Martonvásár Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
202/2021. (VIII.31.) határozata
a Martonvásári Járási Hivatal épületét érintő üzemeltetési szerződés felülvizsgálatáról
A határozat végrehajtásáért felelős: polgármester
A határozat végrehajtásának határideje: 2021.09.30.
202/2021. (VIII.31.) határozat melléklete:
ÜZEMELTETÉSI MEGÁLLAPODÁS
amely létrejött egyrészről:
a Fejér Megyei Kormányhivatal (székhely: 8000 Székesfehérvár, Szent István tér 9., képviseli: Dr. Simon László kormánymegbízott, adószám: 15789295-2-07, PIR: 789291, KSH: 15789295-8411-312-07) (továbbiakban: Használó),
másrészről:
Martonvásár Város Önkormányzata (székhely: 2462 Martonvásár, Budai út 13., képviseli: dr. Szabó Tibor polgármester, adószám:15727433-2-07, PIR: 727431, KSH:15727433-8411-321-07) (továbbiakban: Üzemeltető),
valamint:
Martonvásár Városi Közszolgáltató Nonprofit Kft. (székhely: 2462 Martonvásár, Szent László út 2., adószám: 24901084-2-07, képviseli: Tóth Balázs ügyvezető) (a továbbiakban: Üzemeltető megbízottja),
között az alulírott napon és helyen az alábbi feltételekkel:
I. ELŐZMÉNY
A Megállapodás rendelkezett a Martonvásári Járási Hivatal (továbbiakban: Járási Hivatal) kialakításához szükséges ingatlanrész Használó részére történő ingyenes használatba adásáról, amely felsorolását a Megállapodás 1. számú melléklete tartalmazta. A Megállapodás IV/5. pontja szerint Használó köteles viselni az általa használt ingó és ingatlan vagyon rendeltetésszerű használatával összefüggésben felmerült üzemeltetési (beleértve a biztosítási), fenntartási és javítási költségeket.
Felek rögzítik, hogy a Megállapodást 2017. október 18-án 1. számú Módosítással, illetve 2019. november 7-én a 2. számú Módosítással módosították.
Felek akként rendelkeznek, hogy jelen megállapodás hatályba lépésével a Felek között 2013. szeptember 27. napján létrejött 2014. május 07. napján, 2015. június 24. napján, 2017. július 11. napján és 2017. október 30. napján módosított Üzemeltetési szerződés hatályát veszti.
II. A MEGÁLLAPODÁS CÉLJA
III. MEGÁLLAPODÁS TARTALMA
Alapterületi adatok:
Az Épület nettó hasznos alapterülete 978,29 m2, melyből Használó kizárólagosan 552,95 m2-t használ, közös használatban van 176,11 m2 és Üzemeltető kizárólagos használatában áll a teljes épületben 249,23 m2 (1. számú melléklet szerint). A közösen használt alapterületeket a kizárólagos használat arányában osztják fel a Felek, így a Használó használatában 552,95 m2 (kizárólagos) és 121,39 m2 (közös), tehát összesen 674,34 m2 - 68,9 % - áll, míg az Üzemeltető használatában 249,23 m2 (Könyvtár+1.emeleti iroda, kizárólagos) és 54,72 m2 (közös, lépcsőház+emeleti folyosó+emeleti vizesblokkok) tehát összesen 303,95 m2 – 31,1% - áll.
Lég m3 adatok:
Az Épület összes légköbmétere: 3401,99 lég m3, melyből Használó 2089,73 lég m3-t használ. Közös használatban van 541,45 lég m3. A közösen használt részeket a kizárólagos használat arányában osztják fel a Felek, így a Használó használatában 2089,73 lég m3 (kizárólagos) és 395,55lég m3 (közös), tehát összesen 2485,28 lég m3 –73,1 % - áll, míg az Üzemeltető használatában 770,8 lég m3 (Könyvtár+ 1. emeleti iroda, kizárólagos) és 145,9 lég m3 (közös, lépcsőház+emeleti folyosó+emeleti vizesblokkok) tehát összesen 916,7 lég m3 – 26,9 % - áll.
Létszám adatok:
Az Épületben elhelyezett foglalkoztatottak száma 22 fő, melyből az Üzemeltető alkalmazásában álló foglalkoztatottak száma 1 fő – 4,5% -, a Használó alkalmazásában álló foglalkoztatottak száma 21 fő – 95,5%.
b) Üzemeltető viseli
A Felek megegyeznek, hogy jelen pontban leírtak műszaki megvalósítása, intézése, beszerzése az Üzemeltető feladata.
Az Üzemeltetők kötelesek gondoskodni az Épület karbantartásáról, az Épület központi berendezéseinek állandó üzemképes állapotáról, a közös használatra szolgáló helyiségek állagában, továbbá e helyiségek, a gépészeti és vizesblokkok berendezéseiben - kivéve a Használó által beépített és üzemeltetett személyi felvonóban - keletkezett hibák megszüntetéséről.
Az Üzemeltetők e kötelezettségét életveszélyt okozó, továbbá az Épület állagát veszélyeztető vagy a helyiségek rendeltetésszerű használatát ténylegesen akadályozó (továbbiakban együtt: azonnali beavatkozást igénylő) hibák esetében haladéktalanul, azonnali beavatkozást nem igénylő hibák esetében pedig általában az Épület karbantartásával vagy felújításával összefüggésben kötelesek teljesíteni.
Az Épületben, Épületen azonnali beavatkozást igénylő hibák elhárítását, illetve az Épület mindenkori állapotából adódó, elvégzendő karbantartási és felújítási munkákat az Üzemeltetők végeztetik el saját terhükre, kivéve azon munkákat, melyek a Használó által kizárólagosan használt Épületrész(ek)ben a Használó által nem rendeltetésszerű használat során keletkeztek, ebben a vonatkozásban a kötelezettség a Használót terheli.
Jelen pont szerinti munkálatok teljes költségének megosztása a következők szerint történik:
Közös használatú ingatlanrész esetén Használót és Üzemeltetőt a teljes költségből az általuk használt területnek az 1. számú mellékletnek megfelelő területarányos költségrész terheli.
Felek rögzítik, hogy a Használó által kizárólagosan használt helyiségek javítási, karbantartási, felújítási munkálatait, felszereléseinek, berendezéseinek, épületgépészeti berendezéseinek cseréjét Használó (elsősorban Üzemeltető megbízottjával) végezteti el és Használó viseli mindezek költségeit.
Használó az azonnali hiba elhárításához szükséges munkát az Önkormányzat helyett elvégeztetheti, ha a hiba elhárításáról az Üzemeltető a Használó írásbeli felhívásában megjelölt megfelelő határidőben nem gondoskodik.
A Használó az igazolt költség Üzemeltetőre eső hányadának egy összegben való megtérítését igényelheti Üzemeltetőtől, ha helyette azonnali beavatkozást igénylő munkát végzett.
Használó vállalja, hogy a normál használatból eredő kopás és meghibásodás (zárcsere, neoncsere, falfestés),valamint a nem rendeltetésszerű használatból (dolgozók, ügyfelek) fakadó hibák pótlását, javítását saját költségén elvégezteti.
IV. ÜZEMELTETÉSI KÖLTSÉGEK KÖRE ÉS MEGOSZTÁSA
|
Szolgáltatás tárgya |
Számlázás alapja |
|
Egyéb megjegyzés |
|
|
|
|
|
1. |
fűtési célú gázenergia-szolgáltatás |
Légköbméter / hőmennyiségmérő alapján (kiépítést követően) |
|
Felosztandó összeg számítása: 1. A szolgáltató által kiállított számlán szereplő alapdíjból a mindenkori egységár és az Épület fogyasztásmérője kapacitásának (16 m3/h) szorzata kerül elosztásra. 2. A szolgáltató által kiállított számlán szereplő egyéb költségek (gázfogyasztás, jövedéki adó, készletezési díj)tekintetében a MJ-ban meghatározott összes mennyiséggel osztott, majd az Épület fogyasztásmérőjén mért, MJ-ban meghatározott mennyiséggel szorzott díj kerül elosztásra. |
2. |
kémény ellenőrzés |
Légköbméter arányosan |
|
|
3. |
villámvédelmi felülvizsgálat |
Terület arányosan |
|
|
4. |
rovar és rágcsálóirtás, eseti darázsirtás (a betegségeket terjesztő vagy egészségügyi szempontból káros rovarok és rágcsálók irtásáról, továbbá az eseti darázsirtásról az Üzemeltető a mindenkor hatályos jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően gondoskodik) |
100% |
|
Az Üzemeltetők által megrendelt (kizárólag Használó területére vonatkozó) munkát a vállalkozó közvetlenül számlázza Használó részére |
5. |
vagyonvédelmi riasztórendszer karbantartása és távfelügyelete |
Nincs továbbszámlázás |
|
Használónak van szerződése, költségét 100%-ban viseli |
6. |
használati víz-, csatornaszolgáltatás, dugulás elhárítás |
Létszám arányosan |
|
fogyasztási hely megnevezése szolgáltatói számlán: Martonvásár, Szent László utca 2. B épület, vízmérőóra tényleges elhelyezkedése: sportcsarnok és Járási Hivatal épülete közötti út alatt |
7. |
hulladékszállítás, edénymosás, hulladékgyűjtő edényzet bérleti díja |
Egyéb |
|
Használó összesen 3db 120 l-es edény heti egyszeri ürítését fizeti. Üzemeltető vállalja a hulladéktároló edények tisztán tartását, mely a takarítási költségek körében kerül elszámolásra. |
8. |
villamosenergia-szolgáltatás |
Leválasztást és hálózatfejlesztést követően külön, mindaddig egyéb |
|
Almérő leolvasásáért felelős:Üzemeltető megbízottja. Kalkuláció módja: a szolgáltató által kiállított számla teljes összegét a teljes fogyasztás és az almérőkről leolvasott fogyasztás arányában kell megosztani. |
9. |
tűzoltó készülékek üzemeltetői ellenőrzése, időszakos felülvizsgálata és karbantartása: |
Nincs továbbszámlázás |
|
Használónak van szerződése, mely kizárólag az által használt területekre vonatkozik |
10. |
légkondicionáló berendezések karbantartása |
Nincs továbbszámlázás |
|
kizárólag Használó használatában van, Használónak van szerződése |
11. |
személyfelvonó felülvizsgálat és karbantartása |
Nincs továbbszámlázás |
|
kizárólag Használó használatában van, Használónak van szerződése |
12. |
takarítás költsége, tartalmazza a bejárati rész és az Épület körüli járda, rámpa, lépcső tisztán tartását és síkosság mentesítését, valamint a higiéniai feltöltő anyagokat (folyékony szappan, WC papír, kéztörlő). Takarítás gyakorisága 1. sz. melléklet alapján, továbbá évenként 1×-i nagytakarítás (amely magában foglalja az ajtószárnyak és a tokok alapos, nedves tisztítását, ápolását, radiátorok portalanítását, külső ablakpárkányok lemosását, szőnyegek vegyszeres tisztítását, ablaktisztítást kerettel, függönyök mosását, tisztítását). A takarítási munka hivatali munkavégzést és ügyfélfogadást nem korlátozhatja. |
Egyéb |
|
takarítási szolgáltatás: nettó 237.550,- Ft +ÁFA takarítás (pandémia esetén): nettó 275.180,- Ft+ÁFA nagytakarítás egyszeri díj: nettó 214.000,-Ft+ÁFA A pandémiás takarítás Használó által írásban igényelhető / lemondható. A szerződés aláírását követően normál takarítás történik. |
13. |
Épület vagyonbiztosítás (Üzemeltető nyilatkozik, hogy rendelkezik az Épületre szóló vagyonbiztosítással. Üzemeltető kötelezettséget vállal arra, hogy a vagyonbiztosítási szerződés megszűnéséről írásban tájékoztatja a Használót). |
Nincs továbbszámlázás |
|
Üzemeltető nem számlázza tovább |
14. |
Portaszolgálat |
Nincs továbbszámlázás |
|
Használó saját részére biztosítja |
15. |
Biztonsági világítás üzemeltetői ellenőrzése, időszakos felülvizsgálata és karbantartása |
Nincs továbbszámlázás |
|
Használónak van szerződése, mely kizárólag az által használt területekre vonatkozik |
16. |
időszakos érintésvédelmi szabványossági felülvizsgálat és kisfeszültségű erősáramú villamos berendezések időszakos tűzvédelmi felülvizsgálata |
Nincs továbbszámlázás |
|
Használó saját költségére elvégezteti az által használt területen. |
17. |
Kazánok napi karbantartása, éves kötelező felülvizsgálata |
Légköbméter arányosan |
|
A kazánok napi karbantartásának, felügyeletének havi díja 47.250,- Ft + áfa/hó, melyet Üzemeltető végez. A kazánok szakszerű kötelező felülvizsgálatára évi két alkalommal kerül sor.
|
Felek kiemelik, hogy a fenti táblázat 1. és 6. pontjaiban a használati víz, csatornaszolgáltatás elnevezésű és a fűtési célú gázenergia-szolgáltatás elnevezésű sorokban olvasható „fogyasztási hely megnevezése szolgáltatói számlán: Martonvásár, Szent László utca 2. B. épület” meghatározás a Felek közötti egyértelmű elszámolás céljából lett feltüntetve, mert a fenti pontokban meghatározott fogyasztási helyeket a fogyasztói számlákon a fenti módokon jelölik a szolgáltatók.
Az elszámoláshoz szükséges fogyasztásmérők mindenkori aktuális egyedi azonosítóját Felek e szerződés függelékében rögzítik.
13.1. A Használó által megfizetendő üzemeltetési és fenntartási költségek továbbszámlázása és megfizetése:
Az Üzemeltető Megbízottja az adott hónapra vonatkozóan a tárgyhót követő 60 napon belül számlát bocsát ki a Használó részére (számlázási cím: Fejér Megyei Kormányhivatal 8000 Székesfehérvár, Szent István tér 9.) azon költségek vonatkozásában, amelyek az Üzemeltető vagy Üzemeltető Megbízottja részéről már kiegyenlítésre kerültek. A Használó a számla tekintetében 8 napon belül kifogással élhet. Amennyiben a Használó kifogással nem élt, a számla szerinti összeget a számla kézhezvételétől számított 15 napon belül átutalással fizeti meg az Üzemeltető Megbízottja ERSTE Bank vezetett, 11600006-00000000-93797799 számú számlájára.
13.2. Az Üzemeltető Megbízottja kötelezettséget vállal arra, hogy az általa készített számlákhoz fénymásolatban csatolja az azok kiállításának alapjául szolgáló – a szolgáltatók, megbízottak, vállalkozók stb. által kiállított – számlák másolatait.
13.3. A hatályban lévő szerződések lényeges tartalmi elemeinek módosításáról és új szerződések megkötéséről az Üzemeltető, előzetesen egyeztet a Használóval, továbbá a szerződés megkötésétől számított 5 napon belül tájékoztatja a Használót.
13.4. Felek jelen üzemeltetetési szerződés előkészítése során megállapították, hogy tekintettel jelen üzemeltetési megállapodás 4. és 5. pontjára, valamint korábbi elszámolási hibára a 3. pontban megjelölt üzemeltetési szerződés alapján Használónak Üzemeltető irányába – 2. számú mellékletben részletezettek alapján – 3.111.939.-Ft, azaz hárommillió-száztizenegyezer-kilencszázharminckilenc forint tartozása keletkezett. Felek - közös megegyezéssel – a 13.5. pont szerint állapodnak meg.
13.5. A 13.4. pontban megállapított tartozás összegéről a számlát Üzemeltető jelen Üzemeletetési megállapodás aláírását követő 30 napon belül kiállítja, melyet legfeljebb 2021.12.15-ig köteles megfizetni a Használó. Felek kijelentik, hogy ezen túl e szerződés aláírását megelőző időszakra – a jelen megállapodás 2. mellékletében meghatározott határidőkig - vonatkozóan semmilyen pénzbeli követelésük egymással szemben nincs.
Üzemeltető részéről: Dr.Szabó-Schmidt Katalin , jegyzo@martonvasar.hu
Üzemeltető megbízottja részéről a Martonvásár Városi Közszolgáltató Nonprofit Kft. mindenkori vezetője, jelenleg: Tóth Balázs, tel.: +36-20-488-5200, e-mail: ugyvezeto@martongazda.hu , martonsport@martonvasar.hu
Használó részéről a FMKH Pénzügyi és Gazdálkodási Főosztály, Beruházási és Üzemeltetési Osztály mindenkori vezetője, jelenleg: Herczeg Edit osztályvezető, tel.: +36-22-514-788, e-mail: herczeg.edit@fejer.gov.hu
V. MEGÁLLAPODÁS MEGSZŰNÉSE, MEGSZÜNTETÉSE, MÓDOSÍTÁSA
16. Szerződő 3 fél megállapodnak abban, hogy jelen megállapodás egyoldalú nyilatkozattal nem mondható fel. Jelen megállapodást Szerződő 3 fél kizárólag közös megegyezéssel szüntethetik meg akként, hogy az üzemeltetési kérdésekről új megállapodásban rendelkeznek. Jelen megállapodás kizárólag abban az esetben szűnik meg, ha Használónak az ingatlan ingyenes használatra vonatkozó jogcíme megszűnik.
VI. EGYÉB RENDELKEZÉSEK
18. Jelen megállapodás az utolsó aláírás napját követő hónap első napjától lép hatályba és határozatlan időre szól, a benne foglaltakat pedig 2021.05.01. napjától kell alkalmazni, különös tekintettel a IV/13. pont szerinti üzemeltetési költségek és megosztásuk vonatkozásában.
19. Szerződő 3 fél kijelentik, hogy jelen megállapodás hatálya alá tartozó esetekben egymással legmesszebbmenőkig együttműködnek, minden szükséges tájékoztatást egymás részére megadnak.
20. Szerződő 3 fél megállapodnak, hogy a megosztás alapjául szolgáló terület- és létszámmegoszlás változása esetén haladéktalanul egyeztetést kezdeményeznek egymással. Az egyeztetést követően Szerződő 3 fél az új terület- és létszámmegoszlást írásban rögzítik, és képviselőik aláírásukkal látják el, ezt követően a költségek megosztása a Szerződő 3 fél által elfogadott új légköbméter-, terület- és létszámmegosztás szerint történik.
21. Szerződő 3 fél kijelentik, hogy a közöttük az épület üzemeltetése során felmerült vitás kérdések megoldása elsődleges eszközének az egymás közötti tárgyalást tekintik. A tárgyalások sikertelensége esetén a Szerződő 3 fél a jogvita rendezése érdekében a pertárgy értéktől függően a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény illetékességi szabályai szerint bírósághoz fordulnak.
22. Jelen megállapodásban nem szabályozott kérdésekben a vonatkozó jogszabályi rendelkezések az irányadóak.
23. Jelen megállapodás 9 eredeti példányban készült, melyből Üzemeltetőt összesen 3, Üzemeletető megbízottját 3, a Használót szintén 3 példány illeti meg.
24. Jelen megállapodást a Szerződő 3 fél annak elolvasása után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt jóváhagyólag aláírták.
Székesfehérvár, ………...………………. Martonvásár, ……………………………….
……………………………… …………………………………
Dr. Simon László dr. Szabó Tibor
Fejér Megyei Kormányhivatal Martonvásár Város Önkormányzata
kormánymegbízott polgármester
Használó Üzemeltető
Pénzügyi ellenjegyző:
………………………………… …………………………………
Jónásné Kozma Éva Tóth Balázs
Fejér Megyei Kormányhivatal Martonvásár Városi Közszolgáltató Nonprofit Kft.
Pénzügyi és Gazdálkodási Főosztály ügyvezető
kijelölt gazdasági vezető Üzemeltető megbízottja
Jogi ellenjegyző:
…………………………………
Dr. Nagy Nóra
Fejér Megyei Kormányhivatal
Jogi Osztály
osztályvezető
1. függelék: fogyasztásmérők egyedi azonosítójának listája (későbbiekben kerülnek csatolásra)
1. melléklet: Az Épület alaprajzai és terület kimutatás (későbbiekben kerülnek csatolásra)
2. melléklet. Megfizetett üzemeletetési költségek elszámolása – Eltérésszámítás (külön csatolva)
/ckeditor/kcfinder/upload/files/10_ET_KT20210831_j%C3%A1r%C3%A1si%20hivatal_mell%C3%A9klet2.pdf
/ckeditor/kcfinder/upload/files/10_ET_KT20210831_j%C3%A1r%C3%A1si%20hivatal_mell%C3%A9klet3.pdf