Martonvásár Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
128/2025. (V. 20.) határozata
az önkormányzat gyermekjóléti és gyermekvédelmi feladatainak teljesítéséről,
a szociális ellátásokról szóló beszámolóról
A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester
A határozat végrehajtásának határideje: azonnal
128/2025 (V.20.) határozat 1. melléklete:
A) A jegyzői hatáskörbe tartozó gyermekjóléti és gyermekvédelmi feladatok,
ellátások teljesítéséről szóló 2024. évi beszámoló:
1. A jegyzői hatáskörbe tartozó pénzbeli, természetbeni ellátások biztosítása:
a) Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény
A rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság megállapításának célja annak igazolása, hogy a gyermek szociális helyzete alapján jogosult
- a törvényben meghatározott ingyenes vagy kedvezményes intézményi gyermekétkeztetésnek, ha megfelel a Gyvt. 21/C. §-ában foglalt feltételeknek – a szünidei gyermekétkeztetésnek) igénybevételére.
- a jogosultsági feltételek megállapítása esetén évente két alkalommal (tárgyév augusztus, illetve november hónapjában), alapösszegű pénzbeli támogatásra jogosult. Az alapösszegű támogatás 2024. évben alkalmanként 6.000.- Ft /gyermek volt. Azon rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult gyermekek tekintetében, akiknél a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzet is fennállt, 6500.- Ft emelt összegű támogatás került kifizetésre. Az alapösszegű és emelt összegű támogatás összegét – a jelenleg hatályos szabályoknak megfelelően – a mindenkori költségvetési törvény tartalmazza.
A gyermekek védelme érdekében egyes törvények módosításáról szóló 2024. évi XXX. törvény 2024. július 1-jei hatályba lépéssel módosítja a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény hatály alá tartozó rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság szabályozását.
A törvény 11. § (1) bekezdése alapján a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság jövedelmi értékhatára 2024. július 1- jétől megemelésre kerül az alábbiak szerint:
A rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultságot meg kell állapítani, ha a gyermeket gondozó családban az egy főre jutó havi jövedelem összege nem haladja meg
a) a szociális vetítési alap összegének 245%-át (2024- ben 69.825,- Ft), ha
aa) a gyermeket egyedülálló szülő vagy más törvényes képviselő gondozza,
ab) a gyermek tartósan beteg, illetve súlyosan fogyatékos, vagy
ac) a nagykorúvá vált gyermek megfelel a Gyvt. 20. § (2) bekezdésében foglalt feltételeknek;
b) a szociális vetítési alap összegének 225%- át (2024-ben 64.125,- Ft), az a) pont alá nem tartozó esetben,
c) és az igénylő az ellátásra való jogosultság vagyoni és egyéb feltételeinek egyébként megfelel.
A Gyvt. 19. § (1a) bekezdése alapján a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult gyermek után a gyermek családba fogadó gyámjául kirendelt – tartásra köteles – hozzátartozó havonta a nyugdíjminimum legkisebb összege 22 %-ának megfelelő mértékű pénzbeli ellátást kap, ha nyugellátásban, vagy a jogszabályban felsorolt egyéb járandóságban részesül. Pénzbeli ellátás a 2024. évben nem került megállapításra, illetve folyósításra, tekintettel arra, hogy a családba fogadó gyámok vonatkozásában nem állt fenn a tartási kötelezettség.
A rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő családok száma emelkedett a tavalyi évhez képest. Ebben szerepet játszott a veszélyhelyzet ideje alatt megemelt egy főre jutó jövedelemhatár, mely intézkedés jelenleg is hatályban van.
Rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülők:
b) Gyermekétkeztetés
A Gyvt. jelenleg hatályos 21. §-a alapján természetbeni ellátásként a gyermek részére életkorának megfelelő gyermekétkeztetést kell biztosítani a szülő vagy más törvényes képviselő kérelmére abban az intézményben, ahol napközben gondozása, nevelése, oktatása zajlik.
A gyermekétkeztetést vállalkozási szerződés keretében továbbra is a HPM Plus Kft. (a továbbiakban: Szolgáltató) biztosítja a Martonvásár közigazgatási területén lévő közintézmények részére, az étkeztető saját maga által biztosított főzőkonyha igénybevételével.
A rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermekek ingyenesen étkeztek az óvodában, az iskolában pedig 50%-os kedvezményben részesültek. A rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság megállapításáról a nevelési- oktatási intézmények minden esetben határozat formájában értesülnek. A jogosultság megszűnését követően az új jogosultság megállapítása nem automatikus, azt a szülőnek kérelmeznie kell.
c) Szünidei gyermekétkeztetés
A Gyvt. 21/C. §-a alapján 2016. évtől kormányzati döntés eredményeképpen lehetőség nyílt a szünidei gyermekétkeztetésre (napi egyszeri déli meleg főétkezés), mely a gyermekek által ingyenesen vehető igénybe. A központi költségvetés azoknak a gyermekeknek az esetében finanszírozza meg teljes egészében a szünidei gyermekétkeztetést, akik hátrányos helyzetűek vagy halmozottan hátrányos helyzetűek. A „csupán” rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermekek esetében az önkormányzat saját döntésétől függően, saját költségvetés terhére biztosíthatja ezt.
A jogszabályi kötelezettségnek eleget téve a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek törvényes képviselőit minden esetben írásban tájékoztattuk a gyermekétkeztetés igénybevételének lehetőségéről. A tájékoztató levélben feltüntetésre került a szünet időtartama, amely időszakra a szünidei gyermekétkeztetést biztosítottuk, valamint a főzőhely pontos címe és étel átvételének időintervalluma, módja. Az étkeztető helyben fogyasztást biztosítani nem tud, ezért az igénylők az ételt az elvitelre alkalmas tárolóedényben vihetik el. Ezzel egyidejűleg tájékoztattuk szintén írásban a család- és gyermekjóléti szolgálatot arról, hogy mely törvényes képviselők részére került megküldésre a tájékoztatás. Az igényléshez szükséges nyilatkozatokat a törvényes képviselők többsége nem juttatta vissza a meghatározott időpontig, annak ellenére sem, hogy a Szent László Völgye Segítő Szolgálat családgondozói az értelmezésben és kitöltésben segítséget nyújtanak. A szünidei étkezést igénylők száma a korábbi évekhez hasonlóan nagyon alacsony. Az elmúlt évek tapasztalatait figyelembe véve elmondható, hogy a rövidebb időtartamú szünetek (tavaszi, őszi, esetenként a téli) időszakában egyáltalán nem élnek az ingyenesen biztosított étkezés lehetőségével a törvényes képviselők. Az indokok között leggyakrabban az szerepel, hogy mindenképpen főz a család többi tagjának is, illetve az, hogy el kell menni az ételért a főzőhelyre. Mindemellett fontosnak tartom megemlíteni, hogy a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások és gyermekvédelmi szakellátások térítési díjáról és az igénylésükhöz felhasználható bizonyítékokról szóló 328/2011. (XII.29.) Korm. rendelet 13/A. § (3) bekezdésének b) pontja értelmében a települési önkormányzat a szünidei gyermekétkeztetést a tanév rendjéről szóló miniszteri rendeletben meghatározott nyári tanítási szünet időtartama alatt legalább 43 munkanapon keresztül biztosítja.
A szünidei gyermekétkeztetést igénybevevők száma 2024. évben csökkenést mutat a 2023. évhez képest.
Szünidei gyermekétkeztetést igénybevevők 2024. évi számadatai:
Tavaszi szünetben: 6 gyermek (2023. évben 2 fő)
Nyári szünetben: 6 gyermek, (2023. évben 4 fő)
Őszi szünetben: 0 gyermek, (2023.évben 10 fő)
Téli szünetben: 6 gyermek. (2023. évben 10 fő)
A rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény és a szünidei gyermekétkeztetés 21/C. § (1) bekezdés a) pontja szerinti formája a központi költségvetésből 100%-ban kerül finanszírozásra.
Hátrányos és halmozottan hátrányos helyzet megállapítása:
A Gyvt. 67/A. § (1) bekezdése alapján hátrányos helyzetű az a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult gyermek és nagykorúvá vált gyermek, aki esetében az alábbi körülmények közül egy fennáll:
a) a szülő vagy a családbafogadó gyám alacsony iskolai végzettsége, ha a gyermeket együtt nevelő mindkét szülőről, a gyermeket egyedül nevelő szülőről vagy a családbafogadó gyámról - önkéntes nyilatkozata alapján - megállapítható, hogy a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény igénylésekor legfeljebb alapfokú iskolai végzettséggel rendelkezik,
b) a szülő vagy a családbafogadó gyám alacsony foglalkoztatottsága, ha a gyermeket nevelő szülők bármelyikéről vagy a családbafogadó gyámról megállapítható, hogy a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény igénylésekor az Szt. 33. §-a szerinti aktív korúak ellátására jogosult vagy a rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény igénylésének időpontját megelőző 16 hónapon belül legalább 12 hónapig álláskeresőként nyilvántartott személy,
c) a gyermek elégtelen lakókörnyezete, illetve lakáskörülményei, ha megállapítható, hogy a gyermek a településre vonatkozó integrált településfejlesztési stratégiában szegregátumnak nyilvánított lakókörnyezetben vagy félkomfortos, komfort nélküli vagy szükséglakásban, illetve olyan lakáskörülmények között él, ahol korlátozottan biztosítottak az egészséges fejlődéséhez szükséges feltételek.
A Gyvt. 67/A. § (2) bekezdése alapján halmozottan hátrányos helyzetű
a) az a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult gyermek és nagykorúvá vált gyermek, aki esetében az (1) bekezdés a)-c) pontjaiban meghatározott körülmények közül legalább kettő fennáll,
b) a nevelésbe vett gyermek,
c) az utógondozói ellátásban részesülő és tanulói vagy hallgatói jogviszonyban álló fiatal felnőtt.
Hátrányos helyzet megállapítása:
Halmozottan hátrányos helyzet megállapítása:
A hátrányos helyzetű gyermekek száma egy fővel csökkent 2023. évhez képest, a családok számában növekedés mutatkozik, 11 családban éltek hátrányos helyzetű gyermekek a 2024. évben. Valamennyi családban a szülők alacsony iskolai végzettsége volt a jogosító tényező a hátrányos helyzet megállapításához. A hátrányos helyzetű gyermekek 80%-a egyszülős családban nevelkedik.
A települési önkormányzatok jegyzőinek gyámhatósági feladat- és hatásköre 2020. január 1. napjával az alábbi feladat- és hatáskörökkel bővült:
- családvédelmi koordinációval kapcsolatos feladatok
- gyermek családi jogállásával kapcsolatos ügyek
- tájékoztatás nyújtása a rendezetlen családi jogállás kezeléséről
- gyámnevezésre vagy gyámságból való kizárásra irányuló nyilatkozat felvétele
Fenti feladatok közül kizárólag a családvédelmi koordinációval kapcsolatban kellett tájékoztatást adnia a jegyzőnek, a hozzátartozók közötti erőszak ügyében egy alkalommal, a többi feladattal kapcsolatosan nem kellett intézkednie a jegyzőnek a 2024. évben.
B) A települési támogatásokról szóló helyi önkormányzati rendeletben meghatározott szociális feladat- és hatásköröket 2024. évben is Martonvásár Város Önkormányzat Képviselő-testülete által átruházott hatáskörben a polgármester gyakorolta.
Az Ör.- ben meghatározott feltételek szerint átruházott hatáskörben a polgármester dönt a rendkívüli településit támogatás megállapításáról és a köztemetés elrendeléséről. Az elmúlt évben a megállapított települési támogatások pénzbeli és természetbeni megoszlása a következőképpen alakult. Pénzbeli ellátás 46 fő részére, 200 esetben, természetbeni ellátás 21 fő részére, 26 esetben került megállapításra. A pénzbeli ellátásokra mindösszesen 2.694.190,- Ft, a természetbeni ellátásokra 1.168.800,- Ft került kifizetésre. Elutasításra 5 esetben került sor, elsősorban a jövedelemhatár túllépése, illetve két esetben az elszámolás teljesítésének hiánya miatt. A 2024. évben leggyakrabban az élelmiszer- és tűzifavásárláshoz nyújtottak be kérelmet. A beiskolázáshoz 5 család számára, temetési költségekhez három esetben nyújtottunk támogatást. A gyógyszertámogatást azon személyek igénylik, akiknek jövedelme alapján a közgyógyellátás nem állapítható meg, ez az igény a tavalyi évben 10 esetben jelent meg. Köztemetés elrendelése három esetben történt. A köztemetés megfizetésére mindösszesen 761.809,- Ft- ot költöttünk.
C) Humán Bizottság (átruházott) hatáskörében pályázati úton adható,
települési támogatások köre
(egyéb, a Gyvt.-ben nem szabályozott pénzbeli vagy természetbeni juttatásokra vonatkozó adatok):
Martonvásár Város Önkormányzata Képviselő-testületének (a továbbiakban: Képviselő-testület) a települési támogatásokról szóló 15/2021. (V.12.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Ör.) évente két alkalommal lehetőséget biztosíthat pályázat útján a szociálisan rászoruló jól tanuló diákok/hallgatók, művészetekben és sportban jól teljesítő tanulók részére, valamint gyermekek táboroztatására történő pályázat kiírására. A 2024. év I. félévében a 14 év alatti gyermekek táboroztatási költségeinek támogatásához került kiírásra pályázat. 2024. II. félévében a tanulmányi eredményeken alapuló ösztöndíj pályázatok is kiírásra kerültek négy kategóriában.
Pályázat útján igényelhető települési támogatások számadatai 2024- ben:
A 2024. évben a szociálisan rászoruló, jól tanuló diákok/hallgatók, a művészeti oktatásban, és sportban tehetséges gyermekek részére, valamint a 14 éven aluliak táboroztatási költségeire kifizetett támogatási összeg mindösszesen 851.000,- Ft volt.
A 2023. évhez képest a legnagyobb eltérést az általános- és középiskolások, valamint a felsőoktatásban tanulók pályázatainak számán láthatjuk. Valamennyi kategóriában csökkenés mutatkozik. Abszolút negatív rekordnak mondható az általános- és középiskolások pályázóinak száma. Itt mind a három benyújtott pályázat elutasításra került. A művészeti kategóriában egy pályázat sem érkezett. A táborokhoz igényelhető támogatások iránti igények alacsony számában talán közrejátszhat az is, hogy lényegesen kevesebb helyi tábor szerveződik a korábbi évekhez képest, a családok nem minden esetben tudják megoldani a gyermekek utaztatását, kényelmesebb helyben táboroztatni a diákokat. Elmondható az is, hogy a családok életszínvonala emelkedést mutat Martonvásáron, több családban növekedtek a bérek, így az egy főre jutó jövedelemhatárt meghaladják, melynek következtében nem igénylik a támogatást.
128/2025 (V.20.) határozat 2. melléklete:
Tisztelt Képviselő Testület! Ikt.sz.: 1-310/2025.
Mellékelten megküldöm a Szent László Völgye Segítő Szolgálat 2024. évi gyermekvédelmi, valamint szociális tevékenységéről szóló beszámolóját. A beszámoló tartalmazza az intézmény teljes tevékenységére vonatkozó adatokat, amelyekből külön kiemelésre kerültek a Martonvásár városra vonatkozó adatok.
Készült: Martonvásár Város Képviselő testületének 2025. május 20. napján megtartandó ülésre.
Martonvásár, 2025. május 6. Szabóné Pályi Judit
Igazgató
Beszámoló a Szent László Völgye Segítő Szolgálat Martonvásár városban végzett 2024. évi gyermekvédelmi és szociális szakmai munkájáról.
Martonvásár városban a Szent László Völgye Segítő Szolgálat, mint szociális alap illetve gyermekjóléti alapszolgáltatást, nyújtó integrált intézmény biztosítja a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás területén élő lakosság szociális és gyermekvédelmi ellátását. A Szent László Völgye Segítő Szolgálat alapszolgáltatásai a lakosság érdekében egy olyan szociális és gyermekjóléti védelmet építenek ki, melynek célja az ellátott településeken élő lakosság szociális biztonságának megteremtése, és megőrzése valamint a gyermekek testi, lelki, erkölcsi veszélyeztetettség kialakulásának megelőzése, megszüntetése.
A szociális és gyermekvédelmi ellátások integrált formában a Szent László Völgye Segítő Szolgálat szervezetében működnek.
Az intézmény ellátási területét az 1. számú ábra mutatja be. Az ellátási terület a Martonvásári Járás teljes területét lefedi a járási szintű család és gyermekjóléti központi tevékenység vonatkozásában. Egyebekben Kistérségi szolgáltatási feladatot teljesít a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás területén. Mindkét ellátási terület központi települése Martonvásár, ahonnan történik az irányítás feladatok kiszabása, a területi munka megszervezése, összehangolása és ellenőrzése.
1. Számú ábra: A Szent László Völgye Segítő Szolgálat ellátási területe
Az ellátási terület nagysága járási feladatok, azaz a Család és Gyermekjóléti Központ vonatkozásában a Martonvásári Járás teljes lakosságszáma (2024. évben) 28599 fő. Az ellátási terület nagysága a gyermekvédelmi és szociális alapszolgáltatások tekintetében a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás területe: 19308 fő. Martonvásár város 2024. évi lakosságszáma 5941 fő. Ebből a 0-17 éves korú lakosság száma: 1254 fő.
A Martonvásári Járás lakosság adatait az 2. számú ábra mutatja be.
2. sz. Táblázat: Martonvásári Járás lakosság adatai (2021-2024)
Forrás: Saját készítésű táblázat (KSH lakosságadatai alapján)
Az intézmény önálló egysége az „Apró Talpak” Családi Bölcsődei Hálózat I., II., III. csoportja, amely a Társulás 6 településéről (Martonvásár, Baracska, Gyúró, Kajászó, Tordas, Ráckeresztúr) fogadja 20 hetes kortól 3 éves korig a kisgyermekeket segítve ezzel a szülők munkaerő piaci integrációját. A családi bölcsődei hálózat 24 férőhellyel rendelkezik, melyek lakosságarányosan oszlanak meg a fenntartó települések között. A családi bölcsőde szolgáltatásaira egyre nagyobb az igény a családok részéről. Biztonságos és megnyugtató ellátást jelent számukra a családi bölcsőde szakmai munkája, a kisgyermekekkel való törődés és gondoskodás.
A gyermekvédelmi és szociális alapellátás pénzbeli, természetbeni, illetve személyes gondoskodást nyújtó ellátás/szolgáltatás formájában valósulhat meg. Az alapellátások biztosítása a települési önkormányzatok által ellátandó feladat.
A jelenlegi beszámolóban Martonvásár város gyermekvédelmi alapellátása/szolgáltatásai és szociális szolgáltatásainak 2024. évi tevékenysége kerül bemutatásra.
3.Az intézmény által biztosított szolgáltatások, ellátások
A Szent László Völgye Segítő Szolgálat ellátási területének vonatkozásában az alapszolgáltatási központ feladatköréhez az alábbi alapszolgáltatások kapcsolódnak:
3.1. Gyermekvédelmi alapellátás
A gyermekvédelmi alapellátás célja, hogy a gyermek testi, értelmi, érzelmi és erkölcsi fejlődését, jólétét, és a családban történő nevelését elősegítse. Az alapellátás megelőzésre irányul, célja, tehát hogy a gyermek a veszélyeztető körülményektől mentesen, saját családjában nevelkedhessen. A család és gyermekjóléti szolgáltatásnak hozzá kell járulnia a gyermek testi, értelmi, érzelmi és erkölcsi fejlődéséhez, jólétéhez a családba történő nevelésének elősegítéséhez, a veszélyeztetettség megelőzéséhez és a kialakult veszélyeztetettség megszüntetéséhez, valamint a gyermek családjából történő kiemelésének megelőzéséhez.
Martonvásáron és a többi ellátott településünkön is – az eltelt évek alatt- kiépült az a szociális biztonsági rendszer, ami naprakészen tudja biztosítani a településen élők szociális szükségleteinek kielégítését, biztonságát és védelmét. Az ebben a rendszerben dolgozó szakemberek mindegyikének folyamatosan tájékozottnak kell lennie az évről évre változó társadalmi és gazdasági helyzet hozta nehézségekről, a családokban előforduló problémákról, a változásban lévő érték és norma rendszerről, a jogszabályi változásokról és az ezekkel kapcsolatos új szakmai stratégiák kialakításáról.
Természetesen ez a szociális háló minden állampolgár számára feltétel és megkülönböztetés nélkül rendelkezésre kell, hogy álljon és a szolgálatot teljesítő szakemberek legjobb tudásukkal, kell, hogy segítsék a bajba jutott embert.
3.1.1. Család és Gyermekjóléti szolgálat:
A gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásáról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 39. § (1) bekezdése szerint „ a gyermekjóléti szolgáltatás olyan, a gyermek érdekeit védő speciális személyes szociális szolgáltatás, amely a szociális munka módszereinek és eszközeinek felhasználásával szolgálja a gyermek testi és lelki egészségének, családban történő nevelkedésének elősegítését, a gyermek veszélyeztetettségének megelőzését, a kialakult veszélyeztetettség megszüntetését, illetve a családjából kiemelt gyermek visszahelyezését.”
A család és gyermekjóléti szolgálat feladata a gyermek testi, lelki egészségének, családban történő nevelésének elősegítése érdekében
A család és gyermekjóléti szolgálat feladata a gyermek veszélyeztetettségének megelőzése érdekében
készítése, valamint a Gyvt. 17. § (1) bekezdésében meghatározott személyekkel, intézményekkel való együttműködés megszervezése, tevékenységük összehangolása,
A család és gyermekjóléti szolgálat feladata a kialakult veszélyeztetettség megszüntetése érdekében
Továbbá ellátja a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Sztv.) alapján a családsegítési feladatokat.
Családsegítés keretében biztosítani kell:
A Szent László Völgye Segítő Szolgálat által Martonvásár város gyermekvédelmi helyzetére vonatkozó statisztikai adatok bemutatása a 2024. évről.
Az 2. számú táblázat mutatja be az együttműködési megállapodással rendelkező gyermek és felnőtt korúak számát Martonvásár városában.
2. Számú táblázat: Az együttműködési megállapodással rendelkező, gondozásban lévő gyermek és felnőtt korúak száma Martonvásár városában.
Ellátási terület |
Együttműködési megállapodás alapján igénybe vétel Fő/család |
Szociális segítő tevékenység (Egyéni, családi szociális munka Fő, halmozott adat.) |
Pszichológiai tanácsadás
Fő |
Jogi tanácsadás
Fő |
Szociális tanácsadás
Fő |
Kistérség |
263/85 |
2011 |
78 |
12 |
146 |
(ebből) Martonvásár |
72/28 |
521 |
45 |
2 |
47 |
A 3. számú táblázat mutatja be a család és gyermekjóléti szolgálat szakmai tevékenységét a térségben és Martonvásár városra vonatkozóan.
3. Számú táblázat: A gyermekjóléti szolgáltatási tevékenység, a kezelt probléma szerint (0-17 év)- Martonvásár városban
Megnevezés |
Kezelt probléma száma |
|
Kistérség |
(ebből) Martonvásár |
|
Anyagi (megélhetési, lakhatással összevonva) probléma |
41 |
17 |
Gyermeknevelési probléma |
28 |
5 |
Gyermekintézménybe való beilleszkedési probléma |
23 |
8 |
Családi konfliktus |
26 |
9 |
Szülők vagy család életvitele |
48 |
15 |
Családon belüli bántalmazás |
15 |
2 |
Szülői elhanyagolás |
20 |
- |
Magatartás, teljesítményzavar |
27 |
7 |
Fogyatékosság, retardáció |
4 |
2 |
Szenvedélybetegségek |
12 |
- |
Foglalkoztatással kapcsolatos |
23 |
5 |
Egészségügyi problémák |
4 |
1 |
Lelki, mentális problémák |
28 |
10 |
Összesen: |
299 |
81 |
A beszámoló 4. számú táblázata tartalmazza a család és gyermekjóléti szolgálat 2024. évi szakmai tevékenységeinek a számát a Kistérségben és ezen belül Martonvásár városban (halmozott adatok).
4. Számú táblázat: A gyermekjóléti szolgálat szakmai tevékenységének adatai a Kistérségben és Martonvásár városban (halmozott adat)
Megnevezés |
Szakmai tevékenységszám |
|
|
Kistérség |
(ebből) Martonvásár |
Információnyújtás |
796 |
170 |
Segítő beszélgetés |
1998 |
419 |
Tanácsadás |
730 |
255 |
Hivatalos ügyben történő közreműködés |
878 |
210 |
Családlátogatás |
2277 |
455 |
Szociális segítő tevékenység |
2011 |
521 |
Esetkonferencia |
- |
- |
Esetmegbeszélések |
26 |
6 |
Pszichológiai tanácsadás |
252 |
52 |
Konfliktuskezelés |
120 |
20 |
Szakmaközi megbeszélés |
42 |
6 |
Adományozás, adományközvetítés |
420 |
251 |
Kríziskezelés |
15 |
5 |
Közvetítés pénzbeli, természetbeni v. más szolgáltatáshoz |
198 |
62 |
Jogi tanácsadás |
12 |
2 |