó Község, Martonvásár Város, Ráckeresztúr Község, Tordas Község Önkormányzata vonatkozásában, Intézmény fenntartása útján (Szent László Völgye Segítő Szolgálat intézményi keretében)
5/C.[18] Gyermekjóléti alapellátás feladatkörben gyermekek napközbeni ellátása során étkeztetés megszervezése családi bölcsődében: Baracska Község, Gyúró Község, Kajászó Község, Martonvásár Város, Ráckeresztúr Község, Tordas Község Önkormányzata vonatkozásában, Intézmény fenntartása útján (Szent László Völgye Segítő Szolgálat intézményi keretében).
5/D.[19] Gyermekjóléti alapellátás feladatkörben gyermekek napközbeni ellátására bölcsőde: Baracska Község, Gyúró Község, Kajászó Község, Martonvásár Város, Ráckeresztúr Község, Tordas Község Önkormányzata vonatkozásában, Intézmény fenntartása útján (Szent László Völgye Segítő Szolgálat intézményi keretében).
5/E.[20] Gyermekjóléti alapellátás feladatkörben gyermekek napközbeni ellátása során étkeztetés megszervezése bölcsődében: Baracska Község, Gyúró Község, Kajászó Község, Martonvásár Város, Ráckeresztúr Község, Tordas Község Önkormányzata vonatkozásában, Intézmény fenntartása útján (Szent László Völgye Segítő Szolgálat intézményi keretében).
6.[21]
7. Belső ellenőrzési feladatok: a Társulás a Társulásra, az Önkormányzatokra és az általuk fenntartott költségvetési szervekre kiterjedően a Társulási Tanács döntésétől függően:
látja el.
7.1.[22] A társulás belső ellenőre a belső ellenőrzés keretében ellenőrzést végez:
7.2. A belső ellenőr által teljesítendő szolgáltatásokat a társulás adott évi belső ellenőrzési terve tartalmazza, mely tartalmazza a képviselő-testületek által előzetesen jóváhagyott egyes önkormányzatokra vonatkozó éves belső ellenőrzési tervet, továbbá a társulásnál, illetve az irányítása alá tartozó költségvetési szerveknél végzendő belső ellenőrzési feladatokat is. Az önkormányzati szintű éves ellenőrzési tervet a belső ellenőr állítja össze előzetes kockázatelemzés és a vezetőkkel való egyeztetést követően.
7.3. Az elkészült ellenőrzési jelentéseket az ellenőrzött szervezeteknek, és az önkormányzatnak kell megküldeni egyeztetés, észrevételezés céljából. A leegyeztetett, elfogadott ellenőrzési jelentéseket 1 példányban a társulás székhely önkormányzata jegyzőjének, 1 példányban az ellenőrzöttnek kell megküldeni. Az éves ellenőrzési jelentést önkormányzatonként, illetve társulásra külön- külön köteles elkészíteni a belső ellenőr, melyet tárgyévet követő év február 15-ig megküld valamennyi jegyző részére, hogy azt a polgármester a zárszámadással együtt a képviselő-testület elé terjeszthesse.
7.4. A belső ellenőrzési feladatellátás forrása: központi támogatás, feladatellátási pénzügyi hozzájárulás. A belső ellenőrzési feladatok központi, külső forrásokból nem fedezett működési, fenntartási kiadásait az Önkormányzatok pénzügyi hozzájárulás címén lakosságszám arányosan közösen biztosítják.
8.[23] Településfejlesztés – területfejlesztés körében a Társulás alábbi tagjai az őket együttesen érintő fejlesztések, beruházások tárgyát érintő együttműködésben állapodnak meg:
9.[24]
10.[25] Államháztartáson kívüli és belüli szervezetek támogatása körében tűzoltási, műszaki mentési szaktevékenység támogatására együttműködésben állapodnak meg az Önkormányzatok közigazgatási területére kiterjedően:
- Baracska Község Önkormányzata,
- Gyúró Község Önkormányzata,
- Kajászó Község Önkormányzata,
- Martonvásár Város Önkormányzata,
- Ráckeresztúr Község Önkormányzat,
- Tordas Község Önkormányzata,
- Vál Község Önkormányzat.
11.[26] Az épített környezet alakítási, területfejlesztési és területrendezési, településfejlesztési és településrendezési, településkép-védelmi tárgyú helyi önkormányzati döntések előkészítésére, az előkészítés koordinációjára térségi főépítész és településképi referensek közös foglalkoztatására irányuló együttműködésben állapodnak meg az alábbi Önkormányzatok közigazgatási területére kiterjedően:
11/A.[27] A települési környezet, az építészeti örökség védelme és a műemlékvédelem szempontjából nagy jelentőségű településképi eljárásokban, építésügyi és örökségvédelmi hatósági engedélyezési eljárásokat megelőzően a 11. pontban rögzített főépítész munkájának segítésére építészeti tervtanács működtetésére irányuló közös együttműködésben állapodnak meg az alábbi önkormányzatok közigazgatási területére kiterjedően:
12.[28] Térségi kulturális és kommunikációs együttműködésben állapodnak meg az alábbi Önkormányzatok közigazgatási területére kiterjedően:
III. A TÁRSULÁS DÖNTÉSHOZÓ SZERVE ÉS A TAGJAIT MEGILLETŐ SZAVAZATARÁNYOK
1. A Társulás legfőbb döntéshozó szerve: a Társulási Tanács.
2. Az Önkormányzatok képviselő-testületei megállapodnak abban, hogy a képviselő-testületek a Társulási Tanácsba az önkormányzatok mindenkori polgármesterét delegálják.
A polgármester akadályoztatása esetére, annak időtartamára a delegált személy – külön meghatalmazás nélkül – az őt helyettesítő alpolgármester, vagy az adott település képviselő-testületének – külön meghatalmazással rendelkező – tagja.
A helyettesként eljáró alpolgármester vagy képviselő-testületi tag jogai és kötelességei azonosak a polgármester jogaival és kötelességeivel.[29]
3. A Társulási Tanács minden tagját egy szavazat illeti meg.
4. A Társulási Tanács, mint testület látja el mindazokat a feladatokat, gyakorolja mindazokat a hatásköröket, amelyeket az Mötv., az Intézmény(ek) alapítói, fenntartói, irányító szervi jogkörének gyakorlására vonatkozó mindenkor hatályos jogszabályi rendelkezések, illetve jelen Társulási Megállapodás meghatároz.
IV. A TÁRSULÁSI TANÁCS ÜLÉSEI, DÖNTÉSHOZATALA
1. A Társulási Tanács üléseit a Társulás székhelyén tartja.
2. A Társulási Tanács alakuló ülését a székhely település önkormányzatának polgármestere hívja össze.
3. A Társulási Tanács az alakuló ülésén mondja ki megalakulását.
A Társulási Tanács az alakuló ülésén megválasztja a Társulási Tanács elnökét, az alakuló, avagy az azt követő első ülésen elfogadja:
4. A Társulási Tanács üléseit szükség szerint, de évente legalább hatszor, a Társulási Tanács által meghatározott időpontban tartja.
5.[30] A Tanács ülését össze kell hívni a Társulási Tanács tagjai egynegyedének, a Társulás bizottságának, továbbá a Fejér Vármegyei Kormányhivatal vezetőjének az ülés összehívásának indokát tartalmazó indítványára, annak kézhezvételét követő 15 napon belül, az ülés indokának, időpontjának, helyszínének és napirendjének meghatározásával.
6. Az ülést a Tanács elnöke, akadályoztatása esetén az alelnök, mindkét tisztségviselő együttes akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze és vezeti.
7. A Társulási Tanács ülésének előkészítésére, az előterjesztések tartalmi és formai követelményeire vonatkozó szabályokat a Társulás Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.
8. A Társulási Tanács ülése nyilvános.
9. A Társulási Tanács:
9.1. zárt ülést tart összeférhetetlenségi, méltatlansági, kitüntetési ügy tárgyalásakor, fegyelmi büntetés kiszabása, valamint vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás esetén;
9.2. zárt ülést tart az érintett kérésére választás, kinevezés, felmentés, vezetői kinevezés/megbízás adása, annak visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása és állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor;
9.3. zárt ülést rendelhet el a vagyonával való rendelkezés esetén, továbbá az általa kiírt pályázat feltételeinek meghatározásakor, a pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás a Társulás vagy más érintett üzleti érdekét sértené.
10. A zárt ülésen a Társulási Tanács tagjai, a munkaszervezeti feladatokat ellátó polgármesteri hivatalt vezető jegyző, továbbá az Mötv. 46. § (3) bekezdésében meghatározott más személyek vehetnek részt.
11. A Társulási Tanács akkor határozatképes, ha az ülésen a Társulási Tanács tagjainak több mint fele jelen van és a jelen lévő tagok által képviselt települések lakosságszáma meghaladja a Társulást alkotó települések lakosságszámának egyharmadát. A határozatképességet folyamatosan figyelemmel kell kísérni.
12. A Társulási Tanács döntései meghozatalához, a javaslat elfogadásához – a 13. pontban foglaltak kivételével – legalább annyi tag „igen” szavazata szükséges, amely meghaladja a jelen lévő tagok szavazatainak felét, és az általuk képviselt települések lakosságszámának egyharmadát, melynek hiányában a Társulási Tanács a javaslatot elutasította.
13. A minősített többséget igénylő javaslat elfogadásához legalább annyi tag „igen” szavazata szükséges, amely meghaladja a társulásban részt vevő tagok szavazatának felét és az általuk képviselt települések lakosságszámának a felét. Ennek hiányában a Társulási Tanács a javaslatot elutasította.
14. Minősített többség szükséges:
14.1. a 9.3. pont szerinti zárt ülés elrendeléséhez;
14.2. a Társulás hatáskörébe utalt választás, kinevezés, felmentés, vezetői kinevezés/megbízás adása, illetőleg visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása, fegyelmi büntetés kiszabása ügyében hozott döntésekhez;
14.3. a Társulás Szervezeti és Működési Szabályzata elfogadásához, továbbá az Szervezeti és Működési Szabályzatban meghatározott további ügyekben;
14.4. a Társuláshoz való csatlakozás kérdésében.
15. A Társulási Tanács döntését az ülésen határozat formájában nyílt szavazással hozza meg.
15.1. A Társulási Tanács név szerinti szavazást tart:
Ugyanazon ügyben, egy alkalommal lehet név szerinti szavazást javasolni és tartani. Nincs helye név szerinti szavazásnak:
kérdéseiben.
15.2. A Társulási Tanács titkos szavazást tarthat a IV/9. pontban meghatározott ügyekben.
15.3. A nyílt szavazás, a név szerinti és a titkos szavazás módjának meghatározásáról a Szervezeti és Működési Szabályzat rendelkezik.
15.4. A Társulási Tanács ülésének vezetője állapítja meg a szavazás eredményét. Amennyiben a szavazás eredménye tekintetében kétség merül fel, úgy a Társulási Tanács bármely tagja kérésére a szavazást egy alkalommal meg lehet ismételni.
16. A Társulási Tanács kizárólagos hatáskörébe tartozik:
16.1. A Társulás elnöke és alelnöke megválasztása, tiszteletdíja megállapítása.
16.2. A Társulás szervei tagjainak megválasztása.
16.3. A Társulási Megállapodás módosításának kezdeményezése.
16.4. Az éves költségvetés, valamint a zárszámadás elfogadása, módosítása, ennek keretében a tagi hozzájárulás évenkénti összegének megállapítása, a Társulás tagjával szembeni inkasszó benyújtásáról szóló döntés.
16.5